Geen uitgaande FTP mogelijk? *

Pagina: 1
Acties:

• HolyPanther
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb met mijn systeem met daarop windows XP home edition een probleem bij het bekijken/gebruiken van FTP dingen. alles wat je met FTP normaal kan doen kan ik niet doen en ik heb geen idee waarom niet.

als iemand een idee heeft van wat het zou kunnen zijn dan graag een reactie.

alvast bedankt.

Verwijderd

gebruik gewoon een FTP programma, zoals flashfxp ofzo..

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 09:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

waarschijnlijk heb je er een router tussen zitten die niet te slim met ftp omgaat. Zet je programma eens in passive-ftp modus.

Verwijderd

Hmm... wat is nou precies je probleem...? :? Misschien kun je wat meer vertellen? Welke software gebruik je? Bedoel je de client of de server kant?

Verwijderd

iid gewoon een programma als flashfxp , cuteftp pro of iets wat er op lijkt gebruiken

offtopic:
er moeten 6 *jes in je naam staan ;)

• HolyPanther
  • Niet online
ik heb geen router of wat dan ook. ik heb programas zoals cuteftp geprobeert maar ze kunnen niet connecten. ik heb van win xp en internet explorer alle updates gewoon. ik snap er zelf geen donder van dat het niet werkt en kan dus ook niej egt veel info geven :'(

• HolyPanther
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 12:58:
Hmm... wat is nou precies je probleem...? :? Misschien kun je wat meer vertellen? Welke software gebruik je? Bedoel je de client of de server kant?
client en server.. iig als je bedoelt met uploaden & downloaden. ik kan ut beide nie via ftp.

Verwijderd

HolyPanther schreef op 06 december 2003 @ 13:06:
[...]

client en server.. iig als je bedoelt met uploaden & downloaden. ik kan ut beide nie via ftp.
Ik vermoed dat je de client side bedoeld. Als je probeerd te FTP-en met Internet Explorer, dan moet je hem meestal op Passive FTP laten draaien. (Internet Opties -> geavanceerd)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 13:10 ]

• HolyPanther
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 13:09:
[...]

Ik vermoed dat je de client side bedoeld. Als je probeerd te FTP-en met Internet Explorer, dan moet je hem meestal op Passive FTP laten draaien. (Internet Opties -> geavanceerd)
ik denk dat dat het is. ik krijg al iets anders. nu nog even paar andere dingen controleren.

• HolyPanther
  • Niet online
balen, het wil niet echt lukken. ik probeer met ws ftp pro naar mijn xs4all website te gaan maar nog steeds:

Connection closed by remote host.

Verwijderd

HolyPanther schreef op 06 december 2003 @ 13:32:
balen, het wil niet echt lukken. ik probeer met ws ftp pro naar mijn xs4all website te gaan maar nog steeds:

Connection closed by remote host.
ws ftp pro ook in passive gezet? Goede poort te pakken? Goede IP? Goede login-naam en password...? Verder kan ik ook niet echt iets bedenken.

• HolyPanther
  • Niet online
met ws ftp heb ik op de website van xs4all gekeken naar de juiste instellingen. ook dat geval van passive werd behandeld dus dat ken dat niej meer zijn dan :'(

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
HolyPanther: nog welkom op GoT!
Even een paar huishoudelijke mededelingen: gebruik ajb de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) als je binnen 24 uur iets wilt toevoegen en er heeft nog niemand anders gepost :)
Daarnaast is het toch nodig om veel meer info te geven in je topicstart; wat gaat er precies verkeerd, welke programma's, welke foutmeldingen, welke instellingen, netwerkindeling, wat heb je al geprobeerd, etc: oftewel zie FAQ topicstart + SA Policy. Dit alles is nodig om geholpen te kunnen worden ;)
Zo pas ik je topictitel ook wat aan, die was niet echt duidelijk IMHO.

OK dan. En nu ontopic: je hebt niet toevallig een firewall aan staan? Check ook de XP firewall even :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• HolyPanther
  • Niet online
firewall staat uit, en XP firewall? daar weet ik nix van.
owjah en sorry van replies achter elkaar, ik ben op andere forums gewend gewoon reply te zetten =)

anyway ik moe tog eigelijk meer computerboeken gaan lezen want der zijn hiero wel veeeeeeeeeel mensen die ook veeeeeeel meer weten dan ik ;(

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

HolyPanther schreef op 06 december 2003 @ 14:57:
firewall staat uit, en XP firewall? daar weet ik nix van.
Zie F1 ;)
Of [google=xp firewall] --> HOW TO: Enable or Disable Internet Connection Firewall in Windows XP van MS :)
owjah en sorry van replies achter elkaar, ik ben op andere forums gewend gewoon reply te zetten =)
OK, geen probleem, we moeten het allemaal een keer leren (maar lees evt. even de FAQ's door, en lees een tijdje mee met andere topics om te zien hoe het er aan toe gaat :)
anyway ik moe tog eigelijk meer computerboeken gaan lezen want der zijn hiero wel veeeeeeeeeel mensen die ook veeeeeeel meer weten dan ik ;(
offtopic:
Begrijp me trouwens niet verkeerd, maar je zou als je twijfelt aan je eigen kunnen / kennis, een tijdje alleen lezen op GoT en ervaring op doen met dit (relatief veeleisende) forum en vooral PC's en Windows - we gaan er hier eigenlijk van uit dat je kunt lezen en schrijven al vrij ervaren bent met je PC (en Google :P ) en dat maakt het vragen stellen op GoT wat lastig als dit niet het geval is :)
Er zijn dan andere Nederlandstalige 'computer'fora die wat minder van een topicstart verwachten :)

Maar check dus even goed of er geen firewall draait. Probeer ook even te downloaden van een FTP verbinding waar je niet voor hoeft in te loggen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
ik denk dat het ook aan de XP firewall ligt,,,
want zonder router enzo moet het gewoon kunnen terwijl iets het blokkeert zoals een firewall...
Dus ga ervoor =]

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 16:37
HolyPanther schreef op 06 december 2003 @ 14:57:
Tja, er zijn ook veeel mensen hier die kwa sociaal contact waarschijnlijk heeeeeel erg achter liggen op jou (blijft een gok natuurlijk), computeren is ook niet alles, dus niet zo onzeker! :>

• HolyPanther
  • Niet online
ik ga wel wat met die XP firewall doen dan.

ik vin ook niej zo heel erg dak niej zo veel weet als een heleboel anderen hier. ik ben wel snel lerend alst om techniek gaat maar ik steek er niet zo veel tijd in om het te leren.
Pagina: 1