in deze topic: Opgeblazen heb ik onlangs aangegeven dat me voeding werd opgeblazen, nu heb ik gedaan wat ze daar zeiden en ja hij doet het :D:D, alleen nu krijg ik geen beeld, op 2 beeldschermen niet en op 2 agp kaarten niet, de ene videokaart is een ATI rage 128, de ander Electronic tech (ken ik zelf niet), nu is mijn vraag waarom krijg ik geen beeld, alleen werkt, koeling draait, cd-rom geen ledjes licht, hardeschijf hoor ik opstarten, maar geen beeld :(heb de cmos al gecleard, hoe nu verder? wat kan er aan de hand zijn?
mobo mee opgeblazen met de voeding??
Probeer eens de CPU, MEM en andere zaken in andere computer te testen om te kijken dat die ook niet opgeblazen zijn.
Probeer eens de CPU, MEM en andere zaken in andere computer te testen om te kijken dat die ook niet opgeblazen zijn.
[ Voor 63% gewijzigd door Alaksandus op 03-12-2003 12:07 ]
Als een god in Nijmegen.
Nee alles werkt, heb een nieuwe voeding gekocht, en hoor hem opstarten en zie het ook aan de ledjes, kan het zijn dat cpu kapot is en daarom geen beeld krijg, hoe kan ik controleren of cpu stuk is ?Coronaextra schreef op 03 december 2003 @ 12:07:
mobo mee opgeblazen met de voeding??
In ander moederbord proberen, of kijken by de core of er iets ongewoonlijks zit. Maar als je comp aan zet zie je ook dat de HD aan het doorstarten is; dus veel activiteit?Thijmen schreef op 03 december 2003 @ 12:08:
[...]
Nee alles werkt, heb een nieuwe voeding gekocht, en hoor hem opstarten en zie het ook aan de ledjes, kan het zijn dat cpu kapot is en daarom geen beeld krijg, hoe kan ik controleren of cpu stuk is ?
Dat er lichtjes gaan branden betekent niet dat het mobo niet kapot is
[ Voor 8% gewijzigd door Alaksandus op 03-12-2003 12:10 ]
Als een god in Nijmegen.
Powerled brandt, hdd-led niet, maar ik hoor de hd veel activiteit maken, verder gaat cd-rom ook gewoon open, alleen geen beeldCoronaextra schreef op 03 december 2003 @ 12:09:
[...]
In ander moederbord proberen, of kijken by de core of er iets ongewoonlijks zit. Maar als je comp aan zet zie je ook dat de HD aan het doorstarten is; dus veel activiteit?
Dat er lichtjes gaan branden betekent niet dat het mobo niet kapot is
Als de 2 videokaarten werken in andere pc's, je hebt bios gecleard en je ziet de HD geen activiteit weergeven; denk ik toch echt dat je mobo ook overleden is.Thijmen schreef op 03 december 2003 @ 12:12:
[...]
Powerled brandt, hdd-led niet, maar ik hoor de hd veel activiteit maken, verder gaat cd-rom ook gewoon open, alleen geen beeld
Probeer of een PCI (als je deze tot je beschikking hebt uiteraard) wel werkt.
Als een god in Nijmegen.
Maar hoe kan het dan als me moederbord overleden is dat me koeling wel draait enzo?, CPU koeling, KAST koeling. ze werken in andere pc's wel ja.Coronaextra schreef op 03 december 2003 @ 12:15:
[...]
Als de 2 videokaarten werken in andere pc's, je hebt bios gecleard en je ziet de HD geen activiteit weergeven; denk ik toch echt dat je mobo ook overleden is.
Probeer of een PCI (als je deze tot je beschikking hebt uiteraard) wel werkt.
het kan ook de cpu zijn hoor, moederbord kan wel aanslaan maar verder niks doen
hoeft niet zo te zijn als 1 van de 2 nix meer doet dat de pc ook niks meer doet, de stroom kan nog steeds naar koelers en dergelijke
hoeft niet zo te zijn als 1 van de 2 nix meer doet dat de pc ook niks meer doet, de stroom kan nog steeds naar koelers en dergelijke
Dus of het is het moederbord of het is de CPU?Tpn schreef op 03 december 2003 @ 12:19:
het kan ook de cpu zijn hoor, moederbord kan wel aanslaan maar verder niks doen
Als je bij het opstarten helemaal geen beeld ziet is idd je cpu overleden of je mobo. ( of beide )
[ Voor 8% gewijzigd door Chello200 op 04-12-2003 21:51 ]
dikzak
Verwijderd
IK heb hetzelfde probleem Thijmen en ik begrijp maar niet waarom.
Ik draai nu maar gewoon met een PCI grafische kaart. Ik ga er vanuit dat mijn AGP slot defect is. Een wijziging in het bios dat hij met AGP moest starten i.p.v. PCI bood geen oplossing.
Beetje gek dat de AGP kapot is en de rest het wel doet.
Als iemand hier meer info over heeft hoor ik het graag.
Ik draai nu maar gewoon met een PCI grafische kaart. Ik ga er vanuit dat mijn AGP slot defect is. Een wijziging in het bios dat hij met AGP moest starten i.p.v. PCI bood geen oplossing.
Het probleem is dat ik geen PCI grafische kaart heb, en kost nieuw al gouw 50 euroVerwijderd schreef op 04 december 2003 @ 23:02:
Euh waarom is dit gek? Blijkbaar is je AGP-bus/controller/whatever gewoon overleden. Je kan toch ook een defecte IDE-controller of chipset of memcontroller of $onderderdeelvanmobo hebben?Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 23:02:
Gewoon mobo vervangen dus. Nix aan te doen.
Permanent wintericon!
Misschien is het handig om voortaan wat meer interpunctie te gebruik dat leest een stuk prettiger. Maar dit lijkt erg op een dood moederbord als je het mij vraagt. Porbeer het nog even met een pci kaartje het wil nog wel eens zo zijn dat je hem op die manier in de lucht krijgt.Thijmen schreef op 03 december 2003 @ 12:06:
in deze topic: Opgeblazen heb ik onlangs aangegeven dat me voeding werd opgeblazen, nu heb ik gedaan wat ze daar zeiden en ja hij doet het :D:D, alleen nu krijg ik geen beeld, op 2 beeldschermen niet en op 2 agp kaarten niet, de ene videokaart is een ATI rage 128, de ander Electronic tech (ken ik zelf niet), nu is mijn vraag waarom krijg ik geen beeld, alleen werkt, koeling draait, cd-rom geen ledjes licht, hardeschijf hoor ik opstarten, maar geen beeld :(heb de cmos al gecleard, hoe nu verder? wat kan er aan de hand zijn?
Pagina: 1