Ik wil een homecinema set gaan kopen. Ik heb nu echter een gewoon 2.0 stereo installatietje. Hierop heb ik ook een speaker voor in de douche aangesloten. (met daartussen een kastje zodat ik kan kiezen welke speaker geluid moet produceren) dus zo kan ik in de woonkamer het geluid uitzetten en in de douche mijn muziekje luisteren. Is dit ook mogelijk met een home cinemaset?
ALs je gewoon de speaker-uitgang gebruikt is het wel mogelijk. Misschien dat je wel even een draadje moet afknippen en opnieuw verbinden bij een goedkopere set (hebben soms aparte stekkers ipv die klemmetjes) maar een homecinema set verschilt niet veel met een gewone versterker.
Afhankelijk van de set zitten soms de filters voor de speakers in de versterker bedenk ik me net. Dit wordt niet vaak gedaan want normaal horen ze in de speakers te zitten. Dit kan resulteren in veel hoge tonen en weinig bassen in de sateliet-speakers. Maar dit kom je bijna nooit meer tegen, maar misschien wel iets om even rekening mee te houden.
Afhankelijk van de set zitten soms de filters voor de speakers in de versterker bedenk ik me net. Dit wordt niet vaak gedaan want normaal horen ze in de speakers te zitten. Dit kan resulteren in veel hoge tonen en weinig bassen in de sateliet-speakers. Maar dit kom je bijna nooit meer tegen, maar misschien wel iets om even rekening mee te houden.
Senile! Senile Oekaki
Wat is dit nu weer voor een onzin_bas_ schreef op 02 december 2003 @ 11:36:
Wat je vraag beterft: Je kunt je kastje in priciepe nog steeds gebruiken als je dat wil. Geen enkel probleem.
[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 02-12-2003 12:25 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
_bas_ doelt denk ik meer op de hele gare goedkope homecinema setjes met alles erop en eraan, van het type waar nog amper een audio ingang op zit bij wijze van spreken. Niet de normale surround receivers/versterkers waar je de speakers inderdaad op small/large kunt zetten.deepspace schreef op 02 december 2003 @ 12:25:
[...]
Wat is dit nu weer voor een onzinJe haalt denk ik een aantal dingen door elkaar... Die filters die jij bedoeld zaten vroeger in de DPL receivers op de rear kanalen. Deze rear kanalen waren namelijk in de DPL tijd niet full range. Tegenwoordig met DD en DTS is dat heel anders, daar is alles full range. Echter is het wel zo dat je meestal de mogelijkheid hebt om de speakers op small of large te zetten. Hierdoor zorg je ervoor dat als je wat kleinere speakers hebt, je de lage tonen (ongeveer onder de 100 Hz, afhankelijk van je versterker) naar de subwoofer stuurt (of naar andere large speakers als je die hebt).
Op die hele goedkope dingen zal wellicht inderdaad het wisselfilter al in de versterker zitten, of eigenlijk zit dan eerder het filter in de subwoofer en dat daar meteen de versterker voor de hele set in zit. Als je na dat punt dan nog extra speakers of zo'n schakelbox op aansluit mis je inderdaad de lage tonen.
Maar je kunt het wat makkelijker doen. Koop een fatsoenlijke set waar tevens een 'tape out' op zit. Deze sluit je aan op die versterker die je nu hebt waar je tevens de speakers in de keuken en badkamer op aansluit.
Wat je vraag beterft: Je kunt je kastje in priciepe nog steeds gebruiken als je dat wil. Geen enkel probleem.[/quote]