Speedtouch icm Hub geen probleem meer met switch wel...

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Hallo,

Ik heb een probleempje. Ik heb hier een Speedtouch 510, een 10 mbit hub en 2 10/100 n-way switches.

Ik wil graag de Speedtouch op een switch aansluiten en de hub wegdoen.

De speedtouch werkt perfect met de hub maar wanneer ik hem op één van de switches aansluit gaat het activiteiten lampje op de switch constant flikkeren.

Wanneer ik probeer te internetten lukt dit niet en wanneer ik naar de router ping lukt dit ook maar amper (1 van de 30 pings lukt misschien en dan is de response tijd ook nog enorm hoog).

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
* De router op verschillende switches aangesloten
* DHCP server uitgezet
* Default server (in het NATP menu) uitgezet
* De ethernet poort handmatig op 100 mbit fullduplex gezet
* De router ge-reset
* Default waarden terug gezet
* Alle overige netwerk kabels uit de switch getrokken (behalve de voeding :))

Niets van dit alles helpt ook maar iets.

De router is ergens druk mee bezig maar waar mee toch?

De router maakt geen vreemde geluiden dat duid op een defect aan de voeding (had ik iets over gelezen hier op GoT)

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Dit probleem heb ik ook zie mijn topic [rml][ Switch] 2 Sweex 8 ports switches gekoppeld geeft problemen?[/rml]

kan niet vinden waar het aan ligt aan als er een hub tussen zit einde probleem maar wil die hub er ook uit hebben.

Welke firmware heb je op die speedtouch draaien. Ik heb er nog versie 4 op staan misschien dat we om de problemen te verhelpen naar 4.2 moeten.

Edit:
firmware geupgrade maar zonder resultaat in met de switches

[ Voor 32% gewijzigd door Movinghead op 30-11-2003 17:31 ]

• Slagroom
Movinghead schreef op 30 november 2003 @ 16:51:
Dit probleem heb ik ook zie mijn topic [rml][ Switch] 2 Sweex 8 ports switches gekoppeld geeft problemen?[/rml]

kan niet vinden waar het aan ligt aan als er een hub tussen zit einde probleem maar wil die hub er ook uit hebben.

Welke firmware heb je op die speedtouch draaien. Ik heb er nog versie 4 op staan misschien dat we om de problemen te verhelpen naar 4.2 moeten.

Edit:
firmware geupgrade maar zonder resultaat in met de switches
Ik heb de laatste versie geïnstalleerd. Versie 4.2.3.0.0 als ik mij niet vergis... ook nog steeds de zelfde problemen... ik zal zometeen eens een Compaq Net Intelligent 10 mbit switch aansluiten om te kijken of die ook die problemen geeft...

edit:
De Compaq switch is kapot... wil dus ook niet...

[ Voor 4% gewijzigd door Slagroom op 30-11-2003 18:31 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is die speedtouch zelf half of full duplex ?

zet je pc een half duplex en kijk es of het probleem zich dan oplost

[ Voor 45% gewijzigd door Fish op 30-11-2003 18:10 ]

Iperf

• Slagroom
De Speedtouch is Full Duplex en de switch dacht ik ook... ik zal hem voor de zekerheid eens op half duplex zetten (de speedtouch dan).

edit:
Werkt ook niet

[ Voor 19% gewijzigd door Slagroom op 30-11-2003 18:23 ]

• Movinghead

Movinghead

ing.

Slagroom schreef op 30 november 2003 @ 18:18:
De Speedtouch is Full Duplex en de switch dacht ik ook... ik zal hem voor de zekerheid eens op half duplex zetten (de speedtouch dan).

edit:
Werkt ook niet
Dat ding kan je toch niet op half duplex zetten?

Welk merk switches heb jij?

• Slagroom
Je kunt je router in full of half zetten in een telnet sessie naar de router.

Ik heb een e-tech (5x 10/100 mbit), een TRENDnet (24x 10/100 mbit) en een Compaq (11x 10 mbit) switch en alle werken niet samen met de router. De hub is trouwens een CableTron HubStack 12x 10 mbit.

• Movinghead

Movinghead

ing.

is het probleem verholpen als je hem op half duplex zet?

• Slagroom
Nee, ik heb hem op 10 mbit full en half en op 100 mbit full en half gezet en bij allen werkt het niet...

• Movinghead

Movinghead

ing.

Slagroom schreef op 30 november 2003 @ 19:21:
Nee, ik heb hem op 10 mbit full en half en op 100 mbit full en half gezet en bij allen werkt het niet...
Dan moeten we weer verder zoeken 8)7 ik zou het nie weten lijkt me dat die speedtouch stoort want als er een hub tussenzit is er geen probleem. Weet een andere tweakers hier meer?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tussen alle deprimerende berichten in, de mijne ff vlug (en nee, dit hoeft geen opsomtopic te worden).
Mijn ST 510 (non multi-user) werkt perfect op mijn Cisco switch, dus hij kan het iig wel.

Tijd voor een nieuwe sig..

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-03 01:34
Misschien stomme vraag maar toch..

Heb je hem wel in je uplink zitten? meestal is die geshared met je laatste poort, dus poort 8 en poort uplink zijn het zelfde.

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• Movinghead

Movinghead

ing.

Koffie schreef op 30 november 2003 @ 20:10:
Tussen alle deprimerende berichten in, de mijne ff vlug (en nee, dit hoeft geen opsomtopic te worden).
Mijn ST 510 (non multi-user) werkt perfect op mijn Cisco switch, dus hij kan het iig wel.
Ik heb een ST 510 non multie user 1ports en op 1 switch werkt die zonder problemen maar als je er een 2e switch op aansluit krijg je problemen. Tenzij je er een hub tussenlegt het is en tussen 2 switches zonder die ST zijn er ook geen problemen als met die ST ertussen.

@Koffie heb je soms 2 cisco switches aan elkaar gekoppeld of maar 1?
Misschien stomme vraag maar toch..

Heb je hem wel in je uplink zitten? meestal is die geshared met je laatste poort, dus poort 8 en poort uplink zijn het zelfde
@Jeroendevries

De switches hebben allemaal auto MDI. Als je in dit [rml][ Switch] 2 Sweex 8 ports switches gekoppeld geeft problemen?[/rml] topic leest is dat eigenlijk al uitgesloten.
En ik heb sweex switches en Slagroom heeft eTech, Trendnet en Compaq switches dus daar zou het niet aan mogen liggen denk dat het echt iets is van de ST

[ Voor 29% gewijzigd door Movinghead op 30-11-2003 20:20 ]

• Slagroom
Het lijkt mij ook sterk dat het merk (of kwaliteit) afhankelijk is en toch lijkt het er wel naar... alhoewel... mijn oom heeft ook een speedtouch op een cheep-ass switch aangesloten en die heeft ook geen problemen...

Waar zou dit nou in hemelsnaam aan liggen? Het moet toch iets configureerbaar zijn... als het hardware matig is zouden één van de apparaten niet aan standaarden voldoen en dat lijkt me toch sterk... niet?

• Movinghead

Movinghead

ing.

en omdat we beide verschillende merken switches hebben zou er maar een ding niet standaard zijn en dat is die ST

Maar het moet inderdaad iets configureerbaar zijn. Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

• Slagroom
Volgens mij heeft het er niet mee te maken (een switch is toch een layer 3 device?) maar kan het zijn dat het komt omdat een 10.0.0.x adres een 255.0.0.0 subnetmask moet hebben ipv de nu gebruikte 255.255.255.0? Zou de switch daardoor in de war kunnen raken? Of praat ik nu smef blah?

• danny boot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 14:46
Sorry hoor, maar ik denk dat je echt iets verkeert doet want ik heb hier 50cm vandaan een ST 510 en daar aan een Sweex 8 poort Switch en dat werkt zonder problemen op 100Mbit Full-duplex. En de ST 510 werkt ook op 100Mbit Full-Duplex. Misschien moet je eens proberen een andere Netwerkkaart in je PC te zetten en dan nog eens proberen? Of eens een Crass cable tussen je ST 510 en je Switch te zetten??? Want met cross-cable hoef je niet eens een Uplink poort op je Switch te hebben/gebruiken.

Ik kan je persoonlijk melden dat het werkt een ST 510 met een Sweex 8poort Switch.

Danny Boot

AMD Athlon64 3500+ (Venice), A8N-E 1,5GB PC3200, XFX GeForce 6800Ultra 256MB DDR3, 2x SP1614C+1xHD160JJ van Samsung (rest is niet boeiend)

• Movinghead

Movinghead

ing.

danny boot schreef op 01 december 2003 @ 10:48:
Sorry hoor, maar ik denk dat je echt iets verkeert doet want ik heb hier 50cm vandaan een ST 510 en daar aan een Sweex 8 poort Switch en dat werkt zonder problemen op 100Mbit Full-duplex. En de ST 510 werkt ook op 100Mbit Full-Duplex. Misschien moet je eens proberen een andere Netwerkkaart in je PC te zetten en dan nog eens proberen? Of eens een Crass cable tussen je ST 510 en je Switch te zetten??? Want met cross-cable hoef je niet eens een Uplink poort op je Switch te hebben/gebruiken.

Ik kan je persoonlijk melden dat het werkt een ST 510 met een Sweex 8poort Switch.

Danny Boot
Sorry Danny maar je idee gaat niet op.
Je gebruikt namelijk maar 1 ST510 en 1 switch dan zijn er idd geen problemen maar als je 2 switches aan elkaar gekoppeld hebt icm met een ST510 dan heb je problemen als die ST510 uit circuit is zijn er geen communicatie problemen tussen die switches.

• Slagroom
Ik heb het probleem met mij al... mijn switch bestaat uit 3x setjes van 8 poorten en op de één of andere manier communiceren ze niet met elkaar... ik denk dat daar ook het probleem bij jou ligt Movinghead...

• Slagroom
Godvrrr... die lui bij ProNetworks en/of Future Dimenzion Multimedia(??) hebben mij een switch verkocht waarvan het er maar 8 poorten doen! Geen garantie staat op de bon... |:( Ow mijn god! Ik had nog gevraagd, doet die switch het goed? Ja hoor, ik heb hem zelf 100 keer uitgeprobeerd en ik had niets geen problemen...

Dit vindt ik dom van mijzelf en asociaal van hun! Wat moet ik hier nou mee...

edit:
Waarschijnlijk heeft de switch koel problemen want één fan werkt niet

[ Voor 22% gewijzigd door Slagroom op 01-12-2003 13:26 ]

• Movinghead

Movinghead

ing.

Maar als ik die speedtouch eruit haal zijn er geen problemen. En volgens de handleiding van die sweex switches is doorlinken van die switches mogelijk.

• Slagroom
Doe je het met een straight van uplink naar gewone poort en anders met een cross van een gewone naar een gewone?

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij, maar dat is geen garantie, ligt het aan de gebrekkige automatische MDI-X implementatie van die switches.

Ik heb hier een 510i die het op 2 switches (beide budgetmerk met aparte uplink = statische MDI-X) goed doet. Waarom op 2 switches: 1 ervan heeft een dode power adapter (met ook nog eens een ongebruikelijke output van 5volt bij ... amp (niet zo bij de hand))

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

########### KICK ###############

Ik moet toch even dit oude topic kicken.

Ik heb namelijk een identiek probleem:

Modem --straight -- PC werkt (100mb FD )

MODEM -- straight -- sweex 8 port switxh -- straight -- PC

Werkt niet. De enige oplossing gdie ik hiervoor heb gelezen is er een andere (nog meer autosensing( switch tussen te zetten of een hub ertussen. ((die ik niet op de plank heb liggen) Terwijl danny gordijn hier schrijft dat het wel werkt.

-Die sweex heeft geen upload poort
-de sl510 met de cli op 10 Mb zetten werkt niet volgens Slagroom

Voordat ik geld ga steken in een utp krimp tang of een nieuwe switch wil ik graag weten of er nog oplossingen zijn.

/edit:

Een kruiskabel tussen modem switch werkt wel, straigt dus niet.

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 09-08-2004 23:01 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1