Ik heb er geen problemen mee gehad, het enige wat ik merkte is dat de maximale stabiele overclock daalde met 1 mhz (fsb) verder nergens problemen mee van instabieliteit ofzo.
'K heb'm nu permanent gemaakt en ben BEHOORLIJK tevreden, tussen de 12 en 14 graden van m'n quasi-idle temps af
Ticking away, the moments that make up a dull day
Verwijderd
das mooi, ook iets gemerkt van betere performance? (bij mij scheelt het zo'n 0,9 sec in pifast)
Hm.... 'K ga nu eens kijken 
Edit: Volgens mij geen verschil, maar'k weet het niet zeker... Weet niet meer wat't de laatste keer was op 2255MHz, maar mijn 2305-score he'k niet gehaald (67.81) 'K zat nu op 68.40
Edit: Volgens mij geen verschil, maar'k weet het niet zeker... Weet niet meer wat't de laatste keer was op 2255MHz, maar mijn 2305-score he'k niet gehaald (67.81) 'K zat nu op 68.40
[ Voor 77% gewijzigd door Wormaap op 11-12-2003 19:10 ]
Vandaag de volgende AMD 2500+ gekocht
AXDA 2500 DKV4D Z359127250156
AQZFA 0335 MPMW (tm)(c) 1999 AMD
Maar het lukt maar niet om de MP te veranderen op een Asus A7N8X rev 1.04.
Terwijl de vorige 1800+ daar geen problemen mee had.
Week 35 en gelocked
Of zeg ik nu iets wat al bekend was?
Week 35 en gelocked

Week 35 al gelocked o__0 weet je zeker dat't niet aan iets anders ligt?
Verwijderd
Welke MP kies je dan met je mobo? Misschien ligt het aan iets anders, niemand heeft daar nog last van dacht ik, van die week!
Ik gebruik op mijn Asus A7N8X bios 1007.Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:06:
Welke MP kies je dan met je mobo? Misschien ligt het aan iets anders, niemand heeft daar nog last van dacht ik, van die week!
De volgende doen niets: 10,5, 11,5, & 12. <-- zegt genoeg.
In de bios meld ie gewoon de gekozen MP maar boot als 2500+ en windows geeft maar 1833MHz weer.
Ik snap er niets meer van............................
[ Voor 40% gewijzigd door Semetrix op 11-12-2003 20:20 ]
Net had ik geprobeert 195*12.5 te draaien op 1.7vcore, maar toen bleef het beeld zwart helaas, en toen ik 193*12.5 had geprobeert daarvoor sprong de fsb automatisch op 158 mhz, dus ik had daarna dat andere geprobeert en beeld bleef zwart. Toen ff bios gereset en nu loopt hij weer op standaart. Weet iemand waarom hij automatisch 158mhz neemt als de fsb te hoog word? Ik hen een asus a7n8x deluxe mobo, en een amd xp2800+
Tis de zelfde core als smokey heeft dus de kans is dat deze ook gelockt is k heb het nog niet gehoord maar jah zelfde stepping en een mobo wat het normaal wel kan. Ik weet niet of je een pic van je cpu kan maken dan kunnen we eens kijken.Semetrix schreef op 11 december 2003 @ 20:02:
Vandaag de volgende AMD 2500+ gekocht
Week 35 en gelocked
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Hij heeft een MPMWMadMarky schreef op 11 december 2003 @ 20:17:
Ik denk dat het toch je mobo is, een AQZFA 0335 TMPW is hier gewoon unlocked.
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
http://semetrix.zerobarrier.nl/misc/amd2500w35.gif
http://semetrix.zerobarrier.nl/misc/amd2500w35_2.gif
http://semetrix.zerobarrier.nl/misc/amd2500w35_3.gif
http://semetrix.zerobarrier.nl/misc/amd2500w35_2.gif
http://semetrix.zerobarrier.nl/misc/amd2500w35_3.gif
[ Voor 57% gewijzigd door Semetrix op 11-12-2003 22:10 ]
Ik heb vandaag mn Thorton 2000+ binnengekregen en ben maar meteen aan het overklokken gegaan. Dit gaat aardig en nu kan ik hem pifast stabiel krijgen op 12.5*188=2350mhz. Op zich wel aardig met luchtkoeling, maar ik kan tot 193 nog gemakkelijk in windows komen en daar internetten, mailen, kleine programmatjes draaien etc. Dit lukt op 1,95 en 2 volt. Als ik hem hoger zet dan 188*12.5 dan loopt ie willekeurig vast in pifast. Maakt niet uit op welk voltage.
Zou dit door mijn voeding komen? Er zit namelijk een 300 watt noname voeding in die op zich best aardige voltlijnen heeft. Alleen de 12 volt zakt in naar 11,70 en schommelt.
Ook schommelt het core voltage vrij veel, van 1,92 tot 1,96. Zou het hierdoor komen?
Mobo is NF7 en geheugen is corsair xms3200llpt, dus hier zal het niet aan liggen.
Temperaturen komen niet hoger dan 56 graden.
Corecode is AQZFA VPMW en hij komt uit week 44.
Ben sowieso op zoek naar een nieuwe voeding, maar eerst geld.
Zou dit door mijn voeding komen? Er zit namelijk een 300 watt noname voeding in die op zich best aardige voltlijnen heeft. Alleen de 12 volt zakt in naar 11,70 en schommelt.
Ook schommelt het core voltage vrij veel, van 1,92 tot 1,96. Zou het hierdoor komen?
Mobo is NF7 en geheugen is corsair xms3200llpt, dus hier zal het niet aan liggen.
Temperaturen komen niet hoger dan 56 graden.
Corecode is AQZFA VPMW en hij komt uit week 44.
Ben sowieso op zoek naar een nieuwe voeding, maar eerst geld.
I love the smell of a Palm in the morning.
Weet iemand hoe dat kan? Dan kan ik weer verder met ocen als ik weet wat het probleem isdarkdesign schreef op 11 december 2003 @ 20:12:
Net had ik geprobeert 195*12.5 te draaien op 1.7vcore, maar toen bleef het beeld zwart helaas, en toen ik 193*12.5 had geprobeert daarvoor sprong de fsb automatisch op 158 mhz, dus ik had daarna dat andere geprobeert en beeld bleef zwart. Toen ff bios gereset en nu loopt hij weer op standaart. Weet iemand waarom hij automatisch 158mhz neemt als de fsb te hoog word? Ik hen een asus a7n8x deluxe mobo, en een amd xp2800+
Kan het niet zo goed zijn in pic 2 tis nog net overbelicht en neit van recht boven maar volgens mij is er geen verschil met de wel geunlockte hier.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Als ik het goed begrepen heb zijn de bartons nu gelockt
kan je een 2500+ echter nog steeds overclocken naar 3200+ ondanks dat ze gelockt zijn?
Heb er weinig verstand van maar er moet echt geupgrade worden maar budget is niet al te hoog.
voor 200 euro wouden we dan een 2500+ en een abit nf7-s (die heeft toch een optie waardoor ie automatisch op 3200+ draait?)
En is de boxed cooler genoeg om de processor met ozn overclock koel en stabiel te houden?
kan je een 2500+ echter nog steeds overclocken naar 3200+ ondanks dat ze gelockt zijn?
Heb er weinig verstand van maar er moet echt geupgrade worden maar budget is niet al te hoog.
voor 200 euro wouden we dan een 2500+ en een abit nf7-s (die heeft toch een optie waardoor ie automatisch op 3200+ draait?)
En is de boxed cooler genoeg om de processor met ozn overclock koel en stabiel te houden?
Je hoeft je vraag niet na 1 uur te herhalen hoor...darkdesign schreef op 11 december 2003 @ 21:23:
[...]
Weet iemand hoe dat kan? Dan kan ik weer verder met ocen als ik weet wat het probleem is.
Dat is altijd een gok... Maar met een boxed koeler kan je MEESTAL beter niet meer dan een heel klein beetje oc'en... Soms heb je mazzel en lukt't wel, maar da's een kwestie van proberenHertog_Martin schreef op 11 december 2003 @ 21:25:
[ Voor 62% gewijzigd door Wormaap op 11-12-2003 22:13 ]
Hertog_Martin schreef op 11 december 2003 @ 21:25:
Ja kan gewoon met de FSB, dus wel minimaal pc3200 geheugen komen want die moeten op 200 kunnen draaien
Als de temps goed blijven is er niks aan de hand
Ik zit al meer als een uur te wachten tot ik kan gaan ocen, maar telkes op hetzelfde aantal mhz startie niet meer op terwijl ik wel hoger dan 190 mhz wil snapje?Brainpower schreef op 11 december 2003 @ 22:12:
[...]
Je hoeft je vraag niet na 1 uur te herhalen hoor...
Ik heb hem gekocht op 14 : 11 : 2003Astennu schreef op 11 december 2003 @ 12:13:
[...]
Uit welke week komt i ? want de na week 40 zijn gelockt en ik heb wel liever een cpu die unlocked is vandaar dat ik kijk naar de 2800+ en 3000+ omdat de 2500+ en 2600+ na week 40 geen multipler kunnen instellen.
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Daar moet de coeler zeker voor verwijderd worden ?
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Ja, helaas wel, vooral als er maar 1.5 cm tussen de cooler en de voeding zit, en vooral als je 30 minute bezig bent geweest dat ding erop te krijgen met mijn grote handen
.
Wat voor koeling heb je en wat zijn je temps? Wellicht dat je processor gewoon niet verder wil zonder betere koeling.darkdesign schreef op 11 december 2003 @ 21:23:
[...]
Weet iemand hoe dat kan? Dan kan ik weer verder met ocen als ik weet wat het probleem is.
Waarom je FSB op 158 zou ik niet weten. Vind ik ook niet logisch. 'Safe mode' is bij mij 100*11=1100MHz. Zal bij jou wel 100*12.5 moeten zijn (2500+ zit stanaard op 11 mp 2800+ op 12.5).
Tipje: als je de PC aanzet terwijl je de insert-toets ingedrukt houdt, start hij in deze 'safe mode' scheelt een hoop gezeur met dat CMOS clear jumpertje
Edit: wat voor mem heb je eigenlijk? Op wat voor timings en voltages draait dat en weet je zeker dat dat het trekt?
[ Voor 10% gewijzigd door Syzzer op 12-12-2003 00:08 ]
Ik heb hier zojuist een vreemde XP2400+ uit de stapel getrokken.
Na wat zoeken ben ik helaas niet veel wijzer geworden.
Het betreft een batch met de volgende kenmerken:
AXDA2400DKV3C 41F6***270099
SIXIB 0346MPM
(2x gecheckt, hier zitten geen fouten in)
Hij is groen (boxed)
nummer a.d. zijkant is 27648
Wat ik hieruit (terecht?) opmaak is dat de core waarschijnlijk die van een 2700+ is
hij is van week 46 van dit jaar (errug nieuw dus)
SIXIB heb ik nog nergens een opmerking over kunnen vinden.
Kan iemand hier nog meer info uit halen???
ben zeer benieuwd
SIXIB 0346MPM
Hij is groen (boxed)
Wat ik hieruit (terecht?) opmaak is dat de core waarschijnlijk die van een 2700+ is
ben zeer benieuwd
Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)
Stomme reactie van mij. Niet goed gelezen en niet nagedacht
[ Voor 74% gewijzigd door Milanza op 12-12-2003 00:44 ]
I love the smell of a Palm in the morning.
En die Abit NF7-S plank die schijnt dus een optie te hebben dat je gewoon aan kan zetten en dan draait ie meteen op 3200+Brainpower schreef op 11 december 2003 @ 22:15:Ja kan gewoon met de FSB, dus wel minimaal pc3200 geheugen komen want die moeten op 200 kunnen draaien
Doet de abit dat door de fsb omhoog te gooien of door de multiplier te veranderen?
Ik wilde dit weekend een tweetal bruggen dichtgooien van een 2800+, en nu vroeg ik me af hoe ik het beste de ruimte tussen de bruggen dicht kon maken.
Ik heb wat gezocht, en zie dat er vrijwel steeds geen vermelding wordt gedaan van wat ze gebruiken, of ze gebruiken epoxy. Nu vraag ik me af, zijn er geen goede alternatieven? Lijm zal vast wel werken, maar dat lijkt me zo dik, zodat je er niet fijn mee kan werken.
Iemand een suggestie?
Ik heb wat gezocht, en zie dat er vrijwel steeds geen vermelding wordt gedaan van wat ze gebruiken, of ze gebruiken epoxy. Nu vraag ik me af, zijn er geen goede alternatieven? Lijm zal vast wel werken, maar dat lijkt me zo dik, zodat je er niet fijn mee kan werken.
Iemand een suggestie?
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Volgens mij is dat een t-bred "b" aangezien de stepping op een b eindigt.Andy schreef op 12 december 2003 @ 00:24:
Ik heb hier zojuist een vreemde XP2400+ uit de stapel getrokken.
SIXIB 0346MPM
Hij is groen (boxed)
ben zeer benieuwd
DKV3C geeft ook al aan dat het geen barton is, die hebben allemaal DKV4D
De temps zijn: CPU 54 grade stressed (niet oced) en ik heb als cooler een areo 7+.Syzzer schreef op 12 december 2003 @ 00:07:
[...]
Wat voor koeling heb je en wat zijn je temps? Wellicht dat je processor gewoon niet verder wil zonder betere koeling.
Waarom je FSB op 158 zou ik niet weten. Vind ik ook niet logisch. 'Safe mode' is bij mij 100*11=1100MHz. Zal bij jou wel 100*12.5 moeten zijn (2500+ zit stanaard op 11 mp 2800+ op 12.5).
Tipje: als je de PC aanzet terwijl je de insert-toets ingedrukt houdt, start hij in deze 'safe mode' scheelt een hoop gezeur met dat CMOS clear jumpertje.
Edit: wat voor mem heb je eigenlijk? Op wat voor timings en voltages draait dat en weet je zeker dat dat het trekt?
Ja hij springt op 158 als ik hem op 190fsb zet, en hij sringt op 156 als ik hem op 195 fsb zet.
Ow, dat wist ik niet, thnx voor de tip, dat zal een stuk makkelijker werken.
Ik heb 2x256mb ddr corsair TWINX pc3200, en ik heb nog nix aan de timings gedaan.
[ Voor 4% gewijzigd door darkdesign op 12-12-2003 07:55 ]
Als ik er nu nog eens over denk komt de verhouding 190/158 overeen met 6/5, dus ik denk dat je je mem-divider neit goed hebt ingesteld. Zet deze eens op 6/6 en probeer het dan nog eens. Ik heb zo'n vermoeden dat die bij jou nog op 'auto' staat.
Ik heb al lopen zoeken wat mem-divider is en wat je ermee kan, maar ik heb niks kunnen vinden wat bruikbaar voor me was. Ik heb ook in de bios gekeken maar ik zie nergens mem-divider staan, hoe moet ik die verranderen?
Ik zit nog met een vraag over de extra 256kb cache van de Thorton.
Ik heb met de search nog niet gevonden maar wel iets X-Bit Labs, zij zeggen dat je een L2 brug moet verbinden (althans, zo lijkt het). Kan iemand dit bevestigen ?
Dat het kan,dat weet ik, maar hoe dan precies ?
Btw, nog de url naar het artikel.
Edit: ik heb het inmiddels gevonden, nooit het Aplebred / Thorton topic gezien
Ik heb met de search nog niet gevonden maar wel iets X-Bit Labs, zij zeggen dat je een L2 brug moet verbinden (althans, zo lijkt het). Kan iemand dit bevestigen ?
Dat het kan,dat weet ik, maar hoe dan precies ?
Btw, nog de url naar het artikel.
Edit: ik heb het inmiddels gevonden, nooit het Aplebred / Thorton topic gezien
[ Voor 10% gewijzigd door GeforceDDQ op 12-12-2003 14:56 ]
301SQN
Het staat in de BIOS onder Soft Menu III als mem-freq of mem-speed oid. Moet je maar even kijken. HEt staat in hetzelfde rijtje als FSB MP en AGP speed.darkdesign schreef op 12 december 2003 @ 14:17:
Ik heb al lopen zoeken wat mem-divider is en wat je ermee kan, maar ik heb niks kunnen vinden wat bruikbaar voor me was. Ik heb ook in de bios gekeken maar ik zie nergens mem-divider staan, hoe moet ik die verranderen?
Wat doet die divider? Bepalen hoe snel je mem loopt. Heb je je FSB op 200 en staat je mem-divider op 5/6, dan loopt je mem op (5/6)*200=166MHz. 6/6 is de snelste instelling hiervoor.
Probeer eens wat uit en lees wat FAQ's door, volgens mij kun je daar nog wat nuttige info uit halen.
Hebben alle biosen dat? Want ik heb dat er niet staan. Ik heb wel de timings in de bios staan, maar ik denk dat dat iets anders is.Syzzer schreef op 12 december 2003 @ 14:48:
[...]
Het staat in de BIOS onder Soft Menu III als mem-freq of mem-speed oid. Moet je maar even kijken. HEt staat in hetzelfde rijtje als FSB MP en AGP speed.
Wat doet die divider? Bepalen hoe snel je mem loopt. Heb je je FSB op 200 en staat je mem-divider op 5/6, dan loopt je mem op (5/6)*200=166MHz. 6/6 is de snelste instelling hiervoor.
Probeer eens wat uit en lees wat FAQ's door, volgens mij kun je daar nog wat nuttige info uit halen.
Sorry, ik zie nu dat je een A7N8X hebt, ik dacht dat je een NF7-S had. * schaam*
Hoe het op de ASUS precies zit weet ik niet. Je zult dus gewoon eens goed rond moeten kijken, desnoods met je mobo-boekje erbij, dan weet je waar alle opties voor zijn
.
Hoe het op de ASUS precies zit weet ik niet. Je zult dus gewoon eens goed rond moeten kijken, desnoods met je mobo-boekje erbij, dan weet je waar alle opties voor zijn
Heb net vandaag een Barton 2500+ AQYFA 0345 Rpmw gehaald, gelocked issie wel. Draait makkelijk op 3200+. nu effe het voltage zo laag mogelijk zien te houden en op naar de 220 FSB
Vraagje aan de mensen met een gelockte AMD 2500+. Staat de MP na het veranderen in de bios gewoon weer op 11x of iets anders?
Bij mijn week 35 AMD 2500+ staat ie na het rebooten op de gekozen MP maar doet er niets mee
Bij mijn week 35 AMD 2500+ staat ie na het rebooten op de gekozen MP maar doet er niets mee

Ik kan hem in mijn bios gewoon op 15 zetten, alleen als ik dan met WCPUID mijn cpu aflees dan is het gewoon 11 x. Kijk ik dan na het rebooten weer in de bios dan staat daar gewoon 15xSemetrix schreef op 12 december 2003 @ 15:26:
Vraagje aan de mensen met een gelockte AMD 2500+. Staat de MP na het veranderen in de bios gewoon weer op 11x of iets anders?
Verwijderd
Ik vindt dat er hier constant zwaar uitgehaald wordt naar de A7N8X en zen fsb 200. Je moet dat niet veralgemene, want ik draai op fsb 200, en nog niets van probs mee gehad, integendeel, en kennisen die ook een A7N8X hebben, ook nooit probs gehad met fsb op 200mhz
ik heb ook een gelokte barton 2500+ (aqyfa 0343 xpmw) en kan deze makkelijk op 2200 mhz draaien.Wormaap schreef op 11 december 2003 @ 22:13:
[...]
Dat is altijd een gok... Maar met een boxed koeler kan je MEESTAL beter niet meer dan een heel klein beetje oc'en... Soms heb je mazzel en lukt't wel, maar da's een kwestie van proberen
Wat word er dan over gezegt? Ik heb beetje spijt dat ik de asus a7n8x deluxe heb gekocht, maar handig van de Onboard db surround en firewire, maar bij mij start de pc niet meer op bij 190mhz fsb, erg jammer. Op andere mobo's gaat het ocen bij mij een stuk makkelijker. Verder heb ik nix te klagen op asus.Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 15:47:
Ik vindt dat er hier constant zwaar uitgehaald wordt naar de A7N8X en zen fsb 200. Je moet dat niet veralgemene, want ik draai op fsb 200, en nog niets van probs mee gehad, integendeel, en kennisen die ook een A7N8X hebben, ook nooit probs gehad met fsb op 200mhz
Kent iemand de core: AQYEA? Ik zie hem namelijk nergens staan en wil er 1 kopen.
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
Er werd mij hier verteld dat zolang de temperatuur goed is dat het ok is.
Maar wat hoor ik dan altijd over voltages?
is de stabiliteit nou alleen afhankelijk van de temperatuur? volgens mij niet.
Want als dat zo zou zijn waarom kan iemand met veel ervaring met overclocken dan niet gewoon een lijstje opstellen voor mensen zoals mij hoever ze kunnen overclocken met de boxed coolers?
het lijkt wel namelijk dat als persoon A en persoon B dezelfde overclock proberen met dezelfde koeling en moederbord dat het bij persoon A wel stabliel loopt en bij persoon B niet.
Hoe komt dat?
Maar het is dus altijd proberen en er is geen enkele waarde waarop je 100% zeker safe zit?
Maar wat hoor ik dan altijd over voltages?
is de stabiliteit nou alleen afhankelijk van de temperatuur? volgens mij niet.
Want als dat zo zou zijn waarom kan iemand met veel ervaring met overclocken dan niet gewoon een lijstje opstellen voor mensen zoals mij hoever ze kunnen overclocken met de boxed coolers?
het lijkt wel namelijk dat als persoon A en persoon B dezelfde overclock proberen met dezelfde koeling en moederbord dat het bij persoon A wel stabliel loopt en bij persoon B niet.
Hoe komt dat?
Maar het is dus altijd proberen en er is geen enkele waarde waarop je 100% zeker safe zit?
Het is op elke mobo ander, en als je voedingslijnen te laag liggen heb je kans op een instabile pc. Het heeft veel factoren.
Klopt dat doet mijn NF7-S op dezelfde manierSemetrix schreef op 12 december 2003 @ 15:26:
Turn it off and on again.
Ik heb de cooler eraf gehaalt en de stepping bekeken, die is alsvolgt:

Is dit een beetje een goede cpu?

Ja maar ik heb een week 35SmokeyTheBandit schreef op 12 december 2003 @ 16:30:
[...]
Klopt dat doet mijn NF7-S op dezelfde manier
Het ocen gaat echt niet lekker, bij 175*12.5 start hij nog gewoon op, en ik kon gewoon pifasten. Daarna had ik 178*12.5 geprobeert, hij start wel op maar pifasten kan niet meer, dus ik had de Vcore van 1.650 naar 1.675 gezet, toen kon ik nogsteeds niet pifasten, daarna de vcore op 1.7 gezet maar bij booten sprong hij eruit. Dus ik weer de vcore terug gezet. Maar ik kan nogsteeds niet pifasten. En de temps zijn 53 grade stressed als ik hem niet geoced heb. Maar voor een 2800+ vind ik 178*12.5 wel heel laag en ik kan noggeneens pifasten, en waarom kan bij mij de vcore nog geen 0.05 omhoog?
mijn bak doet de laatste tijd een beetje raar. misschien kan iemand van jullie mij helpen. systeem:
xp2500+ AQXEA 0324 UPAW
Abit nf7-s rev 2.0
Zalman CNPS6000-cu
2*256 mb DDR400 TwinMos (alleen twinmos chips, nix M-tech oid)
Leadtek gf4 ti-4400 (296/615)
NoName 300 watt voeding (zat bij de kast)
op 11*200= XP3200+ (Vcore op default) draai ik stabiel als maar kan, 6 uur Prime95 gedraaid zonder problemen. ik heb een tijdje terug goed op 11*209 gedraaid Vcore op 1.775 V.
hier had ik de geheugentimings op 8-3-3-2, niet bijzonder.. gewoon toelichting.
na een tijdje gamen rebootte hij opeens, beetje jammer... dus ben ik terug gegaan naar 3200+ snelheid. ik heb wat rond lopen zoeken voor geheugen timings, want ik ben daar niet zo bekend mee. ik weet alleen zo laag mogelijk is het snelst. maar het moet wel stabiel blijven natuurlijk...
ik heb smokey gezien, met twinmos, op 11-2-2-2 uit m'n hoofd dat gaat best hard.
dus ik denk: laat ik eens 11-3-3-2 proberen fsb op 210. mem volt op 2,7 V
nou...3dmark01 gedraaid, ging prima. 14k zoals gewoonlijk. pifast werkte ook goed, 63.55 sec. best netjes. start ik prime op, ploft ie er na 2 minuten uit met een error...
voltrage vehogen denk je dan; Vcore naar 1,75...niet stabiel
ik weet nu niet meer waar het aan ligt dat mijn systeem niet stabiel prime wilt draaien en hoe het komt dat hij soms spontaan reboot. het KAN m'n cpu zijn, maar net zo goed het mobo of m'n geheugen.
Iemand tips?
ps: temperatuur is geen probleem, cpu cooler is dan niet het beste van het beste maar met 11 case fans komt hij niet boven de 47 graden op 1.75 V uit
xp2500+ AQXEA 0324 UPAW
Abit nf7-s rev 2.0
Zalman CNPS6000-cu
2*256 mb DDR400 TwinMos (alleen twinmos chips, nix M-tech oid)
Leadtek gf4 ti-4400 (296/615)
NoName 300 watt voeding (zat bij de kast)
op 11*200= XP3200+ (Vcore op default) draai ik stabiel als maar kan, 6 uur Prime95 gedraaid zonder problemen. ik heb een tijdje terug goed op 11*209 gedraaid Vcore op 1.775 V.
hier had ik de geheugentimings op 8-3-3-2, niet bijzonder.. gewoon toelichting.
na een tijdje gamen rebootte hij opeens, beetje jammer... dus ben ik terug gegaan naar 3200+ snelheid. ik heb wat rond lopen zoeken voor geheugen timings, want ik ben daar niet zo bekend mee. ik weet alleen zo laag mogelijk is het snelst. maar het moet wel stabiel blijven natuurlijk...
ik heb smokey gezien, met twinmos, op 11-2-2-2 uit m'n hoofd dat gaat best hard.
dus ik denk: laat ik eens 11-3-3-2 proberen fsb op 210. mem volt op 2,7 V
nou...3dmark01 gedraaid, ging prima. 14k zoals gewoonlijk. pifast werkte ook goed, 63.55 sec. best netjes. start ik prime op, ploft ie er na 2 minuten uit met een error...
voltrage vehogen denk je dan; Vcore naar 1,75...niet stabiel
ik weet nu niet meer waar het aan ligt dat mijn systeem niet stabiel prime wilt draaien en hoe het komt dat hij soms spontaan reboot. het KAN m'n cpu zijn, maar net zo goed het mobo of m'n geheugen.
Iemand tips?
ps: temperatuur is geen probleem, cpu cooler is dan niet het beste van het beste maar met 11 case fans komt hij niet boven de 47 graden op 1.75 V uit
Verwijderd
Goeiedag heren.
Mijn oc
Asus A7n 8X Deluxe Gold
Twinmos 256 mb pc 3200
Athlon Xp Barton 2600+ @ 3200+ door de MP op 11.0 te zetten en de FSB op 200
Alles gekoeld door een WC
Mijn vraag is nu, weet er niet al te veel vanaf, heb wel deel 1, 2 en 7 gelezen van dit topic, of het mogelijk is om hem nog sneller te laten draaien. In windows krijg ik nu 2,21 GHZ.
Het liefst wil ik de voltage laten zoals die staat, en dat is nu 1.680 V Is het niet mogelijk om de MP hoger te zetten? Hij kan in ieder geval tot 12.5 maar heb het nog niet geprobeerd.. Temp weet ik niet precies, me Emule is bezig, dus ff rebooten zit er niet in, anders sta ik weer laatste in de wachtrij
Mijn oc
Asus A7n 8X Deluxe Gold
Twinmos 256 mb pc 3200
Athlon Xp Barton 2600+ @ 3200+ door de MP op 11.0 te zetten en de FSB op 200
Alles gekoeld door een WC
Mijn vraag is nu, weet er niet al te veel vanaf, heb wel deel 1, 2 en 7 gelezen van dit topic, of het mogelijk is om hem nog sneller te laten draaien. In windows krijg ik nu 2,21 GHZ.
Het liefst wil ik de voltage laten zoals die staat, en dat is nu 1.680 V Is het niet mogelijk om de MP hoger te zetten? Hij kan in ieder geval tot 12.5 maar heb het nog niet geprobeerd.. Temp weet ik niet precies, me Emule is bezig, dus ff rebooten zit er niet in, anders sta ik weer laatste in de wachtrij
Je kan je vcore een tikje omhoog zetten, kun je verder met je oc en het zal in temps niet veel schelen.
op welk voltage?Bravoman10001 schreef op 12 december 2003 @ 15:49:
[...]
ik heb ook een gelokte barton 2500+ (aqyfa 0343 xpmw) en kan deze makkelijk op 2200 mhz draaien.
![]()
![]()
Hoe heet dit programmatje en waar kan ik dat downloaden???darkdesign schreef op 12 december 2003 @ 16:48:
Ik heb de cooler eraf gehaalt en de stepping bekeken, die is alsvolgt:
[afbeelding]
http://nforcershq.com/mod...News&file=article&sid=947Smattie schreef op 12 december 2003 @ 23:08:
[...]
Hoe heet dit programmatje en waar kan ik dat downloaden???
Dank je, nu heb ik mijn processor er al in zitten kan ik zonder de cooler er af te halen weten welk type nummer ik heb.
Ik nu namelijk ook niet of ie Lock of Unlock is!!
Verwijderd
Hier het verhaal van mijn 2600+ AQZFA 0346 UPMW hij leefde dus maar 2 dagen daarna fikte hij op 1 of andere magische manier door. RMA dus. Hopen dat ik ook gelijk een betere krijg.
Kweetniet waarom het zo'n chaotisch rijtje word, maar hier is het originele bestand.
http://members1.chello.nl/g.port/OC.txt
Edit: Ojah CPU is nooit warmer geworden dan 50 graden.
En over de dode proc gesproken, de core was helemaal niet beschadigd ofzo, maar een baantje op die print zelf was verbrand. Hij stonk wel iig.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Clock FSB Interface Stabiel (Prime) Pifast Vcore 1933 166 Enabled Ja (1600) 78.xx 1,65V 2000 173 Enabled Ja (1300) 72.68 1,65V 2083 181 Enabled Nee (1) - 1,65V 2083 181 Disabled Nee (16) - 1,65V 2083 181 Disabled Ja (2000) 71.38 1,75V 2150 187 Disabled Nee (9) 70.17 1,75V 2150 187 Disabled Ja (2000) - 1,80V 2185 190 Disabled Nee (4) - 1,80V 2185 190 Disabled Ja (2500) 68.55 1,85V 2220 193 Disabled Nee (1) - 1,875V 2233 194 Disabled Nee (1) - 1,9V 2233 194 Enabled Nee (1) - 1,9V 0 0 Enabled Nee (0) - - |
Kweetniet waarom het zo'n chaotisch rijtje word, maar hier is het originele bestand.
http://members1.chello.nl/g.port/OC.txt
Edit: Ojah CPU is nooit warmer geworden dan 50 graden.
En over de dode proc gesproken, de core was helemaal niet beschadigd ofzo, maar een baantje op die print zelf was verbrand. Hij stonk wel iig.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 00:16 ]
Nee dat kan nietSmattie schreef op 12 december 2003 @ 23:28:
[...]
Dank je, nu heb ik mijn processor er al in zitten kan ik zonder de cooler er af te halen weten welk type nummer ik heb.
Ik nu namelijk ook niet of ie Lock of Unlock is!!
Ik kan nu 2 geunlockte bartons kopen:
Namelijk:
1e : AQXEA 0330 XPMW
2e : AQFZA 0340 SMPW
Welke zal het beste overclocken, oftewel welke kan ik het beste kopen? Ik heb homemadewaterkoeling en een epox 8rda+ rev. 1.1 mobo welke tot 2.2 volt kan.
Advise please.
Namelijk:
Welke zal het beste overclocken, oftewel welke kan ik het beste kopen? Ik heb homemadewaterkoeling en een epox 8rda+ rev. 1.1 mobo welke tot 2.2 volt kan.
Advise please.
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
In de startpost zie ik dat die eerste de beste core heeft:RommelD schreef op 13 december 2003 @ 11:52:
Ik kan nu 2 geunlockte bartons kopen:
Namelijk:
Advise please.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| Verschillende Cores En Stepping's: Core's: AQUCA AQXCA AQXDA AQXEA AQXFA AQZEA AQZFA AQYFA Stepping's: XPMW XPAW UPMW TPMW TPAW MPM MPMW TLPW TPNW TPCW WPMW VPMW UPAW UPCW SPMW SPAW Op volgorde van overclockbaarheid ( Pas op het kan verschillen dit geeft geen garantie dat als je een XPMW hebt dat je dan de snelste hebt een MPMW zou sneller kunnen zijn ) |
Dus ik denk de eerste.
Edit, hoe werkt da qoute ?
[ Voor 13% gewijzigd door darkdesign op 13-12-2003 12:26 ]
Maar die andere core staat er niet tussen. Dus welke is het beste?
Barton 2500+ AQYFA 0443XPAW (locked)
Asus A7N8X-deluxe rev. 2.0
512 MB DDR-ram pc3200 (corsair value select)
aluminium heatsink met 80 mm fan
zonder problemen op 3200+ (11x200) met standaard voltage!
Asus A7N8X-deluxe rev. 2.0
512 MB DDR-ram pc3200 (corsair value select)
aluminium heatsink met 80 mm fan
zonder problemen op 3200+ (11x200) met standaard voltage!
Verwijderd
vandaag een dag met veel regen.. ideaal om je pc eens te laten stressen 
Kwam er vandaag achter dat me proc nu ineens wel meer dan 1,85v aan kon.. sterker nog heb de max voltage nog niet geprobeerd
Maar genoeg tekst.. eerst een screen:

zit nu lekker op 2,6 ghz @ 1,9v met een idle temp van 42 en stressed van 46 graden. Niet verkeerd lijkt me met een fsb van 236
maar we gaan nog even verder proberen te komen.. 
even een sandra screenie

klikbaar
draait trouwens heerlijk stabiel
temps blijven netjes, en alles lijkt goed te werken.
Kwam er vandaag achter dat me proc nu ineens wel meer dan 1,85v aan kon.. sterker nog heb de max voltage nog niet geprobeerd
zit nu lekker op 2,6 ghz @ 1,9v met een idle temp van 42 en stressed van 46 graden. Niet verkeerd lijkt me met een fsb van 236
even een sandra screenie
klikbaar
draait trouwens heerlijk stabiel
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 14:48 ]
Verwijderd
heb corsair twinx pc4000 geheugen draait 11-3-3-2Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 17:23:
hoe kan jij zo snel?
wat vor geheugen hebbie en timings
Wanneer je soms spontane reboot krijgt...Waar ligt dat dan meestal aan? Is dat het geheugen of de cpu?
Naar mijn ervaring meestal je voltages. Dan wil hij bij een dip in je voltage ngo wel eens rebooten
.
Verwijderd
meestal is het een kwestie van je voltage iets verhogen van je cpu. (let wel op temps)Brainpower schreef op 13 december 2003 @ 18:45:
Wanneer je soms spontane reboot krijgt...Waar ligt dat dan meestal aan? Is dat het geheugen of de cpu?
(ben je natuurlijk met je geheugen in de weer en reboot ie daarna spontaan dan ligt het aan je voltage van je geheugen.)
edit: spuit 11b
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 18:49 ]
512MB PC3200 DDR SDRAM € 68,- € 68,-
Abit NF7-SL, nForce2 (5.1 Sound, Sata, Lan) € 100,- € 100,-
AMD Athlon XP 2500+ (1,83GHz, Boxed) € 97,- € 97,-
Is dit een goede keus om 3200+ te krijgen en stabiel voor een laag budget?
Is de voeding ook nog van belang? heb volgens mij maar 250W namelijk
Zit nu met een Athlon Tb 850 die op 65 graden nog stabiel loopt
[ Voor 10% gewijzigd door Hertog_Martin op 13-12-2003 18:59 ]
Verwijderd
die 250watt gaat wat krap worden, zeker als er ook nog een redelijk nieuwe vga kaartje bij komt.Hertog_Martin schreef op 13 december 2003 @ 18:56:
512MB PC3200 DDR SDRAM € 68,- € 68,-
voor de rest geldt dat de meeste 2500+ boxed al met gemak op de snelheid van de 3200+ kunnen draaien.
zoals ik net in mn edit erbij voegde:
Verder zit in de pc nu nog 256mb pc133 geheugen en een MSI k7t turbo moederbord.
Die 3 dingen worden dus vervangen door de bovenstaande componenten
Weet niet of de nieuwere componenten minder verbruiken dan die ik nu heb.
Ander spul: leadtek gf4 ti4200, 2 netwerkkaartjes, simpel 5.1 geluidskaartje.
Verder zit in de pc nu nog 256mb pc133 geheugen en een MSI k7t turbo moederbord.
Verwijderd
denk dat het dan misschien zou gaan. kwestie van proberen, het systeempje is niet veel zwaarder en je hebt een geluidskaart minderHertog_Martin schreef op 13 december 2003 @ 19:03:
zoals ik net in mn edit erbij voegde:
Ok, binnenkort aanschaffen dan maar.
Thnx voor de hulp.
BTW; mocht de voeding het toch niet trekken.. heeft iemand nog een aanrader? (voor dezelfde prijsklasse uiteraard.. dus geen voeding van 300 euro in een systeem van 300 euro)
Thnx voor de hulp.
BTW; mocht de voeding het toch niet trekken.. heeft iemand nog een aanrader? (voor dezelfde prijsklasse uiteraard.. dus geen voeding van 300 euro in een systeem van 300 euro)
Die 250W gaat het zeker niet trekken, vooral als je wat gaat overklokken, hoe kwalitatief goed die ook is. Belachelijk wat dat spul tegenwoordig nodig heeft...
Als je even zoekt, kun je 't vast vinden, heeft pas iemand een topic over gehad.
Als je even zoekt, kun je 't vast vinden, heeft pas iemand een topic over gehad.
Bnet pindle#2913
Verwijderd
heb zelf een antec voeding 350 watt kost zo'n 60 euro heb je wel een goede voedingHertog_Martin schreef op 13 december 2003 @ 19:14:
Ok, binnenkort aanschaffen dan maar.
Thnx voor de hulp.
Ik heb een MesTech voeding (X-merk) Maar dat ding heeft nog redelijk stabiele voltages, 'k heb 23.95 betaald voor de 300 watt, 350 watt zat op 29.95 geloof ik
ik las net dit op Xtremesystems:
"I found this bit of info on one of the news groups.
Apparently W*ndows XP by default does not recognize the barton has 512k l2 cache so here is a registry tweak to fix that (?)
I've just tried it with Aquamark3 and my cpu score increased by 100.
Some of you barton guys give it a go and let us know your results to see if it's good or just more hot air.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro
l\SessionManager\MemoryManagement.
Find the DWORD entry: SecondLevelDataCache. If entering it as hexadecimal 256KB = 100 and 512KB = 200 in hexadecimal, and so on."
het schijnt iets sneller te zijn volgens een aantal mense, dus de moeite waard om uit te proberen mensen
dit is het topic:
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=24400
Apparently W*ndows XP by default does not recognize the barton has 512k l2 cache so here is a registry tweak to fix that (?)
Some of you barton guys give it a go and let us know your results to see if it's good or just more hot air.
Find the DWORD entry: SecondLevelDataCache. If entering it as hexadecimal 256KB = 100 and 512KB = 200 in hexadecimal, and so on."
het schijnt iets sneller te zijn volgens een aantal mense, dus de moeite waard om uit te proberen mensen
dit is het topic:
[ Voor 8% gewijzigd door Fanatic_FS op 13-12-2003 20:08 ]
Ik zit nu op 12.5 x 184 Ik kreeg na 3 dagen stabiel te hebben gedraait ineens in een spel een reboot. Moet ik de vcore op schroeven of ligt het toch aan de memvoltage? Vcore zit nu op 1.7, van het geheugen op standaard...2.6 ofzoVerwijderd schreef op 13 december 2003 @ 18:48:
[...]
meestal is het een kwestie van je voltage iets verhogen van je cpu. (let wel op temps)
(ben je natuurlijk met je geheugen in de weer en reboot ie daarna spontaan dan ligt het aan je voltage van je geheugen.)
edit: spuit 11b
Verwijderd
staat er inFanatic_FS schreef op 13 december 2003 @ 20:06:
ik las net dit op Xtremesystems:
dit is het topic:
edit:
opstarten van pc ging lekker snel, totdat de bureaublad te voorschijn kwam.. Toen duurde het een stuk langer.. met Sandra krijg ik er ook geen hogere waardes van.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 20:18 ]
Ik merk d'r voorzover helemaal niks van 
Zal wel goed zijn zo, geen zin om te benchen ofzo
Zal wel goed zijn zo, geen zin om te benchen ofzo
Iemand?RommelD schreef op 13 december 2003 @ 13:01:
Maar die andere core staat er niet tussen. Dus welke is het beste?
Mijn overklok poging van een gelockte week 35
(100% gelocked
want ik draai nu met een splinter nieuwe Asus A7N8X rev 2.00 die ook niet de MP kan wijzigen zoals mijn vorige rev 1.04)
Core info 2500+:
11x210=2310MHz met 1.7v
(100% gelocked
Core info 2500+:
11x210=2310MHz met 1.7v
[ Voor 17% gewijzigd door Semetrix op 15-12-2003 11:20 ]
Verwijderd
Ik heb net iets leuks ontdekt: ik kan mijn barton 2500+ @ 3200+ passief koelen (min of meer... er blazen wel 2 120x38 mm fans in m'n kast, maar deze draaien maar op 6V, m'n cpu is nu idle 42 graden en stressed (5 min toast) word'ie 59-60 graden.
En nee, ik heb geen MCX462-V of SLK 900 of SP97, ik heb nog steeds m'n brakke coolermaster HAC-81 vn 15 euro.. Als ik wat verder overclock moet de Vcore iets omhoog en dan gaat et passief nie meer, en dan is de heerlijke rust waarvan ik nu geniet ook weg, dus ik blijf voorlopig 3200+ draaien, tot m'n waterkoeler af is.
En nee, ik heb geen MCX462-V of SLK 900 of SP97, ik heb nog steeds m'n brakke coolermaster HAC-81 vn 15 euro.. Als ik wat verder overclock moet de Vcore iets omhoog en dan gaat et passief nie meer, en dan is de heerlijke rust waarvan ik nu geniet ook weg, dus ik blijf voorlopig 3200+ draaien, tot m'n waterkoeler af is.
Verwijderd
stress hem maar eens een paar uur...wedden dat ie te warm wordt?Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 02:12:
Ik heb net iets leuks ontdekt: ik kan mijn barton 2500+ @ 3200+ passief koelen (min of meer... er blazen wel 2 120x38 mm fans in m'n kast, maar deze draaien maar op 6V, m'n cpu is nu idle 42 graden en stressed (5 min toast) word'ie 59-60 graden.
Verwijderd
ik vind die temperaturen toch nog vrij hoog, zeker als je gaat gamen zal je temperatuur waarschijnlijk nog wat hoger komen.Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 02:12:
woei weer stukje hoger:
2619mhz
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 12:32 ]
Verwijderd
te warm = 85 graden, dat zie ik hem zo gauw nog niet worden, misschien richting de 70, maar meer niet, ik zal toast ff uurtje laten draaien en straks posten wat m'n temp dan is.
Edit: heb toast ff uurtje aan laten staan, 100% cpu load dus en na een half uur was'ie 62 graden en hoger kwam hij verder ook niet, ik denk dat de temperatuur tijdens het gamen ergens tussen de 55 en de 60 graden zal hangen, dat valt dus beswel mee, zulke temperaturen zijn niet zo heel erg slecht voor de levensduur en binnenkort zit er toch een waterkoelertje op
en @ kaassie: tijdens gamen word je cpu niet zo warm als tijdens toast of een vergelijkbaar programma, je verhaal dat de temperatuur dan veel verder zou stijgen klopt dus niet.
Edit: heb toast ff uurtje aan laten staan, 100% cpu load dus en na een half uur was'ie 62 graden en hoger kwam hij verder ook niet, ik denk dat de temperatuur tijdens het gamen ergens tussen de 55 en de 60 graden zal hangen, dat valt dus beswel mee, zulke temperaturen zijn niet zo heel erg slecht voor de levensduur en binnenkort zit er toch een waterkoelertje op
en @ kaassie: tijdens gamen word je cpu niet zo warm als tijdens toast of een vergelijkbaar programma, je verhaal dat de temperatuur dan veel verder zou stijgen klopt dus niet.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 13:41 ]
Verwijderd
ik zou mijn proc toch liever niet aan 70 graden willen blootstellen, en zeker niet voor langere tijd.Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 12:05:
te warm = 85 graden, dat zie ik hem zo gauw nog niet worden, misschien richting de 70, maar meer niet, ik zal toast ff uurtje laten draaien en straks posten wat m'n temp dan is.
Verwijderd
Wat voor een koeling had je ook al weer kaasie?Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 10:24:
[...]
ik vind die temperaturen toch nog vrij hoog, zeker als je gaat gamen zal je temperatuur waarschijnlijk nog wat hoger komen.
woei weer stukje hoger:
2619mhz
[afbeelding]
Verwijderd
Thermaltake Aquarius IIVerwijderd schreef op 14 december 2003 @ 13:19:
[...]
Wat voor een koeling had je ook al weer kaasie?
Verwijderd
Ok.. dus dat waterkoeling doet het nog wel vrij goed.. ik bedoel.. 2,1 volt bijna op je proc en stressed 46 graden toch??
En ook voltmods op je bordje gedaan neem ik (je had ook een abit nf7-s toch)
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 14:18 ]
Verwijderd
ja tussen 46-48 graden stressed iddVerwijderd schreef op 14 december 2003 @ 14:12:
[...]
Ok.. dus dat waterkoeling doet het nog wel vrij goed.. ik bedoel.. 2,1 volt bijna op je proc en stressed 46 graden toch??
kamertemp van zo'n 19 graden, case temp van 25.
Ga me opstelling van mijn wc straks nog een beetje aanpassen, temp moet nog iets lager kunnen
nou ik heb nu volgens mij wel een aardige setup om mee te kunnen draaien in dit topic, mits iemand bereid is mij op afstand te begeleiden in de overclock cermonie.
Antec 400 W
MSI k7n2
XP 2500+ barton
Zalman alu-copper 6000 ofzow
draait nu nog standaard op xp 2500 (fsb 166)
temp 22 gr C
er hoeft niet eens direct gereplyd te worden op t board, pmmetjes mogen ook. Verwijzingen naar de FAQ van DHOC hebben voor mij weinig zin en het door spitten van het board naar de juiste config is niet te veel werk, maar wel zoeken naar een speld in een hooiberg.
nogmaals, stap voor stap, - deze newbee heeft al moeite met hele kleine dingen - in een pm of een enkele reply is genoeg.
b vb dnk
Antec 400 W
MSI k7n2
XP 2500+ barton
temp 22 gr C
er hoeft niet eens direct gereplyd te worden op t board, pmmetjes mogen ook. Verwijzingen naar de FAQ van DHOC hebben voor mij weinig zin en het door spitten van het board naar de juiste config is niet te veel werk, maar wel zoeken naar een speld in een hooiberg.
nogmaals, stap voor stap, - deze newbee heeft al moeite met hele kleine dingen - in een pm of een enkele reply is genoeg.
b vb dnk
Begin eens met het doorlezen van je moederbord-boekje, dan weet je ongeveer welke optie waarvoor is.
Daarnaast is het erg handig te weten wát voor 2500+ je hebt. Waarschijnlijk heb je niet vóór het installeren op die sticker op je gekeken welke week etc je proc is, dus is de enige optie om het nog te weten te komen je koeler er weer afhalen.
Overklokken blijft een kwestie van proberen; al doende leert men. Met wat er in de FAQ staat zou je een heel eind moeten komen.
Neem ook eens een kijkje hier:
"mini" overklok FAQ
Daarnaast is het erg handig te weten wát voor 2500+ je hebt. Waarschijnlijk heb je niet vóór het installeren op die sticker op je gekeken welke week etc je proc is, dus is de enige optie om het nog te weten te komen je koeler er weer afhalen.
Overklokken blijft een kwestie van proberen; al doende leert men. Met wat er in de FAQ staat zou je een heel eind moeten komen.
Neem ook eens een kijkje hier:
"mini" overklok FAQ
Verwijderd
Jij hebt ook een abit nf7-s ofniet? (zeker met voltmods gezien je 2,1v)Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 14:15:
[...]
ja tussen 46-48 graden stressed idd
kamertemp van zo'n 19 graden, case temp van 25.
Ga me opstelling van mijn wc straks nog een beetje aanpassen, temp moet nog iets lager kunnen
Euhm, een Abit NF7-S gaat stanaard al tot 2.3V Vcore hoor
Verwijderd
Syzzer schreef op 14 december 2003 @ 15:34:
Euhm, een Abit NF7-S gaat stanaard al tot 2.3V Vcore hoor

Verwijderd
"mini" overklok FAQjeehaa schreef op 14 december 2003 @ 14:18:
nou ik heb nu volgens mij wel een aardige setup om mee te kunnen draaien in dit topic, mits iemand bereid is mij op afstand te begeleiden in de overclock cermonie.
Antec 400 W
MSI k7n2
XP 2500+ barton
temp 22 gr C
b vb dnk
lees dit eens.. en ja door lezen van de faq vind je teveel werk?? maar je verwacht wel dat wij allemaal staan te springen om jouw te helpen?
euh nee GOT is geen forum voor luie mensen die zelf niets willen onderzoeken/opzoeken. Zou zeggen neem zelf wat moeite, er is over overklokken zoveel te vinden op het internet en op dit forum dat het voor jouw ook echt mogelijk moet zijn. Mits je natuurlijk wel tijd er in wilt steken.
succes.
Dit topic is gesloten.