de eerste keer overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 06:29

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
beste mensen ,

ik ben serieus van plan over te klokken , maar aangezien dit niet gaat met mijn huidige pc (een dell) moet ik eerst nieuwe spullen halen . nu is mijn eerste vraag AMD of INTEL ?????? ik weet dat amd's beter over te klokken zijn , je leest alleen maar over het over klokken van amd . maar intel loopt wel een stukje sneller . AMD is goed koper dan intel , maar ik heb toch een redelijk budget , zodat ik me een intel 3 ghz kan veroorloven . en ik weet niet welke amd ik moet nemen , want ik heb tot nu to aleen met intel gewerkt . als de proc gekozen is heeft iemand dan tips voor een goed moederbord , want hij moet natuurlijk wel goed te klokken zijn . ik heb veel gehoord van nforce 2 moederborden en dat dit een voordeel gaf bij het oc'en . maar ik weet niet wat nu een goed mb is. van het oc'en zelf heb ik veel gelezen , dat weet ik wel een beetje hoe t werkt maar het unlocken is t prob . hoe doe ik dit of is dit niet verplicht voor t oc'en ??? over het unlocken van amd heb ik ook vanalles gelezen maar hoe zit het nu bij intel???
hoop dat jullie me kunnen helpen .
met vriendelijke groet , LyP0

ik voel me lekkaah !!!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Sowieso nooit de hoogste 2 uit een fabrikant zijn keuken nemen, deze lopen al op hun eindje.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Een intel valt eigenlijk gewoon niet te unlocken, dat is het grootste voordeel van de AMD's. Op een páár uitzonderingen na (recente 2500+-en schijnen daarmee vervloekt te zijn) zijn alle AMD's vanaf de thoroughbred core standaard unlocked, IIG op een nforce2.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
dus het word dan nu definitief een amd ( zat te denken aan een 2800+ of is dit niet zo goed ???) en een nforce based moederbord , zijn hier ook weer veschillen tussen de procs ? ik lees van alles over barton , applebred , hoe weet ik welke ik moet nemen en met welke hebben jullie goed ervaringen . zit er ook nog veel verschil tussen de moederborden ??

ik voel me lekkaah !!!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Het unlocken van een Intel zal nooit lukken.. Vandaar dat er vooral voor AMD gekozen wordt.. Dan is een 2500 Barton wel een leuke processor.. Moet je wel ff in het topic over de barton deeltje 2 lezen want er zijn barton's die niet te unlocken zijn..

Het unlocken zelf staat uitgebreid in de FAQ beschreven...

Die NForce2 is gewoon een chipset die op het moederbord moet zitten.. Deze kan je wel vinden door een beetje revieuws te lezen e.d ... succes! :)

Die namen zijn namen van verschillende core's.. kan je met een beetje zoekwerk ook wel vinden hier..

[ Voor 13% gewijzigd door Apen-nootjes op 01-12-2003 16:15 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

ehmz de intel p4c(800fsb ht) procs zijn heel goed overklokbaar hoor :).
Als je toch een 3.0 kan veroorloven, ga dan voor de P4 2.4c of de P4 2.6c.

1 GHZ OC op air (met stock cooling) is makkelijk haalbaar, als je echter bereid bent om de juiste componenten erbij te kopen.
als mobo zou ik dan de asus p4c800(-e) deluxe nemen.
geheugen : Mushkin PC3500 dualchannel LEVEL II of OCZ EL PC3500 dual channel (plat.)
processor : Pentium 4 2.4 of 2.6
behuizing : moet goede airflow hebben, maar ook niet overdreven duur natuurlijk,
ik zou voor een Chieftec DX-01 series kast gaan(dragon midi tower) /w 5 OPTIONAL case fans
case fans: aangezien ik weinig verstand heb van case fans, 30 ~ 40 CFM per fan voldoet wel denk ik.. :7. PAPST als je het kan veroorloven heeft een goede geluids/cfm ratio. Ik heb gewoon 5 cheapo case fans genomen :P
cpu cooling: ja eventueel(wel aan te raden) een andere HSF(heatsink/fan) denk aan zalman cnps7000u etc.
natuurlijk heb je hier de benodigde PSU(powersupply) voor nodig
PSU: Antec TruePower 480 W voldoet =P

ehmz that should do it :7

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 14:50
veel geluk en doe het stapje bij stapje en zorg voor goede koeling als je erg ver gaat.

als je ver gaat zou ik voor de nforce2 ultra 400 gaan (hoewel tegenwoordig zo ongeveer alle nforce2 mobos 400fsb ondersteunen)

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 16:16:
ehmz de intel p4c(800fsb ht) procs zijn heel goed overklokbaar hoor :).
Als je toch een 3.0 kan veroorloven, ga dan voor de P4 2.4c of de P4 2.6c.

1 GHZ OC op air (met stock cooling is makkelijk haalbaar, als je echter bereid bent om de juiste componenten erbij te kopen.

PSU: Antec TruePower 480 W voldoet =P

ehmz that should do it :7
ik zat in het begin ook te denken aan een 2.8c 800fsb een asus p4c800 delux een zalman cnps7000A cu , werkgeheugen heb ik 0% eraring mee en weet helemaal niet wat ik hier moet kiezen , weet wel dat het de oc kan beinvloeden ( iemand ervaring met infineon. een vga kaart heb ik al . dan nog een 460watt P4 Enermax en een xaser 3 kast . hoe lijkt jullie dit ? is dit wel wat om te oc'en ? ik koos de kast omdat er al veel air flow is , genoeg fans van 21 db en ik te temp bij kan houden op t schermpje . nogmaals , ik weet er niet veel van . maar wel dat amd warmer word dan een intel en ik heb geen zin om me hele kast vol fans te douwen ( mag geen h20 van mijn ouders , te duur )?? wat denken jullie ?
en een windows xp cd heb ik nog , orgineel :*) ;) hahaha
een nadeel is dat ik maar voor 1 cpu geld heb , dus als hij kapot is dat is dat een heel stuk minder . en aangezien ik nog niet werk zit er dan ook niet snel geld voor een nieuwe aan te komen.

[ Voor 13% gewijzigd door LyP0 op 01-12-2003 16:37 ]

ik voel me lekkaah !!!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

LyP0 schreef op 01 december 2003 @ 16:29:
[...]

ik zat in het begin ook te denken aan een 2.8c 800fsb een asus p4c800 delux een zalman cnps7000A cu , werkgeheugen heb ik 0% eraring mee en weet helemaal niet wat ik hier moet kiezen , weet wel dat het de oc kan beinvloeden ( iemand ervaring met infineon. een vga kaart heb ik al . dan nog een 460watt P4 Enermax en een xaser 3 kast . hoe lijkt jullie dit ? is dit wel wat om te oc'en ? ik koos de kast omdat er al veel air flow is , genoeg fans van 21 db en ik te temp bij kan houden op t schermpje . nogmaals , ik weet er niet veel van . maar wel dat amd warmer word dan een intel en ik heb geen zin om me hele kast vol fans te douwen ( mag geen h20 van mijn ouders , te duur )?? wat denken jullie ?
en een windows xp cd heb ik nog , orgineel :*) ;) hahaha
een nadeel is dat ik maar voor 1 cpu geld heb , dus als hij kapot is dat is dat een heel stuk minder . en aangezien ik nog niet werk zit er dan ook niet snel geld voor een nieuwe aan te komen.
H20 te duur??? >:) Mijn setje heeft 35 euro gekost.
35 euro Maze 3 en de rest gratis :*) van sloop en dergelijke

Maar ik zou voor Amd gaan met oc. En dan de 2800+ of zo is nu wel voordeligst ongeveer. En dan een asus bordje. Corsair geheugen. Het zal wel mee vallen hoor dat je je cpu sloopt al die beveiligingen tegenwoordig. :+ . suc6

Verwijderd

Mister I schreef op 01 december 2003 @ 16:50:
[...]

H20 te duur??? >:) Mijn setje heeft 35 euro gekost.
35 euro Maze 3 en de rest gratis :*) van sloop en dergelijke

Maar ik zou voor Amd gaan met oc. En dan de 2800+ of zo is nu wel voordeligst ongeveer. En dan een asus bordje. Corsair geheugen. Het zal wel mee vallen hoor dat je je cpu sloopt al die beveiligingen tegenwoordig. :+ . suc6
h2o zou ik niet direct nemen als je net begint met OC-en. H2O/of beter is voor het echte OC werk natuurlijk wel nodig. Maar ik denk dat je in jouw geval met lucht ook leuk uit de voeten kan.

ik zou persoonlijk een xp2500+ nemen, deze kan bijna altijd al draaien als 3200+ en vaak nog een stuk sneller. (ook met lucht kan je makkelijk 3200+ halen vaak ook nog op standaard core voltage)

Een hogere amd proc zou ik niet nemen omdat je met de 2500+ dezelfde of soms betere resultaten kunt krijgen. En de prijs is ook weer een stuk minder.

Zelf zou ik je een Abit NF7-s als mobo aanraden omdat deze vaak een hogere fsb kan draaien dan de Asus A7N8X wat zeker nu met de gelockte procs erg belangrijk is.

Geheugen zou ik minimaal pc3500 nemen, zie ook [rml][ OC] Het grote DDR geheugen OC-results topic (deel 3)[/rml] zodat je geheugen ook op hogere fsb kan draaien.

De standaard boxed koeler van AMD is al vrij goed, en kan makkelijk een redelijke overklok aan.

• sjobiscity
  • Laatst online: 04-02 15:03
Waarom overklokken? Met al die coolapparatuur ken je net zo goed een duurdere processor nemen, bovendien gaat altijd (hoe goed ook geklokt, de stabiliteit achteruit, ik zeg niet dat het ernstig achteruit gaat ofzo..)
Enfin ik zal wel weer veel reply's krijgen, maar laten we gewoon eerlijk zijn..

Verwijderd

Je kan beter Intel nemen ...... met een P4B533 mobo die kan je ver overklokken zonder daarvoor een andere koeler te kopen .... en is relatief goedkoop

Verwijderd

sjobiscity schreef op 01 december 2003 @ 17:05:
[...]

Waarom overklokken? Met al die coolapparatuur ken je net zo goed een duurdere processor nemen, bovendien gaat altijd (hoe goed ook geklokt, de stabiliteit achteruit, ik zeg niet dat het ernstig achteruit gaat ofzo..)
[list]
• overklokken kan ook met boxed fan, dus niet duurder
• goede overklok is geheel stabiel, stabiliteit gaat niet achteruit
• kortom broodje aap verhaaltje :+
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 17:05:
Je kan beter Intel nemen ...... met een P4B533 mobo die kan je ver overklokken zonder daarvoor een andere koeler te kopen .... en is relatief goedkoop
[list]
• welke intel proc?
• elke proc kan je overklokken met standaard koelerblok/fan
• Intel is niet relatief goedkoop, eerder duurder

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 17:11 ]

Verwijderd

Als je een AMD oc'ed moet je al snel een andere koeler monteren ...... bij Intel heb je dat minder snel ....... dus geef je daar weer minder aan uit.......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 17:17:
Als je een AMD oc'ed moet je al snel een andere koeler monteren ...... bij Intel heb je dat minder snel ....... dus geef je daar weer minder aan uit.......
Dat valt wel mee, beide hebben een koelblok+fan welke horen/passen bij de proc. Dus heb je bij Intel net zo snel een andere koelblok/fan nodig als bij AMD. Dus hier ben ik niet mee eens sorry ;)

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:32
Mijn boxed AMD coolertje (barton 2800) heb ik er toch gelijk afgehaald dat ding werd veels te warm . Als ik jou was zou ik een Intel 2.4 gig pakken en overklokken naar minimaal 3 gig met lucht koeling.

Verwijderd

Ik ga hier verder niet op in ...... voordat het weer uitloopt op je weet wel.....

Verwijderd

Bij computer systemen met een intel chipset en intel cpu heb ik erg goede ervaringen mee om de fsb over te cloking. Groot voordeel daarvan is dat de bandbreedt van alles sneller wordn.

De effect van de multiplayer is minder groot.

Vedder zijn de intel p4's stukke sneller volgens de bechnmarken dan de athlon xp's.

Verwijderd

voor de topic starter lees eens de volgende topics door en probeer zelf de best bij jouw passende set te kiezen.

[rml][ OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 6[/rml]
[rml][ OC contest] Post hier je Sandra mem scores[/rml]
Asus A7N8X overclock resultaten
Het Northwood Overclock resultaten topic (deel 3)
Het Northwood FSB800 overclock resulten topic deel 2

verder geldt voor de keuze tussen amd/intel dat het vaak meer een gevoels kwestie is. De ene AMD proc loopt weer harder dan de ander P4 en andersom. In topic's als deze vindt men al vaak de proc die ze zelf hebben het beste. En krijg je weer dat AMD vs Intel verhaaltje.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 17:32 ]

Verwijderd

Nu spreken we elkaar een beetje tegen
To be honest weet ik helemaal nix van amd & océn.
Ik heb al mn "research" in P4c gestopt, omdat deze zomaar ff een GHZje océn.

zie hier OCING /w P4 800fsb http://ocaddiction.devhar...verclocking/how-to/808,1/

zie hier OCING /w nForce2 http://www.systemcooling....News&file=article&sid=417

er zijn echt tons of guides out there, ook Tomshardware heeft een 1 ghz fsb article van de p4c.

Ik ben het er wel mee eens dat "budget" ocing nog altijd voor amd is.

trouwens 3 ~ 5 case fans voldoet =).

• Deadsy
  • Laatst online: 13-02 14:50
nou dat van dat de AMD warmer word dan de intel is verleden tijd.
ook al geloven veel mensen dat nog. dus daar moet je niet te veel naar kijken.

Verwijderd

2800+ is een zeer goede keus!! Athlon FX kan je ook kiezen omdat die 64bit is, dit is de toekomst... maar deze is weer een stuk duurden..(kan altijd later nog kopen)

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 19:55
weet niet of ik fout bezig ben om nu nog tips te geven, maar ik ben te behulpzaam om het te laten:
iemand ervaring met infineon?
Ik heb hier een reepje pc133/cas3, pc100/cas2 op 143MHz/cas 2 lopen.
43% boven de specs dus.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• LyP0

LyP0

Topicstarter
alvast bedank voor de antwoorden . maar ik moet wel iets van de nieuwe snel heid , ik heb nu een 2.4 ghz proc en om dan een heel nieuw systeem te kopen voor een proc die net iets sneller is en wat je dus bijna niet merkt . nee dankje . er is een voor waarde bij gekomen hij moet dus wel 3 ghz of vergelijkbaar lopen met fatsoenlijk werkgeheugen , de aan geraden pc 3500 . anders kan ik net zo goed me huidige systeem houden . ik ben nog niet egt overtuigt wat het word maar als het intel word word het : 2.8c , p4c800 delux , welk werkgeheugen gaat hier op ? dualchannel ?? enz de rest van de lijst
word het een amd dan een 2800+ , A7N8X-VM , werkgeheugen ??? enz de rest van de eerder genoemde lijst .
maar kan iemand me tips geven over het werkgeheugen ?
Ik heb hier een reepje pc133/cas3, pc100/cas2 op 143MHz/cas 2 lopen.
43% boven de specs dus. snap er niet veel van , cas ??? , hoe weet ik nu wat goed werkgeheugen is , ja de search , maar t moet wel betaal blaar blijven . niet de snelste en duurste shit . iets met een goede prijs/snleheid/kwalitiet verhouding

[ Voor 18% gewijzigd door LyP0 op 01-12-2003 17:50 ]

ik voel me lekkaah !!!

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 22:24

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Om aan de links toe te voegen:
[OC]AMD Duron Applebred overclockresultaten
Dit gaat over applebreds, durons dus. Als je goedkoop een goed overklokbare cpu wilt hebben.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Verwijderd

sjobiscity schreef op 01 december 2003 @ 17:05:
[...]

oh oh oh wat een stierescheit loop je hier te blaten man.....

waarom overclocken? OMDAT DIT EEN TWEAK FORUM IS!!!
idd kan je netzo goed een duurdere cpu nemen.. SO? het gaat toch om het plezier wat je hebt bij het OC'en..
als je een OC dmv van prime en andere burn proggies getest hebt is ie wel stabiel!, tuurlijk kan er een keer iets vastlopen ofzo... maar bij een OCde pc zeg jij dan "Oh dat ligt vast aan dat ie overclocked is" terwijl als een OEM pc vastloopt "het een keertje kan gebeuren"...

dus kortom ga de TS nou niet ontmoedigen en gun hem ook zijn OC plezier (want daar het uiteindelijk om)..

-ontopic TS: ga als je je spullen gaat kopen wel ff na welke steppings/core's goed zijn.. ga niet zomaar wat halen...

Verwijderd

lypo, misschien heb jij last van een chronisch overschot aan geld maar als je op dit moment een pentium 4 2,4 ghz hebt is het imho echt overbodig om een nieuw systeem te gaan halen alleen voor het overklokken... Die processor die je nu hebt trekt in combinatie met een beetje videokaart (radeon 9700 (pro)) of hoger in principe alle spellen. Over gewone windows applicaties runnen en een beetje surfen hoef ik dan al helemaal niet te beginnen. Als je perse wilt overklokken haal je voor je huidige configuratie toch gewoon een mooie koele (waterkoelingsetje) wat casefans etc... Lijkt me super overbodig om dan een amd 2500+ ofzo te gaan kopen want daar haal je gok ik ongeveer dezelfde overclock mee als je p4 2.4 hoor

Verwijderd

goed dual channel geheugen ehhhmz, dat betaal baar moet zijn.
Gewoon A merk geheugen PC3200 dan 2x256 moet je ff op pricewatch kijken
Ik zelf ga voor Mushkin Level 2 PC3500 dual channel geheugen

Trouwens je kan beter voor de 2.6 gaan omdat de multiplier lager is dan de 2.8 en de 3.0 dus heb je meer headroom om te océn :) :)

je zult toch echt FAQS en guides moeten lezen anders zul je ´t nooit begrijpen

PMG FAQ

hier lezen kreng >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 18:06:
lypo, misschien heb jij last van een chronisch overschot aan geld maar als je op dit moment een pentium 4 2,4 ghz hebt is het imho echt overbodig om een nieuw systeem te gaan halen alleen voor het overklokken... Die processor die je nu hebt trekt in combinatie met een beetje videokaart (radeon 9700 (pro)) of hoger in principe alle spellen. Over gewone windows applicaties runnen en een beetje surfen hoef ik dan al helemaal niet te beginnen. Als je perse wilt overklokken haal je voor je huidige configuratie toch gewoon een mooie koele (waterkoelingsetje) wat casefans etc... Lijkt me super overbodig om dan een amd 2500+ ofzo te gaan kopen want daar haal je gok ik ongeveer dezelfde overclock mee als je p4 2.4 hoor
daar ben ik helemaal mee eens.
met je huidige proc kan je ook erg leuk overklokken en daar komt bij dat je de snelheid verschil niet zal merken tussen 2,4 of 3ghz. Of je moet idd geld te veel hebben... lijkt me niet.. Anders is het gewoon erg zonde en kan je beter wachten op een nieuwere proc of misschien straks een 64b aanschaffen.

Verwijderd

bjck schreef op 01 december 2003 @ 16:08:
Sowieso nooit de hoogste 2 uit een fabrikant zijn keuken nemen, deze lopen al op hun eindje.
Dat is wel een beetje zo, maar in dit geval dus dikke onzin. Een 3.2GHz gaat gewoon harder. Procentueel zal de OC wat minder zijn ja, maar als je snelheid wil..nog altijd de beste keus.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
ik heb mijn keuze gemaakt , het word de 2.8c 800fsb een asus p4c800 delux een zalman cnps7000A cu , werkgeheugen heb ik 0% eraring mee en weet ik niks over , kan iemand me zeggen welk nu goed geheugen is want wil wel ver genoeg komen , ik hoorde dat de kingston hyperx pc3500 goed was , klopt dit . plz help me . moet wel ff zoeken waar dit erens te krijgen is in kerkrade en het moet wel een beetje acceptabel blijven qua prijs .

sorry maar mijn pa wil absolut mijn pc hebben en geen ander , omdat hij over mijn super te vreden is . dus koopt hij een nieuwe voor kerst voor me , wel nog naar de prijs kijkend . dus ik heb wel wat te besteden . en om te ocen moet ik een ander systeem hebben dan nu want zit met een dell van meer dan een jaar oud opgescheept , dus de eerste processor uit de serie de 2.4 was toen ik hem kocht de hoogst mogelijke ( flink vakantie werk toen gedaan voor t benodigde geld ). en ik kan helemaal niks veranderen in de bios , helemaal niks :'( omdat alles vast staat en info kan ik ook niet vinden , staat niet een bij welke fsb en mutiplier hij gebruikt alleen dat ie 2.4 loopt en daar kan ik niks aan veranderen .

[ Voor 46% gewijzigd door LyP0 op 02-12-2003 21:48 ]

ik voel me lekkaah !!!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
LyP0 schreef op 02 december 2003 @ 21:39:
ik heb mijn keuze gemaakt , het word de 2.8c 800fsb een asus p4c800 delux een zalman cnps7000A cu , werkgeheugen heb ik 0% eraring mee en weet ik niks over , kan iemand me zeggen welk nu goed geheugen is want wil wel ver genoeg komen , ik hoorde dat de kingston hyperx pc3500 goed was , klopt dit . plz help me . moet wel ff zoeken waar dit erens te krijgen is in kerkrade en het moet wel een beetje acceptabel blijven qua prijs .

sorry maar mijn pa wil absolut mijn pc hebben en geen ander , omdat hij over mijn super te vreden is . dus koopt hij een nieuwe voor kerst voor me , wel nog naar de prijs kijkend . dus ik heb wel wat te besteden . en om te ocen moet ik een ander systeem hebben dan nu want zit met een dell van meer dan een jaar oud opgescheept , dus de eerste processor uit de serie de 2.4 was toen ik hem kocht de hoogst mogelijke ( flink vakantie werk toen gedaan voor t benodigde geld ). en ik kan helemaal niks veranderen in de bios , helemaal niks :'( omdat alles vast staat en info kan ik ook niet vinden , staat niet een bij welke fsb en mutiplier hij gebruikt alleen dat ie 2.4 loopt en daar kan ik niks aan veranderen .
Neem kingston, mushkin of corsair, altijd goed.
Dane-elec wil ook wel, maar over het algemeen zijn het toch die 3 merken die uitblinken.(en neem pc3500)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Ook al is een intel niet te unlocken, toch kiezen veel oc'ers voor intel omdat de cpu er goed tegen bestand is en minder temp probs heeft.
Met een goed moederboard met de nodige dividers kun je alles zo instellen als je wilt behalve de mp natuurlijk. Ondanks dat kan je ze prima overklokken.
Heb zelf een 2.4C@3.3 / Abit IC7-G
(k weet niet of het allemaal al is verteld, maar heb niet alles geleze in topic)

Verwijderd

Misschien kan het volgende je ook helpen: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2003
En om te overklokken: http://gathering.tweakers...t_message/17829096#basics

Veel succes!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 22:58 ]

Verwijderd

Als ik je een tip mag geven, pik iemand uit het OC forum die verstand van zaken heeft en al meerdere systemen heeft ge'OCed. Deze kan je op weg helpen met een keuze en kan je daarbij begeleiden met het OC proces, sterker nog, er zijn er genoeg die het samen wel met je wil doen met hulp. In jouw geval waar geld niet voor het oprapen ligt is en blijft het een hoog risico en het zou zonde zijn als je straks een leuk systeem heb die aan gort gaat, of als je verkeerde spullen heb aangeschaft. Alle waar naar zijn geld, zo ook met kennis :) Ik heb er geen verstand van, wil het ook niet weten, maar als ik het zou doen zou ik iemand van het forum vragen voor hulp, inplaats van verschillende inputs in een topic ;)

• LyP0

LyP0

Topicstarter
ik weet wel dat iedereen zegt dat ik pc3500 moet nemen , maar het 512 MB DDR PC 3200 CORSAIR CL2 XMS 135,00 € komt het dichtste bij die snelheid , iets ander kan ik niet krijgen. zijn maar 2 pc zaken in de buurt en dit is het enige werkgeheuge wat te krijgen is . zie website http://www.bora-computer....DiMM-Module/Ram&ansicht=0
en om iets via internet te bestellen vind ik persoonlijk nog niet zo veilig , je weet maar nooit . welk kan ik nu het beste nemen ? deze leek me wel wat omdat er staan cl2 en dat zou goed zijn, of niet ?

ik voel me lekkaah !!!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:41
Ik dacht dat bij intel de snelheid van de cpu naar beneden ging als de temperatuur van de cpu te hoog wordt, dus n cpu die op 2ghz loopt en die wordt te warm datie dan automatisch zijn snelheid verlaagd naar bijv. 1.5ghz om zo niet kapot te gaan. !!!Zegt ff als dat niet is!!! Als dat zo is dan gaat dat overklokke lekker... Ik zou dus n amd neme en dan n 2500/2600 Barton

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 15:01

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Ik heb zelf een AMD en een P4

Die P4 (1.8A) op een Asus P4S533 doet 2844Mhz met lucht koeling :D

Die AMD (Barton 2500+) op een Asus A7V8X-X doet 2324Mhz ook met luchtkoeling

Dus het grootste criteria bij je setje is toch voornamelijk je beurs.

Je hebt ook nog es zoiets als revisies en maak datums plaats van waar die gefabriceerd is (weet nog dat dat bij de P4 A serie veel uitmaakte)
Zo is ook het type core belangrijk.

En garantie voor een goede OC heb je bijna nooit. Er komt altijd wel wat geluk bij kijken van hoe reageren allen onderdelen met elkaar.

Over het Ram: Dat corsair XMS is een goede keuze. Let er wel ff op dat je 2 stripjes neemt (De P4 zn bus kan optimaal gebruik maken van een dual DDR setup. Hierdoor gaan je prestaties vet omhoog)

offtopic:
Via i-net bestellen is in de regel best veilig hoor. Ik bestel regelmatig en doe dat onder rembours. Kost wat meer maar weet wel dat mn spullen geleverd zijn alvorens ik betaal)

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• LyP0

LyP0

Topicstarter
dames en heren , dit is de final

Intel P4 2.8 GHz. S478 Box 800 MHz. 222,00 €
ASUS P4 800 Deluxe 134,00 €
512 MB DDR PC 3200 CORSAIR CL2 XMS X2 270,00 € HD 120 GB Maxtor SATA 105,00€
ATX Netzteil Enermax 460 W EG465AXVE 93,00 €
Zalman CNPS 7000A-CU 49,00 €
ATX Midi Xaser III 2000+ ALU Window 195,00 € Lite-On 52/32/52 IDE KIT 45,00€ 16x/48xLiteon 32,00€ .

wat denken jullie er van ? als ik iets vergeten ben of iets klopt niet , zeg t me aub . goed of slechte keuzes ?

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

LyP0 schreef op 03 december 2003 @ 22:14:

ATX Midi Xaser III 2000+ ALU Window 195,00 € Lite-On 52/32/52 IDE KIT 45,00€ 16x/48xLiteon 32,00€ .

wat denken jullie er van ? als ik iets vergeten ben of iets klopt niet , zeg t me aub . goed of slechte keuzes ?
Lijkt perfect!

Alleen is dat 512 Mb DDR 1 of 2 reepjes van 256 Mb? Verder ziet het er super uit!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

LyP0 schreef op 03 december 2003 @ 22:14:

Dit is niet de bedoeling Lyp0. DOC is geen "hoe is dit systeem/klokt dit lekker over?" forum, daar loopt in OH een topic voor. Verder staat er in de DOC faq bovenaan en in deze mooie mini-faq van apen-nootjes genoeg info om je een eind op weg te helpen.

Overclocken leer je vooral door te proberen, te benchmarken, te lezen en te kijken hoe anderen het doen. Ga daar dus mee aan de gang, en succes :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.