[dual - quad kaart] Breede desktop maken nvidea

Pagina: 1
Acties:

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 21:02
Is het mogelijk om bij nvidea dual en of quad kaarten het beeldscherm zo in te stellen dat het scherm één groot scherm wordt.
Dit moet dan op dezelfde manier gebeuren als bij matrox kaarten, waar de taakbalk dus helemaal doorloopt tot het laatste scherm (de klok staat dus op het laatste scherm.
Bij matrox kaarten stel je de resolutie dus in de breedte in op gewenste horizontale resolutie x aantal schermen: 2560 x 1024 voor twee schermen die op 1280 x 1024 draaien.
Dit is nodig voor een applicatie die maximaliseerd over al de aanwezige schermen.

In de drivers kan ik niets vinden wat bruikbaar is op dit gebied.
de search op google of got leverd niets bruikbaars op.

Ervaringen op dit gebied met andere merken zijn ook welkom

[ Voor 10% gewijzigd door wortelsoft op 04-12-2003 10:55 ]

• wortelsoft
Zie net dat er in de laatste driver een nieuwe nview versie zit met de optie span die zo te zien (op de vage schermplaatjes) het gewenste effect geeft. Morgen maar eens de driver installeren en kijken of dat werkt.

Info over ati of andere merken is nog steeds welkom.

Ik zal hier mijn ervaringen ook terugmelden, zodat de got search weer gevoed wordt.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

http://www.appian.com/products/?page=rushmore
Ik ben momenteel nog even met mijn hardware en de drivers aan het stoeien, maar dit is natuurlijk ook een leuke oplossing. ;)
Ik heb alle stuff net in huis en ga hier in 1 systeem twee van die Rushmores duwen. (ik zal er bij succes een topic over beginnen).

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Ik denk toch dat je niet goed genoeg gezocht hebt op dual screen. Er staat genoeg op GoT volgens mij! Wat een heel handig tooltje is om dit te verwezenlijken is Ultramon. Het enige verschil is dat de klok e.d. op de primaire monitor blijft staan, maar de taakbalk wordt wel over alle displays verlengd.

Misschien is dit nog een handige link voor jou: Officieus Dual Screen FAQ

[ Voor 44% gewijzigd door Rum op 04-12-2003 13:24 ]

• wortelsoft
Ik zal wel de verkeerde search terms in hebben gevuld. Op zich is die lange taak balk niet zo belangrijk. Het belangrijkste is dat de twee beeldschermen één fysiek beeldscherm vormen (wat dus blijkt uit die lange taakbalk).
Dat ultramon tooltje lijkt me wel goed, alleen kan ik geen gebruik maken van dergelijke tooltjes, het moet namelijk out of the box ondersteund worden.

Ik zie in die faq dat het in de oude versies ook zou moeten zitten. Mischien dat het niet in de compaq drivers zit.

Maar in ieder geval weer wat bruikbare info erbij!

edit:

Zoals beloofd:

De nvidea quad kaart stuurd de beelschermen per twee aan. Je krijgt dus twee keer een lange desktop. Dit is voor mij niet bruikbaar. Bij een dual kaart werkt het wel goed.

[ Voor 17% gewijzigd door wortelsoft op 09-01-2004 17:41 ]