De Grote GoT FotoContest [December '03]

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 513 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Aristos schreef op 15 december 2003 @ 22:31:
[afbeelding]

Een foto gemaakt in China met een Canon A200, alles handmatig ingesteld, verder niets met Photoshop gedaan, behalve resizen en kwaliteit downgraden.

De foto is eigenlijk heel snel gemaakt. Nadat we een gewone groepsfoto hadden gemaakt van de groep waarmee waren, maakte ik nog even deze foto terwijl de rest al doorgelopen was. Terwijl ik achter de rest aanliep, leek het wel een mooie foto, maar pas in Nederland zag ik hoe mooi het licht valt...
idee is leuk, uitwerking minder...
al die kleurtjes zorgen juist voor de afbraak van de foto...en de compositie is ook niet optimaal (schuin en niet evenwichtig)

pak photoshop er eens bij zou ik zeggen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 15-12-2003 22:39 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kleijweg/images/IMG_0758_edited%20copy.jpg

Mijn bijdrage voor de feestdagen, kerstballen.
Gemaakt met een 300D, met PS een randje gemaakt verder geen aanpassingen.

Verwijderd

Een foto gemaakt in China met een Canon A200, alles handmatig ingesteld, verder niets met Photoshop gedaan, behalve resizen en kwaliteit downgraden.

De foto is eigenlijk heel snel gemaakt. Nadat we een gewone groepsfoto hadden gemaakt van de groep waarmee waren, maakte ik nog even deze foto terwijl de rest al doorgelopen was. Terwijl ik achter de rest aanliep, leek het wel een mooie foto, maar pas in Nederland zag ik hoe mooi het licht valt...
Dat is best een mooie foto :)

Alleen jammer van die lens flares.. ;)

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:21

Marc H

- - Is wakker - -

Update van mijn wedstrijdfoto voor " freeze the world" .

Afbeeldingslocatie: http://www.cray.demon.nl/leeuw3341.jpg

(sorry voor het verneuken van de layout, maar ik heb geen zin om er nog een kleinere van te maken :) )

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:40

neevedr

Dat was ik niet!

Dark Blue schreef op 15 december 2003 @ 21:19:
[...]
Geweldig... dit is gewoon een foto die net een render lijkt... ik weet niet wat je precies hebt gefotografeerd of hebt in gezoomd, maar het is enorm mooi. Ik vind dit echt een freeze the world. :)
Er is verder niks ingezoomd of gemacrod. Is 'ware grote'.

Wat bedoel je met "render"?

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:21

Marc H

- - Is wakker - -

Een render is een 3d computermodel wat fotorealistisch uitgerekend door de computer.

(het doorrekenen van het complete 3d model naar een 2D plaatje ("foto") heet "renderen")

[ Voor 36% gewijzigd door Marc H op 16-12-2003 21:22 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Verwijderd

Marc H schreef op 16 december 2003 @ 21:12:
Update van mijn wedstrijdfoto voor " freeze the world" .

[afbeelding]

(sorry voor het verneuken van de layout, maar ik heb geen zin om er nog een kleinere van te maken :) )
Ik ben niet zo weg van die onscherpe achtergrond, maar je hebt die leeuwen erg mooi gefotografeerd. Het lijkt net alsof je naar één leeuw kijkt. Drie verschillende momenten van dezelfde leeuw gevangen in één foto.

Mooi gedaan :)

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
contest site is ff down..

Maar... iedereen mag foto's blijven maken, site gaat wel weer werken binnekort ;)

Beestje doet het weer, als het goed is zonder gare crashes tussendoor

[zeurmode]
Meer animo zou leuk zijn ;(
[/zeurmode]

Volgens de topicstart is het de bedoeling dat er nu gestemd kan worden voor "Freeze the world", maar zullen we beide contest maar tot 5 jan open houden :? dan kunnen er nog wat pics binnen druppelen ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Norjee op 26-12-2003 21:50 ]

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.playroll.net/pictures/031206-02.jpg
waar: optreden grote prijs van nederland, melkweg amsterdam
wat: de band playroll
wie: drummer (martin)

Verwijderd

Ik heb bij beide contest een foto toegevoegd, hopelijk zullen er nog wat meer mensen hun foto's posten. Deze keer wordt er idd niet echt superveel toegevoegd.

Hier 2 thumbs van mijn foto's, de tekst (uitleg) bij de foto's kun je op de foto contest site lezen.

Feestdagen contest:
Afbeeldingslocatie: http://www.zyphix.com/vuurwerk_small.jpg

Freeze contest:
Afbeeldingslocatie: http://www.zyphix.com/fire_small.jpg

8)

• Mooody
Ik ben er weer hoor :)
(was ff 2 weken op vakantie...moet gebeuren he)

maar goed...ik stem in met Norjee om beide contest open te laten tot 5 januari....
daarna kan er een aantal dagen gestemd worden, zodat we in ieder geval 10 januari de januari-contest kunnen beginnen....

dusss...allemaal nog ff snel een foto toevoegen!!! 8)

@zyphix: ik vind je feestdagen-foto erg goed...maakt een goede kans denk ik
de freeze-foto is qua onderwerp wat minder

[ Voor 16% gewijzigd door Mooody op 03-01-2004 16:40 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Mooooody schreef op 03 januari 2004 @ 16:38:@zyphix: ik vind je feestdagen-foto erg goed...maakt een goede kans denk ik
de freeze-foto is qua onderwerp wat minder
Thx. ;) Maar heb je de uitleg bij die freeze foto gelezen (op de foto site)? Opzich kan het er dan toch wel bij?

• Bartistuta
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-01 14:24
Toch nog ff meedoen nu het nog kan :)
2 foto's genomen in Frankrijk:

Afbeeldingslocatie: http://oege.ie.hva.nl/~groot5o/IMG_231_tm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oege.ie.hva.nl/~groot5o/IMG_272_tm.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Bartistuta op 04-01-2004 21:09 ]

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Kan het nog? :)

Kheb in ieder geval één foto voor Freeze the World:

Afbeeldingslocatie: http://www.boronline.nl/images/freezetheworldkart.jpg
Klik voor grotere versie

Als dit geen freeze the world moment was dan weet ik het ook niet meer.. genomen met de Canon 300D.. instellingen:
Aperture: 5.0
Shutter speed: 1/8
Focal Length: 38
ISO: 1600
Exposure Bias: 0
rest: link

kmocht em even vasthouden en gebruiken :) (Lucky me) De beweging.. de snelheid.. het moment.. de concentratie.. in principe zit alles erin wat het karten leuk maakt.. oh ja vergeten te melden.. er is niks aan geedit.. dit is de foto zoals hij genomen is..

[ Voor 34% gewijzigd door Ropniko op 05-01-2004 21:54 ]

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

Hoe laat sluit je ze? Want ik heb nog een idee om ipv van m'n vuurtje in te sturen (als het wil lukken wat ik in gedachten heb).
Hopelijk sluit je het vanavond pas.

Verwijderd

Oke heb net nog even wat anders gemaakt (had eerst dat vuur wat in een post hierboven staat). M'n idee was dus om met een notenkraker een ijsklontje uiteen te laten spatten (na vele foto's en ijsklontjes is dit het resultaat). Omdat je bij "freeze" toch ook een beetje aan koud (vriezen) denkt. Dus naast het ijs wat weg spat kun je die denk wijze er dus ook bij betrekken.

Freeze contest:
Afbeeldingslocatie: http://www.zyphix.com/ice_small.jpg
**clickable**

Hopelijk is het wat (hij is iig speciaal voor deze contest gemaakt), ik heb uiteraard wat tekst bij de foto gevoegd op de foto contest site. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 19:06 . Reden: Wat tekst aanpassingen ]

• Mooody
Er kan nu gestemd worden

....en wel op beide contests (feestdagen en freeze the world)

9 januari rond 18u kan er niet meer gestemd worden en zijn de winnaars van de contests bekend.

de winnaars worden daarna verzocht om (in overleg) samen een nieuw thema te kiezen voor januari

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 13:14

BaRF

bijna kerst

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalgrey.com/upload/barfclap.gif Zitten echt weer geweldige fotos tussen!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

JAH !#@%#& het is toch nog 5 januari??? ik wil nog een pic toevoegen!!!!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jrooks/vuurwerk4.jpg

dit is m :S :(

• Mooody
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 22:19:

[afbeelding]

voeg maar toe...

voortaan iets minder tekeer gaan en mij gewoon mailen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 05-01-2004 23:26 ]

Verwijderd

hehe bedankt nog enne srry :) zal volgende keer gewoon even mailen :D

Verwijderd

[afbeelding]

Is wel een coole foto :) heb je er nog iets aan bewerkt of niet?

• Arjan B
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12-2023

[afbeelding]

Mooie plaat hoor, maar eigenlijk mag er volgens de regeltjes geen kader gebruikt worden bij de contest O-) Magoed we knijpen een ;) toe

Loeibaar.nl

Verwijderd

Ohw jah is ook zo :S

ben beetje in de war geloof ik, kom hier ook al een tijd niet meer, ben aleen nog maar bezig op DPZ :P

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 15:40
Freeze the world (ofzo) moet toch al lang dicht zijn nu?

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Volgens mij is de site down?

• Mooody
Bever schreef op 08 januari 2004 @ 09:47:
Freeze the world (ofzo) moet toch al lang dicht zijn nu?
stemmen kon bij beide contests pas vanaf 5 januari...

morgenavond gaan de contest dicht en is de winnaar bekend...

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 15:40
Mooooody schreef op 08 januari 2004 @ 22:31:
[...]

stemmen kon bij beide contests pas vanaf 5 januari...

morgenavond gaan de contest dicht en is de winnaar bekend...
ok bedankt :)

Verwijderd

Het stemmen is nu voorbij toch? Ik ben benieuwd wat de volgende contest wordt.... Helaas heb ik niet echt hoog gescoord met m'n foto's :'( (alhoewel ze wel als een van de weinige speciaal voor de contest gemaakt waren).

Misschien had ik toch deze foto moeten pakken (uit m'n archief):
Afbeeldingslocatie: http://www.zyphix.com/fire_small.jpg
Freeze the fire. >:)

Maar goed, hopelijk doen er met de volgende contest veel meer mensen mee, want het was zomaar een magere contest.....

• Mooody
Dan nu de winnaars :)

Winnaar van 'Feestdagen' is geworden R4NCOR

Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/602/459/508.jpg

Winnaar van 'Freeze the world' is geworden Rob&Nico....

Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/599/399/520.jpg

Ik stel voor dat beide winnaars ff contact met elkaar opnemen en uitvechten wat het thema voor januari gaat worden...
Graag voor zondagavond vermelden in dit topic, zodat zondag de nieuwe contest kan beginnen....

• Arjan B
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12-2023
Mooooody schreef op 10 januari 2004 @ 16:08:
Dan nu de winnaars :)

Winnaar van 'Feestdagen' is geworden R4NCOR
Winnaar van 'Freeze the world' is geworden Rob&Nico....

Ik stel voor dat beide winnaars ff contact met elkaar opnemen en uitvechten wat het thema voor januari gaat worden...
Graag voor zondagavond vermelden in dit topic, zodat zondag de nieuwe contest kan beginnen....
Gefeliciteerd beiden! Ben benieuwd naar het nieuwe thema :)

Loeibaar.nl

• Ropniko
Thnx.. Het eerste overleg heeft al plaatsgevonden.. vanmiddag weer.. als R4NCOR weer online is..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• Ropniko
Ik heb R4NCOR helaas niet meer online mogen aanschouwen vandaag.. dus van zijn kant kan ik niks toevoegen voor een onderwerp van de nieuwe contest..

In ieder geval.. mijn idee was het volgende..

Birth of Life

De geboorte van het leven in elke vorm (nou ja bijna elke vorm.. later meer). December, de maand van de duisternis is achter de rug en de weg naar de lente is ingezet. Inmiddels komen de eerste bloembollen zelfs al boven de grond. Daarbij is de sneeuw die viel op 1 januari extra symbolisch als je het vergelijkt met het onderwerp. Sneeuw staat voor de wedergeboorte, immers onder het pak sneeuw onstaat nieuw leven wat zich gedurende de lente ontplooit.

Al met al kun je alle kanten op met dit onderwerp en heeft het vele betekenissen en zit er achter nagenoeg alles wel de symboliek van nieuw leven. En het leek mij, juist in de tijd dat de dagen weer langer worden, een mooi onderwerp om mee aan de slag te gaan.

Overigens lijkt mij het een uitdaging om het onderwerp wel iets in te dammen. Geen foto's van lammetjes, baby's en/of andere levende pas geboren dieren. Maar meer gericht op de natuur en materiele zaken enz.

Ik weet dus niet of R4NCOR het hier mee eens is aangezien hij niet online is gekomen (ook niet tijdens het typen van dit bericht) maar als hij het allemaal heeft gelezen kan hij vanavond nog reageren.. en anders weet ik het ook niet..

• Mooody
Rob&Nico schreef op 11 januari 2004 @ 22:07:
Ik heb R4NCOR helaas niet meer online mogen aanschouwen vandaag.. dus van zijn kant kan ik niks toevoegen voor een onderwerp van de nieuwe contest..

In ieder geval.. mijn idee was het volgende..

Birth of Life

De geboorte van het leven in elke vorm (nou ja bijna elke vorm.. later meer). December, de maand van de duisternis is achter de rug en de weg naar de lente is ingezet. Inmiddels komen de eerste bloembollen zelfs al boven de grond. Daarbij is de sneeuw die viel op 1 januari extra symbolisch als je het vergelijkt met het onderwerp. Sneeuw staat voor de wedergeboorte, immers onder het pak sneeuw onstaat nieuw leven wat zich gedurende de lente ontplooit.

Al met al kun je alle kanten op met dit onderwerp en heeft het vele betekenissen en zit er achter nagenoeg alles wel de symboliek van nieuw leven. En het leek mij, juist in de tijd dat de dagen weer langer worden, een mooi onderwerp om mee aan de slag te gaan.

Overigens lijkt mij het een uitdaging om het onderwerp wel iets in te dammen. Geen foto's van lammetjes, baby's en/of andere levende pas geboren dieren. Maar meer gericht op de natuur en materiele zaken enz.

Ik weet dus niet of R4NCOR het hier mee eens is aangezien hij niet online is gekomen (ook niet tijdens het typen van dit bericht) maar als hij het allemaal heeft gelezen kan hij vanavond nog reageren.. en anders weet ik het ook niet..
ik vind het prima en ga de contest openen...
R4NCOR kan morgen nog protest indienen :)

Pagina: 1 2 Laatste