Ik kan een adres achter een router niet bereiken

Pagina: 1
Acties:

• xommoi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-01-2025
In mijn netwerk heb ik een wireless router gehangen. ip range van dit deel van het netwerk is 192.169.1.x. Via de wanzijde van de wireless router hangt deze aan het netwerk. Mijn hoofdnetwerk heeft de ip range 192.168.0.x.

Het probleem is dat ik via de wireless router computers in het hoofdnetwerk kan bereiken, maar niet omgekeerd.

Overige gegevens:
ip adres wan wirelessrouter 192.168.0.4 (toegekend door router in hoofdnetwerk)
Ip adres aan de lanzijde van de router 192.168.1.2
Alle firewall functies zijn uitgeschakeld
Gateway aan lanzijde wireless router ingesteld op 192.168.1.2 ingesteld op alle computers aan de lanzijde
Gateway aan de wanzijde ingesteld op 192.168.0.1 (naar internet) en secundair op 192.168.0.4.

Ik heb al van alles geprobeerd. Ook heb ik gegoogled echter zonder resultaat.

Wie kan mij helpen?

personal

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
Ik denk dat de "hoofdrouter" niet de route weet naar je wireless router. Namelijk alles wat ie niet kent gooit ie het internet op. Je zou dus handmatig een router naar het nieuwe wireless netwerktje moeten invoeren.

Maar het is makkelijk de wireless router in bridged mode te zetten, dan kan je gewoon in het bestaande netwerk met de huidige router werken.

No production networks were harmed during this posting

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niet de wan poort gebruiken

gewoon je hub in een lanpoort van je wireless router drukken en ip's uitdelen alsof ze in je lan zitten

Iperf

Verwijderd

welk subnetmask gebruik je in het 'vaste netwerk', waarschijnlijk valt het ipadres (en misschien ook de range in het wireless netwerk), wat je hebt gebruikt voor de lanzijde van de Wireless router nog in de ip range van het vaste netwerk. Daardoor blijft het vaste netwerk 'kijken' binnen het eigen netwerk en gaat hij niet de gateway (wireless router) op.

Probeer dus een ander subnetmask te gebruiken die de range van het 'vaste netwerk' verkleint. Geen zin om te rekenen? Probeer dan anders een 10.x.x.x ip range in te stellen aan de lanzijde van de wireless router.

Boys, correct me if I'm wrong !!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 16:53 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt wel gelijk mar het is gewoon niet praktisch hoe dan ook gwoon geen wan gebruiken

Iperf

Verwijderd

Nou ja, stel dat die wireless router maar 1 'vaste' interface (WAN poort) heeft, wat ga je hem dan aanraden...internet op wireless router binnen laten komen en voor al zijn clients op het vaste netwerk wireless lan kaartjes kopen??? 8)7

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 01:16:
Nou ja, stel dat die wireless router maar 1 'vaste' interface (WAN poort) heeft, wat ga je hem dan aanraden...internet op wireless router binnen laten komen en voor al zijn clients op het vaste netwerk wireless lan kaartjes kopen??? 8)7
wat is de kans daar op ? moet ie maar op geven wat de specs van de router zijn ...
is een newbie op got . dus zal misshien even de http://gathering.tweakers.net/forum/faq moeten lezen

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 05-12-2003 18:44 ]

Iperf

Pagina: 1