Eindelijk ADSL! nu nog kiezen!

Pagina: 1
Acties:

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:56

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
jawel het wonder is geschiet ik kreeg vorige week een mailtje binnen met de melding dat vanaf 15 januarie ADSL beschikbaar is op mijn postcode, ik moest het mailtje eerst 5x lezen en de postcode tsjek op de KPN site uitvoeren voordat ik het geloofde, eindelijk adsl in dat dorp van ons.

Ok alleen het KPN netwerk is beschikbaar, meschien neit het meest voordelige maar beperkt de keuze al wel.

Nu is mijn ook op Tiscali gevallen, ten eerste omdat ik al een inbel abbo bij tiscali heb, dat kan omgezet worden naar adsl dus scheelt weer administratieve romslomp etc. daarnaast kost het abbo bij Tiscalli 45 euro (ik ga voor het medium abbo) en dat is samen met zonnet de goedkoopste. voordeel van tiscali boven zonnet is dat het bij tiscali de eerste 3 maand zelfs maar 34 euro is!

Nou nog de keuze tussen USB modem of ethernet op de site van tiscali geven ze aan dat je met het ethernet modem hogere snelheden kan bereiken. geld dit ook al bij een 2mbit verbinding (kpn gaat vanaf januarie ook van 1 mbit naar 2 mbit met de medium abbo's) ?

USB is natuurlijk veel gemakkelijker omdat ik anders ook nog een 2'de netwerkkaart moet aanschaffen.... sterker nog ik weet niet eens of ik nog wel een PCI slot vrij heb!

beetje lang verhaal.... enniewee zijn er providers die nog goedkoper dan Tiscali zijn? en is er echt een merkbaar snelheids verschil tussen een USB en Ethernet modem?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Waarom denk je een 2e netwerk kaart nodig te hebben?

Je neemt toch gewoon het multipc modem. Daar sluit je al je PC's op aan en je hebt geen 2e netwerkkaart meer nodig.

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Neem de FAQ eens door. Daar worden vrijwel al je vragen beantwoord.

Wat handige sites die misschien kunnen helpen.

www.adslmetacrawler.nl
www.internetten.nl
www.adslforum.nl

Dacht trouwens dat alle abonnementen bij Tiscali een datalimiet hadden en als ik nog een keer mocht kiezen zou ik voor xs4all gaan.

Specs

Verwijderd

als ik jou was zou ik vor deze aanbieding gaan:
http://www.xs4all.nl/adsl/4voor1.php

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 10:12:

Je neemt toch gewoon het multipc modem. Daar sluit je al je PC's op aan en je hebt geen 2e netwerkkaart meer nodig.
om mijn laptop op mijn pc aan te sluiten :+

maar idd stom niet aangedacht maar dat zou natuurlijk ook met die router kunnen :D met dat ding kunje ook een gewone netwerk verbinding maken toch?

verder hoef ik niet echt met meerder pc's te internetten ofzo. de pc van mijn ouders staat beneden dus beide aansluiten op het multi-pc modem kost me iig weer veel kabel trekken.
PoLo schreef op 02 december 2003 @ 10:16:
Neem de FAQ eens door. Daar worden vrijwel al je vragen beantwoord.

Wat handige sites die misschien kunnen helpen.

www.adslmetacrawler.nl
www.internetten.nl
www.adslforum.nl

Dacht trouwens dat alle abonnementen bij Tiscali een datalimiet hadden en als ik nog een keer mocht kiezen zou ik voor xs4all gaan.
thanx zal ze ff tsjecken, ja Tiscali heeft een datalimiet van 20Gb dus dat valt best mee.
jah kos alleen wel 6 euro per maand meer terwijl bij tiscali het multipc modem maar 30 euro kost binnen 2 maand heb ik dat terug veriend aan de korintg van tiscali.

[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 02-12-2003 10:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 10:12:

Ik zou het gewone modem halen, en die aan een switch of HUB koppelen. Mocht je later een ander modem nodig hebben heb je je normale netwerkverbindignen nogwel middels die switch/HUB. En volgens mij is de gewone 'een poorts' modem ook nog eens goedkoper dan een MultiPC Modem.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 09:17
tja, tiscali.. je moet het zelf weten, maar je mist wel dingen als newszilla en geen datalimieten :D

mijn download per maand schommelt tussen de 30 en 65gb....

en owja, lees je eerst ffe in op adsl modems/splitters en hoe je de bekabeling moet leggen. het werkt niet als een gewoon modem (krijg de indruk dat je dat nog denkt).
en ik zou voor het ethernet modem(met switch) of multi-pc modem gaan. usb is brak.

Verwijderd

De een-poorts ethernet modem (speedtouch) heeft ook dhcp en NAT aan boord, dus als je hem op een hub of switch aansluit kun je ook meerdere computers aansluiten.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Later een nieuwe ethernetmodem aanschaffen kan redelijk prijzig zijn.

Persoonlijk zou ik niet alleen kijken naar goedkoop. Ook goede nieuwsgroepen zijn een must en bij XS4ALL zit je bijna altijd goed. Ook Demon is prettig, maar dat loopt niet via de KPN.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

_bas_ schreef op 02 december 2003 @ 12:00:

Persoonlijk zou ik niet alleen kijken naar goedkoop. Ook goede nieuwsgroepen zijn een must en bij XS4ALL zit je bijna altijd goed. Ook Demon is prettig, maar dat loopt niet via de KPN.
Inderdaad, zou ook voor XS4All gaan (daarom zit ik er zelf ook bij ;))
Wel hanteert XS4All een richtlijn van 20GB op het Basis abonnement (even op de HCC beurs gevraagd bij de HCC stand).

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:46

Pimmuz

Roar

20gig yes in de algemen voorwaarden staat 6

En als ik het zo lees in een topic hier op got over data verbruik is die 20 nog veel te klein gezegt kortom xs4all doet gewoon niet moeilijk

Verwijderd

Chaoss schreef op 02 december 2003 @ 10:07:
Nu is mijn ook op Tiscali gevallen, ten eerste omdat ik al een inbel abbo bij tiscali heb, dat kan omgezet worden naar adsl dus scheelt weer administratieve romslomp etc. daarnaast kost het abbo bij Tiscalli 45 euro (ik ga voor het medium abbo) en dat is samen met zonnet de goedkoopste. voordeel van tiscali boven zonnet is dat het bij tiscali de eerste 3 maand zelfs maar 34 euro is!
En bij Planet is de eerste 6 maanden het basic abbo goedkoper. Krijg je er nog een phone bij ook + modem + aansluitkosten.
HCCnet heeft trouwens ook een actie waarbij eerste 6 maanden ook voor 34,95 een basic-abbo hebt.

Beide providers hebben op de basic-abbo's geen vaste datalimiet maar Tiscali wel (20.000 MB)
Nou nog de keuze tussen USB modem of ethernet op de site van tiscali geven ze aan dat je met het ethernet modem hogere snelheden kan bereiken. geld dit ook al bij een 2mbit verbinding (kpn gaat vanaf januarie ook van 1 mbit naar 2 mbit met de medium abbo's) ?
Als het even kan neem dan heb ethernet-modem. Neem de normale 1-poorts modem want voor het prijsverschil tussen de 1-poorts en 4-poorts ethernet modem kun je een behoorlijke hub/switch kopen.
USB is natuurlijk veel gemakkelijker omdat ik anders ook nog een 2'de netwerkkaart moet aanschaffen.... sterker nog ik weet niet eens of ik nog wel een PCI slot vrij heb!
USB kan ook lastiger zijn i.v.m. brakke USB-ondersteuning van je PC. En al eens gedacht aan andere (toekomstige) OS'en. Nou zal Windows niet zo'n probleem vormen maar je weet nooit wat de toekomst brengt, toch?
beetje lang verhaal.... enniewee zijn er providers die nog goedkoper dan Tiscali zijn? en is er echt een merkbaar snelheids verschil tussen een USB en Ethernet modem?
Planet en HCCnet lijken dus goedkoper maar staar je niet blind op de prijs alleen. USB zal momenteel nog snel genoeg zijn maar kan voor problemen gaan zorgen bij hogere snelheden. Bij ethernet voorkom je dit probleem.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
_bas_ schreef op 02 december 2003 @ 12:00:

nieuwsgroepen gebruik ik echt nooit dus daar kijk ik niet naar,

Verders ksot het multi-pc modem bij tiscali 30 euro valt ook mee toch?

datalimiet...sjah dat is iets wat erg lastig in te schatten valt, ik zal bv niet echt actief films gaan downloaden ofzo omdat ik het veel simpel vind om ze van vrienden te kopieren.

ik zal af en toe een mp3 downlaoden maar ook niet extreem veel (komen ook via andere kanalen binnen). ik haal wel regelmatig nieuwe drivers/patches/updates etc binnen.

mijn eisen op volgorde van belangrijkheid

- altijd online zijn om te surfen etc.
- updates patches etc snel binnen kunnen halen.
- af en toe mp3's downloaden.
- af en toe een spel online spelen.

kunje je dataverbuik bij Tiscali en andere providers trouwens online tsjekken? (zou wel zo handig zijn)

Verwijderd

Chaoss schreef op 02 december 2003 @ 13:11:
[...]

nieuwsgroepen gebruik ik echt nooit dus daar kijk ik niet naar,

Verders ksot het multi-pc modem bij tiscali 30 euro valt ook mee toch?

datalimiet...sjah dat is iets wat erg lastig in te schatten valt, ik zal bv niet echt actief films gaan downloaden ofzo omdat ik het veel simpel vind om ze van vrienden te kopieren.

ik zal af en toe een mp3 downlaoden maar ook niet extreem veel (komen ook via andere kanalen binnen). ik haal wel regelmatig nieuwe drivers/patches/updates etc binnen.

mijn eisen op volgorde van belangrijkheid

- altijd online zijn om te surfen etc.
- updates patches etc snel binnen kunnen halen.
- af en toe mp3's downloaden.
- af en toe een spel online spelen.

kunje je dataverbuik bij Tiscali en andere providers trouwens online tsjekken? (zou wel zo handig zijn)
Bij mijn weten geven alleen XS4All en Planet inzage in dataverkeer, hoewel dat overizchtding van Planet vaak niet schijnt te werken.

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-04 12:49
Dat trafficding van Planet heeft bij mij nog nooit gewerkt. Zoals er wel meer niet werkt bij mijn "vrienden" van Planet. Ik zou per gisteren geen ADSL meer hebben.. je raadt het al: Alles draait gewoon door. De sloopopdracht is nooit doorgegeven, hoewel Planet mij dat per brief, telefoon en email wel heeft toegezegd. Resultaat: Nog langer wachten op mijn zeer gewenste tweakdsl-aansluiting.
Om het nog erger te maken: Het blijkt dat ALLE sloopopdrachten voor 1-12 niet zijn doorgegeven.
Dus: Bezint eer gij aan een Planet-abonnement begint... :(

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 13:15:
[...]

Bij mijn weten geven alleen XS4All en Planet inzage in dataverkeer, hoewel dat overizchtding van Planet vaak niet schijnt te werken.
lekker isdat! hebje geen id hoeveel je gedownload hebt krijg je ineens een dikke rekening over de extra mb's! :(

overigens zijn bij tiscali ook de aansluitkosten enzo gratis ik betaal enkel 30 euro voor het mult-pc modem. alleen dat datalimiet van 20gb zou een probleem kunnen geven.

[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 02-12-2003 13:45 ]

Verwijderd

Chaoss schreef op 02 december 2003 @ 13:40:
[...]

lekker isdat! hebje geen id hoeveel je gedownload hebt krijg je ineens een dikke rekening over de extra mb's! :(
als ik jou was ging ik voor xs4all, misschien iets duurder dan tiscali maar dan heb je ook wat. En dat is die paar luttele extra euro's wel waard dacht ik zo.

Verwijderd

Chaoss schreef op 02 december 2003 @ 13:40:
[...]

Ehm xs4all en planet hanteren een FUP, wat dus inhoudt dat er niet echt een vast limiet ligt. Dus je kunt hier geen rekening over de extra mb's krijgen, wat bij tiscali dus wel het geval is.

Verwijderd

Hoi!

Beetje laat, maar het is nog geen 15 jan, dus toch nog ff een reactie:
Neem alsjeblieft GEEN Zonnet. Zit ik hier mee opgescheept en kan niet overstappen vanwege opzegtermijn en overbruggingsperiode tussen twee ADSL aanbieders van minimaal één maand.

Het eerste probleem is er al vanaf het begin en schijnt tot dusver onoplosbaar te zijn. Wat er namelijk gebeurt bij het dll van grotere bestanden (> 5 MB), is dat het bestand niet correct aankomt.
Tweede probleem is dat ik sinds een maand op 768/256 draai, terwijl ik voor 1536/256 betaal. Deze kwestie ligt na een nu al ellenlange emailwisseling wéér bij Zonnet.

Verder veel succes!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Even als reactie daarop: het is op dit moment inderdaad technisch nog niet mogelijk om van Family DHCP te upgraden naar Plus PPP.
Hier zou je als het goed is als een mailtje over gehad moeten hebben.
Ik schat dat het vanaf midden Januari wel weer mogelijk moet zijn. Maar dat is een schatting.

Overigens lijkt me dat download-probleem eerder een firewall. (Norton Internet Security by any chance?)

edit:

Hm, ging ervan uit dat je wou upgraden. Maar is dus een nieuwe aansluiting. Zal volgende week eens navragen of daar ook problemen mee zijn, volgens mij namelijk niet.

[ Voor 20% gewijzigd door r0b op 29-12-2003 23:28 ]

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
ik zelf heb net de keuze gemaakt voor XS4ALL. Redenen:

- deskundige en bereikbare helpdesk
- goed privacy en anti-spam beleid!
- geen geld in nietszeggende marketing, eerder in kwaliteitsverbeteringen
- newszilla, Europa's grootste news-server (als ik het goed heb, iig erg groot en goed)
- Fair Use Policy
- leuke aanbieding deze maand: multi-user modem gratis
- ook ondersteuning voor gnu/linux en andere mindere gebruikte OS-en
- storingspagina op teletekst (net5)
- etc.

Ik zou zeggen, neem xs4all ipv tiscali. just my 2 cents...

PS ik krijg een beetje het idee dat de TS zijn besluit al genomen heeft. Hij/zij wil echter alleen nog wat bijval voor tiscali, wat hij overigens erg weinig krijgt >:)

[ Voor 14% gewijzigd door mmedia op 29-12-2003 23:40 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Ah, ja, en natuurlijk de livechat met een medewerker voor kleine(re) probleempjes. :P

Verwijderd

K zou igg voor een ethernet modem gaan. Alle usb modems die ik ken vallen nog wel is uit. En doorgaans tegen.
Pagina: 1