Toon posts:

MSI KT4 + Viper II loopt vast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een nieuw systeempje op te bouwen bestaande uit een MSI KT4 moederbord met daarop een XP2400+, 256 DDR400 en om de kosten te drukken d8 ik, mijn oude diamond Viper II videokaart.
Nu heb ik nog nooit eerder een systeem van de grond af opgebouwd en loop ik nu een beetje vast. Het is namelijk zo dat zodra ik de viper erin steek (wat overigens verdomd lastig gaat..) dan kan ik niet meer opstarten... Heb vanalles geprobeert en het lijkt echt op dit punt vast te lopen
Nu is de volgende stap: licht het aan mijn nieuwe mobo, mijn oude gpu of aan de combinatie van beiden??

Kunnen jullie mij verder helpen??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(wat overigens verdomd lastig gaat..)
Hmm.. Zeker weten dat de notches van de connector van de Viper overeenkwamen met de AGP slot :? Zie ook de FAQ van dit subforum: Hoe zit het met de compatibiliteit met AGP/PCI kaarten?

Overigens, een simpele Google search levert het volgende op:
[google=kt4 agp 2x compatibility]
http://www.msi.com.tw/htm...ess/vga/pertect/page1.htm
Motherboards Not Supporting AGP 2x:
845 series, 850 series, KT400 series
Dus, volgende keer beter (langer?) vooronderzoek doen :)

Verwijderd

BalusC schreef op 30 november 2003 @ 21:58:
[...]
Hmm.. Zeker weten dat de notches van de connector van de Viper overeenkwamen met de AGP slot :? Zie ook de FAQ van dit subforum: Hoe zit het met de compatibiliteit met AGP/PCI kaarten?

Overigens, een simpele Google search levert het volgende op:
[google=kt4 agp 2x compatibility]
http://www.msi.com.tw/htm...ess/vga/pertect/page1.htm
[...]
Dus, volgende keer beter (langer?) vooronderzoek doen :)
Valt me nog mee dat je er gene slotje op gooit...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het was inderdaad een grensgeval, maar wie ben jij om daar verder over te oordelen :?

Met betrekking tot modkwesties behoor je overigens in Lieve Adjes te zijn en/of contact met desbetreffend mod te opnemen. Met zulke opmerkingen vervuil je het topic namelijk :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik denk dat het moederbord 1,5volt geeft door de AGP poort terwijl oude videokaarten vaak op 3,3v werken.

En dan doet hij het niet! Ik denk dat je misschien eens voor ongeveer 30-40 euro een leuke GF4 MX op de kop moet tikken, werkt zeker wel op 1,5 volt en ik lekker goedkoop.

There is no place like ::1

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 12:51

CaDje

Framedrops for life

De nieuwe mobo ondersteunen toch alleen nog maar 1.5 Volt kaartjes. Meschien is die Viper II nog een 3.3 Volt kaartje.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

swampy schreef op 30 november 2003 @ 22:52:
Ik denk dat het moederbord 1,5volt geeft door de AGP poort terwijl oude videokaarten vaak op 3,3v werken.
Mja, dat staat gewoon in de gelinkte FAQ B)
Ik denk dat je misschien eens voor ongeveer 30-40 euro een leuke GF4 MX op de kop moet tikken, werkt zeker wel op 1,5 volt en ik lekker goedkoop.
Ik denk dat hij daar zelf wel makkelijk uitkomt :)

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:30

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
zover ik weet heeft een viper 2 ook ondersteuning voor agp 4x, ik heb er zelfs een draaien op agp 4x hier. Je moet wel de jumper op de kaart op 4x agp zetten staat in je handleiding.
Hier een link dat bevestigt dat de viperII 4x ondersteunt:
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-110-1.htm

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik twijfelde al of de Viper II AGP 4x ondersteunde :o Cool dat hij het middels een simpele jumperomzetting toch wel doet :) Dit zal vast wel het probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie hulp!
het is inmiddels gelukt! Het zat em inderdaad in de jumoer instelling; 3 jumpertjes erop en hij deed et!
Bedankt en ik hoop dat jullie me het niet kwalijk nemen deze vraag te hebben gesteld..
Pagina: 1