Toon posts:

Linux boot cd, installeren via ftp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik zit met een probleempje. Ik heb de linux suse boot image gedownload en op cd gebrand. Nu wil ik via ftp de boel installeren. Nadat ik alles heb geregeld en de ftp server heb ingetikt (ftp://ftp.nl.uu.net/pub/linux/suse/i386/9.0/) krijg ik de volgende melding:
Error while accessing the FTP server:
File not found on server

Heeft iemand enig idee wat er fout gaat?
Bij voorbaat dank :)

Grtz Lennart

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Nou, kleine gok hoor.. Maaruh, ik gok zo dat hij de file die hij zoekt niet kan vinden ? ;)

Als ik me niet vergis hoort hij ook te zeggen welke file hij mist, kijk dan even na of deze file wel op de server staat, en zo niet, probeer dan eens een andere mirror.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 01 december 2003 @ 19:23:
Nou, kleine gok hoor.. Maaruh, ik gok zo dat hij de file die hij zoekt niet kan vinden ? ;)

Als ik me niet vergis hoort hij ook te zeggen welke file hij mist, kijk dan even na of deze file wel op de server staat, en zo niet, probeer dan eens een andere mirror.
Er wordt niet vermeld om welke file het gaat. Andere mirror heb ik al geprobeerd maar heeft geen zin omdat daar dezelfde files staan. Weet je misschien naar welke file er als eerste gezocht wordt?

Verwijderd

Betekent dat het te druk is. Probeer een andere server.

Een paar dagen geleden was er een draad metzelfde vraag. Als je zoekt moet het te vinden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 19:46:
Betekent dat het te druk is. Probeer een andere server.

Een paar dagen geleden was er een draad metzelfde vraag. Als je zoekt moet het te vinden zijn.
Ik heb nu 4 mirrors gehad en allemaal hetzelfde. Ik kan me niet voorstellen dat het overal te druk is :? Zijn er mensen die het wel gelukt is hier?

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zie je niets in een log op een andere virtuele console? (Bij Debian krijg je op geloof-ik de derde virtuele console een log van het installatieproces.)

Richt je installatie anders eens naar een eigen ftp server en kijk in de logs ;)

--edit
ik heb trouwens geen probleem met een klik op de url in de topicstart. Dat het druk is lijkt me daarom BS.

[ Voor 21% gewijzigd door Sendy op 01-12-2003 20:00 ]

Verwijderd

Hier staan een paar servers die werken

fout bij installatie suse 9.0

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb het effe op me andere computer geprobeerd en daar heb ik exact hetzelfde probleem. Ik probeer het morgen nog wel een keer dan. Kijken of t inderdaad met de server te maken heeft.

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 14:31
Bij Debian had ik dat ook een keer, toen lag het aan het relatieve deel van de url, moet het niet iets zijn als:
ftp.nl.uu.net/pub/linux/suse/i386/
ftp.nl.uu.net/pub/linux/suse/

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• Sendy
  • Niet online
Daar ligt het meestal aan inderdaad. Maar als de topicstarter niet kan zien wat er daadwerkelijk opgevraagd wordt is-ie SOL. Ik denk toch dat er wel ergens een log zal zijn. En anders kan de TS nog het verkeer sniffen.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
wat betekend SOL? Shit out off Luck?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Sendy
  • Niet online
offtopic:
Yep. Shit Out of Luck.
Ik denk trouwens niet dat de TS SOL is hoor, hij/zij denkt dat misschien ;)

• mcl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:43

mcl

Wat bij mij werkt is het ip-adres van de server opgeven (195.129.111.8) voor ftp.nl.uu.net, en dan bij het pad: /pub/linux/suse/i386/9.0.

Verwijderd

Topicstarter
mcl schreef op 02 december 2003 @ 10:04:
Wat bij mij werkt is het ip-adres van de server opgeven (195.129.111.8) voor ftp.nl.uu.net, en dan bij het pad: /pub/linux/suse/i386/9.0.
Ik ben nu een nieuwe partitie aan t aanmaken, zal t daarna effe proberen. Maar hoe ben jij dan begonnen vanaf t begin? Een hele lege harddisk of met windows erop? Misschien doe ik daar iets fout :?

• mcl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:43

mcl

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 10:35:
[...]

Ik ben nu een nieuwe partitie aan t aanmaken, zal t daarna effe proberen. Maar hoe ben jij dan begonnen vanaf t begin? Een hele lege harddisk of met windows erop? Misschien doe ik daar iets fout :?
Ik heb beide gedaan, en allebei is het gelukt. Als je naast windows installeert, heeft suse vaak zelf al door welke partitie leeg is, en zal zich daarop installeren.
Partitioneringsproblemen hebben overigens niets te maken met het niet kunnen vinden van de ftp-server.

Verwijderd

Topicstarter
mcl schreef op 03 december 2003 @ 18:02:
[...]

Ik heb beide gedaan, en allebei is het gelukt. Als je naast windows installeert, heeft suse vaak zelf al door welke partitie leeg is, en zal zich daarop installeren.
Partitioneringsproblemen hebben overigens niets te maken met het niet kunnen vinden van de ftp-server.
Hmm blijft een vreemd gebeuren dan. Ik zal t is aan een vriend vragen die wat meer know how van linux heeft dan ik. iig bedankt :)

• Bonno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-01 11:03
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 10:35:
[...]

Het is niet duidelijk hoe dit afgelopen is, maar dit is wel het principe van suse ftp install, Heb het toevallig net gister gedaan en eerst krijg je een box waar je het ipadres ("195.129.111.9" zonder quote's zonder "ftp://" ervoor, dat snapt de installer wanneer je voor ftp install kiest) moet invoeren en daarna het pad waar hij moet kijken ("/pub/linux/suse/i386/9.0"). Dit alles werkte op een hd met win2k en debian erop.
succes

Verwijderd

Topicstarter
BarmyArmy schreef op 04 december 2003 @ 16:05:
[...]

Het is niet duidelijk hoe dit afgelopen is, maar dit is wel het principe van suse ftp install, Heb het toevallig net gister gedaan en eerst krijg je een box waar je het ipadres ("195.129.111.9" zonder quote's zonder "ftp://" ervoor, dat snapt de installer wanneer je voor ftp install kiest) moet invoeren en daarna het pad waar hij moet kijken ("/pub/linux/suse/i386/9.0"). Dit alles werkte op een hd met win2k en debian erop.
succes
Kijk nou komen we ergens :) Althans ik ben nu al verder dus laten we hopen dat alles goed gaat :) iig alvast bedankt so far _/-\o_

edit: ik ben nu in YaST :) alles ok dus denk dat ik nu goed zit :)
edit2: Jeuj hij is aan t installeren :) hartstikke bedankt BarmyArmy, je bent mijn held :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 17:44 ]

• Bonno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-01 11:03
mcl schreef op 02 december 2003 @ 10:04:
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 17:31:
[...]

Kijk nou komen we ergens :) Althans ik ben nu al verder dus laten we hopen dat alles goed gaat :) iig alvast bedankt so far _/-\o_

edit: ik ben nu in YaST :) alles ok dus denk dat ik nu goed zit :)
edit2: Jeuj hij is aan t installeren :) hartstikke bedankt BarmyArmy, je bent mijn held :*)
eer gaat uit naar mcl, die zei het al veel eerder, ik heb het alleen wat duidelijker uitgelegd, maar ik ben blij dat het gelukt is, succes verder iig

Verwijderd

Topicstarter
BarmyArmy schreef op 05 december 2003 @ 00:28:
[...]

[...]

eer gaat uit naar mcl, die zei het al veel eerder, ik heb het alleen wat duidelijker uitgelegd, maar ik ben blij dat het gelukt is, succes verder iig
Mja bij nader inzien heb je gelijk :) Jij ook bedankt mcl ;) En iedereen die me heeft proberen te helpen ook bedankt natuurlijk :7
Pagina: 1