What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Die eerste weet ik zo niet, dus die laat ik nog even staan.
[ Voor 37% gewijzigd door Harm op 03-12-2003 17:02 . Reden: BTW ]
Die 1e is volgens een reactie er op (http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=910090) een releasegroep, die rippen de zooi, maar verder weet ik het niet.Harm schreef op 03 december 2003 @ 17:00:
Die tweede krijgt een mailtje van me en een PM naar -2.
Die eerste weet ik zo niet, dus die laat ik nog even staan.
-edit-
IK ONTKEN MIJN VERSLAVING!!!
dit was gewoon toeval, ik keek even naar 'mijn' oude topics, en ik zag dat deze weer omhoog gekomen was
[ Voor 47% gewijzigd door Resistor op 05-12-2003 20:03 ]
Verwijderd
Wat dan, wanneer iemand een server en kanaal post waar dat niet opvallend bij is?
Ik heb het getest en in dat kanaal waren -tig bots aanwezig die gezellig met warez strooiden als je daarom vroegVerwijderd schreef op 07 december 2003 @ 00:34:
Hmm aha, je herkende het aan de server + naam.
Wat dan, wanneer iemand een server en kanaal post waar dat niet opvallend bij is?
No shit!Harm schreef op 07 december 2003 @ 09:46:
Ik heb het getest en in dat kanaal waren -tig bots aanwezig die gezellig met warez strooiden als je daarom vroeg.
Op deze manier zou je niet eens meer naar google mogen linken, want als ik '*******' intyp, en naar het eerste resultaat ga, heb ik met een paar muisklikken Harry Potter met zijn zwerkbalfestein.De crew van Tweakers.net zag je reactie staan bij http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=910243 en heeft besloten deze te aan te passen. De reden hiervoor is dat je illegale dingen hebt gevraagd of aangeboden. Hieronder vallen serials, cracks, illegale software en sites, of in dit geval, IRC-kanalen met dergelijke zaken. We raden je aan om voortaan wat beter na te denken voor je iets post.
Ook het verwijzen naar een newsserver waar binaries lang opstaan. Kijk eens naar Goede newsservers? bij de reactie van Wildfire en Wimo en daaronder. Dat wordt dan wel getolereerd? Niet echt consequent.
[ Voor 2% gewijzigd door GlowMouse op 07-12-2003 13:26 . Reden: ander woord voor illegale software weggehaald ]
Heerlijk dit opbouwende commentaar.GlowMouse schreef op 07 december 2003 @ 12:45:
Wat een gezeur!
Dat is IMHO wel erg sterk overdreven hoor. Zoek je de grensen op door in een reactie te zeggen dat zulke dingen op Google zijn te vinden? Volgens mij niet. Dat ga je wel doen, als je gaat zeggen: 'type warez in bij Google, pak het eerste resultaat en klik dan vervolgens zo en zo door'. Dan heb je een probleem omdat je verwijst naar warez. Verwijzen doe je niet als je zegt dat het 'ergens' bij Google is te vinden.GlowMouse schreef op 07 december 2003 @ 12:45:
[...]
Op deze manier zou je niet eens meer naar google mogen linken, want als ik 'warez' intyp, en naar het eerste resultaat ga, heb ik met een paar muisklikken Harry Potter met zijn zwerkbalfestein.
Op GoT wordt het ook niet getolereerd als er verwezen wordt naar exacte locaties om bestanden te downloaden. En wel om twee reden: GoT is geen uitwisselforum en omdat het illegaal is. Zelfde regels gelden trouwens voor de FP. Dus als jij expliciet gaat zeggen dat je op die en die IRC-server in dat en dat kanaal die en die warez kunt vinden, heb je een probleem. Met alleen zeggen dat het op IRC-servers wordt aangeboden is er niets aan de hand.GlowMouse schreef op 07 december 2003 @ 12:45:
Ook het verwijzen naar een newsserver waar binaries lang opstaan. Kijk eens naar Goede newsservers? bij de reactie van Wildfire en Wimo en daaronder. Dat wordt dan wel getolereerd? Niet echt consequent.
Ik weet niet hoe het wettelijk gereld is, maar ik ga er van uit dat je niet weet wat de benaming voor illegale software niet kent. Met Google kom je dan niet veel verder, omdat je geen zoekterm geeft waarbij je veel kan vinden. Geen probleem dus.
Newsservers lijken mij lastiger, xs4all is een gerespecteerd bedrijf, en die hebben ook een niewsserver (nog nooit gebruik van gemaakt, moet het toch eens gaan ontdekken, ik ben zelf tevreden adsl abbo bij ze).
Ik neem aan dat daar wel goede controle is, als ze te veel illegale dingen helpen te versprijden zullen ze wel 'gezeur' krijgen.
Overige servers is moeilijker te controleren, eigenlijk zou je daarvoor 24/7 zou moeten controleren.
Als ik mod geweest zou zijn zou dat topic geen lang leven hebben.
En je vergeet iets: T.net en GoT zijn totaal aparte dingen.
Zeker als je te lui bent om verder te lezen lijkt dit niet niet opgebouwd. Echter daaronder staat wel wat

Ik zeg niet 'ga naar irc.*****.org en join #****, typ vervolgens !**** programma en dan op !***** **. Ik verwijs er niet naar om te zeggen van: "Kijk, hier download je warez", maar meer van: "Kijk, wat jij zegt klopt niet, want ik maak aannemelijk dat ze best weten wat daar gebeurd"[...]
Dat is IMHO wel erg sterk overdreven hoor. Zoek je de grensen op door in een reactie te zeggen dat zulke dingen op Google zijn te vinden? Volgens mij niet. Dat ga je wel doen, als je gaat zeggen: 'type warez in bij Google, pak het eerste resultaat en klik dan vervolgens zo en zo door'. Dan heb je een probleem omdat je verwijst naar warez. Verwijzen doe je niet als je zegt dat het 'ergens' bij Google is te vinden.
Als ik in mijn klas (5VWO - NT) zeg dat ze naar irc.**** in #**** moeten gaan, zal iedereen op 2 na mij heel vreemd aankijken. Echter, ik ken genoeg mensen die met google op 'warez' zoeken.....[...]
Op GoT wordt het ook niet getolereerd als er verwezen wordt naar exacte locaties om bestanden te downloaden. En wel om twee reden: GoT is geen uitwisselforum en omdat het illegaal is. Zelfde regels gelden trouwens voor de FP. Dus als jij expliciet gaat zeggen dat je op die en die IRC-server in dat en dat kanaal die en die warez kunt vinden, heb je een probleem. Met alleen zeggen dat het op IRC-servers wordt aangeboden is er niets aan de hand.
Waar staan eigenlijk de FP regels?
Reacties op Resistor ->
met 'crack' en het programma kom je ook al een heel eindIk weet niet hoe het wettelijk gereld is, maar ik ga er van uit dat je niet weet wat de benaming voor illegale software niet kent. Met Google kom je dan niet veel verder, omdat je geen zoekterm geeft waarbij je veel kan vinden. Geen probleem dus.
XS4ALL weet best dat er warez versprijd wordt. Ze weten ook hoe ze het moeten blokken, kijk maar naar news.xs4all.nl. Waarom ze geen gezeur krijgen? Weet het niet....Newsservers lijken mij lastiger, xs4all is een gerespecteerd bedrijf, en die hebben ook een niewsserver (nog nooit gebruik van gemaakt, moet het toch eens gaan ontdekken, ik ben zelf tevreden adsl abbo bij ze).
Ik neem aan dat daar wel goede controle is, als ze te veel illegale dingen helpen te versprijden zullen ze wel 'gezeur' krijgen.
Overige servers is moeilijker te controleren, eigenlijk zou je daarvoor 24/7 zou moeten controleren.
Als ik mod geweest zou zijn zou dat topic geen lang leven hebben.
De moddereter zegt dat er dezelfde regels gelden.En je vergeet iets: T.net en GoT zijn totaal aparte dingen.
[ Voor 28% gewijzigd door GlowMouse op 07-12-2003 13:21 . Reden: Reacties op Resistor ]
Daarover ga ik niet in het openbaar over in discussie. Je mailt maar terugGlowMouse schreef op 07 december 2003 @ 13:16:
[...]
Ik zeg niet 'ga naar irc.*****.org en join #****, typ vervolgens !**** programma en dan op !***** **. Ik verwijs er niet naar om te zeggen van: "Kijk, hier download je warez", maar meer van: "Kijk, wat jij zegt klopt niet, want ik maak aannemelijk dat ze best weten wat daar gebeurd"
In het reactievenster.GlowMouse schreef op 07 december 2003 @ 13:16:
Wijs eens op de frontpage met je muis linksboven het T.net-logo aan en klik eens op de eerste link: reviews: Tweakers.net FAQGlowMouse schreef op 07 december 2003 @ 13:16:
Wat Xs4all met warez doet is niet ons pakkie an. Wij willen op *.tweakers.net geen warez zien omdat _wij_ anders in de problemen komen. Wat andere bedrijven ermee doen moeten zij weten, maar wij weren illegale dingen.XS4ALL weet best dat er warez versprijd wordt. Ze weten ook hoe ze het moeten blokken, kijk maar naar news.xs4all.nl. Waarom ze geen gezeur krijgen? Weet het niet....
Verwijderd
Ok duidelijk.Harm schreef op 07 december 2003 @ 09:46:
Maarre, het is wel te herkennen of iets niet goed. En anders proberen we het wel uit.
En, er wordt niet gecensureerd op globaal niveau wanneer ie. een ISP, Google, Newszilla, een IRC server of een andere service wel 'ns het schenden van copyright niet tegen gaat.
Newszilla wordt niet gemodereerd en er is geen filter (een filter zou toch niet werken; dat is security throught obscurity). Er wordt hoogstens achteraf gemodereerd; ervaring leert, dat indien Xs4all een klacht ontvangt over illegale verspreiding van data je daar een waarschuwing voor krijgt en de contentr verwijderd wordt. Ik neem aan dat dat standaard is.
xs4all heeft gewoon een gat in de wet gevonden, de bestanden op een nieuwserver worden als cache beschouwt en zolang er minder dan 48 uur staan is het legaal om ze te hebben.GlowMouse schreef op 07 december 2003 @ 13:16:
XS4ALL weet best dat er warez versprijd wordt. Ze weten ook hoe ze het moeten blokken, kijk maar naar news.xs4all.nl. Waarom ze geen gezeur krijgen? Weet het niet....
Ik vind overigens dat als je naar een irc kanaal als ..../xdcc verwijst dat je dan gewoon al zeker weet dat je daar niets anders dan warez kan downloaden
als je naar news.xs4all.nl gaat dan zal je zien dat 99% geen warez is, ga naar efnet en je zelf zien 99,99% geen warez kanalen zijn, dat is het verschil.
Jij wijst niet alleen naar de server maar ook naar het kanaal.
OT:Misschien is het wel een idee om net als bij GoT[quote]• Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
• Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
• Lees je eigen bericht even door voor je het post.ook bovenaan het post venster een dergelijk bericht te plaatsen met de directe link naar de policy
Dit staat er al:Wolfboy schreef op 07 december 2003 @ 21:25:
[...]
OT:Misschien is het wel een idee om net als bij GoT
[...]
ook bovenaan het post venster een dergelijk bericht te plaatsen met de directe link naar de policy
[q]Lees de Tweakers.net moderatie FAQ

Je kunt een aantal van de welbekende UBB tags in je reakties gebruiken:
• URL's kunnen gemaakt worden door simpelweg een link beginnend met 'www.', 'http://' of 'ftp://' neer te pasten.
• Vette tekst kan tussen de [b] en [/b] tags geplaatst worden.
• Cursieve tekst mag je tussen [i] en [/i] tags parkeren.
• Tekst quoten kan met behulp van de [quote] en [/quote] tags.
• IRC style tegen jezelf lullen kan met /me, bijv. * Resistor zegt iets...
Even een paar simpele gedragsregels bij het posten:
• Uitsluitend on-topic posten. Voor discussies die buiten het onderwerp van het hoofdartikel treden, hebben we een forum.
• Gelieve in redelijk grammatisch correct Nederlands te schrijven, dat staat wel zo netjes. Zinnen beginnen bijv. met een hoofdletter en eindigen met een punt.
• Regels die aan elkaar horen niet doormidden hakken met een enter, dat levert een nogal chaotische layout op.
• Geen illegale shit, daar kunnen wij problemen mee krijgen
• Geen ruimteverspillende signatures
• Geen ruimteverspillende 'Greetz Resistor', 'Mzl Resistor' etc. opmerkingen. Wij tweakers wensen elkaar permanent de groeten, dus dit is overbodig...
Dat staat er dus onder. Het reactievenster is (bij mij) net niet groot genoeg om alles in 1x te kunnen lezen, maar het staat er wel.
[ Voor 21% gewijzigd door Resistor op 07-12-2003 21:49 . Reden: mooi gemaakt :) ]
Verwijderd
Dan vraag ik bij deze een ban aan omdat ik hier aangeef hoe je de source van "Pink" (in de "underground" bekend als de codenaam van de beruchte Half Life 2 source!Wolfboy schreef op 07 december 2003 @ 21:25:
Ik vind overigens dat als je naar een irc kanaal als ..../xdcc verwijst dat je dan gewoon al zeker weet dat je daar niets anders dan warez kan downloaden
Punt: je baseert je op een vooroordeel (je zegt het zelf al: 99%); exact wat ik wilde uitzoeken, namelijk of diegene met macht hier dat mbt dit geval ook doen de ja of de nee en zo ja: in hoeverre.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 01:22 ]
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 01:22:
Dan vraag ik bij deze een ban aan omdat ik hier aangeef hoe je de source van "Pink" (in de "underground" bekend als de codenaam van de beruchte Half Life 2 source!) kunt downloaden. Let wel, er is geen andere manier om deze source te bemachtigen. Server: irc.oftc.net en dan /ctcp pink source
Punt: je baseert je op een vooroordeel (je zegt het zelf al: 99%); exact wat ik wilde uitzoeken, namelijk of diegene met macht hier dat mbt dit geval ook doen de ja of de nee en zo ja: in hoeverre.
[10:19:13] [Pink SOURCE reply]: /dcc get Pink
-
[10:19:20] DCC Get of pink.tar.gz from Pink complete (00:00:07 4.39 KB/Sec)
Licentie:Pink is ooit begonnen als de huisbot van #flood.nl op OpenProjects.Net
(inmiddels verhuisd naar Oftc.Net). Vervang de tweede o in Flood door een y
en je weet waar de naam Pink vandaan komt.
Als jij een ban wil voor iets dat je vrij mag verspreiden wil ik je die best geven, maar hier gaat het niet om illegaal materiaal. We blaten niet zomaar een eind in de ruimte. Dingen worden vrijwel altijd gecontroleerd en mocht nadertijd toch blijken dat we een fout hebben gemaakt dan zijn we zeker niet te groot om dat toe te geven.GNU GPL. Die heb je vast wel ergens, dus die ga ik hier maar even niet
inplakken.
Zoals zo vaak het geval is ligt het er gewoon aan hoe het gebracht wordt. Doordat T.net vrij groot is komen we organisaties als brein ook tegen. Juist om zulke figuren de wind uit de zeilen te nemen en beschuldigingen als 'jullie staan het toe dat er handleidingen worden geplaatst waarmee je aan illegaal materiaal kunt komen' te voorkomen wordt er een redelijk scherp/strikt beleid gehanteerd.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Ik modereer reacties die de schijn wekken dat ze naar illegale content verwijzen, standaard zover mogelijk naar beneden. (Binnen mijn mogelijkheden is dat dus richting de -1.) Ik ga dan toch echt niet zelf uitzoeken of het nou wel of geen illegale shit is. Als het mij toeschijnt dat er expliciet een of ander ranzig irc-kanaal genoemd wordt dan krijgt de user in kwestie een minpuntje van mij.
Was het niet voor illegale content, dan wel voor nodeloze spam. Het is wat mij betreft aan de schrijver van een reactie om te voorkomen dat hij de schijn wekt illegale content neer te zetten! Soms zie je dat de schrijver juist het tegenovergestelde beoogt en daar mag hij dan ook naar gewaardeerd worden, het feit daargelaten of er ook wérkelijk sprake is van warez o.i.d.
Dit gaat me dus puur om de moderatie ervan... banbeleid is niet mijn hoekje en daar wil ik dan ook niet in treden.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Dat is GoT en daar hebben wij verder weinig over te zeggen. Dit kun je beter via een TR of SeM doenGlowMouse schreef op 27 december 2003 @ 09:47:
En iemand als in hier mag wel geholpen worden? 2 buren met Windows 2003 server, lijkt mij niet helemaal legaal. Hoewel dat niet zeker is, valt het redelijkerwijs wel te vermoeden...
Professioneel Hyves-weigeraar
topic gevonden
/me *
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=936373
We gingen het hier in 'mijn' topic over nieuwsgroepen hebben, dan is dit er een goed voorbeeld van.
Hear evil on the internet, see evil on the internet, but don't talk about the evil on the internet.
-edit-
Ik heb hem maar even een -1: overgewaardeerd gegeven, een beetje uit het zicht halen.
[ Voor 18% gewijzigd door Resistor op 10-01-2004 14:26 ]
Ik zal wel ff kijken of dit warez is en zonodig mailen.
[edit]
Hij heeft het nadeel van de twijfel gekregen. Reactie is geedit en gemaild.
[ Voor 17% gewijzigd door Harm op 10-01-2004 14:37 . Reden: BTW ]