• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
De Grote GOT FotoContest 16-de editie: December 2003

Namens mij welkom in dit topic :)

Ik heb het altijd leuk gevonden om de eerste paar contesten te organiseren, maar wegens tijdgebrek moest ik deze eervolle taak overlaten aan Kheperi.
Na maanden zeer goed werk verricht te hebben, heeft hij het te druk gekregen en heeft hij me gevraagd of ik de taak weer op me wilde nemen.
En raad eens? Dat wilde ik wel.... :)

Norjee blijft wel onderdeel van de organisatie. Voor technische zaken aangaande de votingsite moet je bij hem zijn. Inhoudelijke vragen kun je stellen aan mij.

Dit bericht aub lezen voor je gaat meedoen of misschien al denkt dat je niet mee kan doen.

Thema
Voor het thema en de omschrijving: zie 2-de bericht.

Een aantal Contest regels
Elke deelnemer kan tot de 25-ste van de maand 1 foto, door hem/haarzelf gemaakt, bijgedragen. De rest van de maand wordt er gestemd.

Thema
Het thema wordt gekozen door de winnaar van de voorgaande contest.
Foto's die niet voldoen aan het thema (+ toelichting), contest regels of GoTregels of aan minimale kwaliteitseisen worden verwijderd. Dat beoordeel ikzelf in eerste instantie, maar liefst zoveel mogelijk in overleg met de bedenker van het thema. In principe heeft iedereen hier een zegje over, er kan over gediscussieerd worden.

Het thema moet iedereen de mogelijkheid bieden deel te nemen. Er moet ook iets inspirerends van uitgaan. Het thema 'Grasveldje' biedt, (denk ik) te weinig variatie voor een leuke contest. Om de contest een beetje breed toegankelijk te houden doen we om de maand een simpel concreet thema. De andere maanden kunnen er dan uitstapjes worden gemaakt naar diepzinnig abstracte thema's.

Fotosoep
Wat mij betreft soept en cropt men er maar op los. Soepen kan mooi en nuttig zijn om een foto net dát te geven om hem mooi te maken. Zelfde geldt voor croppen. Dat is nou juist éen van de leuke dingen van digitala fotografie.
De kiezer beslist uiteindelijk of het een goede foto is of niet.

GoT forum
Plaats hier geen foto's die niet aan de contest meedoen! Daar zijn andere topics voor. Plaats hier ook alleen maar die ene foto waarmee je mee wilt doen aan de contest.

Stemmen
Je kunt (vanaf de 25-ste van de maand) 4 stemmen uitbrengen. Daarbij geef je 5 punten aan je favoriete foto, 3 punten aan je 2-de keus 2 punten aan je 3-de keus en 1 punt aan je 4-de keus. Nadat je gestemd hebt kun je ook zien hoe anderen hebben gestemd.

Houdt bij het stemmen niet alleen rekening met hoe mooi je de foto vindt, maar let ook op kwaliteit, originaliteit en vooral of de foto voldoet aan het thema. Geef geen punten aan een hele mooie foto die volgens jou niet voldoet aan het thema!

Stemmen gebeurt op de fotosite

Uploaden:
Om te kunnen uploaden moet je aangemeld zijn bij de fotosite. Om je aan te melden moet je tevens je GoT-id invullen. Dat nummer zie je onder in je browser als je op je naam boven een bericht van jezelf gaat staan.

Iedereen die zich aangemeld heeft mag per contest met 1 zelf gemaakte foto meedoen. Er is in principe geen maximaal aantal deelnemers.

Plaats ten eerste je foto hier in het topic en plaats daarbij een toelichting op de foto (gebruikte camera, uitleg over de foto, en vooral waarom hij aan het topic voldoet...). Hanteer bij het plaatsen van foto's de GoT huisregels. Plaats een kleine versie (max 600 breed) en maak een link naar de grote versie. Eventueel kun je vragen of je foto aan het thema voldoet, voor je'm naar de fotosite upload.

Vervolgens moet je je foto uploaden naar de fotosite (alleen jpg formaat). Let erop dat je upload met een url naar je foto! Je foto moet dus ergens op een website, die direct linking toestaat, gehost zijn. Foto's zonder toelichting worden mogelijk verwijderd.

Je kunt je foto gedurende maand wijzigen. Nadat het stemmen begonnen is natuurlijk niet meer.

Maak geen kaders rond je foto. Dat is een leuke manier om je foto indrukwekkender te laten lijken, maar dat is bij de contest niet de bedoeling. Hier gaat het puur om de foto, in vergelijking met andere foto's.

De fotosite dient alleen als referentie. Ik bekijk of de foto voldoet aan de contest eisen en delete de foto eventueel als dat niet zo is. Alleen foto's die op de fotosite staan doen mee.

Veel plezier en succes bij je deelname aan de contest!

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 03-12-2003 16:50 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody
Jp1983 was de winnaar van vorige maand, hij mocht het thema van deze maand kiezen.

--> Het eerste thema voor deze maand is "Freeze the world"

Hier bedoel ik mee dat men een moment opname maakt van iets dat in beweging is. Bijvoorbeeld een druppel die in het water valt:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pcd/Jonathan/gotpics/droplet2.gif

Deze contest blijft open t/m 25 december, hierna kan er t/m 30 december worden gestemd.

--> Ook kun je nu meedoen met de extra feestdagen-contest deze maand

Vul zelf maar in wat je onder feestdagen verstaat en laat het ons zien d.m.v. een mooie foto.

Deze contest blijft open t/m 5 januari, hierna kan er t/m 9 januari worden gestemd. (zodat we op 10 januari met een "schone lei" kunnen beginnen in het januari-topic)

[ Voor 81% gewijzigd door Mooody op 03-12-2003 16:57 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

oei, das een redelijk lastig onderwerp, alhoewel--> sowieso freeze je de world als je een foto maakt :), je kan dus ahw je mooiste foto in gaan sturen maar het lijkt me niet dat dat de bedoeling is?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Ik hoop ook op een iets nauwer onderwerp als het even kan, iets waarbij een wat duidelijkere omlijning is tussen welke grenzen we mogen bewegen. (Of juist stilstaan ;))

Nu is dit nog net niet zo dat je elke foto maar in kunt sturen, maar het komt er wel redelijk in de buurt...

Bericht hierboven

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
mmmm ik moet dus ff mijn stroboscoop gaan halen ??!!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 17:49
Mijn foto's bewegen nooit :P :+

• Mooody
Ik heb ook een beetje moeite om het thema goed te plaatsen.
En een letterlijk bevroren wereld kan ook moeilijk worden, omdat het weer de komende weken nog te zacht is.

Ik stel voor dat Jp1983 zijn thema óf aanpast zodat het duidelijk te interpreteren is óf een totaal ander thema kiest.
Aub voor morgen, want iedereen wil beginnen :)

Ik zou hem wel willen mailen, maar zijn email-adres is nergens te bekennen....

[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 03-12-2003 12:14 ]

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:33

Jaymz

Keep on moving !

Mooooody schreef op 03 december 2003 @ 09:14:
Ik zou hem wel willen mailen, maar zijn email-adres is nergens te bekennen....
Mailed en PM'ed ;)

Verwijderd

Onderwerp is idd vrij pittig . . .
*hoopt op betere uitleg*
Anders zal ik helaas December moeten overslaan :S

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Hihih, ik las het onderwerp en dacht bij mijzelf "daar heb ik een hele mooie foto van, van afgelopen zomer :D"..... Die gaat er dus bij :)

Afbeeldingslocatie: http://serv.crew-nexus.net/~wokkel/DSCF0034-small.jpg

Het is een foto van afgelopen zomer van mijn dochter die in de tuin met water aan het kliederen is. De foto is gemaakt met een Fuji Finepix S602Zoom met alles op AUTO. Ik was toendertijd nog niet echt aan het experimenteren met alle opties van het toestel. Toch was dit het resultaat :)

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 22:20

paradoXical

The ParadoX

Zo "moeilijk" of "breed" is dit onderwerp niet hoor...

Je kunt hier best aardig mee uit de voeten, maar om het op een originele manier te doen, tsja! :)

Ik ga igg eens iets leuks bedenken, en dan een shotje wagen, als het theme wordt aangepast, so be it :)

[ Voor 13% gewijzigd door paradoXical op 03-12-2003 11:30 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Mooody

Verwijderd

ik ga ook maar eens knutselen :) iedereen succes!!! :Y)

edit: het hoeft toch niet persé met water???

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 12:37 ]

Verwijderd

volgens mij niet :+

• Floor-is

Floor-is

5.2

Nee het hoeft niet met water te maken te hebben, het gaat om een 'capture', een stilstaand moment.

Ik heb wel een idee en geen cammie bij vandaag, zou er zowiezo een andere lens voor moeten gebruiken dan ik in mijn tasje heb zitten trouwens :/

Bericht hierboven

Verwijderd

Ik vond het moeilijk om mijn vorige thema te beschrijven misschien even verduidelijken met nog een voorbeeld.

-Foto van een glas juist op het moment dat het kapot valt.

Voorstel nieuw thema. In het geval jullie niet met mijn vorige thema willen verder gaan.

De invloed van de winter (herfst) op de natuur.
bijvoorbeeld:

-Nevel en mistige landschappen...
-opkomende/ondergaande winterzon (mooi oranje in deze tijd van het jaar)
-Kale bomen en afgevallen bladeren.
-Ijs en sneeuw (als het gaat vriezen tenminste)
-Of bijvoorbeeld vogels die van een voederplankje komen eten omdat ze geen eten vinden.

Ik heb er herfst bij gezet omdat het nog niet echt helemaal winter is.

Ik hoop dat dit thema beter bevalt.
Suggesties zijn altijd welkom.

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

ik voel weer 80.000 frozen water druppels aankomen :X

Verwijderd

Welke wordt het nu?
De wereld in beweging of Herfst/Winter shots? :)

of een combi?
(bevroren waterdruppel met een omvallende kale boom ? :7)

• Mooody
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 13:18:
Ik vond het moeilijk om mijn vorige thema te beschrijven misschien even verduidelijken met nog een voorbeeld.

-Foto van een glas juist op het moment dat het kapot valt.

Voorstel nieuw thema. In het geval jullie niet met mijn vorige thema willen verder gaan.

De invloed van de winter (herfst) op de natuur.
bijvoorbeeld:

-Nevel en mistige landschappen...
-opkomende/ondergaande winterzon (mooi oranje in deze tijd van het jaar)
-Kale bomen en afgevallen bladeren.
-Ijs en sneeuw (als het gaat vriezen tenminste)
-Of bijvoorbeeld vogels die van een voederplankje komen eten omdat ze geen eten vinden.

Ik heb er herfst bij gezet omdat het nog niet echt helemaal winter is.

Ik hoop dat dit thema beter bevalt.
Suggesties zijn altijd welkom.
Ook erg ruim en een thema als "herfst" heeft momenteel niet erg veel nut meer nu er amper herftkleuren meer te vinden zijn...

Ik doe als voorstel "Sfeer", past in mijn ogen beter bij de decembermaand.
Hieronder kan bijv. vallen:

- Mooi gedekte tafel
- Kerstboom in volle glorie
- Winkelstraat met kerstverlichting
- Kinderen op de bank met warme chocolademelk
- Verliefd stelletje 's avonds op de ijsbaan bij volle maand, een rode gloed van de verlichting en een kop erwtensoep in de hand :)
- etc. etc.

We kunnen deze maand de instuurtermijn verlengen tot na kerst (de 27e), zodat mensen die kerstfoto's willen insturen dat nog kunnen doen. Stemmen kan tot 3 januari 12u, zodat op 3 januari de winnaar bekend gemaakt kan worden.

Als er mensen zijn die het niet eens zijn met het thema of de uitgestelde instuurtermijn, dan hoor ik dat graag. Het is de bedoeling dat vandaag definitieve thema vast wordt gesteld.

[ Voor 13% gewijzigd door Mooody op 03-12-2003 14:03 ]

Verwijderd

Mooooody schreef op 03 december 2003 @ 13:59:
[...]
Ik doe als voorstel "Sfeer", past in mijn ogen beter bij de decembermaand.
[...]
_/-\o_
Agreed!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Laat dit thema gewoon zijn gang gaan, en begin half december een tweede contest "Foto contest 2003, the ultimate edition" :+

Geef deze nieuwe contest als thema december maand...

Dan mogen sinerklaas en oud & nieuwe ook mee doen... Lekker breed thema, waar vast veel belangstelling voor is..

Desnoods doe je nog wat gekker en laat je per persoon 2 pics toe oid.. ('t is een ultimate edition hee ;p)

Verwijderd

"Sfeer" vind ik wel een goed thema.
Ideaal voor de feestdagen.

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 13:41

KrL

Foto foto..

Hmm.. Deja-Vu ?!
Kan me vaagjes herinneren dat 'we' vorig jaar precies dezelfde discussie hadden.. :O

• Mooody
Norjee schreef op 03 december 2003 @ 15:01:
Laat dit thema gewoon zijn gang gaan, en begin half december een tweede contest "Foto contest 2003, the ultimate edition" :+

Geef deze nieuwe contest als thema december maand...

Dan mogen sinerklaas en oud & nieuwe ook mee doen... Lekker breed thema, waar vast veel belangstelling voor is..

Desnoods doe je nog wat gekker en laat je per persoon 2 pics toe oid.. ('t is een ultimate edition hee ;p)
wordt het dan niet onoverzichtelijk?
als je half december een nieuwe start, moet er voor die tijd al een paar dagen zijn gestemd voor de oude....beetje krap denk ik
de animo gaat al achteruit, ik denk niet dat er echt veel mensen mee zullen doen als we ze maar een week de tijd geven....

toch maar "sfeer" doen voor december dan? zelfs de winnaar van vorige maand is er mee eens ;)

ik ga vanavond het thema doorvoeren....mochten er echt mensen oneens zijn, dan kunnen die het voor 18u zeggen

• Mooody
KrL schreef op 03 december 2003 @ 15:03:
Hmm.. Deja-Vu ?!
Kan me vaagjes herinneren dat 'we' vorig jaar precies dezelfde discussie hadden.. :O
welke discussie?
het thema sfeer is nog niet geweest....

• Norjee
  • Niet online
Mooooody schreef op 03 december 2003 @ 15:09:
[...]

wordt het dan niet onoverzichtelijk?
als je half december een nieuwe start, moet er voor die tijd al een paar dagen zijn gestemd voor de oude....beetje krap denk ik..
De gewone contest laat je natuurlijk open tot 25 dec..

Gewoon nu even tijdelijk twee contests tegelijk, omdat iedereen zo graag zijn december pics post ;)

In de gewone contest past december gewoon net niet.. want waarom wel oprekken voor kerst en niet voor oud en nieuw??

Andere optie: stel nu de optie voor de januurie contest alvast vast: namelijk december, dan kunnen mensen nu alvast pics maken met de volgende contest in het achterhoofd ;)

Zelf vind ik het thema van deze maand ruim zat, elke foto, mits geen stilleven, past er immers in ;)

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Zucht... heb ik eindelijk es een toepasselijke foto in mijn collectie zitten...wijzigen ze het thema!!!... AARGH! ;D

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mooooody schreef op 02 december 2003 @ 17:50:
Jp1983 was de winnaar van vorige maand, hier zijn gekozen thema:

Het thema voor december : "Freeze the world"
Hier bedoel ik mee dat men een moment opname maakt van iets dat in beweging is.
Afbeeldingslocatie: http://squad.student.utwente.nl/tnet/fotosoep/crop.JPG

Mijn inzending, twee stoeiende collega's waarbij tijdens deze actie helaas het flesje bier (nu ja... grolsch) sneuvelde. Op deze foto zie je duidelijk dat het flesje vrij en blij losgelaten is. :)
De volgende foto was een overleden flesje bier maar die bewoog zowiezo niet meer.

* Delerium ziet namelijk vooralsnog geen definitief thema, dus gaat op het oorspronkelijke thema verder bouwen.

[edit]Info... crop van onbewerkte Canon Powershot G1

[ Voor 13% gewijzigd door Delerium op 03-12-2003 15:31 ]

• Mooody
Norjee schreef op 03 december 2003 @ 15:14:
Zelf vind ik het thema van deze maand ruim zat, elke foto, mits geen stilleven, past er immers in ;)
ok, doen we dat....

--- thema van deze maand blijft "freeze the world", dat kun je letterlijk (vrieskou) en figuurlijk (bevroren shot) zien...

inzendingen kunnen worden gedaan t/m 15 december.
16 t/m 19 december kan er worden gestemd.

--- 20 december wordt het "kerst/eindejaars-topic" gestart met een vrij thema...de foto's moeten gewoon iets te maken hebben met de feestdagen (kerst of oud/nieuw, sfeervol of treurig...moet je zelf weten)

t/m 1 januari kan er worden ingezonden.
2 t/m 4 januari kan er worden gestemd.

--- het januari-topic kan op 5 januari beginnen, zodat we niet teveel achter zullen lopen door de gezonde chaos van de december-maand :)

iedereen mee eens? :)

zo ja, dan voer ik dit vanavond door en zal ik dit alles duidelijk omschrijven in de beginpost....

[ Voor 34% gewijzigd door Mooody op 03-12-2003 16:00 ]

Verwijderd

agree :Y)

Verwijderd

Mooooody schreef op 03 december 2003 @ 15:55:
[...]
t/m 1 januari kan er worden ingezonden.
2 t/m 4 januari kan er worden gestemd.
[...]
iedereen mee eens? :)
Nu alvast:
nee :p
Kan je die 1 Januari niet in 3 veranderen ofzo ?? :)

- Mensen zijn op 1 januari meestal nog niet dusdanig ontnuchterd dat hun pics daadwerkelijk gepost worden

En ik vlieg pas op 1 Januari terug uit Egypte :p

Maar ik denk dat 1 Jan erg kort dag is . . .

Verwijderd

couldn't agree more :)

• Norjee
  • Niet online
Waarom niet gewoon twee contests tegelijk. :?

Dus deze blijft open tot de 25ste
de 15e of whatever opent er een 2e contest december theme..
de 25e eindigd de eerste
de 1e start jan contest
de 5e oid van januarie sluit de december contest..
de 25 eindigd jan contest, en alles back to normal

't lijkt mij dat je op de manier de meeste mensen happy maakt ;)

edit:

Grin.. eindelijk hebben we weer een contest waar in elk geval het topic vrij goed loopt de eerste dagen...

[ Voor 17% gewijzigd door Norjee op 03-12-2003 16:19 ]

• Jaymz
  • Laatst online: 19:33

Jaymz

Keep on moving !

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 16:06:
[...]
Nu alvast:

- Mensen zijn op 1 januari meestal nog niet dusdanig ontnuchterd dat hun pics daadwerkelijk gepost worden.
Eensch :Y)

• Mooody
Norjee schreef op 03 december 2003 @ 16:12:
Waarom niet gewoon twee contests tegelijk. :?

Dus deze blijft open tot de 25ste
de 15e of whatever opent er een 2e contest december theme..
de 25e eindigd de eerste
de 1e start jan contest
de 5e oid van januarie sluit de december contest..
de 25 eindigd jan contest, en alles back to normal

't lijkt mij dat je op de manier de meeste mensen happy maakt ;)

edit:

Grin.. eindelijk hebben we weer een contest waar in elk geval het topic vrij goed loopt de eerste dagen...
vond dat idee alleen wat onoverzichtelijk...
2 topics naast elkaar laten lopen zorgt voor minder animo in _beide_ topics....
dan houden we het overzichtelijk en openen we BEIDE contests nu...

....en kun je voor "freeze the world" inzenden tot 25 december
(en stemmen t/m 31 december)

....en voor het de feestdagen-contest kun je insturen tot 5 januari
(en stemmen t/m 10 januari)

11 januari kan dan de januari-contest beginnen....
dan heb je maar ff 10 dagen minder die eerste maand, no big deal :)

iedereen tevreden???? *zucht* :z

[ Voor 32% gewijzigd door Mooody op 03-12-2003 16:33 ]

• Mooody
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 16:06:
[...]

Nu alvast:

- Mensen zijn op 1 januari meestal nog niet dusdanig ontnuchterd dat hun pics daadwerkelijk gepost worden

En ik vlieg pas op 1 Januari terug uit Egypte :p

Maar ik denk dat 1 Jan erg kort dag is . . .
ja, en een ander komt op 4 januari terug...en nog een ander gaat naar oma....en weer een ander heeft heel eind december een kater....

je kan niet overal rekening mee houden :)

maar goed....tis alweer veranderd

Verwijderd

*vrolijk kijk doen*

Nu nog mooie pica's maken . . .
Ik neem aan dat je ook met beide contests tegelijk kan mee doen ? :)

• Mooody
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 16:43:
*vrolijk kijk doen*

Nu nog mooie pica's maken . . .
Ik neem aan dat je ook met beide contests tegelijk kan mee doen ? :)
jup, vanavond ga ik (of Norjee) (mits er geen boze geluiden zijn) beide contests openstellen op de site....

edit: het uiteindelijke idee is uitgewerkt in de 2e post in dit topic....
de site wordt z.s.m. klaargemaakt voor de extra contest....

[ Voor 23% gewijzigd door Mooody op 03-12-2003 16:58 ]

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Onderstaande foto past volgens mij wel bij 'freeze the world', ik heb deze afgelopen zondag gemaakt bij de SuperPrestige te Gieten.

Afbeeldingslocatie: http://uttnl151.tn.utwente.nl/~mvh/gieten2003/images/SPGTN03_mvh_003.jpg

geconcentreerde blik

[ Voor 16% gewijzigd door FalconM op 03-12-2003 19:29 . Reden: titel toegevoegd ]

Volvo V70 D5 my2011

• Mooody
goede foto...
alleen jammer dat delen van je onderwerp (wielrenner) onscherp zijn...
toch knap gedaan met een G2...

Verwijderd

herrinnerd zich ook een foto van wielrenners stilstaand met bewogen achtergrond... ooit eens gemaakt met een el-cheapo analoog brak-(&@#-toestel ;), zal um opzoeken en scannen :)

edit: met hoeveel foto's mag je meedoen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 21:41 ]

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:03
1 toch altijd, en volgens mij is het ook niet de bedoeling de archiefdoos open te trekken :|
Een aantal Contest regels
Elke deelnemer kan tot de 25-ste van de maand 1 foto, door hem/haarzelf gemaakt, bijgedragen. De rest van de maand wordt er gestemd.
Iedereen die zich aangemeld heeft mag per contest met 1 zelf gemaakte foto meedoen. Er is in principe geen maximaal aantal deelnemers.

[ Voor 65% gewijzigd door marteltor op 03-12-2003 23:50 ]

Verwijderd

Wie soept er een foto van de aarde bevroren in ijs :+

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Mooooody schreef op 03 december 2003 @ 16:25:
[...]

vond dat idee alleen wat onoverzichtelijk...
2 topics naast elkaar laten lopen zorgt voor minder animo in _beide_ topics....
dan houden we het overzichtelijk en openen we BEIDE contests nu...

....en kun je voor "freeze the world" inzenden tot 25 december
(en stemmen t/m 31 december)

....en voor het de feestdagen-contest kun je insturen tot 5 januari
(en stemmen t/m 10 januari)

11 januari kan dan de januari-contest beginnen....
dan heb je maar ff 10 dagen minder die eerste maand, no big deal :)

iedereen tevreden???? *zucht* :z
januari kan toch gewoon op 1 januari oid beginnen :X
waarom 11?

offtopic:
ga je je icon ooit nog eens fixen?

.

[ Voor 9% gewijzigd door CrushOne op 04-12-2003 01:22 ]

• Mooody
CRu5H0n3 schreef op 04 december 2003 @ 01:21:
[...]

januari kan toch gewoon op 1 januari oid beginnen :X
waarom 11?

offtopic:
ga je je icon ooit nog eens fixen?

.
dat kan, maar we waren er al uit dat we het niet deden...

aub suggesties voortaan per mail, dan blijft dit topic wat schoner :)

• jvvv
  • Laatst online: 04-11-2025
Dit thema doet me denken aan die reclame op MTV van philips, ze fotograferen zich al stampendop waterbalonnen

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 09:02
marteltor schreef op 03 december 2003 @ 23:48:
1 toch altijd, en volgens mij is het ook niet de bedoeling de archiefdoos open te trekken :|

[...]

[...]
Waarom is het niet de bedoeling om de archiefdoos open te trekken? Als daar nou een foto tussenzit die voldoet aan het onderwerp :?

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

• Remy
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zeker een interessant thema deze contest :). Eens zien of ik iets leuks kan verzinnen om in te zenden voor de contest :). Het thema is zeker ruim te nemen, maar kan ook gezien worden als 'momentopname', lijkt me zo :). Oftewel schiet een leuk plaatje van een gebeurtenis, maar net op het goeie moment. Het hoeft dus niet direct op hoge sluitertijden of beweging aan te komen ;)

LinkedIn
Instagram

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
gewoon een foto van een druk irckanaal maken ;)

maar ik heb denk ik wel een leuk idee in mijn hoofd, eens kijken of ik het ook uitgewerkt krijg :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Karlok[JY-616]
Stonden eerst 3 foto's in decontest, nu zijn ze allemaal weg

Verwijderd

ga er zo even op uit... misschien levert het nog wat aardigs op, aan het weer zal het iig niet liggen :)

• Bever
  • Laatst online: 05-02 15:40
Ik dacht ik doe ook maar eens mee :P

Vuurpot

Oud en nieuw 2002/2003. Een pot met vuurwerk spuugd z'n vuur uit. 2 seconden de lens los was genoeg voor dit mooie "Frozen" plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/505/768/505.jpg

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik doe met mijn nieuwe camera ook mee. Ik vond onderstaand plaatje mooi in beeld komen ondanks de rare toeren die ik moest uithalen om hem mooi te krijgen. Hij zat helaas niet in het midden van het beeld , dus moest er behoorlijk gecropped worden. Het is trouwens een aansteker die over een spijkerbroek heen flitst.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~otterta/freeze.jpg

Raku

Verwijderd

Simulated Zero schreef op 08 december 2003 @ 19:59:
Ik doe met mijn nieuwe camera ook mee. Ik vond onderstaand plaatje mooi in beeld komen ondanks de rare toeren die ik moest uithalen om hem mooi te krijgen. Hij zat helaas niet in het midden van het beeld , dus moest er behoorlijk gecropped worden. Het is trouwens een aansteker die over een spijkerbroek heen flitst.
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg.php?img=DSCF0080.jpg

WHaaa!!! im on FIRE!!! :D

• Raku

Raku

Mental Aid

Wat voor aansteker heb je wel niet gebruikt :D :o

Raku

Verwijderd

Simulated Zero schreef op 08 december 2003 @ 20:24:
[...]

Wat voor aansteker heb je wel niet gebruikt :D :o
normale aansteker, sluitertijd 2,5 secs, volledig over hele bovenbeen heen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 23:00 ]

• Mooody
let aub wel op dat je je foto bij de GOEDE contest zet

ik zie 2 vuurwerkfoto's bij 'freeze the world', zou op zich wel kunnen, maar ik denk dat die bij 'feestdagen' zijn bedoeld :)

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 19:44

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Afbeeldingslocatie: http://www.tomaatnet.nl/~nkooiker/GOT-feestdagen.jpg

Ik zag deze liggen (in m'n directory dan ;)), en dacht, ach, ik doe eens mee :)
Vondt het wel een geslaagde foto. Ben er verder niet zo bedreven in :)

Leuk initiatief nog steeds deze "contest" :) Erg leuk ook om op de site te bladeren, mooie foto's _O_

• Bever
  • Laatst online: 05-02 15:40
Mooooody schreef op 09 december 2003 @ 15:44:
let aub wel op dat je je foto bij de GOEDE contest zet

ik zie 2 vuurwerkfoto's bij 'freeze the world', zou op zich wel kunnen, maar ik denk dat die bij 'feestdagen' zijn bedoeld :)
Die van mij hoort daar ook bij :) Is wel vuurwerk ja, zou bij allebei kunnen ;)

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Even de kraan aan gezegd om dit stukje water te vereeuwigen.
Is het iets ?

Afbeeldingslocatie: http://www.fuzz.nl/drain.jpg

Gemaakt met een Leica Digilux 1, kweenie meer met welke instellingen :)

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Verwijderd

sPiNe schreef op 11 december 2003 @ 10:05:
Even de kraan aan gezegd om dit stukje water te vereeuwigen.
Is het iets ?

[afbeelding]

Gemaakt met een Leica Digilux 1, kweenie meer met welke instellingen :)
tsja, grappig op zich maar ik heb iets tegen dit soort "Gemaakte" plaatjes...

Een ding is zeker: GA JE WASBAK SCHOONMAKEN EN WEL NU!!!! :P

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 10:16:
[...]

tsja, grappig op zich maar ik heb iets tegen dit soort "Gemaakte" plaatjes...

Een ding is zeker: GA JE WASBAK SCHOONMAKEN EN WEL NU!!!! :P
Gemaakte plaatjes? Hoe wil je dan foto's van iets krijgen? Die camera doet het niet zelf :P

En ik heb m'n wasbak al schoongemaakt :P

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• aKra
  • Laatst online: 13:17

aKra

Intentionally left blank.

Ja, ik kon het eigenlijk toch slecht verwoorden... Achteraf dacht ik, je ziet de beweging erin en het de gedachten erbij dat het wel hoort te bewegen (zucht :X), nee, ja, nee ik post hem niet; ik maak wel een nieuwe, of toch.. wel?... Hierbij mijn bijdrage:

- Origineel -
Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~nander/contest-12.jpg

- Gefotosoept & bijdrage -
Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~nander/contest-12-edit.jpg

(Ik zou heel erg graag commentaar willen hebben omdat ik nu al jaren dure camera's heb maar nog steeds geen echt gevoel krijg dat ik goede foto's kan maken, graag eerlijk wat het in je losbrengt etc.)

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 22:43
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1043633/jacco/dart.jpg

foto geresized van een brakke minolta 2300

Verwijderd

@akra, vind de originele toch een heel stuk mooier hoor!

die met de darter had wel wat beter uitgewerkt kunnen worden qua compositie en kleuren, ook vliegt er een half pijltje door de lucht/ of zit in zn hand nog

Verwijderd

..

Mijn inzending:

80 beats per second
Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~matthij1/fotos/gotcontest/80bps_forum.jpg

Foto genomen in Monteverde, Costa Rica, afgelopen zondag ..
Bij de canopy tour en de loop over bruggen tussen de boomtoppen was ook DE plek in Costa Rica om colibri's te zien, in een speciaal aangelegde tuin..

Deze beestjes slaan tot 80 keer per seconde met de vleugels en 'hoveren' stil in de lucht ..

Omdag het bewolkt was, moest ik de sensitivity omhoog gooien van de cam, zodat ik een korte sluitertijd kon gebruiken .. Bij zonnig weer had ik de vleugels stil kunnen krijgen .. Nu zit er wat ruis in de foto, ik heb er wel wat aan gesoept om het minder ruizig te maken ..

..

• Arjan B
  • Laatst online: 20-12-2023
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 05:54:
..

Mijn inzending:

80 beats per second
[afbeelding]

Foto genomen in Monteverde, Costa Rica, afgelopen zondag ..
Bij de canopy tour en de loop over bruggen tussen de boomtoppen was ook DE plek in Costa Rica om colibri's te zien, in een speciaal aangelegde tuin..

Deze beestjes slaan tot 80 keer per seconde met de vleugels en 'hoveren' stil in de lucht ..

Omdag het bewolkt was, moest ik de sensitivity omhoog gooien van de cam, zodat ik een korte sluitertijd kon gebruiken .. Bij zonnig weer had ik de vleugels stil kunnen krijgen .. Nu zit er wat ruis in de foto, ik heb er wel wat aan gesoept om het minder ruizig te maken ..

..
Heej daar ben ik ook geweest, erg mooi daar :)
Foto is nog goed gelukt ondanks de bewolking, het is een hele toer om zo'n klein zéér beweeglijk vogeltje goed op de plaat te krijgen.

Loeibaar.nl

Verwijderd

Ik ontdek net het Fotografie forum hier..nu pas? ja nu pas :P maar is de onderstaande foto goed genoeg om mee te doen of moet er toch echt beter werk komen?

Afbeeldingslocatie: http://www.marcomulder.nl/log/images/foto/kraanwater.jpg

• Mooody
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 13:40:
Ik ontdek net het Fotografie forum hier..nu pas? ja nu pas :P maar is de onderstaande foto goed genoeg om mee te doen of moet er toch echt beter werk komen?

[afbeelding]
het is niet echt een "freeze" van het water...

probeer een nog snellere sluitertijd, meer detail in beeld en de kleuren aan te passen, zodat het aantrekkelijk wordt om na te kijken (roestbruin is dit niet echt ;))

óf gewoon water "freezen" op een meer originelere plek :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 12-12-2003 13:47 ]

Verwijderd

Het eerste thema voor deze maand is "Freeze the world"

Hier bedoel ik mee dat men een moment opname maakt van iets dat in beweging is.
Ik dacht laat ik het eens een andere weg inslaan bij het thema van deze maand. Misschien is het orgineel of misschien is het dom (maar wel serieus) :P

De beweging wordt hier uitgebeeld door de overgang van ijs naar water wat zich verspreid over het oppervlak (de beweging). De onderstaande foto is hier een moment opname van.

De kleuren van de foto zijn orgineel. Met PS zijn wat lichte plekken in het zwarte deel bijgewerkt.

Titel: "Ice cube in motion"
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/m.nederlof/ice_cube_crop.jpg
edit:
Ik zie vandaag een heel lelijke vlek van mij "kunsten" in PS (hoe heb ik dat over het hoofd kunnen zien :+ ). Krijg het ook niet meer goed, dus ik trek deze foto hierbij terug uit de contest. Ik zal wat anders verzinnen om mee te doen met de contest

Technische specificaties:
Camera: Canon DIGITAL IXUS 400
Exposure : 1/125sec.
F: 2.8

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 09:26 ]

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 22:22:
[...]
Ik dacht laat ik het eens een andere weg inslaan bij het thema van deze maand. Misschien is het orgineel of misschien is het dom (maar wel serieus) :P

De beweging wordt hier uitgebeeld door de overgang van ijs naar water wat zich verspreid over het oppervlak (de beweging). De onderstaande foto is hier een moment opname van.

De kleuren van de foto zijn orgineel. Met PS zijn wat lichte plekken in het zwarte deel bijgewerkt.

Titel: "Ice cube in motion"
[afbeelding]

Technische specificaties:
Camera: Canon DIGITAL IXUS 400
Exposure : 1/125sec.
F: 2.8
Wat misschien wel leuk zou zijn is om hem een langere sluitertijd te geven , zodat je de beweging een beetje ziet. Maar of dat voor dit thema geschikt is weet ik niet :)

Raku

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:04
Leuke topic, ik doe ook mee.
Onderstaande foto is vorig jaar genomen in Six Flags, waarbij het lijkt alsof we
stilstaan in deze attractie, maar zoals je kunt zien houdt het meisje voor ons
haar petje vast. In deze 'slinger' bevonden we ons juist op dat moment bovenin
de attractie. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eddykui/extra/sixflags1.jpg
Voor de grote versie klik hier

[ Voor 4% gewijzigd door Snowwie op 12-12-2003 22:54 ]

Mijn YouTube Channel

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-02 14:47

CoolHead621

Enjoy every moment

Nou dan doe ik ook maar mee.

Afbeeldingslocatie: http://mario.coolhead.nl/Druppel.jpg

Info:

Camera: Minolta Dimage Z1 3.2 Megapixels
Focuslengte: 10mm
F-NR: F/3.2
Belichtingstijd: 1/60 Sec.
SuperMacro modus.

Ja en de kraan is inmiddels al schoongemaakt. :p

[ Voor 17% gewijzigd door CoolHead621 op 13-12-2003 12:39 . Reden: Foto op andere server gezet. ]

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

Verwijderd

CoolHead schreef op 13 december 2003 @ 00:34 <knip>
Ja en de kraan is inmiddels al schoongemaakt. :p
Maak de foto nog eens met een schone kraan zou ik zeggen. Ik heb het idee dat het veel mooier is om te zien. Zelf vind ik de achtergrond wat afleiden, vooral die donkere vlek. Het haalt je aandacht weg van waar het om gaat in je foto, de druppel aan de kraan.

Het is best een goede foto, die naar mijn mening nog net iets beter kan...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 09:19 ]

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 09:18:
[...]
Maak de foto nog eens met een schone kraan zou ik zeggen. Ik heb het idee dat het veel mooier is om te zien. Zelf vind ik de achtergrond wat afleiden, vooral die donkere vlek. Het haalt je aandacht weg van waar het om gaat in je foto, de druppel aan de kraan.

Het is best een goede foto, die naar mijn mening nog net iets beter kan...
Thnx, aan dit soort advies heb ik tenminste wat.
Iedereen in mijn omgeving zegt alleen maar, " Wauw, mooi! "

Ben me een beetje aan het verdiepen in fotografie, en moet zeggen dat het geweldig leuk is.

Iemand nog meer adviezen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 22:22:
[...]

uhm die zwarte strepen zijn nogal behoorlijk te zien... verhoog het contrast op je monitor maar eens.

Verwijderd

Ja ik had mijn contrast een beetje verkeerd staan en daar kwam ik vanochtend dus achter :o

Heb beide foto's online gezet, kan je goed het verschil zien:
- orgineel gecropped
- orgineel gecropped met PS blunder van mij ;)

Moet zeggen dat over het algemeen best aardige foto's worden gepost bij de contest. Erg leuk om te zien wat voor resultaten het allemaal opleverd.

• Floor-is

Floor-is

5.2

aKra schreef op 11 december 2003 @ 13:03:
Ja, ik kon het eigenlijk toch slecht verwoorden... Achteraf dacht ik, je ziet de beweging erin en het de gedachten erbij dat het wel hoort te bewegen (zucht :X), nee, ja, nee ik post hem niet; ik maak wel een nieuwe, of toch.. wel?... Hierbij mijn bijdrage:

[center]
- Origineel -
[afbeelding]

(Ik zou heel erg graag commentaar willen hebben omdat ik nu al jaren dure camera's heb maar nog steeds geen echt gevoel krijg dat ik goede foto's kan maken, graag eerlijk wat het in je losbrengt etc.)
Persoonlijk vind ik het niks, weinig symmetrie of een hele rare keuze voor compositie, de lichten van de auto's zie je wel, maar echt lekker eruit springen doen ze ook weer niet. De lantaarnpalen zijn echter wel weer erg fel...

[BTW]Nee ik heb nog geen inzending, heb wel iets bedacht, maar weet nog niet of ik het daarwerkelijk uit ga voeren.

Bericht hierboven

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:21

Marc H

- - Is wakker - -

aKra schreef op 11 december 2003 @ 13:03:

- Origineel -
[afbeelding]

- Gefotosoept & bijdrage -
[afbeelding]

Wil je het echt weten? <consider yourself warned >:) )

Dat het hebben van een dure camera niet helpt bij het maken van lekkere foto's is wel te zien, commentaar over de "vervraaiing" in Photoshop laat ik maar helemaal zitten....

1. het onderwerp "snelweg met lange sluitertijd" is al 10.000 keer gedaan. Als je zoiets wilt doen, doe het dan op een bijzondere locatie, waar iets gebeurt, een bocht, klaverblad, de binnenstad van lochem ;) enz.

2. foto is veel te donker. (en het gigantisch lichter maken in PS, onder het mom van "artistiek", helpt echt niet.)

3 compositie. Had je een idee waarom je helemaal aan de zijkant bent gaan staan? want ik zie totaal geen voordeel uit deze positie. een positie lager aan de zijkant van de snelweg was al beter geweest, nu is de foto veel te afstandelijk, en een standaardfototje wat "iedere" tweaker met een digicam wel eens probeert.

met andere woorden: uithuilen en overnieuw beginnen :)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Ok andere foto, andere druppel, en dezelfde kraan.

Afbeeldingslocatie: http://mario.coolhead.nl/Druppel2.jpg

Nu zonder de hinderlijke achtergrond.

Commentaar please.

Verwijderd

niet specifiek over jouw foto hoor maar dit onderwerp van bewegend water begint nu wel vervelend afgezaagd te worden.

Ik heb nu al 4 varianten gezien en ze zijn allemaal net zo weinig boeiend als spectaculair :|

Ik heb er zelf weinig over te zeggen maar de creativiteit valt me een beetje tegen. Ik zoek de winter als in "freeze the world" hoe dan ook niet binnen en zeker niet in de buurt van een wasbak.

Ik weet niet of ik een passende foto kan maken die enigszins kans heeft om te winnen maar ik post er liever geen dan iets matigs.. ;(

Het is uiteraard niet de bedoeling om iemand af te kraken of aan te vallen maar dit valt me gewoon even op.

• Montana
  • Laatst online: 16:49

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.meijer1/Fotolijst%20ZHB%20005b.jpg

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• DinX
  • Laatst online: 18:44

DinX

Motormuis

Ook maar een foto'tje toegevoegd in het thema feestdagen.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/DinX/vuurwerk_klein.jpg

Pic van het vuurwerk bij Hasselt kermis. Maar het is vuurwerk, en dat hoort toch bij de feestdagen :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Oké iets meer afwisseling dan :) (dit was een pittenspuug-spelletje op een uitwisseling, en nee dit ben ik niet :P)
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~fransen_stefan/058.jpg

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 17:46
DinX schreef op 13 december 2003 @ 22:05:
Ook maar een foto'tje toegevoegd in het thema feestdagen.

[afbeelding]

Pic van het vuurwerk bij Hasselt kermis. Maar het is vuurwerk, en dat hoort toch bij de feestdagen :)
Wow, deze vind ik echt heel mooi :).

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:21

Marc H

- - Is wakker - -

Voorlopig even mijn deelname foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.cray.demon.nl/IMG_0921.jpg

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Floor-is

Floor-is

5.2

MarcH: Het idee is cool, maar je kunt beter, zelfde situatie, maar dan net een andere sluitertijd of net een andere instelling zodat die kop helemaal scherp is. :)

Als ik even naar het vuurwerkidee kijk heb ik ook nog wel een leuke, eens laten zien, misschien dat ik deze aanhoud als 'entry' :)

Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.12/~floris/dpreview/fireworks-nice.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 14-12-2003 02:59 ]

Bericht hierboven

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@ Mark, nice, dat stuk vlees en de kop heel duidelijk (want daar gaat het om) en de rest wat vager zodat je de aandacht vestigt op de kop en het vlees.

@floris, mooi, vooral omdat je door het licht van de ontploffende mortieren de rook van de voorgaande mortieren oplicht en dat geeft een soor lichtelijke morionblur effect(om het duidelijk uit te leggen).

• aKra

aKra

Marc H:

In eerste instantie kocht ik de camera omdat er heel veel lof over was op GoT, en ik wilde een goede camera, en ik wilde een goede camera die veel kon omdat ik graag foto's wilde gaan maken en dan puur "om het foto's" maken en de uitkomst... Alleen ik heb een klein probleempje en dat is mijn autisme dat mij niet zo heel makkelijk de composities kan bedenken omdat ik bijna geen gevoel kan krijgen... Dat betekend dus dat jij denkt: "Ja, dit dit is hem en zo moet hij op de foto" denk ik "goh, dit ziet er wel grappig uit of zou ik het zo moeten misschien toch maar zo en hoe nu nee shit lukt niet naja dan maar zo of toch niet" ik twijfel teveel (uitleggen is best lastig overigens :X). Jij kan je makkelijker indenken van: "Hey, ik zie die tijger rennen, het ging om stilstaan, dan laat ik een kleine beweging zien en beweeg ik met mijn camera mee maar alles erachter 'beweegt' dit is een goed moment." zie ik exact het zelfde maar kan ik er niet aan denken... (Ga overigens maar niet in op mijn uitleg want we komen er niks verder mee binnen dit contest gebeuren!) Ik ga wel verder zoeken.

(Overigens vind ik je reply wel een beetje aan een draadje hangen...)

• neevedr
  • Laatst online: 13:56

neevedr

Dat was ik niet!

Bevroren waterplas Engbergstdijkvenen, gemaakt met de (Aldi) Medion MD9700 4.1MP
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rdeveen/pic/925494.jpg
offtopic:
[quote]je pic doet het niet[/quote]
Fixed? ff op Lycos gezet.

[ Voor 38% gewijzigd door neevedr op 14-12-2003 17:14 ]

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

neevedr schreef op 14 december 2003 @ 15:59:
Bevroren waterplas Engbergstdijkvenen, gemaakt met de (Aldi) Medion MD9700 4.1MP
[afbeelding]
je pic doet het niet
comp zeker ook van de aldi :D

[ Voor 6% gewijzigd door CrushOne op 14-12-2003 16:18 ]

• Floor-is

Floor-is

5.2

aKra schreef op 14 december 2003 @ 13:23:
Marc H:

In eerste instantie kocht ik de camera omdat er heel veel lof over was op GoT, en ik wilde een goede camera, en ik wilde een goede camera die veel kon omdat ik graag foto's wilde gaan maken en dan puur "om het foto's" maken en de uitkomst... Alleen ik heb een klein probleempje en dat is mijn autisme dat mij niet zo heel makkelijk de composities kan bedenken omdat ik bijna geen gevoel kan krijgen... Dat betekend dus dat jij denkt: "Ja, dit dit is hem en zo moet hij op de foto" denk ik "goh, dit ziet er wel grappig uit of zou ik het zo moeten misschien toch maar zo en hoe nu nee shit lukt niet naja dan maar zo of toch niet" ik twijfel teveel (uitleggen is best lastig overigens :X). Jij kan je makkelijker indenken van: "Hey, ik zie die tijger rennen, het ging om stilstaan, dan laat ik een kleine beweging zien en beweeg ik met mijn camera mee maar alles erachter 'beweegt' dit is een goed moment." zie ik exact het zelfde maar kan ik er niet aan denken... (Ga overigens maar niet in op mijn uitleg want we komen er niks verder mee binnen dit contest gebeuren!) Ik ga wel verder zoeken.

(Overigens vind ik je reply wel een beetje aan een draadje hangen...)
Mag ik je EXIF eens bekijken? Vraag me af hoe je sluitertijd, diafragma en ISO instellingen zijn geweest. :)

Bericht hierboven

• Karlok[JY-616]
Floris schreef op 14 december 2003 @ 16:26:
[...]

Mag ik je EXIF eens bekijken? Vraag me af hoe je sluitertijd, diafragma en ISO instellingen zijn geweest. :)
f/5.6 1/80s ISO200

• FragFrog
  • Laatst online: 10:41
Wauw, sommige fotos hier zijn echt :9~

Zelf eens in m'n collectie gedoken, maar of het nivo hoog genoeg is voor de contest laat ik jullie liever eerst hier beoordelen:

Last march for Christmas

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~FragFrog/finland3k.jpg

Genomen met een Olympus OM10: f/3.5 1/60s ISO200. Een na laatste dag voor we weer terugvlogen uit Finland, met nog een paar dagen te gaan tot kerst. We hadden besloten voor 1 keer een flink stuk te gaan lopen, wat uiteindelijk bij -20 nog knap tegenviel ;)

Helaas was het gedurende de 2 weken dat ik er was zeer zelden zonnig, en kwam de zon -als'ie er al was- amper boven de horizon uit. Gesoept om te compenseren voor scanner en lage helderheid, origineel staat hier

//edit
offtopic:
Er eindelijk achter waarom m'n pics het niet deden als ik ze naar m'n webspace uploade, als het goed is doen ze het nu wat sneller :)

[ Voor 32% gewijzigd door FragFrog op 15-12-2003 02:39 . Reden: pics verplaatsen ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb nog moeite met het vinden van een proggie dat de EXIF kan uitlezen. Ja op een PC weet ik het ook wel te vinden, super-easy zelfs, maar met mijn mac moet ik nog even wennen :)

EXIF
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
contest-12.jpg

Original date/time: 2002:11:03 22:28:45
Exposure time: 30/10
Shutter speed: 2.83
F-stop: 11.0
ISO speed: 160
Focal length: 13.9000
Flash: 16
Orientation: Top-left
Aperture: 7.0000
Light source: Unknown
Exposure bias: 2.0000
Metering mode: Pattern
Exposure program: Aperture priority
Brightness: -2.7100
Digitized date/time: 2002:11:03 22:28:45
Modified date/time: 2003:12:11 12:56:03
Copyright:     
Scene type: Photograph
Compression: 6
Camera make: FUJIFILM
Camera model: FinePix S602 ZOOM
X resolution: 72.0000
Y resolution: 72.0000
Resolution unit: Inches
Camera version: Adobe Photoshop CS Windows
Colorspace: sRGB
File source: DSC

Okay, als ik het goed zie, dan zie ik een paar dingen die ik echt heel anders had gedaan.

Natuurlijk kunnen we zeuren over de compositie, maar je instellingen zijn interessanter om te bespreken, als je er tenminste van wilt leren.
Even een paar dingen er uit lichten:
Exposure time: 30/10 -> WTF? Ik neem aan 3s dan :)
F-stop: 11.0 -> Dat is wel een heel klein diafragma, wellicht kan je beter uit de voeten met f/8 of zelfs f/5.6 (met een dergelijk kleine sensor zou je ook f/2.8 nog wel kunnen proberen trouwens)
ISO speed: 160 -> Hmmjah pak of heel hoog, of heel laag zou ik zeggen. Voor een mooi, relatief ruisloos beeld ga je laag. Voor wat meer art-achtig werk pak je een hoge ISO. :)
Exposure program: Aperture priority -> IMHO de grootste 'fout' die je hebt gemaakt.

Wat had ik gedaan?
Full Manual instelling
ISO100 (ik kan niet lager ;))
F/4
Lange sluitertijd (10-15s)

En een beetje spelen tot je het juiste resultaat hebt. Zo kan je ook op ISO100 met f/22 werken om een sluitertijd van meer dan 30s te bewerkstelligen, zodat je echt van die hele lange doorlopende lichten krijgt :)

Bericht hierboven

• aKra

aKra

Jammer genoeg gaat mijn camera niet lager dan ISO160, en dat was de full manual instelling die ik had gebruikt zo ver ik weet. De sluitertijd kan niet langer dan 15 seconden staan zover ik weet en dat "Exposure/Aperture" gebeuren, mag god me doodslaan?

• Karlok[JY-616]
aKra schreef op 15 december 2003 @ 09:18:
Jammer genoeg gaat mijn camera niet lager dan ISO160, en dat was de full manual instelling die ik had gebruikt zo ver ik weet. De sluitertijd kan niet langer dan 15 seconden staan zover ik weet en dat "Exposure/Aperture" gebeuren, mag god me doodslaan?
Aperture Priority: Je kiest een f/ getal en camera neemt de beste sluitertijd ervoor zodat foto goed belicht is.

Shutter Priority: Je kiest een sluitertijd en camera camera neemt de beste f/ getal ervoor zodat foto goed belicht is.

Manual: Jij zelf moet de f/waarde en sluitertijd zelf kiezen, hulpmiddel hierbij belichtingsmeter.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

neevedr schreef op 14 december 2003 @ 15:59:
[afbeelding]
offtopic:
[quote]je pic doet het niet[/quote]
Fixed? ff op Lycos gezet.
Geweldig... dit is gewoon een foto die net een render lijkt... ik weet niet wat je precies hebt gefotografeerd of hebt in gezoomd, maar het is enorm mooi. Ik vind dit echt een freeze the world. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Mja in de vuurwerk categorie zou ik deze kunnen doen .. Maar dat is dan mischien weer meer van hetzelfde :)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/picard/photographs/fireworks.jpg

Gewoon analoog geschoten op dia film btw

[ Voor 12% gewijzigd door Acid_Burn op 15-12-2003 22:20 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:30
Afbeeldingslocatie: http://www.tomsmulders.nl/waterval.jpg

Een foto gemaakt in China met een Canon A200, alles handmatig ingesteld, verder niets met Photoshop gedaan, behalve resizen en kwaliteit downgraden.

De foto is eigenlijk heel snel gemaakt. Nadat we een gewone groepsfoto hadden gemaakt van de groep waarmee waren, maakte ik nog even deze foto terwijl de rest al doorgelopen was. Terwijl ik achter de rest aanliep, leek het wel een mooie foto, maar pas in Nederland zag ik hoe mooi het licht valt...
Pagina: 1 2 Laatste