Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 21:48:
Ok ik heb een paar vragen
Dit zijn mun specs:
Asus A7N8X rev 2.0
AMD Barton 2500+
Geheugen Dane-Elec PC3200
MP 11
FSB 200
Vcore =1.75
Binnenkort gekoeld door een Thermaltake Volcano 11+
En nu de vragen,
- Hoe kan ik achter mijn stepping komen, ik heb nu CPU-Z maar die geeft stepping 0 aan dus daar wordt ik ook niet wijzer van?
- Hoe kan ik mun Vcore hoger krijgen dan 1.85 moet ik dan al aan mijn moederbord gaan prullen of kan dat ook nog met mun bios? (uberbios ofzow maar die werkt volgens mij niet, ik heb namelijk al eenkeer gebruikt maar ik zie mun vcore dan niet hoger gaan dan daar ingesteld)
- Ik krijg constant physical memory dump, weet iemand hoe dit komt, ik ga vanavond memtest draaien dus ik post daarvan morgen de resultaten.
- Welke memorytimings moet ik gebruiken, en kan dat ook schelen welke memory timings ik gebruik als ik mijn FSB boven de 200 wil zetten, normaal krijg ik dan piepjes en boot hij dus niet meer.

voor iedereen met 1 of meer antwoorden
thx mensen ik vertrouw op jullie

- Even je koelertje van je proc af... en op het plaatje kijken... daar staat een code
gegeven.. even helemaal overschrijven en klaar...
- Voor een hogere vcore zul je waarschijnlijk een of andere volt mod moeten doen,
denk dat je hiervoor ff naar het A7N8X draadje moet gaan, daar kunnen ze je
vast wel verder helpen
- Physical memory dump kan komen door een instabiele overclock, heb ik zelf ook
al welleens meegemaakt... geheugen kan het dan niet meer bijpoten ofzoiets
- De timing van je memory, hoe lager hoe beter.. beste is 2-2-2-11, die laatste 11
en niet lager? Uit het grote ddr topic is gebleken dat op de nforce bordjes deze
laatste het snelst is op 11.
Echter hoe strakker de timings.. hoe meer moeite het geheugen heeft om het
voor elkaar te krijgen om goed en stabiel te lopen. Dit evenzo met hogere fsb.
Je zult dus uit moeten zoeken wat voor een (zo laag mogelijke) timings je kan
draaien bij de gewenste fsb)
Good luck