Toon posts:

Zwaar technisch probleem(videokaart)

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond iedereen,

Een vriend van me had van het weekend mij computer te leen.
Hij wilde een divx kijken op zijn tv maar wist dus niet hoe hij de stekkers moest plaatsen, en de comp. in moest stellen! Nu heb ik een nvidia 5200 met tv-out.

Nu had ik een s-video out waar ik een conversie kabeltje voor had die er een composiet uitgang van maakte. Via deze conversie gaf ik het beeld door aan de TV, dit deed ik via de scart.

Wat er nu is gebeurt hij heeft de gele video-kabel ook in de rode en witte audio kanalen van het scartblok gestoken. Op een gegeven moment is de TV ermee opgehouden. Totaal geen beeld meer! Helemaal niets! Het gaf een doffe zachte tik.

Nu heb ik mijn comp. hier weer staan die doet het gelukkig nog en ik probeer het nu weer op mijn TV. Nu is dus het geval dat de TV een beeld geeft met een grijze waas eroverheen en beeldvervorming(ps. bij beide tv's die ik heb geprobeerd). Eerst deed ie het normaal altijd goed.

Vraag is nu: Is het conversie kabeltje kapot en of mijn tv-out op mijn videokaart?

alvast hartelijk dank

Thomas

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 22:09

voodooless

Sound is no voodoo!

ik gok op de TV-out, aan een kabel kan weinig kapot gaan..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
moved van av -> vb

In die kabel zit volgens mij geen converter. Als je naar die tv out kijkt zie je meer pinnen dan dat s-video nodig heeft (zullen er 6 zitten, s-video gebruikt er 4). Dat kabeltje heeft ook 6 pinnen en verbind de extra 2 pinnen dan gewoon met het composite uiteinde van het stekkertje. Oftewel, die uitgang is een s-video en composite uitgang in één, waar een s-video stekker in past en het verloopkabeltje er een composite plug van maakt.

Dat kabeltje doet dus verder niks, het lijkt me dan dat de tvout kapot is. Als je een tv hebt met s-video ingang probeer die dan even.

Overigens, als je een s-video signaal op een composite ingang probeert aan te sluiten krijg je ook een grijs en vertekend beeld, dus het is wat lastig zeggen waar het probleem precies ligt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Waarschijnlijk zal er ook wel gerommeld zijn met de instellingen in de drivers ? Anders ff proberen, drivers herinstallen en dan alles weer instellen zoals je het had, kijken wat er dan gebeurt. Vind het overigens wel een beetje vaag dat de tv het niet meer doet aan wie je hem had uitgeleend. Naar mijn weten "blaas" je op deze manier geen tv aan gort. Denk eerder dat de tv al op zijn einde was ofzo, want je tv-out heeft alleen maar een uitgaand signaal.

Verwijderd

Idd,, Uit beveiliging zou best het signaal afgekapt kunnen zijn (hardwarematig) en dat je ze opnieuw moet instellen met de drivers.

Verwijderd

Lijkt mij een beetje stug dat je t.v. kan en je t.v. out kan opblazen door hem in het verkeerde gaatje van de scart te steken. Het is allemaal laag voltage... tot max 3 a 4 volt. En je moet heel iets geks doen wil dit gebeuren..... Ik ben regelmatig bezig met audo video apparatuur en het is redelijk vaak gebeurt... (omwisselen) maar nog nooit wat opgeblazen... volgens mij hebben ze heel wat anders met je pc gedaan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Ga bovenstaande ^^ regels nog eens herlezen :o

- wij tweakers doen elkaar constant de groeten, je hoeft dat dus niet onder iedere post te doen
- een topictitel dient informatief te zijn, dat is deze bepaald niet; achter die link vind je tips daarover

Verder inhoudelijk:
Over de TV-Out valt weinig te zeggen, maar je converter en/of het SCART blokje heeft blijkbaar moeite met het chrominance signaal van de S-Video. Meer informatie over TV-Out kun je hier vinden:

De grote tv-out FAQ

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.