250 gig HD wordt i.c.m externe USB case als 130 gig herkend

Pagina: 1
Acties:

• I-1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05-2016
250 gig HD wordt i.c.m externe USB case als 130 gig herkend

Hoi,

Nou het zit zo...ik heb vandaag op de HCC een mooie schijf gekochtnamelijk een Maxtor 250GB MaXLine PlusII 7Y250P0 7200RPM 8MB ATA133 8MB buffer.

Wat ik ook erbij gekocht heb is een externe 3.5 USB case waar ik die schijf in kan stoppen en als soort van externe schijf kan gebruiken...

Het werkt allemaal prima en alles word netjes herkend ook door windows XP, MAAR...ik heb een ander probleempje ...mijn 250 gig schijf word herkent in de systeem eigenschappen als 250 gig schijf ...maar als ik naar mijn disk management ga geeft ie aan dat de capaciteit maar 130 gig is...en dat ik dat alleen maar kan formateren...

Wat kan ik hiertegen doen dat windows em wel netjes herkent als zijnde 250 gig?

Alvast bedankt voor jullie reactie...

GR Iwan

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Het zou kunnen dat de ext. usb case geen hdd van meer dan 130 GB kan aanspreken, er zit tenslotte een usb ide controler in. Je zou kunnen proberen om de hdd ff in de pc aan te sluiten en dan opnieuw partitioneren en formateren (wel eerst de oude partitie van 130 GB verwijderen voordat je de hdd "inbouwd" in je pc) Als het dan nog niet werkt, kan het nog aan de pc liggen, maar dat lijkt mij sterk dus blijft er maar weer 1 ding over....XP :( . Deze zou de hdd van 250 GB wel moeten kunnen aanspreken dus probeer de hdd eerst maar eens in te bouwen. suc6

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-03 09:18

The Bad Seed

Chaotic since 1983

http://gathering.tweakers...sage/16985207#hddlimieten

Puntje 4) en/of 5) moet je hebben.
En eventueel ook maxblast uit het lijste met tooltjes eronder

[ Voor 3% gewijzigd door The Bad Seed op 30-11-2003 16:36 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er zijn vier mogelijke oorzaken (zie ook de FAQ van dit subforum):
1) de BIOS van jouw mobo ondersteunt geen 48bits LBA addressering
2) de IDE controller van de externe USB kast ondersteunt geen 48bits LBA addressering
3) je hebt geen SP1 voor WindowsXP geïnstalleerd
4) WinXP kan niet overweg met deze maxtor: probeer Big Drive Enabler

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 30-11-2003 16:38 . Reden: owja, Big Drive Enabler ]

• I-1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05-2016
Hoi,

het is me gelukt,

Ik heb eerst bootfloppies gemaakt van Partition magic...
toen heb ik die schijf in een andere PC gestoken en zo kon ik een partitie aanmaken en formateren van 233 gig (250.910.937.088 bytes)

En die draait nu in de USB Case extern aan mijn laptop vast en windows XP herkent em gewon netjes ...

GR Iwan

En bedankt!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Cool dat je de oplossing even vermeldt! :)
Pagina: 1