Toon posts:

Alles in Mijn Documenten weg: wat moet ik doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
door een of ander programma (programma waarmee je online photo album maakt) is werkelijk ALLES uit de map Mijn Documenten verdwenen. jullie begrijpen natuurlijk dat dit een ramp is!!! Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch nog die documenten terugkrijg?

systeemherstel werkt niet, hierbij krijg ik mijn documenten niet terug. verder een aantal programmaatjes geprobeerd, maar die werken maar matig.

Heeft er iemand een idee hoe ik die bestanden teurg kan krijgen? en kan ik ze nog terugkrijgen?

HELP PLEASE!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
"een of ander programma" hebben we vrij weinig aan 8)7 . Welk programma en wat deed je met het programma en waaruit concludeer je dat dat programma er voor zorgde dat je mijn documenten weg zijn. Hoezo werken een aantal programma's matig ? Welke programma's en wat was de uitwerking dat jij er de conclusie matig uit trekt? Hier kunnen we echt weinig mee je zal met meer informatie moeten komen. Welk bestandssysteem draai je bijvoorbeeld, NTSF of FAT ? :O

[ Voor 10% gewijzigd door G F0rce 1 op 02-12-2003 11:33 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 11:28:
door een of ander programma (programma waarmee je online photo album maakt) is werkelijk ALLES uit de map Mijn Documenten verdwenen. jullie begrijpen natuurlijk dat dit een ramp is!!! Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch nog die documenten terugkrijg?

systeemherstel werkt niet, hierbij krijg ik mijn documenten niet terug. verder een aantal programmaatjes geprobeerd, maar die werken maar matig.

Heeft er iemand een idee hoe ik die bestanden teurg kan krijgen? en kan ik ze nog terugkrijgen?

HELP PLEASE!
http://www.cddataguys.com/BadCopyPro.htm
http://highergroundsoftware.com/?hop=scottrmay
http://www.dtidata.com/download_01.asp

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:54

Outerspace

Admin General Chat
Probeer Undelete eens.
Of een ander Recovery Programma

klik
klikkerdeklik
klikkerdeklikkerdeklik

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 02-12-2003 11:41 ]

Wauw, een sig!

• G F0rce 1
Lijkt me allemaal een beetje voorbarig. Je weet niet wat he programma gedaan heeft dus je weet niet of ze fysiek verwijderd zijn. Mischien zijn ze verplaats of hebben ze als eigenschap verborgen gekregen of iets anders geks.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Topicstarter
geen idee meer hoe dat programma heette; in ieder geval vroeg het programma mij om een standaard directory te geen voor bestanden die opgeslagen moeten worden, hierbij klikte ik mijn documenten aan. Nadat ik dat programma had uitgeprobeerd, uninstallde ik dat programma en toen ik daarna naar mijn documenten ging, was alles foetsie......

hieruit concludeer ik dus dat het aan dat programma lag, dat is de enige link met Mijn Documenten die ik toen had....

alvast bedankt voor de links hierboven, zal eens ff checken!

Verwijderd

Misschien met SectorSpy? Volgens PC-Active 05-2003 heel goed ...

SectorSpy: Forensics analysis and text data recovery tool for computer hard drives and diskettes. Retrieve lost text information that has been deleted and removed from the recycle bin, like e-mails, Word documents, notepad and WordPad documents, Excel spreadsheets, database text data, and any text data that has been written to the hard drive, and not yet overwritten by the operating system. Examine all text data on a hard drive or diskette, at the sector level. Append text information evidence to a text file. Search for a list of keywords. Download a free copy of SectorSpy and put it in a safe place, you may need it one day.

www.lexunfreeware.com maar die link deed vandaag nix ..... ik kan 'm wel mailen (281k)

• Viper®
  • Niet online
Als je veel documenten kwijt bent kun je dat vast wel zien aan de vrije schijfruimte. Als je echt ineens veel meer ruimte erbij hebt... :X

• G F0rce 1
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 11:37:
geen idee meer hoe dat programma heette; in ieder geval vroeg het programma mij om een standaard directory te geen voor bestanden die opgeslagen moeten worden, hierbij klikte ik mijn documenten aan. Nadat ik dat programma had uitgeprobeerd, uninstallde ik dat programma en toen ik daarna naar mijn documenten ging, was alles foetsie......

hieruit concludeer ik dus dat het aan dat programma lag, dat is de enige link met Mijn Documenten die ik toen had....

alvast bedankt voor de links hierboven, zal eens ff checken!
Rot programma ! :( Maar inderdaad ik denk ook daat het aan het programma licht ik zou kijken naar een van de bovenstaande links. Succes :Y)

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Zoek eens op een bestandsnaam die er oorspronkelijk in stond, het lijkt mij waarschijnlijker dat Mijn Documenten nu naar een andere map verwijst dan waar de het eerst naar verwees.
Tenzij je dat programma van een een of andere Russische of Chinese site download hebt. >:)

• G F0rce 1
Hahahaha dat zou ook nog goed kunnen klik is met je rechter muisknop op mijn documenten en neem is eigenschappen. Wat is het doel van de map :? Die van mij is bijvoorbeeld C:\Documents and Settings\0036790\Mijn documenten .

• Viper®
  • Niet online
Ik denk, dat bij het uninstallen dat hij de map voor je leeggemaakt heeft. Makkelijk programma :Y)

Meestal vraagt die erom als je hem uninstalled. Bij spellen vragen ze tegenwoordig of je de saved games wil wissen. Vervolgens laten ze de games map vaak gewoon lekker staan :(

• G F0rce 1
Maar het zou kunnen dat de doelmap van mijn documenten veranderd is niet waar? Lijkt me het controleren waard in ieder geval !

Verwijderd

my computer>tools>folder options>view>show my documents on the desktop>aanvinken.

misschien is het wel zo simpel ?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 23:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Misschien een hele stomme vraag hoor, maar kijk je wel in de goede user-map?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
nee doelmap is nog hetzelfde..

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Als je bestanden daadwerkelijk verwijderd zijn en je hebt intussen al van alles zitten proberen (programma'tjes installeren, browsen, etc) dan vrees ik dat een groot gedeelte van je bestanden al niet meer terug te halen is. Op het moment dat je bestanden verwijderd werden, werd de ruimte die die bestanden innamen namelijk als _vrij_ bestempeld en kan er intussen dus van alles overheen gezet zijn (temporarty internet files, wat dan ook).

Het beste wat je volgens mij kunt doen als je per ongeluk bestanden verwijdert is helemaal niks meer met de computer doen, gelijk rebooten naar DOS en een undelete-programma gebruiken. Dat programma kijkt dan in de vrije schijfruimte welke bestanden daar hebben gestaan, en als je na het verwijderen niks met je computer hebt gedaan is de kans minimaal dat die vrije ruimte (waar je per ongeluk verwijderde bestanden dus staan) alweer opnieuw gebruikt/overschreven is.

Het kan trouwens best dat er ook goeie/betere data recovery programma's zijn die onder Windows draaien, maar die heb ik niet. Ik heb geloof ik Norton Undelete oid voor DOS en dat werkt perfect zolang je je systeem niet meer aanraakt na het verwijderen.

Ik lees wel vaker dat data altijd nog terug te halen is, tot het maximaal zo'n 7 keer overschreven is. Ik weet alleen niet of dit geldt voor professionele data recovery bedrijven of voor thuisgebruikers.

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:58
Ik heb hetzelfde gehad laatst, en heb super resultaten met het programma
r-studio.
http://www.data-recovery-software.net

[ Voor 19% gewijzigd door _root op 02-12-2003 12:03 ]

PVoutput 3250 WP

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb dat ook even net gebruikt, maar het geeft hetzelfde resultaat als andere progs die ik al heb gebruikt. een deel van de documenten is inderdaad terug te vinden, maar niet alle documenten zijn te openen, ook zijn er een aantal beschadigd.... ik neem aan dat er dan niks meer aan te doen is? Overigens zijn er ook een aantal files die wel goed en wel terug zijn gelukkig.

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:58
Als dat progje het niet terug kan krijgen is het volgens mij redelijk verloren

PVoutput 3250 WP

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-09 17:36

erwinb

Probeert iets secure te doen

Wat is de moraal van dit verhaal:

Back-up !!

Verwijderd

Topicstarter
tsja heb wel backups maar de laatste is van 2 maanden geleden, en sindsdien zijn er weer een shitload aan nieuwe dingen bijgekomen.

nou ja, beter iets dan neits in ieder geval...

Verwijderd

Wat vaak gebeurd is dat je heel snel je mapje sleurt en pleurt naar een andere locatie. Zoek je hele schijf eens na op "Mijn Documenten". Of zoals eerder gemeld naar een bestandsnaam waarvan je zeker weet dat het er heeft gestaan. Vergeet hierbij niet te zoeken in systeem- en verborgen mappen.

Als je bv mijn documenten verwijdert dan wordt deze toch weer automatisch aangemaakt.

Duv trouwens dat je geen backup hebt. Probeer er lering uit te trekken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 12:51:
Duf trouwens dat je geen backup hebt. Probeer er lering uit te trekken.
Lees de reactie boven je nog eens ;)

Ik backup ook m'n multimedia etc. niet dagelijks, enkel m'n belangrijke bestanden.

Inderdaad is de hele HDD afzoeken om te zien of het niet is verplaatst iets dat zeker geen kwaad kan.

Maar bij verwijderen is het belangrijke (zoals is te lezen is de vele vele andere topics met dezelfde vraag) om niets maar dan ook niets meer met de HDD te doen: uitzetten, in een andere PC inbouwen en daarvandaan readonly recoveren. Zie ook de SA en OM FAQ's voor wat programma's.

Trouwens nog welkom op GoT! :)

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 02-12-2003 13:48 . Reden: URL's gegeven voor de FAQ's ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1