Toon posts:

P4T533-C moederbord met een 3,06 Mhz processor

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw op deze site en ook nog eens vrouw. Ik ben geen expert en hoop dat als jullie wellicht een antwoord op mijn vraag hebben, jullie die dan enigzins eenvoudig kunnen beantwoorden??
Mijn vraag is:
Ik heb een moederbord P4T533-C, met momenteel en 2,4 Mhz processor daarop. Graag zou ik deze willen uitbreiden naar een 3,06 processor. Ik heb daar inmiddels het een en ander over gelezen en ik heb gezien dat een 3,06 processor zou moeten draaien op mijn moederbord. Wel, gisteren heeft er een 3,06 op gezeten, maar de pc draaide van geen kant. De PC start op, maar vreselijk traag. Op een gegeven moment verschijnt het bureaublad en verder komt ie niet. Blijft compleet hangen.
Heeft iemand een idee hoe dat komt en of wat ik daar aan kan doen? Of is een 3,06 dan wellicht toch niet geschikt?

Ik hoop iets van jullie/iemand te vernemen.

Alvast bedankt _/-\o_

Gr. Parvaneh

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Dat kan. Dan moet je een 3.06 met 533FSB hebben :Y)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Sick Nick
  • Laatst online: 14-08 13:31

Sick Nick

Drop the top!

Gelukkig zijn er alleen maar 3.06 Ghz P4 cpu's met een fsb van 533 Mhz, de 3.0 heeft een fsb van 800 Mhz. Die zou trouwens ook gewoon moeten werken alleen op lagere snelheid omdat het bord de fsb niet aankan.

Staat de cache van de cpu niet toevallig uit in je bios? Dat zou het verklaren dat ie zo traag is.

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Bedankt voor je reactie. Het ging dus om een 3.06 met 533FSB. Maar het draaide dus echt voor geen meter. Heb jij een idee?

• The_Greater
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 15:57:
Hi,

Bedankt voor je reactie. Het ging dus om een 3.06 met 533FSB. Maar het draaide dus echt voor geen meter. Heb jij een idee?
Kan dat niet te maken hebben met de HT?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Help... Dat bedoel ik dus, ik ben geen expert en jullie hebben het nu over dingen waar ik echt geen flauw benul van heb... Kunnen jullie me helpen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

The_Greater schreef op 01 december 2003 @ 15:55:
Dat kan. Dan moet je een 3.06 met 533FSB hebben :Y)
Wat is dit voor een antwoord :?
Verder is de 3.06 ook nog alleen maar met FSB@533 verkrijgbaar :)

Volgens Asus zou de P4T533-C inderdaad geen problemen moeten hebben met de P4 3.06, echter je hebt wel minimaal een moederbord PCB revisie 1.03 nodig, minimaal de BIOS versie 1008 en dan moet je ook nog minimaal Intel Application Accelerator (IAA) drivers versie 2.2.2 installeren :)

De PCB revisie kun je terugvinden tussen de witte PCI sloten. De BIOS kun je downloaden van de Asussite, daarin kun je ook de flash instructies terugvinden. De IAA drivers kun je van www.intel.com binnentrekken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 01-12-2003 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat is Cache en wat is HT. En waar kan ik dat vinden. Ik weet hoe ik in de Bios kan komen, maar ik weet daar verder niet wat te doen met al die instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Balus,
Ik vind je antwoord interessant, maar hoe kom ik er achter of mijn moederboard voldoet aan de eisen waar jij het over hebt?

• The_Greater
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 16:00:
Wat is Cache en wat is HT. En waar kan ik dat vinden. Ik weet hoe ik in de Bios kan komen, maar ik weet daar verder niet wat te doen met al die instellingen.
HT staat voor HyperTrayding
En cash is de hoeveelheid geheugen er op de processor zelf zit.

• The_Greater
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 16:01:
Hallo Balus,
Ik vind je antwoord interessant, maar hoe kom ik er achter of mijn moederboard voldoet aan de eisen waar jij het over hebt?
Dat kun je vaak uitlezen met AIDA 32 of met Sisoft Sandra.

Link naar AIDA32

[ Voor 38% gewijzigd door The_Greater op 01-12-2003 16:03 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 16:01:
Hallo Balus,
Dat heb ik dus achteraf erbij ge-edit. PCB revisie kun als kleine witte lettertjes je tussen de PCI sloten vinden, naast de "ASUS" logo. De BIOS versie kun je op het bootscherm vinden :)

edit:
Greater en parvaneh: willen jullie voortaan aub van het edit-knopje gebruik maken ipv in korte tijd direct achter elkaar te posten? Dat staat zo wel netter ;)

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 01-12-2003 16:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Whahahaha, nou ik merk het al. Dat gaat helemaal niks worden 8)7 . Hoe vriendelijk jullie antwoorden ook zijn, ik begrijp er echt helemaal niets van. Heb geen idee waar ik al die dingen moet zoeken. Jammer. Ik kon er vaniemand een kopen, een 3,06. Die is een stuk goekoper dan in de winkel, want dat vind ik echt duur. Maar ja in de winkel kunnen ze mensen zoals mij opweg helpen en wellicht er voor zorgen dat het hele happie draait.
Dus als er iemand is met een "simpele"oplossing of uitleg, dan hou ik me aanbevolen.

Thanks anyway :*)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Balus C, ik heb hier nog nooit eerder op deze site gezeten en weet dus nog niet goed hoe het werkt allemaal. Ik zal mijn best doen om het netjes te houden. Dat is in ieder geval wel mijn bedoeling.

Ik zie nu hoe je moet editen... Weer wat geleerd

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 16:07 ]

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:39
Zo simpel mogelijk:
- Haal alle kabels los van de buitenkant van je computerkast
- Open de kast aan de linker kant als je de kast van de voorkant bekijkt.
- Leg de kast op zijn kant en pak er eventueel een zaklamp bij
- Zoek tussen de witte gleuven naar de letters rev. 1.03 (of hoger)
- Is dat rev. 1.03 of hoger, dan ondersteunt je bord dit type processor. Is dat niet zo, dan werkt het niet.
- Kijk bij het opstarten van de pc of je in de eerste regels die je ziet ergens een getal ziet staan als 1006 of 1008. Is dit 1008 of hoger dan is het goed. Lager dan moet je de BIOS van je pc flashen --> zoek een computer expert in jouw omgeving.
- Krijg je bij het opstarten van je pc een groot Asus logo, druk dan op ESC om dat logo weg te halen en alsnog te kijken of je ergens een nummer als 1008 ziet staan. Als het te snel gaat kan je de pause knop indrukken (bovenste rij functietoetsen op je toetsenbord, meest rechtse toets).

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 01 december 2003 @ 16:04:
[...]
Dat heb ik dus achteraf erbij ge-edit. PCB revisie kun als kleine witte lettertjes je tussen de PCI sloten vinden, naast de "ASUS" logo. De BIOS versie kun je op het bootscherm vinden :)

edit:
Greater en parvaneh: willen jullie voortaan aub van het edit-knopje gebruik maken ipv in korte tijd direct achter elkaar te posten? Dat staat zo wel netter ;)
Oke wat betreft de PCB revisie, dat begrijp ik. Maar dat van die Bios... Wat is een bootscherm, wat kan ik ermee en hoe kom ik daar?

Verwijderd

Topicstarter
biobak schreef op 01 december 2003 @ 16:12:
Zo simpel mogelijk:
- Haal alle kabels los van de buitenkant van je computerkast
- Open de kast aan de linker kant als je de kast van de voorkant bekijkt.
- Leg de kast op zijn kant en pak er eventueel een zaklamp bij
- Zoek tussen de witte gleuven naar de letters rev. 1.03 (of hoger)
- Is dat rev. 1.03 of hoger, dan ondersteunt je bord dit type processor. Is dat niet zo, dan werkt het niet.
- Kijk bij het opstarten van de pc of je in de eerste regels die je ziet ergens een getal ziet staan als 1006 of 1008. Is dit 1008 of hoger dan is het goed. Lager dan moet je de BIOS van je pc flashen --> zoek een computer expert in jouw omgeving.
- Krijg je bij het opstarten van je pc een groot Asus logo, druk dan op ESC om dat logo weg te halen en alsnog te kijken of je ergens een nummer als 1008 ziet staan. Als het te snel gaat kan je de pause knop indrukken (bovenste rij functietoetsen op je toetsenbord, meest rechtse toets).
Oke, dank je, dat is te doen dus dat ga ik eens proberen en bekijken.

Sorry, maar het lukt me niet om een bericht te editen. Ik kan het bericht dan niet versturen. Allen bij Quote, kan ik het bericht versturen???

• biobak
Oke, succes. Als dit allemaal oke is, dan werkt het in principe gewoon, maar moet er misschien wat software van Intel op je pc geinstalleerd worden. Die software vind je hier:
http://downloadfinder.int..._Filter.asp?ProductID=663

Ik heb zelf ook dit moederbord en deze processor en het werkt bij mij allemaal als een zonnetje.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 16:14:

Sorry, maar het lukt me niet om een bericht te editen. Ik kan het bericht dan niet versturen. Allen bij Quote, kan ik het bericht versturen???
Ben je wel ingelogd? Zie bovenaan, rechts naast 'bookmarks'. Als er 'log out' staat, dan is het wel goed (en dan hoef je niet bij elk bericht te inloggen).

Het edit knopje is dit dus: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 01 december 2003 @ 16:20:
[...]
Ben je wel ingelogd? Zie bovenaan, rechts naast 'bookmarks'. Als er 'log out' staat, dan is het wel goed (en dan hoef je niet bij elk bericht te inloggen).

Het edit knopje is dit dus: [afbeelding]
Ja ik ben ingelogd. Op moment dat ik edit aanklik, verschint er dit:

Bericht:
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 16:14:

Het edit knopje is dit dus: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif
Quote bericht:
BalusC schreef op 01 december 2003 @ 16:20:
[...]

Het edit knopje is dit dus: [afbeelding]
Er verschijnt dan niet iets waarmee ik een bericht kan versturen? Dat versturen van een bericht, dat verschijnt wel als ik quote aanklik....

Verwijderd

Topicstarter
biobak schreef op 01 december 2003 @ 16:18:
Oke, succes. Als dit allemaal oke is, dan werkt het in principe gewoon, maar moet er misschien wat software van Intel op je pc geinstalleerd worden. Die software vind je hier:
http://downloadfinder.int..._Filter.asp?ProductID=663

Ik heb zelf ook dit moederbord en deze processor en het werkt bij mij allemaal als een zonnetje.
Fijn te horen dat het bij jou dus lukt:).. Ik ben net met dat bootscherm, waar jij het over had bezig geweest. Eerst krijg ik het logo van het moederbord. Dat kan ik niet wegklikken met ESC. daarna komt er een zwart scherm met allerlei kreten. Dat gaat snel en kan ik niet op pauze zetten. Het gaat gewoon door. wat ik net ergens onderaan zag staan was een getal van 1002. Zou dat het kunnen zijn?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 16:27:
Er verschijnt dan niet iets waarmee ik een bericht kan versturen? Dat versturen van een bericht, dat verschijnt wel als ik quote aanklik....
Je kunt alleen _jouw eigen_ berichten wijzigen ..

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 01 december 2003 @ 16:32:
[...]
Je kunt alleen _jouw eigen_ berichten wijzigen ..
Aha, dus als ik antwoord geef op een bericht van iemand anders moet ik dat gewoon via de quote doen en mijn eigen berichten kan ik aanpassen door edit. Nou nou, het heeft even geduurd, maar ik bergijp het, hoop ik...

• biobak
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 16:30:
[...]

Fijn te horen dat het bij jou dus lukt:).. Ik ben net met dat bootscherm, waar jij het over had bezig geweest. Eerst krijg ik het logo van het moederbord. Dat kan ik niet wegklikken met ESC. daarna komt er een zwart scherm met allerlei kreten. Dat gaat snel en kan ik niet op pauze zetten. Het gaat gewoon door. wat ik net ergens onderaan zag staan was een getal van 1002. Zou dat het kunnen zijn?
O, ik dacht dat je met ESC dit scherm weg kunt werken. Is dus niet zo :X
Maar 1002 kan kloppen. Dat is de bios versie die oorspronkelijk bij het bord geleverd werd. Dus dan is het logisch dat het niet functioneert. Oplossing: zoek een slimmerd die jouw bios voor je kan flashen of ga ermee naar de computerwinkel. Bios flashen kan gevaarlijk zijn. Als het mis gaat, start je pc misschien helemaal niet meer op.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:00
offtopic:
Iets in mij zegt dat zonder de passage over het "vrouw zijn" van de TS dit topic al lang op slot had gezeten met een snoeiharde verwijzing naar beginnersweb o.i.d.

@ Parvaneh,

Gezien het feit dat je PC het wel doet met die 3,06 is er nog hoop. Tip,
• Zoek een persoon met verstand van computers
• vraag hem of haar of het PCB nummer van je moederbord goed genoeg is
• vraag hem of haar of je BIOS nieuw genoeg is (dit kan worden verandert (software))
• vraag hem of haar of je BIOS goed ingesteld is
• vraag hem of haar meteen om jou te leren van hij of zij heeft gedaan. Zodat jij een ander kan helpen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Goed, we beginnen opnieuw van het begin af.

Kijk op Asus support site of het mobo überhaupt met de CPU overweg kan
Dat is simpel te achterhalen:
- kijk in de FAQ van dit subforum
- kijk onder het kopje Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?
- kijk bij Asus: http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
- klik op Query by Motherboard
- kies eerst bij Socket type: Socket 478
- kies daarna bij Motherboard model: P4T533-C
Onderaan de lijst staat de P4 3,06GHz. Hierbij staat dat je minimaal PCB revisie 1.03, minimaal de BIOS versie 1008 en minimaal IAA drivers 2.2.2 nodig hebt.

Ga na of jouw moederbord een PCB revisie van minimaal 1.03 heeft
Trek de kast van je computer open en kijk tussen de PCI sloten. Je zult ergens een witte "ASUS" logo vinden. Daar in de buurt staat de PCB revisie, dat zijn dus 3 cijfertjes in de trant van "1.03". Het kan dus ook "1.00", "1.05", etc zijn.

Als deze lager is dan 1.03, dan kun je het wel schudden. Indien deze gelijk is aan 1.03 of zelfs hoger, ga dan verder met de volgende stappen:

Check de BIOS versie
Op de opstartscherm, daar waar je dus het geheugen geteld ziet worden, alle IDE apparaten worden gedetecteerd, etc.. (zoals dit, maar dan bij een ander merk moederbord, hier is de BIOS versie gewoon als datum weergeven).

Je hebt zelf al aangegeven dat je elders "1002" zag. Wel, je hebt een veel te oude BIOS. Dat is niet zo vreemd wanneer je het moederbord lang geleden hebt gekocht en nog nooit de BIOS hebt ge-update.

Hier kun je de nieuwste BIOS en het flashtooltje downloaden: http://www.asus.com.tw/su...-C&Type=BIOS&SLanguage=nl Je moet dus aflash221.zip en 1010c.zip downloaden.

Hier kun je lezen hoe je de BIOS moet updaten: http://taiwan.asus.com.tw.../techref/bios/aflash.aspx

Na het flashen van de BIOS moet je minimaal IAA 2.2.2 installeren
Het downloadlinkje is al eerder door biobak gegeven: http://downloadfinder.int..._Filter.asp?ProductID=663

Hopelijk kun je hiermee vooruit ..
Anders zou ik het echt aan de PC-boer overlaten ;)

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 01-12-2003 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Matsu_matsu schreef op 01 december 2003 @ 16:40:
offtopic:
Iets in mij zegt dat zonder de passage over het "vrouw zijn" van de TS dit topic al lang op slot had gezeten met een snoeiharde verwijzing naar beginnersweb o.i.d.

@ Parvaneh,

Gezien het feit dat je PC het wel doet met die 3,06 is er nog hoop. Tip,
• Zoek een persoon met verstand van computers
• vraag hem of haar of het PCB nummer van je moederbord goed genoeg is
• vraag hem of haar of je BIOS nieuw genoeg is (dit kan worden verandert (software))
• vraag hem of haar of je BIOS goed ingesteld is
• vraag hem of haar meteen om jou te leren van hij of zij heeft gedaan. Zodat jij een ander kan helpen.
Bedankt voor al je tips. Ik zal ze in gedachten houden:)... Enne, leren doe ik graag hoor... Ik heb inmiddels zelf al een helebel dingen uitgedokterd.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 01 december 2003 @ 16:45:
Goed, we beginnen opnieuw van het begin af.

Kijk op Asus support site of het mobo überhaupt met de CPU overweg kan
Dat is simpel te achterhalen:
- kijk in de FAQ van dit subforum
- kijk onder het kopje Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?
- kijk bij Asus: http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
- klik op Query by Motherboard
- kies eerst bij Socket type: Socket 478
- kies daarna bij Motherboard model: P4T533-C
Onderaan de lijst staat de P4 3,06GHz. Hierbij staat dat je minimaal PCB revisie 1.03, minimaal de BIOS versie 1008 en minimaal IAA drivers 2.2.2 nodig hebt.

Ga na of jouw moederbord een PCB revisie van minimaal 1.03 heeft
Trek de kast van je computer open en kijk tussen de PCI sloten. Je zult ergens een witte "ASUS" logo vinden. Daar in de buurt staat de PCB revisie, dat zijn dus 3 cijfertjes in de trant van "1.03". Het kan dus ook "1.00", "1.05", etc zijn.

Als deze lager is dan 1.03, dan kun je het wel schudden. Indien deze gelijk is aan 1.03 of zelfs hoger, ga dan verder met de volgende stappen:

Check de BIOS versie
Op de opstartscherm, daar waar je dus het geheugen geteld ziet worden, alle IDE apparaten worden gedetecteerd, etc.. (zoals dit, maar dan bij een ander merk moederbord, hier is de BIOS versie gewoon als datum weergeven).

Je hebt zelf al aangegeven dat je elders "1002" zag. Wel, je hebt een veel te oude BIOS. Dat is niet zo vreemd wanneer je het moederbord lang geleden hebt gekocht en nog nooit de BIOS hebt ge-update.

Hier kun je de nieuwste BIOS en het flashtooltje downloaden: http://www.asus.com.tw/su...-C&Type=BIOS&SLanguage=nl Je moet dus aflash221.zip en 1010c.zip downloaden.

Hier kun je lezen hoe je de BIOS moet updaten: http://taiwan.asus.com.tw.../techref/bios/aflash.aspx

Na het flashen van de BIOS moet je minimaal IAA 2.2.2 installeren
Het downloadlinkje is al eerder door biobak gegeven: http://downloadfinder.int..._Filter.asp?ProductID=663

Hopelijk kun je hiermee vooruit ..
Anders zou ik het echt aan de PC-boer overlaten ;)
Hallo Balus,

Ik vind je hulp echt vreselijk lief. Dank je.
Inmidels weet ik dat er tussen e witte sleuven REV 1.03 staat dus dat zal goed zijn. De BIOS versie zal dus zwaar verouderd zijn zoals jij zegt. Kan ik zo een BIOS ook automatisch laten updaten?? Ik zag er iets over staan in de bios?
Jij geft me een aantal sites waar ik dingen kan downloaden. Fijn. Biobak geeft echter aan dat er een risico is, dat het finaal fout gaat en dat ik dan helemaal niks meer met mijn computer kan. Is dat risico groot volgens jou? Mijn man en ik hebben inmiddels al best veel dingen zelf gedaan, waar we ook problemen mee hebben gehad en het dus toch weer aan de praat hebben gekregen. Zeker we zijn geen experts, maar we vindne het wel leuk om allemaal te doen.
Daarnaast had ik ook nog van iemand gehoord dat het ook met de jumpers te maken kan hebben. Wel mischien is dat het volgende probleem waar we tegen aan lopen. Waar kan ik vinden hoe ze moeten staan?

Nogmaasl BALTUS, ik ben erg blij met je hulp :+

• biobak
Dit moederbord kun je ook updaten met Asus EZ Flash. Zo heb ik het ook gedaan. Hoe je te werk moet gaan staat in de user's manual op bladzijde 47. Let wel op dat je de bios bij Asus download die bestemd is voor de P4T533-C (en niet die voor de P4T533).

• butsj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 15:58
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 17:28:
[...]
Daarnaast had ik ook nog van iemand gehoord dat het ook met de jumpers te maken kan hebben. Wel mischien is dat het volgende probleem waar we tegen aan lopen. Waar kan ik vinden hoe ze moeten staan?
Hoe Jumpers moeten staan en waar ze voor dienen staat in het boekje die je bij je moederbord kreeg, mocht je die niet zo snel kunnen vinden of kwijt zijn, hier kan je hem downloaden:
http://www.asus.com.tw/su...1222_p4t533-c.pdf~zaqwedc
Kies een download lokatie, ik zou voor Europa kiezen, en om dit bestand te kunnen openen/bekijken heb je Acrobat Reader nog, als je die óók niet hebt:
http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep.html

In de manual moet je zoeken naar jumpers / switches instellingen of iets dergelijks.

Alsnog veel succes ermee! :9

Verwijderd

Topicstarter
biobak schreef op 01 december 2003 @ 17:38:
Dit moederbord kun je ook updaten met Asus EZ Flash. Zo heb ik het ook gedaan. Hoe je te werk moet gaan staat in de user's manual op bladzijde 47. Let wel op dat je de bios bij Asus download die bestemd is voor de P4T533-C (en niet die voor de P4T533).
Hoi Biobak,

Ik ben inmiddels druk geweest met de bios, maar ik krijg het niet voor elkaar. Is er een manier waarop ik jou "prive" zou kunnen benaderen voor wat extra hulp?
Ik heb problemen met het juistweergeven van de bestandsnaam. Hij zegt steeds File not found.

Ik hoop nog een keer wat van je te horen.

Gr.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 21:42:
Is er een manier waarop ik jou "prive" zou kunnen benaderen voor wat extra hulp?
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/profile.gif

:Y)

• biobak
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 21:42:
[...]

Hoi Biobak,

Ik ben inmiddels druk geweest met de bios, maar ik krijg het niet voor elkaar. Is er een manier waarop ik jou "prive" zou kunnen benaderen voor wat extra hulp?
Ik heb problemen met het juistweergeven van de bestandsnaam. Hij zegt steeds File not found.

Ik hoop nog een keer wat van je te horen.

Gr.
Inderdaad, zie mijn profiel voor mailadres :)
Je moet het bios bestand op een floppy zetten en dan de naam geven van je moederbord. Dus p4t533-c.rom
Staat ook onderaan op deze pagina: http://taiwan.asus.com.tw.../techref/bios/aflash.aspx
Pagina: 1