Toon posts:

stevig keyboard?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We zitten hier met een kiosk pc om studenten op te laten surfen.
Omdat het keyboard het gemiddeld 3 maanden uithoudt zijn we zoek naar iets stevigers. Heeft er iemand een suggestie? Liefst iets waar nog min of meer deftig op te typen valt en niet te veel kost, want als ze het dan toch stuk krijgen kost het ons nog meer geld :(

ciao,

wouter

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:33

-ET-

Phone Home

Dan moet je even kijken voor Cherry keyboards die maken ze verzwaard.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 00:29
Of industriële keyboards, die kunnen ook wel een stootje hebben.

Verwijderd

of gewoon een cheap ass toetsenbordje van 7,50 die dus vrij makkelijk te vervangen is

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.man-machine.com/CoolOne%20Angle%206%20220.jpg

* Waterproof and Contaminant Proof
* Rigid Keyboard and Tactile Feedback
* Built for Industrial Applications
* Available in a variety of colors

:+ Stevig is het wel ;)

Verwijderd

Dan kun je ook eens naar een industrial keyboard uitkijken. Die dingen zijn er op gemaakt om de ergste omstandigheden te weerstaan (al zal er vaak niet "student resistant" in de specificaties staan :+ zijn er toch een aantal die ermee adverteren)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 16:02 ]

Verwijderd

quote error

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 16:01 ]

Verwijderd

Met [google=onverwoestbaar toetsenbord] kom je weer op T.net uit, namelijk: Onverwoestbaar toetsenbord voor lanners?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1028411067.jpg

Die lijkt wel erg veel op dat toetsenbord die ik als eerste poste en de eerste hit van euss' google link :P De hele review staat op: Virtually Indestructible Keyboard Review. Conclusie:
The Virtually Indestructible Keyboard from Grandtec proved to be a great solution for LAN gaming. Its ability to roll up into a compact, lightweight package and take up way less space than a conventional keyboard was much appreciated when it came time to pack up for the move to the LAN party. The splooge resistance of it was also a bonus when the mouse hand started flying, and cups and beer bottles started dumping their payloads on the tables too.

While the tactile sensation on these boards was decent, I don't think I'll be replacing my regular keyboard with one any time soon. But for times when you want an ultra portable keyboard or have need of one resistant to spillage or for use in a hostile environment, then the VIK fits the bill perfectly.
Leuk, dat testen...

Afbeeldingslocatie: http://www.bjorn3d.com/Material/Article_37/Images/Sink1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 16:18 ]

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 15:57

Alaksandus

Vae puto deus fio

maar denk niet dat die toetsenbordejes tegen scherpen voorwerpen kunnen.

Je kunt ook nog altijd naar doe onverowoestbare IBM tb's gaan. Vast nog wel ergens te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.keyboardco.com/images/IBM_keyboard.jpg

deze dus maar dan die met PS/2 aansluiting, ja die zijn er ook :)

[ Voor 43% gewijzigd door Alaksandus op 05-12-2003 16:14 ]

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Coronaextra schreef op 05 december 2003 @ 16:11:
Waarschijnlijk niet nee, maar tegen vandalisme zijn maar weinig toetsenborden bestendig denk ik. Als iemand kwaad wil lukt het altijd wel, al snij je gewoon het kabeltje door :P

Het schijnt dat de prehistorische toetsenborden een stuk steviger zijn, maar je levert dan misschien wel weer wat typgemak in.

Verwijderd

Je kunt ook nog altijd naar doe onverowoestbare IBM tb's gaan. Vast nog wel ergens te krijgen.

[afbeelding]

Ik zit er hier op een te tikken, en heb hem nu al zo lang als ik me kan herinneren :) Het zijn echt heerlijke dingen, schoonmaken is geen probleem, en je kan er ook nog iemand's hoofd mee inslaan... denk ik >:)

Het is volgens mij onmogelijk om dat ding te slopen... behalve als je er teveel vocht in weet te gooien, denk ik. Er is hier al een aantal keer een glas doorheen gegaan, en alles doet het nog netjes.

Zo maken ze ze niet meer, vroegah, was alles beter, etc. :X

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

[afbeelding]

Die heb ik net weggegooid :/ Wist niet dat ze geld waard waren |:( :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 16:14:
[...]
Waarschijnlijk niet nee, maar tegen vandalisme zijn maar weinig toetsenborden bestendig denk ik. Als iemand kwaad wil lukt het altijd wel, al snij je gewoon het kabeltje door :P

Het schijnt dat de prehistorische toetsenborden een stuk steviger zijn, maar je levert dan misschien wel weer wat typgemak in.
Die oude IBM ramplanken stonden niet alleen bekend als onverwoestbaar,
maar stonden ook erg hoog aangeschreven v.w.b. typgemak. _/-\o_

En dan met zo'n transparante condoom eroverheen, ben je ook voor
nattigheid gedekt :)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hier een Cherry toetsenbord welke erg stevig is. Die heeft best al wat stoten gehad en werkt nog steeds prima. Is inmiddels al zowat een jaar oud. Zoals al eerder werd gezegd is Cherry dus wel een interessante optie voor de TS.

Die IBM toetsenborden zie je niet mer zoveel nee, er zijn wel nieuwere zwarte toetsenborden. Deze tikken ook best lekker, maar zijn helaas niet meer zo stevig als de echte oude zware planken. Gewoon even bij wat 2e hands sites kijken dus.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 14:02

Tomatoman

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 16:08:
Met [google=onverwoestbaar toetsenbord] kom je weer op T.net uit, namelijk: Onverwoestbaar toetsenbord voor lanners?

[afbeelding]

Die lijkt wel erg veel op dat toetsenbord die ik als eerste poste en de eerste hit van euss' google link :P De hele review staat op: Virtually Indestructible Keyboard Review. Conclusie:

[...]
Leuk, dat testen...

[afbeelding]
Deze toetsenborden zijn wel heel geschikt tegen omvallende bierflesjes, maar ze zijn zeker niet hufterproof. Met een brandende sigaret of een scherpe balpenpunt kun je voutah het leven behoorlijk zuur maken. Ik denk dat je nog het meeste hebt aan cheap ass toetsenborden.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Kijk ook eens naar Keytronic. Mijn persoonlijke favoriet Daar zijn ook nieuwe modellen van te krijgen.

(En die oude IBM's rulen idd ook. Ik heb hier ergens ook nog zo'n ding liggen. Daar kan je idd mee gaan bankdrukken :P)

Verwijderd

jA LEUK kEYTRONICS ........ waar kan die rommel kopen dan ?????? de site van keytronics... kan ik ook niet veel wijzer uit worden:(

Verwijderd

waar kan die rommel kopen dan ?
Pricewatch: Keytronic :Y)

en oude IBM toetsenborden kun je bij de electro/huishoudelijk afhalen bij de metaal- en schroothandel, vuilverwerking, onder refurbishment in Pricewatch, rommelmarkten en veilingsites zoals marktplaats.nl

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015

[afbeelding]

Ik heb um thuis liggen en in gebruik :) ;) ! Heerlijk dinh onverwoestbaar en echt hij heeft wat mee gemaakt. Vroeger lag hij in een graafmachine werkplaats echter een computer waar moneurs met hun vet handen uren bij hielden dus hij heeft echt heel wat mee gemaakt maar hij werkt als de beste :)

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:18

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Mijn IBM 1396790 heeft ps/2 aansluiting. Ik heb hem laatst schoongemaakt. Het ding zat onder de wijnvlekken, chips, chocola, druivensap, stof, zooi en weet ik wat al niet meer. Ze zijn inderdaad niet kapot te krijgen. nadeel: ze zijn echt niet goedkoop. De prijzen voor een nieuwe oude IBM (dus in de doos, nog nooit gebruikt) kunnen oplopen tot zo'n 250 euro (incl. shipping). Maar de verzendkosten lopen dus immens hoog op, ivm. het gewicht van het beest.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Ik zweer bij mijn CHERRY. Die kan echt wel wat hebben. Koffie, fris, chips. Je zegt het maar. Af en toe een uit elkaar halen om de boterhammen er uit te kloppen en hij typt weer prima.

Verwijderd

Die Mitsumi OEM dingen (die hele witte met 'pennenhoudertje' bovenop) kunnen ook best wat hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.thecomputercenter.com/pic/MKB2.jpg

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:07

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik persoonlijk zou op een beurs een stapel van die oude IBM ps/2 keyboards scoren. Massief en goedkoop.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:18

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 21:06:
Die Mitsumi OEM dingen (die hele witte met 'pennenhoudertje' bovenop) kunnen ook best wat hebben.
[afbeelding]
Die hebben ze bij ons op school ook. Die dingen wegen niks, hangen in no time uit elkaar of worden uitgewrongen. Je kunt ze namelijk heel makkelijk buigen.
Ik zou idd gewoon gaan voor een oude IBM of cherry.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is omdat je op de prijs let, maar stevige tobo's zijn die van M$, die ik ook heb :D en als er iets Sypie bestendig is, dan is het ook studentbestendig. Type gemak heb je niet want het is een natural tobo.

Het gaat hier om de natural keyboard PRO, maar tegenwoordig ook te krijgen zonder PRO (extra snelknoppen)

is USB&PS2 kosten alleen meer dan 45 euro (hoe maak ik euro tekens in Mandrake??)

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 14:38
Hier op het lokale vakantiepark liggen inmiddels al 1.5 jaar dezelfde metalen keyboarden met ingebouwde trackball, maar die zullen niet goedkoop zijn

Verwijderd

Kijk eens op Marktplaats anders.

Verwijderd

mentalmadnizz schreef op 06 december 2003 @ 21:37:
[...]

Die hebben ze bij ons op school ook. Die dingen wegen niks, hangen in no time uit elkaar of worden uitgewrongen. Je kunt ze namelijk heel makkelijk buigen.
Ik zou idd gewoon gaan voor een oude IBM of cherry.
dan hebben ze denk ik toch andere, mijn tobo is vrij zwaar en heeft zwaar de verduren gehad
(in een boze bui heb ik 'm van 2 trappen naar beneden gesodemieterd en hij doet het nog goed :> heeft ook al meerdere klappen gehad, je kent het wel :P )

Verwijderd

[afbeelding]

Die gaan wel lang mee, maar zijn zeker niet onverwoestbaar!!! Ik heb er hier een paar en bij allemaal liggen er wel een paar toetsen los. Vooral de spatiebalk begeeft het snel >:)

Maarja, ieder toetsenbord van mij moet na 3 maanden vervangen worden omdat de spatiebalk eruit ligt, ik schijn die nogal hard in te drukken (8>

Verwijderd

[afbeelding]

Beste oplossing. op computerbeursen kom je ze regelmatig tegen voor zachte prijsjes :)
Pagina: 1