Hallo,
Ik heb een probleempje. Ik heb hier een Speedtouch 510, een 10 mbit hub en 2 10/100 n-way switches.
Ik wil graag de Speedtouch op een switch aansluiten en de hub wegdoen.
De speedtouch werkt perfect met de hub maar wanneer ik hem op één van de switches aansluit gaat het activiteiten lampje op de switch constant flikkeren.
Wanneer ik probeer te internetten lukt dit niet en wanneer ik naar de router ping lukt dit ook maar amper (1 van de 30 pings lukt misschien en dan is de response tijd ook nog enorm hoog).
Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
* De router op verschillende switches aangesloten
* DHCP server uitgezet
* Default server (in het NATP menu) uitgezet
* De ethernet poort handmatig op 100 mbit fullduplex gezet
* De router ge-reset
* Default waarden terug gezet
* Alle overige netwerk kabels uit de switch getrokken (behalve de voeding
)
Niets van dit alles helpt ook maar iets.
De router is ergens druk mee bezig maar waar mee toch?
De router maakt geen vreemde geluiden dat duid op een defect aan de voeding (had ik iets over gelezen hier op GoT)
Ik heb een probleempje. Ik heb hier een Speedtouch 510, een 10 mbit hub en 2 10/100 n-way switches.
Ik wil graag de Speedtouch op een switch aansluiten en de hub wegdoen.
De speedtouch werkt perfect met de hub maar wanneer ik hem op één van de switches aansluit gaat het activiteiten lampje op de switch constant flikkeren.
Wanneer ik probeer te internetten lukt dit niet en wanneer ik naar de router ping lukt dit ook maar amper (1 van de 30 pings lukt misschien en dan is de response tijd ook nog enorm hoog).
Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
* De router op verschillende switches aangesloten
* DHCP server uitgezet
* Default server (in het NATP menu) uitgezet
* De ethernet poort handmatig op 100 mbit fullduplex gezet
* De router ge-reset
* Default waarden terug gezet
* Alle overige netwerk kabels uit de switch getrokken (behalve de voeding
Niets van dit alles helpt ook maar iets.
De router is ergens druk mee bezig maar waar mee toch?
De router maakt geen vreemde geluiden dat duid op een defect aan de voeding (had ik iets over gelezen hier op GoT)