Opgeblazen

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Onlangs heb ik een Asrock K7VT2 gekocht deze wilde ik in mijn nieuwe computer stoppen, alleen toen ik hem aansloot, zonder verder ook maar al iets op het moederbord dus gewoon het moederbord blies mijn voeding op.
Kan het zijn dat het komt doordat ik maar een 300 watt voeding had of moet hij dat gewoon trekken, het is namelijk voor een AMD en heb ergens gehoord dat die hogere voeding nodig heeft, is dat zo?

Verwijderd

denk eerder dat je ergens kotsluiting heb gemaakt.

• Oid
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 14:42:
denk eerder dat je ergens kotsluiting heb gemaakt.
En hoe dan wel, voeding kan maar op 1 manier op het moederbord en verder had ik niks op het moederbord/voeding zitten

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kijk eens of je mobo ergens sluiting maakt met je kast, of dat je ergens één of andere kabel verkeerd op je voeding hebt aangesloten.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:52

K-Jay

Klaas Jan

Als je geen rare dingen van plan bent, zoals OC'en, is een 300W voeding voldoende. Maar ik begrijp uit je startpost dat je je voeding aan je moederbord hebt aangesloten zonder verder ook maar iets te installeren? Geen processor, geen geheugen? Kan zijn dat er dan iets mis gaat. Ik zou zeggen: bouw je pc eerst netjes op en koop een andere voeding.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 21:12

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik kan me voorstellen dat een computervoeding in bijna onbelaste toestand
wordt opgeblazen. Je moet er altijd wat aanhangen; dus het beste is :
eerst hele systeem bouwen dan pas testen.

• Oid
  • Niet online
K-Jay schreef op 19 november 2003 @ 14:45:
Als je geen rare dingen van plan bent, zoals OC'en, is een 300W voeding voldoende. Maar ik begrijp uit je startpost dat je je voeding aan je moederbord hebt aangesloten zonder verder ook maar iets te installeren? Geen processor, geen geheugen? Kan zijn dat er dan iets mis gaat. Ik zou zeggen: bouw je pc eerst netjes op en koop een andere voeding.
Maar als ik alleen al maar het moederbord aansluit en opgeblazen word vind ik dat wel heel raar, heb al een x het hele systeem in elkaar gebouwt gehad toen deed die niks, toen heb ik nieuwe voeding gekocht, blijkbaar was de oude al stuk, toen alleen het moederbord en gelijk poef, en jammer genoeg niet de zekering want dan was het alleen dat vervangen :@

Dusja ik vind het wel heel raar, kan het ook zijn dat het moederbord gewoon stuk uit de winkel kwam?
Erkandude schreef op 19 november 2003 @ 14:49:
Dus als ik gewoon de voeding aanzet zonder er maar iets op te doen, zou die ook al ontploffen omdat hij onbelast wordt?

[ Voor 19% gewijzigd door Oid op 19-11-2003 14:50 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 21:12

FlyEragon

Alien Monkeys

De meeste el cheapo voedingen wel.

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Thijmen schreef op 19 november 2003 @ 14:49:
[...]

Maar als ik alleen al maar het moederbord aansluit en opgeblazen word vind ik dat wel heel raar, heb al een x het hele systeem in elkaar gebouwt gehad toen deed die niks, toen heb ik nieuwe voeding gekocht, blijkbaar was de oude al stuk, toen alleen het moederbord en gelijk poef, en jammer genoeg niet de zekering want dan was het alleen dat vervangen :@

Dusja ik vind het wel heel raar, kan het ook zijn dat het moederbord gewoon stuk uit de winkel kwam?
Tja, mobo stuk zou ook nog kunnen. Wat je iig nog even zou kunnen proberen: bouw de boel op een plank (geen gevaar voor sluiting) met alleen mobo, processor, geheugen en videokaart. En een werkende voeding. Kijk wat er gebeurt. Haal onderdelen weg en luister naar de piepjescode.

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 21:42
Als je alleen een processor erop zet en geen geheugen en andere onderdelen, dan zou het moederbord dit moeten aangeven (dan gaat hij dus piepen, wat betekend, er zit geen geheugen en/of geen grafisch kaart in). Ik kan mij alleen indenken dat als de clear CMOS jumper kortgesloten is, dat dan je voeding eruit knalt. (ik spreek uit ervaring :'( )

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

• Turkish

Turkish

zhé germans

Erkandude schreef op 19 november 2003 @ 14:52:
De meeste el cheapo voedingen wel.
Ik zou weleens willen weten waar je die wijsheid vandaan haalt. Heb het namelijk nog nooit meegemaakt en ik test regelmatig mobo's, met alleen een cpu en geheugen erop...

@TS buiten de kast opbouwen is zeker een idee (niet vergeten dan wel je pcspeaker aan te sluiten, kijk ook eens in je voeding of er niet gewoon een fuse eruit is geklapt ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Turkish op 19-11-2003 15:00 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Erkandude schreef op 19 november 2003 @ 14:49:
Dit is niet waar (no flame intended :) ).
Je kan een voeding zonder problemen aan een mobo hangen zonder eerst vanalles op te prikken.

Je hebt niet toevallig je moederbord op de bodemplaat van de kast gemonteerd zonder de (messing) afstandsbusjes te gebruiken?

Senile! Senile Oekaki

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Oja, was nog mijn standaard opmerking vergeten:
Weet je zeker dat de clear-CMOS-jumper goed zit? Anders doet-ie sowieso niks.

• Oid
  • Niet online
_bas_ schreef op 19 november 2003 @ 14:58:
[...]

Je hebt niet toevallig je moederbord op de bodemplaat van de kast gemonteerd zonder de (messing) afstandsbusjes te gebruiken?
Je zo heb ik hem aangesloten, ik moet dus speciale afstandsbuisjes gebruiken?

Was de eerste x, dan gaat vanalles fout :P

[ Voor 7% gewijzigd door Oid op 19-11-2003 15:04 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

Thijmen schreef op 19 november 2003 @ 15:04:
[...]

Ik hoop voor je dat je je moederbord niet hebt vermoord, dat had je toch wel mogen weten dat je van die busjes moest gebruiken :?

Technische PMG FAQ: Hoe bouw ik een PC? :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Turkish op 19-11-2003 15:10 ]

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15

*kuch**proest* >:)

Dan maken veel verschillende pinnetjes contact met de metalen onderplaat.
Allerlei spanningen komen dat op advontuurlijke wijze op plaatsen waar ze niet behoren te komen.

Ook moet je geen anti-statische zakjes onder een mobo leggen. In tegenstelling tot gewoon plastic wil dat nog wel eens geleidend werken.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Check ook heel goed of er toevallig geen vijsjes rondslingeren in je case, of zelfs tss mobo en case...

• Turkish

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 15:15:
Check ook heel goed of er toevallig geen vijsjes rondslingeren in je case, of zelfs tss mobo en case...
post dan niks als je niks hebt toe te voegen :X

offtopic:
Doe eens wat aan je Nederlands |:(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

mmmkay
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.