Zie F1

Of [google=xp firewall] -->
HOW TO: Enable or Disable Internet Connection Firewall in Windows XP van MS

owjah en sorry van replies achter elkaar, ik ben op andere forums gewend gewoon reply te zetten =)
OK, geen probleem, we moeten het allemaal een keer leren (maar lees evt. even de FAQ's door, en lees een tijdje mee met andere topics om te zien hoe het er aan toe gaat

anyway ik moe tog eigelijk meer computerboeken gaan lezen want der zijn hiero wel veeeeeeeeeel mensen die ook veeeeeeel meer weten dan ik

offtopic:
Begrijp me trouwens niet verkeerd, maar je zou als je twijfelt aan je eigen kunnen / kennis, een tijdje alleen lezen op GoT en ervaring op doen met dit (relatief veeleisende) forum en vooral PC's en Windows - we gaan er hier eigenlijk van uit dat je
kunt lezen en schrijven al vrij ervaren bent met je PC (en Google

) en dat maakt het vragen stellen op GoT wat lastig als dit niet het geval is

Er zijn dan andere Nederlandstalige 'computer'fora die wat minder van een topicstart verwachten

Maar check dus even goed of er geen firewall draait. Probeer ook even te downloaden van een FTP verbinding waar je niet voor hoeft in te loggen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)