Toon posts:

IP routing, NAT, SRV of ....???

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes,

Ben nog steeds aan het kloten met iets waar ik jullie hulp bij nodig heb.

Heb gisteren wat vraagjes gesteld over dns en dat is uiteidelijk met jullie hulp en mijn eigenwijsheid toch opgelost.

Nu het volgende.

Wensen:
Een eigen web en mailserver opzetten dat werkt via het @Slome netwerkt.

Win2K Server met IIS5.0 en workgroupMail Server

Nu loop ik tegen een aantal punten aan waarmee iets niet wil lukken.

Ik heb het hele poortmappingsverhaal gelezen maar snap de logica er niet achter. Ik kan me niet voorstellen, omdat de modem die de poorten blokkeert, voor mijn pc hangt en zo dit verkeer blokkeert.
Ik mag er dus vanuitgaan dat er zowieso er geen listening plaatsvind op poort 25 (SMTP)

Ok, toen dacht ik bij mezelf, als ik nu een Domein aanschaf, dan kan ik dat met een eenvoudig MX record benutten. Maar dit werkt niet.

Volgende oplossing was een SRV record aanmaken wat met _smtp._tcp naar bijvoorbeeld poort 26 verwijst. In de mailserver heb ik de service ook gezet op poort 26. Maar dit werkt om een of vreemde reden ook niet.

Mailrelay is geen optie, want dan ben ik nog steeds afhankelijk van @Slome.

Wie kan me even helpen het juiste plaatje te schetsen. Ik heb nu namelijk sterk het gevoel dat ik te ingewikkeld denk en het probleem niet oplos.

Met vriendelijke groet.

Verwijderd

Dit hoort niet in PNS --> NT!!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Je mag geen mailserver draaien bij @home zo heet die provider namelijk.
Kijk maar in je algemene voorwaarden, het kan wel maar ik ga niet uitleggen hoe omdat het illegaal is.

Ik heb geen zin om straks duizenden spam mailtjes van je te ontvangen omdat je een open relay bent....

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Bierkameel schreef op 06 december 2003 @ 00:51:
Je mag geen mailserver draaien bij @home zo heet die provider namelijk.
Kijk maar in je algemene voorwaarden, het kan wel maar ik ga niet uitleggen hoe omdat het illegaal is.

Ik heb geen zin om straks duizenden spam mailtjes van je te ontvangen omdat je een open relay bent....
a. @home handelt in strijd met de branchevereniging van ISP. Een ISP mag geen pporten filteren.

b. Dan moeten ze maar een stabiele mailserver neerzetten die niet telkens op zijn gat zit.

c. Ik wil zelf mijn e-mail met mijn eigen domein beheren, en niet aan een of andere klojo.

d. Ik weet wel degelijk hoe ik alles zo dicht timmer dat dat geen gevolgen kan hebben voor de rest.

e. En uncappen is geen optie, omdat ik mijn abbo kwijt kan raken.

f. een idiote gedachte dat ik hier info (kennis) vraag om jou spam te sturen raakt kant nog wal. Dus je hele antwoord slaat nergens op.

|:(

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 01:21:
[...]

a. @home handelt in strijd met de branchevereniging van ISP. Een ISP mag geen pporten filteren.

b. Dan moeten ze maar een stabiele mailserver neerzetten die niet telkens op zijn gat zit.

c. Ik wil zelf mijn e-mail met mijn eigen domein beheren, en niet aan een of andere klojo.

d. Ik weet wel degelijk hoe ik alles zo dicht timmer dat dat geen gevolgen kan hebben voor de rest.

e. En uncappen is geen optie, omdat ik mijn abbo kwijt kan raken.

f. een idiote gedachte dat ik hier info (kennis) vraag om jou spam te sturen raakt kant nog wal. Dus je hele antwoord slaat nergens op.

|:(
Ja, inderdaad, jij loopt over van de kennis. 8)7

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 23:34:
Hoi luitjes,

Ben nog steeds aan het kloten met iets waar ik jullie hulp bij nodig heb.

Heb gisteren wat vraagjes gesteld over dns en dat is uiteidelijk met jullie hulp en mijn eigenwijsheid toch opgelost.

Nu het volgende.

Wensen:
Een eigen web en mailserver opzetten dat werkt via het @Slome netwerkt.

Win2K Server met IIS5.0 en workgroupMail Server

Nu loop ik tegen een aantal punten aan waarmee iets niet wil lukken.

Ik heb het hele poortmappingsverhaal gelezen maar snap de logica er niet achter. Ik kan me niet voorstellen, omdat de modem die de poorten blokkeert, voor mijn pc hangt en zo dit verkeer blokkeert.
Ik mag er dus vanuitgaan dat er zowieso er geen listening plaatsvind op poort 25 (SMTP)

Ok, toen dacht ik bij mezelf, als ik nu een Domein aanschaf, dan kan ik dat met een eenvoudig MX record benutten. Maar dit werkt niet.

Volgende oplossing was een SRV record aanmaken wat met _smtp._tcp naar bijvoorbeeld poort 26 verwijst. In de mailserver heb ik de service ook gezet op poort 26. Maar dit werkt om een of vreemde reden ook niet.

Mailrelay is geen optie, want dan ben ik nog steeds afhankelijk van @Slome.

Wie kan me even helpen het juiste plaatje te schetsen. Ik heb nu namelijk sterk het gevoel dat ik te ingewikkeld denk en het probleem niet oplos.

Met vriendelijke groet.
Als poort 25 dicht staat (wat mij sterk lijkt, aangezien die bij mij gewoon open staat (@home heerlen, knooppunt landgraaf) kun je hoe dan ook SMTP vergeten.

Al die andere smtp servers die namelijk iets naar jou willen sturen, zullen willen connecten op poort 25.

daarnaast lost een MX record niet je poort probleem op. Een MX record is een DNS record, en heeft niets met het bezorgen van IP packets te maken. (hooguit met de addressering).

ik heb niet echt het idee dat je weet waar je mee bezig bent. Dit topic zal ook nergens op uit lopen...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Dirk-Jan schreef op 06 december 2003 @ 02:46:
[...]
daarnaast lost een MX record niet je poort probleem op. Een MX record is een DNS record, en heeft niets met het bezorgen van IP packets te maken. (hooguit met de addressering).

ik heb niet echt het idee dat je weet waar je mee bezig bent. Dit topic zal ook nergens op uit lopen...
Nee, dat klop ben r ook al langer achter. Daarom had ik al reeds mijntoevlucht genomen op SRV records. Maar ja dat wordt door niet zoveel clients ondersteund.

Het stomme is eigenlijk dat zoiets simpels veel te ingewikkeld word.... :'(

Verwijderd

Eén topic is genoeg :/

IP routing, NAT, SRV....???
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.