harddisk doet raar (sterf t'ie??)

Pagina: 1
Acties:

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 22:45

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Okay, ik heb gisteren op mijn 2e hd (120 gieg Maxtor) extra partities toegevoegd.
Toen ging het al niet helemaal lekker. Kreeg foutmelding enzo. Maar hij bleek toch de partities gemaakt te hebben. Nu start mijn computer langzaam op (OS XP staat op mijn kleine schijf van 20 gieg), en tijdens alle programma's 'denkt' de computer vrij lang na en moet ik veel wachten. Ik probeerde net de partities eraf te gooien met Partition magic, maar hij komt met een fout en wil de partities niet verwijderen.

Wat kan ik doen, scandisk levert niets op. En formateren is (nog!!) geen optie. Ik heb veel data, muziek, films en proggies op die schijf staan (ongeveer 60 gieg!) en heb op die van 20 gieg nog maar 10 gieg vrij...

Tijdens het schrijven van een image op mijn 120 gieg schijf kreeg ik een src (of wat het nou een rcs of rcs ik weet het niet meer :( ) melding. En kon de image dan ook niet op die 120 gieg schijf 'uitpakken'.

Wat kan ik doen? Heb ff ge-searched maar vond niet veel.

iemand :?

[ Voor 4% gewijzigd door Mystikal op 01-12-2003 21:47 . Reden: shit zie ik net dat andere topic over harde schijven :( je mag het moven mocht een modje dat willen ]

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

maxblast downen en draaien

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
ik ga het meteen proberen!

Basement Bios ---- Exo-S

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Zet in de BIOS de SMART ondersteuning aan als het gaat. Waarschijnlijk kreeg je een CRC error wat er toch wel sterk op wijst dat je HD zijn beste tijd heeft gehad.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Okay Maxblast werd ik niet veel wijzer van.

Ik heb nu mijn grote HD 120 (gieg) losgekoppeld, en de comp start nu wel snel op.
Vreemd genoeg gaat mijn comp langzaam met mijn nieuwe (120 gieg) hd, terwijl daar niet het OS op staat?
Ik zit nu te denken om maar zoveel mogelijk files over te zetten op cd en hd, en vervolgens mijn hd te formateren. Heeft dat zin of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen.. alvorens ik de hamer erin gooi :(

Basement Bios ---- Exo-S

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:24

DkF

Mystikal schreef op 01 december 2003 @ 22:33:
Okay Maxblast werd ik niet veel wijzer van.
Je moet ook PowerMax hebben volgens mij...

http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm

[ Voor 16% gewijzigd door DkF op 01-12-2003 22:41 ]

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 19:59

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Hang ff je 120gb hdd aan een andere pc en zorg ervoor dat je GEEN partities hebt van FAT of FAT32 die groter zijn dan 30GB, dat is je probleem.

[verklaringmodus]
Het is bewezen (door microsoft :P) dat FAT32 partities boven de 32GB onstabiel zijn, dit leid dus tot crc errors, en winxp wordt er enorm traag van jah. Heb ik ook al eens gezien op het werk.(was een slimme klant van ons die een 120GB fat16 partitie gemaakt had, stomgenoeg kan het in pm, gelukkig kan het niet in winxp/fdisk)
[/verklaringsmodus]
GL!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

Als je een hele grote partitie hebt met daarin veel directories of bestanden dan kan windows er niet zo heel best mee omgaan. Dit merkje als je je verkenner opend en het lang duurt voordat je je directories of bestanden te zien krijgt.

Het zou dus kunnen dat dit tijdens het opstarten er voor zorgt dat het een stuk langer duurt voordat je wat kunt doen met je PC. NTFS format is al een stuk beter maar de bottelneck zit hem in Explorer.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
screamteam schreef op 01 december 2003 @ 22:44:
Hang ff je 120gb hdd aan een andere pc en zorg ervoor dat je GEEN partities hebt van FAT of FAT32 die groter zijn dan 30GB, dat is je probleem.

[verklaringmodus]
Het is bewezen (door microsoft :P) dat FAT32 partities boven de 32GB onstabiel zijn, dit leid dus tot crc errors, en winxp wordt er enorm traag van jah. Heb ik ook al eens gezien op het werk.(was een slimme klant van ons die een 120GB fat16 partitie gemaakt had, stomgenoeg kan het in pm, gelukkig kan het niet in winxp/fdisk)
[/verklaringsmodus]
GL!
ik probeer het even met dan andere proggie en zal even checken hoe het zit met FAT32.. ik dacht dat ik NTFS had...

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Kijk eens op je mobo of de ide-aansluiting nog wel goed is, dus dat er geen pinnetjes verbogen zijn. Dit had ik namelijk een tijd terug nadat ik de pinnetjes met een tang weer rechtgebogen had was alles weer snel.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
powermax vindt helemaal geen devices ?? |:( ongelooflijk, terwijk ik nog wle bij de data kan.

Basement Bios ---- Exo-S

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Mystikal op 01-12-2003 23:14 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
pinnetjes zijn recht, het is gekomen nadat ik gisteren 3 extra (ik had er al 2) partities wilde aanmaken... partities kan ik ook niet meer verwijderen.[/quote]

Heb tevens even gekeken naar de status van mijn drives:
(*) Unallocated 7,8 MB PRI
(*) Extended 117,231 MB PRI
Kazaa (F:) NTFS 56000 MB LOG
MAIN (*.) NTFS 9758 MB LOG
MAIN (*.) NTFS 10004 MB LOG
Games 2 (K:) NTFS 10001 MB LOG
Photo (L:) NTFS 2500 MB LOG
Local Disk Type 07 279888 LOG

Pri=primary Log= Logical

[ Voor 6% gewijzigd door Mystikal op 01-12-2003 23:13 . Reden: verkeerde button :( ]

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Hmmm, hier zit ik momenteel ook mee. Heel vaak als ik die schijf aanspreek gaat ie op een gegeven moment moeielijk doen, dan gaat het ledje branden zonder dat m'n harde schijf ratelt en dan loopt m'n hele windows stroef (lees: windows hangt gewoon tijdelijk). Als je dan schijfcontrole gaat doen vind ie de ene keer niets en dan weer heel veel en dan weer niets enz. Norton diskdoktor, welke ik voor deze gelegenheid weer even uit de kast heb gehaald, wil ook weinig vinden en op het momont dat ik een virusscanner draai staat ie na een half uuir nog bij het 2e bestand te scannen. Games van die schijf draait ie wel, maar die hangen af en toe ook onder weinig geratel maar veel Led-verlichting en bovendien zijn alledrie m'n schijven in totaal na het uitzetten van mij pc gewoon te heet om aan te raken (of dat hoort betwijfel ik) Dat programma, hoe heet het, maxnogwat wil niet draaien, hij weigert dos op te starten en zo kan ik nog wel een tijdje verder gaan.

even kijken.... het is of m'n 120 gieg schijfje de maxtor 4g120j6 of de 6y120lo, ik heb geen zin om die schijf er uit te schroven om te kijken maar 1 van die 2 moet het zijn

Verwijderd

Hee je partitioneerd toch wel met de XP Computer Management????

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 23:26:
Hee je partitioneerd toch wel met de XP Computer Management????
euhhh huh :?

Basement Bios ---- Exo-S

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 10:50
start -> control panel -> administrative tools -> computer management -> disk management ;)

Gravity sucks...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
1-0-Ed schreef op 01 december 2003 @ 23:45:
start -> control panel -> administrative tools -> computer management -> disk management ;)
hij heeft op het moment grote moeite om hem in te lezen!
Heb nu wel de partities kunnen verwijderen... en hij doet nu niet/minder moeilijk..
Ik hou jullie up to date.. bedankt voor de tips!

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1