Creative Decoder DDTS-100 / Creative TD7700

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 18:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Ik was ff aan het surfen op creative.com en volgens mij komen ze met nieuwe speaker systemen (GigaWorks S-series) / accesoires op de markt! Maar het aantrekkelijkste wat ik zag was de creative decoder!

Klein apparaatje met volgende specs:

Speakers
5.1 / 6.1 / 7.1 output

Decoding Technology
-Dolby® Digital EX
-DTS®-ES
-Dolby Pro Logic® II (movie and music modes)
-DTS Neo:6 (cinema and music modes)

Inputs
-Three digital optical
-One digital coaxial
-Three analog stereo

Het is dus alleen een decoder (+remote) zonder speakers.

Maar, nu komt het mooie: Het ding staat te koop voor $149,99 !!!

Owja klein plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://images.americas.creative.com/images/products/headers/prod9468_hdr_1_1_61.jpg

Product staat volgens mij nog pas net op de site (1-12-2003) en op nederlandse site van creative staat zelf nog niks! Maar het lijkt me echt een super dingetje! Zeker voor die prijs! :P

FF wat linkjes:
http://us.creative.com/pr...68&nav=systemRequirements

http://www.creative.com/speakers/series/decoder/

[ Voor 11% gewijzigd door FiRePaTH op 01-12-2003 17:18 ]

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ondersteuing voor games ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Voor 99 euro had je al een Yamaha versterker die bijna hetzelfde kon (ProLogic2 was er toen nog niet) dus zo'n aanbieding is het nu ook weer niet. :?

Mensen die echt geintresseerd zijn in hun eigen speakers aansluiten kopen toch wel een echt home-cinema versterker want dit blijft natuurlijk speelgoed voor een veel te hoge prijs. :Y)
ook ondersteuing voor games ?
Als je games DD of DTS ondersteuning hebben dan kan je de decoder gebruiken en voor al het analoge geluid kan je de analoge ingangen gebruiken.
Echt ondersteuning hoeft er niet te komen want het is gewoon maar een versterker, geen geluidskaart oid.

[ Voor 32% gewijzigd door -=bas=- op 01-12-2003 17:15 ]

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_bas_ schreef op 01 december 2003 @ 17:14:
Voor 99 euro had je al een Yamaha versterker die bijna hetzelfde kon (ProLogic2 was er toen nog niet) dus zo'n aanbieding is het nu ook weer niet. :?

Mensen die echt geintresseerd zijn in hun eigen speakers aansluiten kopen toch wel een echt home-cinema versterker want dit blijft natuurlijk speelgoed voor een veel te hoge prijs. :Y)

[...]

Als je games DD of DTS ondersteuning hebben dan kan je de decoder gebruiken en voor al het analoge geluid kan je de analoge ingangen gebruiken.
Echt ondersteuning hoeft er niet te komen want het is gewoon maar een versterker, geen geluidskaart oid.
ooooh niet boeie dus...... (voor mij dan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
_bas_ schreef op 01 december 2003 @ 17:14:

Vraagjes:
- Welke Yamaha versterker bedoel je dan?
- Ding is nog nergens getest dus hoe weet jij dat het speelgoed is?

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
*kick* _bas_ welke yamaha heb je het dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 15:18
Enig idee wanneer die creative in Nederland verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiRePaTH schreef op 02 december 2003 @ 12:46:
*kick* _bas_ welke yamaha heb je het dan over?
Dat ging over de Yamaha-RPU200

http://www.yamaha-audio.co.uk/pdfs/specsheets/RPU200.pdf

Was destijds €99 bij Correct, maar nu hebben ze alleen nog de AP-U70, de stereo variant dus. :)

Overigens is kicken binnen 24 uur niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

FiRePaTH schreef op 01 december 2003 @ 17:21:
- Ding is nog nergens getest dus hoe weet jij dat het speelgoed is?
Omdat die gasten gewoon weinig ervaring hebben met dat soort dingen. Yamaha, Marantz enz hebben daar allemaal veeeeeel meer ervaring. Imho blijven pc speakers ook speelgoed (wat niet wil zeggen dat het geen leuk speelgoed is).

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Hoe zit het met de aansluitingen op dit apparaat? Ik denk dat het een leuke aanvulling kan zijn op de Harman Kardon Dolby Prologic receiver van mijn ouders (die wel echt 5 kanalen discreet kan versterker, maar geen DD/DTS decoder heeft).

Ik zou dat apparaat dan namelijk tussen de voor en na versterker kunnen hangen (zitten bruggen achterop, waarmee je de voorversterker en na versterker kunt loskoppelen en er een aparte decoder tussen kunt plaatsen), en zo de receiver upgraden naar een DD/DTS set.
Maar daarvoor moet hij dus wel een 5 kanaals ingang én uitgang hebben.

Of zijn er mensen die een ander goedkoop alternatief weten? (dus geen complete amp, alleen processor)

[ Voor 9% gewijzigd door deepbass909 op 05-12-2003 11:12 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
deepbass909 schreef op 05 december 2003 @ 11:11:
Hoe zit het met de aansluitingen op dit apparaat? Ik denk dat het een leuke aanvulling kan zijn op de Harman Kardon Dolby Prologic receiver van mijn ouders (die wel echt 5 kanalen discreet kan versterker, maar geen DD/DTS decoder heeft).

Ik zou dat apparaat dan namelijk tussen de voor en na versterker kunnen hangen (zitten bruggen achterop, waarmee je de voorversterker en na versterker kunt loskoppelen en er een aparte decoder tussen kunt plaatsen), en zo de receiver upgraden naar een DD/DTS set.
Maar daarvoor moet hij dus wel een 5 kanaals ingang én uitgang hebben.

Of zijn er mensen die een ander goedkoop alternatief weten? (dus geen complete amp, alleen processor)
Inderdaad, die Yamaha kan ik niet aansluiten, als dat met die creative hetzelfde is dan kan ik hem niet gebruiken. Het moet meer zo zijn als deze: http://www.digit-life.com/articles/de005jazzspeakers/ maargoed, die is niet in nederland verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een decoder tussen je voor en eindversterker wilt hangen zal deze volgens mij toch echt 5.1 analoge in en uitgangen moeten hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 12:02:
Als je een decoder tussen je voor en eindversterker wilt hangen zal deze volgens mij toch echt 5.1 analoge in en uitgangen moeten hebben. :)
klopt, maar ik kan nergens in de specs vinden wat voor in en uitgangen hij heeft (ja, 4 selectable analog en 4 selectable digital inputs), maar dat zegt nog niks of de analoge nou 5.1 zijn of niet. En over de uitgangen wordt al helemaal niks gemeld...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Xiric

sMiLe

jammer mijn creative inspire T700 (7.1) kan er dus niet op..
The first product in this series, Creative Decoder DDTS-100, is a 6.1 channel audio processor supporting Dolby® Digital EX and DTS®-ES, Dolby Pro Logic II and DTS Neo:6.

Smile !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
deepbass909 schreef op 05 december 2003 @ 13:39:
[...]

klopt, maar ik kan nergens in de specs vinden wat voor in en uitgangen hij heeft (ja, 4 selectable analog en 4 selectable digital inputs), maar dat zegt nog niks of de analoge nou 5.1 zijn of niet. En over de uitgangen wordt al helemaal niks gemeld...
Heeft iemand toevallig een foto van de achterkant van dit apparaat? Ik heb wat proberen te zoeken op internet, maar nog niet gevonden.. nou ja niet echt iets goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
De yamaha die bedoeld wordt is de Yamaha RP-U200. Ik heb dat beestje ook snorren hier. Het is een rechtopstaande amp met 5x 14W vermogen per kanaal (da's niet veel maar voor een kleine kamer is het zat). Freq bereik zit op 20 tot 20k.
Optisch in/out, spdif in, sub pre out. Maaaaarrr het leukste aan dit speeltje, USB support.

Je kan de amp met USB aan je pc hangen en zo alle audio via de USB afspelen en opnemen. Met de bijgeleverde software kun je ook nog eens de hele amp afregelen (levelen, kanalen, radio tuner). Leuk speeltje, ik zag hem alleen niet
meer op de correct site staan. (daar had ik deze toendertijd gekocht voor 126 eur incl. verzendkosten.)

Leuke amp maar voor mijn muzieksmaak/stijl toch al iets te licht, maar ik heb
het geld er gewoon niet voor over om een brute dts amp neer te zetten,
dan duik ik liever even het oefenhok in om ff te raggen met de band, herrie zat :P .

Wat die creative verder betreft, ik kijk het nog even aan. Het enige mooie van
creative vindt ik momenteel die i-trigue speakertjes, en de prodikeys.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Ik heb nog een fotootje gevonden van de achterkant van deze decoder:
http://www.pcbee.co.kr/ch.../preview/200311/28987.asp

Nu is het alleen nog even interessant om te weten wanneer deze op de europese markt komt .. :-) Hopelijk dat iemand dit weet; ik ben verkocht :-)

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Wow nice dat je iets hebt kunnen vinden ChronoS76! Ding ziet er van dicht bij nog mooier uit dan ik dacht! :)

Creative Nederland heeft wel al iets anders op hun site staan, wat bij een speakerset geleverd wordt (wel "maar" 5.1)

Link:
http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=509

Plaatje van de GD580 5.1 Set:
Afbeeldingslocatie: http://content.europe.creative.com/products/products/mainpic_prod509.jpg

Product zit er dus wel aan te komen, maar voor de uitgebreide stand alone versie moeten we dus nog ff wachten :o

En voor Xiric: Bij de specificaties en de foto's van ChronoS76 staat wel iets over 7.1 en er is ook een switch te zien voor [5.1] / [6.1 7.1].

[ Voor 22% gewijzigd door FiRePaTH op 17-12-2003 20:26 ]

• CronoS76
HeHe.. You're welcome... :-)

Maargoed, die andere decoder ziet er ook wel goed uit voor me... is "maar" 5.1. maar dit is wel voldoende voor me..

Nou hopen dat deze misschien ook los verkocht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Naar aanleiding van het frontpage artikeltje: Een update!

Ditt is de set dus inclusief de reciever!
Afbeeldingslocatie: http://content.europe.creative.com/products/products/mainpic_prod568.jpg

Enige plaats op de nederlandse site van creative waar ik er iets over kon vinden was de shop... Nouja is er iig een prijsindicatie: 289,90 Euro (Dat zal de adviesprijs wel zijn...)

http://nl.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=568

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Hallo allemaal, heeft er iemand hier ervaring met het online bestellen van Creative spullen??

Ik heb de GigaWorks S750 ontvangen!

[ Voor 19% gewijzigd door frankknopers op 03-01-2004 13:32 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Hoe plak ik een foto in mijn berichtje??

http://content.europe.cre..._rgb/GigaWorks_S750_c.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door frankknopers op 17-12-2003 21:38 . Reden: plaatje invoegen? ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
1. Gebruik de edit knop rechtsboven in je vorige post
2. Images voeg je toe door: [img]Plaats hier de url.jpg[/img]
3. Totaal geen ervaring met bestellen via creative, het is alleen wel een bedrijf dat er volgend jaar ook nog hoogstwaarschijnlijk zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Frank_Knopers schreef op 17 december 2003 @ 20:13:
Hoe plak ik een foto in mijn berichtje??
offtopic:
Rechtsboven bij elk bericht van iemand anders, zit een icon voor het bekijken van de tekste die deze persoon heeft ingevuld. Afkijken dus. :) (Of faq)
Tevens staat op die plek bij je eigen post een icon om je bericht te wijzigen als je net al gepost hebt, en iets toe wil voegen.

Ontopic: Best leuk setje. Die decoder lijkt qua uiterlijk sterk op het ding wat bij de Inspire 5500 set zat. Dat vond ik best een aardig setje.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

@Frank_Knopers: Mag het plaatje iets kleiner? Dit is een major layout fuckup...

Heel netjes apparaatje, misschien wel dé oplossing i.c.m. een Creative Labs SB-MP3+ (die ik zelf heb maar geen 5.1 decoder voor kan vinden, heb 'm nodig voor DJ-toepassingen)

Al enige prijzen bekend?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Nu alleen nog even kijken wat de decoder los gaat kosten... Ik had het vanmiddag gezien dat deze leverbaar was ... ben benieuwd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

CronoS76 schreef op 17 december 2003 @ 20:45:
Nu alleen nog even kijken wat de decoder los gaat kosten... Ik had het vanmiddag gezien dat deze leverbaar was ... ben benieuwd :-)
http://nl.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=569

€149,98 inclusief BTW.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik zit ff te kijke ik heb nu dit setje. Maar de reciever is wat gaar aan het worden. Als ik mijn volume knop helemaal op 0 zet hoor ik bijvoorbeeld nog geluid, en hij kraakt af en toe (om dit te verhelpen moet ik hem aan en uit zetten).

Maar wat kan ik nou beter nemen? Dat Inspire GD580 setje, of een nieuwe decoder(die meer mogelijkheden heeft)

Ik ga hem voor mijn Pc gebruiken, voor het afspelen van DVD's, muziek en spelen van games.

[ Voor 17% gewijzigd door Mavvie op 17-12-2003 22:20 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd wat deze combinatie doet tegen de Logitech Z-680.
Die heb ik nu, maar voor muziek vinnik de bas maar matig. Veel te veel aanwezig.

Hopelijk is de geluidkwaliteit van deze Creative set beter

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 23:39:
Ik ben wel benieuwd wat deze combinatie doet tegen de Logitech Z-680.
Die heb ik nu, maar voor muziek vinnik de bas maar matig. Veel te veel aanwezig.

Hopelijk is de geluidkwaliteit van deze Creative set beter
De Creative MegaWorks serie is volgens velen over het algemeen al beter dan de Z680. De Creative GigaWorks is verbeterd t.o.v. de MegaWorks.

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb over een paar dagen de Gigaworks S750. Daar zit wel een speciaal kastje + draadloze afstandbediening bij, maar heeft het voor mij zin om de Creative Decoder erbij de zetten? Wat kan ik meer of beter met een 150 euro kostende (veel!!!) Creative Decoder DDTS-100? :> (met kerst bouw ik nog een audigy 2 ZS in de PC)

[ Voor 9% gewijzigd door frankknopers op 18-12-2003 18:59 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Frank_Knopers schreef op 18 december 2003 @ 18:58:
[...] heeft het voor mij zin om de Creative Decoder erbij de zetten? Wat kan ik meer of beter met een 150 euro kostende (veel!!!) Creative Decoder DDTS-100? (met kerst bouw ik nog een audigy 2 ZS in de PC)
Ligt eraan wat je er mee wilt gaan doen. Als je 'm aan alleen aan een audigy2 plugt is de decoder volledig overbodig. De decoder is gemaakt voor het decoderen van (digitale) DTS en Dolby Digital (EX) signalen vanuit een dvd speler of console (xbox e.d.).

Voor zover ik kan vinden heeft de Gigaworks serie geen digital-in, maar als je m alleen gebruikt in combinatie met de audigy2 heb je die ook niet nodig, omdat je dan alleen maar (verbinding)kabeltjes van de audigy-kaart naar de speakers hebt lopen, waarbij de audigy2 dus de decoder is (van dvd's die je op de pc bekijkt / games die je speelt)

Maar zodra je de gigaworks aan een dvd speler wilt hangen, wordt het iets anders. Ik heb namelijk geen digital-in / coaxial-in kunnen ontdekken op die Gigaworks... Of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ah bedankt voor je hulp. Ik heb nu alles aangesloten en het is een en al power!! De Audigy heeft veel mooie programma's om het geluid te bewerken.

De speakers zijn echt ontzettend zuiver. Ik raad je echt aan om de gigaworks S750 te kopen. Het is een hoop geld, maar je raakt gegarandeerd nooit uitgekeken op het geluid. Het lijkt wel alsof je in een bioscoop zit je schietspelletje te spelen!!

:)

[ Voor 81% gewijzigd door frankknopers op 22-12-2003 15:09 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Laatst online: 08-06 15:03
Maar weet er iemand al een shop ergens in nl die dit mooie decoder geval verkoopt.
Want ik wil zeker weten de s750 gaan halen samen met deze maar om nou gelijk de duurste (creative) te kiezen vind ik nou weer helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:28
http://gear.ign.com/articles/445/445455p1.html?fromint=1

hier zijn plaatjes van de achterkant van de decoder te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Costanel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 20:35

Costanel

Thanks for the info!

Ik had die decoder ook al gezien, en hij leek me best leuk voor bij mijn Logitech X-620.

Aangezien ik een console(Ps2) hier heb staan en daar wel eens DVD's op wil afspelen is dat ding best handig.
En bovendien kan ik dan de geluidssterkte instellen met een apparaatje ipv de hand.

Hij is inderdaad een beetje prijzig, maar ik wordt er momenteel gek van om de snoeren steeds te verwisselen, waarschijnlijk kan dit apparaatje dat verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
Mensen hier de review van de DDTS-100
en het is geen versterker overigns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp20366
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 08:44
Frank_Knopers schreef op 20 december 2003 @ 00:05:
Ah bedankt voor je hulp. Ik heb nu alles aangesloten en het is een en al power!! De Audigy heeft veel mooie programma's om het geluid te bewerken.

De speakers zijn echt ontzettend zuiver. Ik raad je echt aan om de gigaworks S750 te kopen. Het is een hoop geld, maar je raakt gegarandeerd nooit uitgekeken op het geluid. Het lijkt wel alsof je in een bioscoop zit je schietspelletje te spelen!!

:)
Okee allemaal, zie deze link over de DDTS-100 in combinatie met de S750

http://www6.tomshardware.com/video/20040120/index.html

Ik denk dat ik op deze spullen heb lopen wachten...

[ Voor 5% gewijzigd door mcp20366 op 21-01-2004 23:12 ]

Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
ja als je een postje boven je kijkt heb ik precies dezelfde link aangegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Ow, helemaal dit topic vergeten mensen! :)

Ik heb de Creative TD7700 inmiddels in huis (al een week of 3 - 4, volgens mij was ik de eerste in NL met de DDTS-100 in huis :P) en heb zowel de speakers (7.1) als de DDTS-100 decoder dus al uitgebreid kunnen testen en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. De review van ome Tom komt zeker in de buurt van mijn eigen bevindingen.

De dts Neo-6 upmix voor stereo is echt een geweldige uitvinding! Wat ik niet begreep van de review is dat hij de music mode van Neo-6 niet mooi vond, want zeker als je enkele rustige nummers (Behind Blue Eyes / Life For Rent / etc) van tv of cd beluistert, is de akoestiek met de 7 speakers fantastisch! De center is dus echt voor de vocals en de surround speakers voor de rest van de muziek.

Het enige nadeeltje vind ik dat de subwoofer erg snel erg overheerst bij de upmix van stereo (via de analoge inputs dus) naar 6.1 / 7.1 (Hier heb je overigens geen last van als je Dolby Digital / DTS gebruikt, omdat die een apart subwoofer channel doorgeeft). De overijverige subwoofer moet je daarom bijna helemaal terug draaien via de remote van de Creative T7700. De bass wordt dan zeker niet slecht daardoor, alleen is deze teveel aanwezig als deze pas maar op de helft staat (Als je deze dus terugdraait is de bass gewoon mooi van toon, dit even om misverstanden te voorkomen!). Dit alles ligt dus meer aan de schaalverdeling die Creative heeft toegepast in de speaker remote (die met draad) dan de set zelf. Maar als je de bass levels in je tv verminderd (stond eerst op 100%, nu nog maar op 40%) en de bass versterker van je cd speler uitschakelt, deze zit namelijk ookal in de speakerset zelf, klinkt het weer zoals het zou moeten. :)

Goed, nu mijn bevindingen over de digitale kanten van de DDTS-100! Dit alles test ik met een X-Box, met de advanced scart cable voor de digitale uitgang, die dus voor het dvd-lees-gebeuren zorgt.

Als test heb ik verschillende dvd's gebruikt, te weten Alien Quadrilogy (Alien 1 in dit geval met DTS 5.1 THX), Saving Private Ryan en als laatste Lord of the Rings - The Fellowship of the Ring. Ze klonken allemaal erg goed, maar daarover later meer.

Het eerste wat mij opviel, was dat het geluid, (de decoder staat dus op optical) andere (volume) instellingen moest hebben dan via de stereo upmix (via de analoge aansluitingen) van de tv / stereo. Dit heeft waarschijnlijk te maken dat het geluid al wordt versterkt door de tv / stereo, voordat dit de decoder bereikt. Niet dat het een probleem is om even aan een knopje te draaien (decoder) of er op te drukken (draadloze afstandsbediening), maar toch een klein beetje vervelend als je vaak switched van digitaal naar analoog.

Over de geluidskwaliteit ben ik overigens erg te spreken (er is nu ook geen sprake meer van een overijverige bass). Als ik het vergelijk met het geluid van de Logitech Z-680 (ook met decoder, echter 5.1, maar wel THX) is deze nagenoeg gelijk. Het verschil zit erin dat er door de twee extra kanalen achter (er zijn dus 2 rear-centers bij t.o.v. 5.1) je een betere surround ervaring krijgt, indien deze ook daarwerkelijk gebuikt worden in films. Een beste voorbeeld dat ik tot nu toe zelf ervaren heb is de rondzwiepende ketting die de cave-troll gebruikt in Lord of the Rings - The Fellowship of the Ring. Deze voel je nu dus ook daadwerkelijk door heel de kamer rondzwiepen, en deze keer dus ook achter je rug langs.

Het feit dat de Creative T7700 set geen THX certificaat heeft, is op zich niet erg, mits je de set niet wilt gebruiken in een extreem grote kamer (echt groot dus!) en de volume niveau's wilt behouden die ook van toepassing zijn in de bioscoop (Dat is dus hard!). Niet dat ik hiermee wil zeggen dat je de T7700 niet hard kunt zetten, integendeel zelfs! Maar de geluidsniveau's die er behaald worden in een bioscoop waar je dus de voetstappen van een cave troll onder je voeten voelt, moet je niet verwachten. (Waarschijnlijk willen je buren dit ook niet... :+) Heb je dus een grote kamer of een alleenstaan huis, waar je dus met niemand rekening moet houden), neem dat de Z-680 mee in je overweging.

Al met al ben ik dus erg tevreden over dit setje, zeker als je het geluid uit je tv-speakers zat bent (in mijn geval) bij het kijken naar TMF / MTV / DVD-Film. Zeker als je kijkt naar de prijzen die je moet betalen voor losse decoders, is de TD7700 is fantastisch product! Let er trouwens wel op dat de DDTS-100 stand-alone (Is deze trouwens uberhaupt wel te koop in NL?) wel een powered speakerset nodig heeft om te werken. Je kan er dus geen pasieve, niet versterkte speakers aan hangen. Misschien is daarom wel de TD7700 op dit moment alleen te koop hier in NL...

[ Voor 5% gewijzigd door FiRePaTH op 27-01-2004 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik ben binnenkort jarig en dan wil ik graag een PC voor op mijn kamer. Daarin staat nu een radio (Sony PMC-R30L), een Sharp TV'tje en een Gamecube.

Ik zit al een tijdje te kijken en te kijken of het de moeite waard is om mijn GigaWorks S750 dan ook te verplaatsen naar mijn 4x5 meter kamertje en ze daar in surround op te hangen. Een DDTS-100 decoder is dan wel mooi, maar ik vraag me af of ik deze helemaal perfect kan aansluiten op de speakers en de verschillende audio-bronnen.

Kan ik mijn radio er wel op aansluiten? Er zit namelijk niks meer aansluiting aan dan stroom, headphone en de 2 speakers.

Mijn gamecube heeft ook geen digital aansluitingen. Alleen een 'Left' en 'Right' audio plugje op de scart-stekker.

Ik ben nog niet helemaal zeker, kan iemand me hiermee verder kan helpen, want zelf kom ik er niet achter, denk ik..

Dringende vraag dus... Moet ik decoder kopen? (ik heb precies 150 euro binenn handbereik. :| )

Ik ben 10 februari al jarig. :>

[ Voor 13% gewijzigd door frankknopers op 23-01-2004 22:39 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Hier is een plaatje van de achterkant van de decoder:

http://gearmedia.ign.com/..._71decoder_inputs_big.jpg

Je kan er gewoon 3 analoge bronnen op aansluiten verloopstekkertjes van bijv. headphone aansluiting naar 2x tulp (voor achterop de decoder) zijn bij iedere electronica zaak te koop overigens...

Btw ik denk dat een gigaworks met die subwoofer niet echt mooi gaat klinken in een kleine kamer, het geluid kan zich daarin niet echt goed verspreiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

FiRePaTH schreef op 24 januari 2004 @ 01:38:
Btw ik denk dat een gigaworks met die subwoofer niet echt mooi gaat klinken in een kleine kamer, het geluid kan zich daarin niet echt goed verspreiden...
Het is inderdaad een kleine kamer, bovendien is één wand volledig opgebouwd uit hout en glas. Dat trilt mysterieus hard, wat de kwaliteit van de volle bassen uit de gigaworks een beetje drukt.

Ik kan ook de deur opengooien, misschien helpt dat een beetje... Of twee deuren, een naar balkon! :)

Maareh, op de achterzijde decoder zie ik 3 rode en 3 witte plugjes, is dat om speakers op aan te sluiten of zijn dat de digitale en/of analoge ingangen...?

Ik heb de PC nu in de zogeheten 'hobbykamer' staan, dus tussen de radioapparatuur én andere rommel van mijn vader. Deze kamer is ietje groter dan mijn slaapkamer en hier klinkt het geluid wel goed. Maar ook hier hetzelfde, één zijkant hout en glas. Dat trilt wel behoorlijk als de bass echt vol meedraait.

(Een vriend van mij durft nog te beweren dat mijn speakers kraken, maar ik denk dat de raampartij (enkel glas) de irri trillingen/kraak maakt) ;)

Die decoder is echt mooi! Lekker glim-glim op het bureau. :*)

[ Voor 9% gewijzigd door frankknopers op 24-01-2004 18:05 . Reden: typfouten verwijderen, iets toevoegen ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Never mind :P

[ Voor 97% gewijzigd door JT op 25-01-2004 00:31 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Frank_Knopers schreef op 24 januari 2004 @ 17:58:Maareh, op de achterzijde decoder zie ik 3 rode en 3 witte plugjes, is dat om speakers op aan te sluiten of zijn dat de digitale en/of analoge ingangen...?
Zoals je kan zien staat er Audio Inputs en Audio Outputs achterop hoor... Dus tenzij jij jouw speakers van zichzelf muziek maken zou ik ze daar niet echt op aansluiten, die moeten dus op de outputs... Die 3 rode en witte aansluitingen zijn dus voor 3 analoge stereo apparaten, zoals tv / radio / etc.

Ennuh, JT, zoiets heet een verloopstekker en die levert creative er helemaal gratis en voor niks bij, dus zo gierig zijn ze niet hoor... Op de T7700 heb je gewoon 4 pluggen zitten. Ik vind het juist wel slim van Creative dat ze zit gemaakt hebben. Scheelt namelijk weer in kabels en bovendien zijn de lijnen, omdat ze iets dikker en steviger zijn, minder storingsgevoelig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 12:00
Dit lijkt mij ook wel een leuk decodertje :) .
Maar ik vraag me af ik heb nu een audigy 2 en een inspire 6700.Klinkt heel lekker alleen de sub mocht van mij wel wat meer power in zitten :).
Maare zou dit nu echt een grote aanwinst zijn want ik zat ook al te twijfelen of ik een speakersetje van logitech (2.1). of creative (i-trique 3500).

(ik heb nog zat tijd om na te denken want over 2 maand koop ik pas iets nieuw)

Eerst een nieuw geforce fx kaartje >:) . (5900xt)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

FiRePaTH schreef op 24 januari 2004 @ 22:47:
[...]

Zoals je kan zien staat er Audio Inputs en Audio Outputs achterop hoor... Dus tenzij jij jouw speakers van zichzelf muziek maken zou ik ze daar niet echt op aansluiten, die moeten dus op de outputs... Die 3 rode en witte aansluitingen zijn dus voor 3 analoge stereo apparaten, zoals tv / radio / etc.

Ennuh, JT, zoiets heet een verloopstekker en die levert creative er helemaal gratis en voor niks bij, dus zo gierig zijn ze niet hoor... Op de T7700 heb je gewoon 4 pluggen zitten. Ik vind het juist wel slim van Creative dat ze zit gemaakt hebben. Scheelt namelijk weer in kabels en bovendien zijn de lijnen, omdat ze iets dikker en steviger zijn, minder storingsgevoelig. :)
Omdat ze minde storingsgevoelig zijn ?? Ipv 2 lopen er nu 3 signalen over een lijn die op geen een manier extra is afgeschermd (plastic schermt niet af) dus wat jij zegt gaat niet op :P Maareh, waar heb jij je set gehaald ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

JT schreef op 25 januari 2004 @ 00:32:
[...]

Omdat ze minde storingsgevoelig zijn ?? Ipv 2 lopen er nu 3 signalen over een lijn die op geen een manier extra is afgeschermd (plastic schermt niet af) dus wat jij zegt gaat niet op :P Maareh, waar heb jij je set gehaald ?
Mag ik vragen wat de decoder en/of het draad kan storen??
Volgens mij merk je in de praktijk niets van die zogeheten storing..

Ik ga de decoder online bestellen, op de site van Creative. Vreemd genoeg verkopen de zogeheten 'creative dealers' de DDTS-100 nog niet, ze kennen hem meestal niet eens... :?

Ook in de andere winkels waar allerlei audioapparatuur wordt verkocht hebben ze de DDTS-100 niet.

Misschien daarna nog wel sparen voor een Prodikeys! :>

Ook leuk dingetje om muziek mee te maken, lijkt me zo. :*)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Frank_Knopers schreef op 25 januari 2004 @ 11:35:
[...]

Mag ik vragen wat de decoder en/of het draad kan storen??
Volgens mij merk je in de praktijk niets van die zogeheten storing..
Net zo min als dat je beter geluid hebt door een dikkere kabel omdat er nog een ader doorheen loopt :P Trek je eigen conclusie maar :)

Wat theoretisch het draad kan storen is het magnetische veld van de andere signalen...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Mijn vader is geregeld met zijn zendamateur- apparatuur bezig. Heeft dat gevolgen voor de kwaliteit van het geluid?

Als ik een PC op mijn kamer krijg dan zit ik niet meer in de buurt van andere elektronica met magnetisch veld.

De draden van mijn oude Inspire 4400 speakertjes waren maar half zo dik als die van de GigaWorks.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
JT schreef op 25 januari 2004 @ 00:32:
Maareh, waar heb jij je set gehaald ?
Ik heb de TD7700 gehaald bij de ViComputer, die bovendien, zo bleek achteraf, een te lage prijs hadden ingeboekt in hun systeem, maar dat is hun fout! :P

Waar ze de DDTS-100 los verkopen, geen idee, daarom heb ik ook de TD-7700 gehaald, want ik had toch nog een speakerset nodig... ;)

En minder storingsgevoelig? Nee, dat was eigenlijk inderdaad een loze opmerking, hoewel ik er wel van overtuigd ben dat meer massa (1 draad extra) minder gevoelig is voor storingen. En storingen van elkaar kan bijna niet, omdat het voltage van de draden daarvoor te laag is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel heb je dan "maar" betaald mss?

Ik moet zeggen dat die DT7700 de eerste set is waar ik interesse voor heb sinds m'n (nog altyd) sublieme Z680 !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 14:39:
Hoeveel heb je dan "maar" betaald mss?

Ik moet zeggen dat die DT7700 de eerste set is waar ik interesse voor heb sinds m'n (nog altyd) sublieme Z680 !!!
Ik heb nu ook de Z680, en zit ook te overwegen om hem te vervangen door de DT7700.
Bij de Z680 vind ik de bas te overheersend, het geluid van de speakers is wel erg goed.

Wat ik wel belangrijk vind is dat je de sub kan 'voelen' en niet zozeer kan 'horen.
Hij moet dus erg laag kunnen gaan. Wie weet hoe de T7700 daartoe is staat is tov de Z680?

O ja, ik vind het irritant dat bij de Z680 de draad tussen de sub en de control pod zo kort is waardoor je vrij beperkt bent met de plaatsing van de sub enzo.
Wie heeft daar nog meer last van, en hoe zit dat met de DT7700 set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt m'n Z680 over het algemeen subliem...
Ik heb vanmiddag nog ff de Soundtrack-cd van Gladiator opgelegd en ik was overdondert van het sublieme geluid..

Eerlijk moek ook zeggen dat de sub bij de "gewone" (radiomuziek) té / overheersend is...

Maar bij Films....games...en soundtrack/cd's (gladiator, LOTR, PotC,...) is ie gewoon TOP, daar heb ik amper het gevoel dat ie overheerst...

Ik ben echt content met m'n Z680 , vooral omdat de decoder erbij zit....wat nu ook voor het "eerst" geldt bij Creative (waarvan ik vooral de Inspires BROL vindt)
Maar als je kijkt kan je de T7700 (enkel boxen) al krijgen voor "maar" 170 euro...(kwaliteit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Het 'voelen' van de bas kan je met de TD7700 wel vergeten dus. Met een kleiner woofertje en veeel minder vermogen (het echte vermogen van de Z680/Z560 is 100w voor de sub) kan je dat echt wel vergeten. Een ander gevolg van een kleiner woofertje en een veel kleinere behuizing is dat de bas ook niet zo diep zal gaan als de Z680.

Daarnaast, denk even na: 220 voor een decoder die alles aankan, 7 satellieten en een sub. Dat betekent dat ze veeeeeel minder per speaker beschikbaar hebben om te gebruiken voor het bouwen. Mijn pa wil dees ws hebben als goedkoop HT setje en ik heb de Z560 gehad. Dus als je even wacht, kan ik je precies uitleggen wat de verschillen in de praktijk zijn.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om die kabel die van je sub naar je pod loopt te verlengen, want ik kan me sub nu niet optimaal plaatsen, hij staat nu op een deur gericht die erg resoneert door de sub.

Ik vind die DDTS-100 wel super btw. Die wil ik wel hebben, maar dan moet ik een andere speakerset erbij zoeken. Hij moet iig ong. gelijkwaardig zijn aan de Z680 qua geluidskwaliteit. Bovendien moet de sub moet ook echt een sub zijn als je begrijpt wat ik bedoel. Alleen hij moet (vooral bij muziek) niet te overheersend zijn zoals nu met de z680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Altec Lansing 641 0wn3d, beste bas van alle pc setjes die ik tot nu toe heb gehoord. Ultra strak. Niet hard, (kannie zeke wel hoor) maar gewoon goed strak en geen gebonk.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 25 januari 2004 @ 17:09:
Altec Lansing 641 0wn3d, beste bas van alle pc setjes die ik tot nu toe heb gehoord. Ultra strak. Niet hard, (kannie zeke wel hoor) maar gewoon goed strak en geen gebonk.
Maar dat is zeker een 4.1 setje. Ik wil een iih 5/6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tja, dan ga je naar Gigaworks enzo, die VEEL geld kosten. Als je tenminste niet achteruit wil gaan op kwaliteit.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja idd gigaworks kost VEEL geld. Ik zit nu voor zo'n setje te sparen, maar dat duurt nog wel een paar weken. :(

Creative Inspire biedt een goede prijs/kwaliteit verhouding maar zo'n z680 klinkt wel beter. Moet ook wel, zo'n z680 kost het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een verlengstuk oid te koop zodat je de sub wat verder van je Pod kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 19:49:
ja idd gigaworks kost VEEL geld. Ik zit nu voor zo'n setje te sparen, maar dat duurt nog wel een paar weken. :(
offtopic:
Als je dan zoveel geld gaat uitgeven, dan zou ik gewoon doorsparen om dan voor iets meer dan 600 euro een losse Yamaha receiver met een Canton sub/sat setje te halen

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik vind het eigenlijk vreemd dat ze die DDTS-100 decoder samen met de inspire T7700 verkopen. Het is een beetje krom om een speakerset te hebben die goedkoper is dan de decoder. Ze hadden bij creative ook wel een GigaWorks SD750 idee kunnen maken. Ik ga de DDTS-100 binnenkort ook kopen en dan heb ik een hele warboel met twee volumeregelingskastjes en met een stuk of 3 7.1 analoge audiokabels. Van PC naar switch, van switch naar DDTS-100 en van switch naar GigaWorks. :?

7 speakers nemen al veel draden mee..

Maar goed. Eigenlijk maakt dat niet zo heel veel uit..

De wattage van mijn speakers is ook niet mis:

210 watt RMS 8'' downfiring subwoofer die tot 25 Hz diep kan

7x 70 watt RMS tweewegs-speakers die tot 40 Khz gaan. (nog geen andere set gezien die de 40 KHz heeft gehaald!)

Haalt probleemloos 99 dB!

Volgens de Tomshardware review zijn de high-end PC speakers in verhouding tot de prijs beter dan de hifi en DVD-speakers. :>

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Vermogens zeggen geen ene klote...Logitech Z560 heeft als echte vermogen 4x15 en 1x100 watt en die haalde de 110dB.

En die gozer van Toms Hardware is gewoon niet goed bij z'n hoofd 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door JT op 26-01-2004 17:01 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Costanel

Costanel

Thanks for the info!

Ach, mijn X-620 kan hard genoeg vind ik :).
Ik zit dan ook op een kleine zolder, dus in no-time is die gevuld met geluid.

Maar de DTTS-100 is blijkbaar alleen te bestellen via creative.nl voor het moment zijnde.

Dat ga ik denk ik ook doen, maar wanneer ik de DTTS-100 op mijn PS2 wil aansluiten, heb ik dan geen Optical kabel nodig?
Of wordt die bij de gehele set bijgelevert, aangezien die kabels tamelijk duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Voor hoeveel ik 'm gekocht heb? Nou laten we zeggen dat ie iets duurder was dan een losse T7700... :P

Voor mensen die van een Logitech Z-680 over willen stappen naar dit setje? Lijkt me volkomen overbodig, want de Z-680 is ook een geweldige set (heb 'm nu al paar keer beluisterd bij een vriend van me). Het is voor mij juist een financiele overweging geweest, zeker toen ik 'm dus voor die prijs mee kon krijgen :+.

T7700 is als losse set gewoon erg goed, net als de Z-680. De Z-680 kan iets harder en de subwoofer is wat krachtiger. De T7700 kan ook hard (zit zo rond de 100 a 110dB volgens ome Tom) en heeft als extraatje 7 speakers... Wil je echt voor sublieme kwaliteit gaan, kijk dan naar een GD-750 van Creative met DDTS-100 of ga op zoek naar een goede 7.1 versterker. Houd bij het laatste wel even rekening met je portemonee, want je betaald je scheel!

En dan de vraag of de subwoofer net als bij de Z-680 overstemt... Je kan de sub met de remote helemaal weg draaien, maar daarvoor kijk je m'n vorige posts maar voor na. Ik heb bij de Z-680 nog nooit last gehad van een overheersende bass, maar misschien ligt dat dus aan mij. Misschien verlangen sommige mensen teveel van een set van 200 a 400 euro. Ik denk dat je in dat geval beter kan gaan zoeken naar een een losse versterker met briljante dure speakers van boven de 1000 Euro. :z

[EDIT]
[...]

Dat ga ik denk ik ook doen, maar wanneer ik de DTTS-100 op mijn PS2 wil aansluiten, heb ik dan geen Optical kabel nodig?
Of wordt die bij de gehele set bijgelevert, aangezien die kabels tamelijk duur zijn.
Volgens mij kan de ps/2 geen surround sound leveren, en volgens mij heeft ie daarom geen optical out (correct me if i'm wrong!). Wat je wel kan doen, is m op de stereo input aansluiten en een upmix doen... Er wordt btw een optische kabel meegeleverd bij de DDTS-100.

[ Voor 19% gewijzigd door FiRePaTH op 27-01-2004 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Costanel

Costanel

Thanks for the info!

De Ps2 is een volledige DVD-speler, dus die maakt er wel gebruik daarvan ;).
Er zit een Optical Out aan de achterkant van de console.
Alleen zijn er nog niet veel spellen die het ondersteunen.

Maar bedankt, nu weet ik dat tenminste, ik bestel hem denk ik deze maand nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Met de DDTS-100 he, die kan zeker niet "een kwartslag draaien" om het zo maar te noemen..

Dus als normaal zo is ingedeeld: (f=front, R = rear, l en r mogen duidelijk :) )
1=fl
2=fr
3=Rr
4=Rl

en dat je dan kunt selecteren dat het word

1 = Rl
2 = fl
3 = fr
4 = Rr

Uiteraard dan met 7.1 set, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel..

Als ik namelijk achter mn comp zit dan zijn andere boxen de Front boxen, als dat ze zouden moeten zijn als ik een filmpje op mijn tv kijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Waarom zouden de andere boxen opeens front worden dan? Als je de speakers hebt opgesteld voor de PC en je sluit ze aan voor de TV, dan staan ze allemaal inderdaad niet meer helemaal op de goede plek, de centerspeaker staat dan op het beeldscherm van PC i.p.v. het TV-scherm. Maar front en rear blijft toch hetzelfde?

De speakers worden gewoon met een 7.1 audiokabel aangesloten op switchbox. No problem.

Je kunt hem vast wel een kwartslag draaien, ofnie?

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik bedoel dus dat ik de setup dan dmv een knop op de afstandbediening bijvoorbeeld, zo kan instellen dat hij alles een kwartslag draait, snap je?

Zodat als ik dvd-tje zit te kijken op mijn tv het geluid klopt... En van die center speaker.. tja die klopt niet, net als de subwoofer, maar dat moet ik dan maar voor lief nemen..

Maar is die functie er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Lol, nee die functie is er niet idd, heb trouwens nog nooit gehoord van een decoder die dat wel kon. :+

Enige manier is speakers ff verzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

FiRePaTH schreef op 27 januari 2004 @ 20:43:
Enige manier is speakers ff verzetten...
Zou nog sneller gaan om kabels te changen of niet :P

Maar ok bedankt dat is wel jammer.. Maar desalniettemin lijkt me dit een heel mooi setje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Het is een leuk verjaardagscadeau!

Ben benieuwd wat mijn 8'' 210 watt subwoofer ervan bakt tijdens het journaal kijken! :P

[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 28-01-2004 11:16 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Is het met deze Decoder mogelijk om "normale" stereoboxen op aan te sluiten?

Dus als ik de TD7700 set zou kopen, dat ik dan de 2 rear boxen weg laat en daarvoor in de plaats mijn 2 stereoboxen aansluit (beide met een rood + zwart draadje weet je wel, die je gewoon in zo'n klemmetje moet doen van de stereo)..

Het zij met enig soldeerwerk oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

wdekreij schreef op 28 januari 2004 @ 22:02:

Dus als ik de TD7700 set zou kopen, dat ik dan de 2 rear boxen weg laat en daarvoor in de plaats mijn 2 stereoboxen aansluit (beide met een rood + zwart draadje weet je wel, die je gewoon in zo'n klemmetje moet doen van de stereo)..

Ehm, wordt lastig denk ik. Ten eerste: aan de andere kant van het rood-zwart draad moet wel een stekkertje zitten dat aangesloten kan worden op de Inspire speakers. Dat is op zich niet zo'n probleem, je kunt er zo een stekkertje aan maken.

Wat wel een probleem kan worden is de wattage. De Inspire T7700 is helemaal afgesteld op die piepkleine speakertjes van een krappe 6 watt. Als je er andere speakers op aan gaat sluiten (waarschijnlijk hogere wattage) dan kan dit misschien kuren gaan geven. Of gewoon een slechte weergave van het geluid.

Als je allerlei verschillende speakers aan wilt sluiten dan kun je het beste een goede versterker kopen, bijv: marantz. Deze zijn wat flexibeler betreft de aansluitingen. Je moet dan wel een subwoofer hebben met een eigen stekker. (subwoofer in aansluiting)

Nadeel aan een dergelijke versterker: DUUR! en omdat ie duur is is het alleen de moeite waard om er knetterdure speakers op aan te sluiten.

Je hebt dan wel beste geluid voor een multifunctionele home-cinema.

Je kunt het natuurlijk wel proberen, andere speakers aansluiten, maar ik garandeer geen succes.. :P

Just try!

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Thnx voor de info!!

Enige wat ik me nu nog afvraag OF ik die 250 euro ga uitgeven, die boxen laat ik maar zo.. Het is altijd stukken beter dan wat ik nu heb...

Durf het haast niet te zeggen maar doe het toch.. Trust soundding 2000p ofzow :p

12 watt subJE en 5 x 2 watt d8 ik uit mijn hoofd ofzow.. IIG HEEL ERNSTIG LACH NIET...

moet wel eerlijk bekennen dat ik tot gister dat setje al een maandje of 2 niet meer had aangehad omdat het gwoon te *** is...

Voor games en ander pc werk altijd maar mn koptelefoon (zo'n groot ding :D koste toouwens meer dan een eenvoudig geluidssetje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
wdekreij schreef op 28 januari 2004 @ 22:02:

Heb het even voor je getest, en het werkt perfect! Ik had nog 2x80watt JVC boxen staan, en heb de frontspeakers ff daarmee vervangen. Geluid is gewoon goed, zelfs iets beter (Wat wil je ook, boxen zijn 20x zo groot! :P).

Bedankt voor de tip trouwens!, ga het nu ff iets anders inrichten, front-center blijft gewoon staan, 2 fronts worden de JVC's, de side speakers worden de oude creative fronts met tweeters, en de 2 rear speakers verdubbel ik nog door de oude side-speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Thnx voor het testen!!

De boxen zijn niet zo super goed, maar met beetje geluk toch beter ;) ( 2 x 55 watt )

Wat voor aansluitingen heb jij er aan (gemaakt) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Achterop de Subwoofer van de T7700 zitten allemaal tulp stekkertjes en daarvandaan loopt de draad door naar een ontblote draad op het einde, de JVC's die ik had hebben ook een aansluiting voor ontblote draden, dus heb ze gewoon erin gedrukt! Easy Goin' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

FiRePaTH schreef op 29 januari 2004 @ 00:09:
Achterop de Subwoofer van de T7700 zitten allemaal tulp stekkertjes en daarvandaan loopt de draad door naar een ontblote draad op het einde, de JVC's die ik had hebben ook een aansluiting voor ontblote draden, dus heb ze gewoon erin gedrukt! Easy Goin' :P
Heb je hier wellicht een foto-tje van? Ik snap zo niet echt wat je bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

ik heb hier radioboxen staan, deze zijn gewoon op de zwart-rood draadjes aan te sluiten, kunnen deze dan ook als front-boxen fungeren denk je?

Misschien kun je het draad zelfs splitsen zodat de signalen naar mijn gigaworks S750 frontspeakers gaan én ook naar de radioboxen.. :9 Een extra krachtig geluid of werkt draden splitsen niet..

[ Voor 41% gewijzigd door frankknopers op 29-01-2004 21:52 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Het vervangen van de front speakers is dus precies wat ik gedaan heb! :+

En of het zin heeft om de 2 fronts van de gigaworks te gaan vervangen? Ik denk het niet, tenzij de speakers waarmee je ze vervangt van een dusdanig goede kwaliteit zijn... maar dat denk ik niet bij 2x 50 watt, maar je kan het natuurlijk altijd proberen. De JVC's die ik nu heb zijn wel van een redelijk goede kwaliteit (3-weg speakers, waarvan de low-range speaker bijna even groot is als de conus van de subwoofer...)

Hou er ook rekening mee dat de balans ook verstoort kan worden als je speakers gaat mixen! Meestal zijn de speakersets wel goed op elkaar afgestemt, maar het is eigenlijk gewoon een kwestie van uitproberen... Klinkt het beter, dan is dat mooi meegenomen, maar het kan dus ook een tegenvaller worden! :)

En wdekreij, het zijn gewoon standaard aansluitingen, die op bijna alle hi-fi sets van tegenwoordig zitten, 2 plastic clipjes die je naar beneden drukt en in de 2 openingen druk je die draadjes dan in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Voordeel van speakers die een normaal formaat hebben, is dat je een beter middengebied hebt.

En wat je nou bedoeld met die 2x50 watt :? Zegt helemaal niks over de kwaliteit ?

Frank:
Forget it met dat splitsen van de draden !!!! Dan halveert je weerstand en daar zijn die versterkertjes NIET op berekend !

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

ok, laten zoals het is. Dat dacht ik al wel

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen...
Ik heb dus ff een vraagje.
Ik zat te denken aan een nieuw geluidsset, en ik dacht dus aan die 7700 set. Ik heb al een Audigy2 dus die ondersteund genoeg leuke fratsen ;) .
Maar mijn vraag is wat nou precies het nut is van zo'n decoder, ik kan het nergens duidelijk vinden. Zorgt het alleen voor meer aansluitmogelijkheden, of neemt de geluidskwaliteit voor de oc ook toe? Mijn bedoeling is om dit set alleen voor de pc te gebruiken. Alvast bedankt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
De decoder kan je het beste vergelijken met een externe Audigy 2 ZS kaart. Je gebruikt m dus om bijv. voor een dvd-speler/game console met een digitale uitgang. Het heeft dus geen zin 'm op de computer aan te sluiten. Dan kan je beter de T7700 ipv de TD7700 kopen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik haal denk ik geen DDTS-100. Hij is wel mooi, maar waarschijnlijk ga ik hem toch nooit gebruiken. Ik ken iemand en die heeft een Cambridge DTT 3500 staan. Daar zit ook een decoder bij. Als ik deze set van hem kan kopen dan heb ik al een leuke digitale 5.1 set. Deze komt dan beneden in de woonkamer te staan. Een goedkopere oplossing voor mooi TV/DVD geluid weet ik zo gauw niet te vinden! ;)

Even verwijderd. Sorry aan degene die het als vervelend ervaart.. :/

Ik houd mijn mond dicht :X

[ Voor 119% gewijzigd door frankknopers op 05-02-2004 12:56 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Mooi systeem maar idd wel heel erg offtopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sooow ik weet niet waarom jij 50 euro voor een 300w voeding denkt te betalen!! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Jah, niet alle bedragen kloppen, het is een ruime schatting.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Zullen we even on-topic gaan plz :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
OMG dit is volgens mij de meest oftopic reactie die ik ooit gezien heb hier op t.net! :/

Even voor de duidelijkheid: Dit topic gaat dus over de Creative DDTS-100 en/of TD7700 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

de TD7700 is dus gewoon de T7700 + DDTS-100..

Maar wat ik mij dan afvraag is het volgende:

Als ik bijv. op http://content.guru3d.com/article/sound/101/3/ kijk zie ik dit:
Speaker time ! 20 Watts RMS per front speaker, 2x front and one time mid. The total of 7 satellite speakers are split into 3 center speakers and then the remaining four are split 2 for the side and 2 for the rear. The front and center speakers are rated at 20 watts RMS. The other 4 satellites are 8 watt RMS rating
En op http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=568 dit
8 watt RMS per kanaal (6 kanalen)
20 watt RMS middelste luidspreker
Is er nu maar 1 x 20 watt en 6 x 8 watt of is het zoals op guru3d is beschreven? Ik neem aan dat de info van creative.com het meest betrouwbaarst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Moeilijk hoor...want volgens mij zijn die 3 voorste hetzelfde en tis echt niet logisch om je center meer vermogen te geven. Àan de andere kant zegt Creative wel dat ze dat hebben gedaan...Denk dat je daar niet teveel aan moet tillen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Guru3d heb ik idd gelezen dat de 3 voorste speakers 20 watt zijn, en dat lijkt me ook het meest logisch, de 3 voorste speakers zien er nl hetzelfde uit en zijn 2-wegs en hebben een tweeter, wat de overige 4 8-watters niet hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 11:01:
Bij Guru3d heb ik idd gelezen dat de 3 voorste speakers 20 watt zijn, en dat lijkt me ook het meest logisch, de 3 voorste speakers zien er nl hetzelfde uit en zijn 2-wegs en hebben een tweeter, wat de overige 4 8-watters niet hebben. :)
Maar ze zien er anders uit op de plaatjes van creative.com heb ik het idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owja check ff www.informatique.nl daar zijn ze in de aanbieding, en op de site staat ook bovenin : 3x 20w 1x 24w 4x 8w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 11:22:
owja check ff www.informatique.nl daar zijn ze in de aanbieding, en op de site staat ook bovenin : 3x 20w 1x 24w 4x 8w
Ik heb hem inmiddels al besteld, maar het zal idd 3 x 20w zijn...

Op het plaatje van de TD7700 van creative.com is het niet goed te zien dat ze groter zijn:
Afbeeldingslocatie: http://content.europe.creative.com/products/products/mainpic_prod568.jpg
Maar bij de T7700 is het wel heel duidelijk te zien:
Afbeeldingslocatie: http://content.europe.creative.com/products/products/mainpic_prod504.jpg

Edit:

Bij informatique is de T7700 in de aanbieding, niet de TD7700, die kost er 249 euro... Als je deze graag wilt zou ik naar www.hd.nl gaan.. Ik wou hem ook daar kopen maar kon hem nu voor inkoopsprijs en zonder verzendkosten kopen (al is de prijs op www.hd.nl ook incl. de verzendkosten)..

[ Voor 21% gewijzigd door wdekreij op 08-02-2004 11:27 ]

Pagina: 1 2 Laatste