Toon posts:

[VMWare] Slackware enkel zwart scherm *

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Op school moeten we in een eiland van 4 terminals 3 servers opzetten en 1 terminal die op elke server kan inloggen. Nu moet ik een Linux server maken (Slackware 9.0) en dat wou ik doen onder Windowws 2000 VMWare, maar als ik Slackware heb geinstalleerd dan start die niet op. Ik heb verschillende keren die installatie opnieuw doorgelopen maar hij blijft na booten met een zwart scherm komen zonder foutmelding ofzo. Is er misschien iemand dit mij hier meer over kan vertellen ?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat heb je zelf zoal onderzocht?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Huiswerk vraag? :+

Welke Slack versie?
Welke VMware versie?

Met [google=slackware+VMware] ?
VMware site bekeken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb zoal op dit forum gezocht maat kon nix vinden. Het gaat op VMware Workstation 4 en Slackware 9.0. Als iemand nou er ook slechte ervaringen mee heeft dan zal ik het wel niet met vmware installeren maar ik heb het liever wel zo.

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 07:54
vmware 4 met slack 9 heb ik hier draaien.. geen probleem ;-)

hmm bootloader wel geinstalleerd ? (enige wat zo in mij opkomt)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Titel afgemaakt, alleen VMWare is wat kort door de bocht, zie ook SA Policy. Welkom op GoT trouwens! :)

De VMWare site en google (plus google groups), zie BackSlash32 gaven dus ook geen hints?

edit:

OMFG. Ik lefer hierbeii mein lachere scool diploomah in en ga wehr bij het klasje van juf Bekkering zitten :X

[ Voor 26% gewijzigd door F_J_K op 05-12-2003 19:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:50
F_J_K schreef op 05 december 2003 @ 09:23:
... BackSlash32 gafen dus....
:X

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor bootloader? 8)7 :?

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

LILO ofzo.... ik heb toevallig hetzelfde probleem denk ik...
Ik doe de installatie.. allemaal prima leuk leuk... maar na de installatie komt de eerste reboot.. en nee hoor... niks...
VMWare 4.01
Slackware 9, standaard en expert installatie gedaan (expert is alle onnodige dingen uit...)

wil niks doen met booten... erg vreemd.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
VMWare gebruikt wel een scsi apparaat als harde schijf.... kan het zijn dat je een niet-scsi kernel als standaard kernel geinstalleerd hebt?
Ik gebruik slackware 9.1 op VMWare 4 en dat werkt eigenlijk wel goed, behalve dat ik dus inderdaad een SCSI kernel moest kiezen, omdat ik het anders niet geinstalleerd/gepartitioneerd kreeg....

Verwijderd

Topicstarter
Uhm naja ik heb de laatste keer gewoon die LILO niet geinstalleerd kijken of dat nog wat uitmaakte maar neej hoor. Ik heb ook gewoon 'full' installation gedaan want ben ook niet zo'n superexpert dat ik precies weet wat er allemaal wel en niet moet worden geinstalleerd. Als laatste (na de installatie) ook de bootvolgorde in de bios veranderd maar dat hielp ook nix want heb alles geprobeerd. (HDD, Rem. dev., en CD-ROM) Alleen als je dus CD-ROM aangeeft dan gaat die natuurlijk weer installeren }:O

En ja heb de vmware instellingen ook wel ingekeken (IDE HDD en niet SCSI) etc. dat staat ook allemaal wel goed maar tjah ben er nog steeds niet uit :? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ? :O
Pagina: 1