Toon posts:

A7V8X-X start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn pc uit elkaar gehaald om er een aantal mods op uit te voeren:
- Een nieuw nordbridge koelblokje (gemaakt van een oud P1 koelblok)
- Een southbridge koelblokje (het oude northbridge koelblokje)
- Nieuwe koelblokjes voor het videokaarmem (gemaakt van 2 oude P1 koelblokken)

Dit is allemaal goed gegaan en ik ging dus vandaag testen of alles het nog doet. Nee dus :(

Het moederbord geeft alsmaar langdurige herhalende piepjes, dit zou moeten duiden op gaar geheugen. Met of zonder videokaart, het blijven dezelfde piepjes dus dat moet bijna wel gaar geheugen zijn. Ik vind het alleen zo raar omdat ik niets aan het geheugen gedaan heb en het gisteren nog wel werkte :'( Dit is toch raar of ligt dat nou aan mij? :?

Waar ik al gezocht heb:
Ik heb gezocht op a7v beep codes
Piepjes en tuutjes
ASUS A7V Start niet op
HELP, A7V irritante beeps
enzovoorts
Ik heb de opstart probleem FAQ ook doorgenomen maar daar stond het ook niet in.

Mijn systeem:
Amd 1800+
Asus a7v8x-x
512 MB samsung pc 2700 (2x 256)
Ati radeon 9000 pro

alvast bedankt

Verwijderd

probeer de bios te clearen dmv van de bios batterij los te halen en de twee contacten van de houder te kortsluiten.
Wanneer dit niet werkt verwissel het geheugen voor andere banken.
En kijk wat het systeem doet als je zonder geheugen boot

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net zonder geheugen geboot, hetzelfde probleem. Alle bankjes heb ik al geprobeerd. Met 1 reepje alle bankjes en met een ander reepje alle bankjes ook al gedaan. De bios heb ik gecleard met de jumper. Misschien moet ik em nog even die-hard clearen? Als ik zonder videokaart boot piept ie trouwens ook hetzelfde. Is dat normaal? Ik heb em nou gecleard met de batterij eruit halen. Jammer genoeg is de situatie niet veranderd

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 11:43 . Reden: Net bios gecleard mbv batterij ]

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Ik snap je laatste post niet helemaal. Probeer een beetje duidelijker te zijn.

Klopt het nou dat het systeem nog niets doet met hetzelfde geheugen in andere banken en ook niet met ander geheugen wat je ook in meerdere banken hebt geprobeerd?

Zoja, bekijk of je bankjes wel schoon zijn, anders heb je wss per ongeluk je northbridge gesloopt :(

Verwijderd

Topicstarter
LinuxUser schreef op 02 december 2003 @ 15:07:
Ik snap je laatste post niet helemaal. Probeer een beetje duidelijker te zijn.

Klopt het nou dat het systeem nog niets doet met hetzelfde geheugen in andere banken en ook niet met ander geheugen wat je ook in meerdere banken hebt geprobeerd?

Zoja, bekijk of je bankjes wel schoon zijn, anders heb je wss per ongeluk je northbridge gesloopt :(
Mijn systeem doet indd niets met hetzelfde geheugen in andere banken. Ook als ik met 1 reepje probeer in verschillende banken werkt het ook niet.

Ik heb zojuist geheugen kunnen lenen en rara, weer hetzelfde verhaal.

Zou het dan echt waar zijn dat ik m'n northbridge gesloopt heb? Hoe kan dat dan dat er nog wel piepjes gegeven worden :?

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Het zou aan de northbridge kunnen liggen. Of er danwel of geen piepjes optreden is mij onbekend. Waar het nog aan zou kunnen liggen is dat je je bankjes gesloopt is, hoewel me dat erg stug lijkt aangezien ze dan allemaal kapot zouden zijn.

Werkt het geheugen wel in een andere pc?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Niet toevallig geknoeid met zilverpasta ofzo? dat spul geleid namelijk best wel :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen zilverpasta gebruikt en ook geen AS koelprut.

Het zou heel misschien wel mogelijk zijn dat ik wat ijzervijlsel geknoeid heb maar ik heb mijn mobo nog helemaal gestofzuigd voordat ik em aanzette. :)

Het bord is dus in ieder geval kapot want ik heb het ook nog met een reepje ram uit een andere pc geprobeerd (werkend reepje dus). Iemand nog een leuk mobo in de aanbieding? :+

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:56
hoe heb je dat mobo gestofzuigt? :X
want te dicht op je mobo is er ook niet al te prettig voor

hoe heb je verder je northbridge/southbridge gemod?
heb je deze toevallig proberen te lappen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het mobo voorzichtig met zo'n heel fijn stofzuigermondje gestofzuigd. Ik heb indd geprobeerd om de 2 bridges te lappen maar dat was nog niet eens ver genoeg om de tekst die erop stond eraf te vegen.

Ik wist trouwens niet dat een northbridge zo gevoelig was maar dat blijkt hier wel uit. Misschien komt het wel omdat ik hem misschien een beetje te veel naar links of naar rechts had aangedraaid of iets dergelijks. Volgende keer veren gebruiken denk ik!

Gelukkig al snel een nieuw mobo gevonden:
http://www.chaintech.dk/eng/products/SOCKA/7NJL1-APOGEE.asp
mooi bordje vind ik :9 :*)

BTW als iemand foto's wil zien van de mods kan ik ze morgen wel even maken en posten B)
Pagina: 1