AMD Speedstrip

Pagina: 1
Acties:

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
k heb even een vraag.
Ik heb ook een XP 2600+ (Thoroughbred 333 @ 2080 mhz) die normaliter op 12,5 * 166(333) draait.
Als ik `m wil overklokken komt hij hooguit tot 14*166, hij wordt dan 32/42 graden idle/stressed.
Als ik de multiplier hoger zet, start hij niet meer op. Wel raar dat ik `m iets kan verhogen, maar niet veel.
Nu zag ik deze staan:
http://www.inkoopacties.net/ia/ptwhtrm6/1/80zzyzf9
De AMD SpeedStrip.
Helpt dat als ik deze erop plak? Kan ik dan de multiplier meer verhogen dan 1,5?
Bij voorbaat dank voor de hulp

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Dat is wel al een zware overclock hoor! Probeer anders voltage eens te verhogen, of anders je fsb ook omhoog gooien. Maar denk echt wel dat 14* max is hoor. Je moet hier nu ook niet te veel van verwachten éh :)

edit: die speedstrip is alleen maar voor je AMD te unlocken, de jouwe is zo te zien niet gelocked ;) dus dat zal niets helpen

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 15:20 ]

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
LOL koenpje heeft gelijk heb je al geprobeerd om je fsb op te krikken? Gaat wat beter dan met je MP klooien :D

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik wil niet lullig doen, maareh:
• heb je de vcore verhoogt?
• heb je dit topic al gelezen:
[OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 6? (volgens mij is dit topic voor dit soort posts gemaakt
• Heb je de faq gelezen/ de search gebruikt.
• wat zijn je andere specs/voltages

edit: ik ging ervan uit dat je fsb al op zijn max zat, maar als dat niet het geval is moet je die natuurlijk verhogen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Herr Muller op 29-11-2003 15:29 ]

• Guillome
  • Niet online
Ok het is wel een zware overklock (nouja 10%).
Maar hij wordt niets warmer. Hij blijft onder de 40 graden, terwijl hij een lange tijd op 70 graden heeft gewerkt, met de oude koeler.
Dus hitte is geen probleem.

Ik heb de VCore ook omhoog gegooit, maar dan kan ik ook niet hoger komen.
De fsb kan niet hoger dan 8mhz hoger, omdat het geheugen dat niet toelaat.
Het is Kingston PC2700, maar toch komt het niet hoger dan 175 mhz.

Maar hij is dus unlocked? En met die speedstrip kom ik niet hoger dan de 14*?
Zo zonde aangezien ik 'ruimte' genoeg heb mbt de temperatuur.

Dat topic, en de FaQ heb ik gelezen inderdaad.

Welke specs heb je meer nodig?
Mijn systeem kan je hieronder zien, in mijn sig.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Hij is idd unlocked, en je vcore verhogen helpt ook. Multiplier heeft met zulke waarden amper nut meer, ik denk dat je moederbord (Asus A7V8X zegt de link in je sig) het probleem is. Die clocked de AGP/PCI mee over. Tevens is je mem niet bedoeld voor zulke waarden. 175 is al veel voor geheugen wat 166 kan maximaal.

Als je écht wilt gaan overklokken, moet je toch zeker naar een nForce 2 gaan (Asus A7N8X), en PC3200 geheugen. Die VIA chip is een RAMP om te overklokken door die FSB/AGP/PCI lock.

• Guillome
  • Niet online
Ah kijk daar kan ik wat mee. DAn hou ik daar rekening mee. Erg stom dat ik dus deze gekocht heb :(
Maargoed, de VCore verhogen helpt bij mij echter niet hoor :)
Bedankt voor je info

Verwijderd

ik haalde met mijn xp 2600+ hoger met een via chipset
je moet niet de mp verhogen maar de fsb
en de stroom ook
ik krijg hoop ik maandag mijn nforce2 chipset mobo en daar doe ik dus mijn xp 2600+ op en kijken hoeveel ik zal halen >:)
en je 2600+ is al unlocket standaard

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 15:54 ]

• Guillome
  • Niet online
De FSB kán ik dus niet verhogen omdat ik 1, een Via chipset heb, en 2, PC2700 geheugen heb.
Alhoewel dat wel kingston is, en dat vrijwel altijd hoger kan dan zijn 'officiele' maximum

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 15:37:
Hij is idd unlocked, en je vcore verhogen helpt ook. Multiplier heeft met zulke waarden amper nut meer, ik denk dat je moederbord (Asus A7V8X zegt de link in je sig) het probleem is. Die clocked de AGP/PCI mee over. Tevens is je mem niet bedoeld voor zulke waarden. 175 is al veel voor geheugen wat 166 kan maximaal.

Als je écht wilt gaan overklokken, moet je toch zeker naar een nForce 2 gaan (Asus A7N8X), en PC3200 geheugen. Die VIA chip is een RAMP om te overklokken door die FSB/AGP/PCI lock.
via chips die locken het helemaal niet ik kan gewoon oc'en (via KT400)
ik haal 2,38ghz met mijn 2600+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 15:59 ]

Verwijderd

je KAN wel, maar je PCI bus gaat mee, en je AGP bus ook. Als je een PCI kaart of AGP kaart hebt die daar gevoelig voor is ben je de klos.

FF ter vergelijking:

CPU met 133MHz FSB, dividers: 1-2-4.
133FSB, 66AGP, 33PCI.

Je klokt over. De AGP gaat omhoog. Laten we zeggen, 140MHz FSB:

140FSB-70AGP-35PCI.

Hoe verder je overklokt, hoe krommer die verhoudingen worden, en op een gegeven moment vind de grafische kaart het niet meer leuk, of geeft de netwerkkaart het op, en misschien vrolijke meneer de Audigy2 nog wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 16:05:
je KAN wel, maar je PCI bus gaat mee, en je AGP bus ook. Als je een PCI kaart of AGP kaart hebt die daar gevoelig voor is ben je de klos.

FF ter vergelijking:

CPU met 133MHz FSB, dividers: 1-2-4.
133FSB, 66AGP, 33PCI.

Je klokt over. De AGP gaat omhoog. Laten we zeggen, 140MHz FSB:

140FSB-70AGP-35PCI.

Hoe verder je overklokt, hoe krommer die verhoudingen worden, en op een gegeven moment vind de grafische kaart het niet meer leuk, of geeft de netwerkkaart het op, en misschien vrolijke meneer de Audigy2 nog wel.
je kan toch met een nforce 2 toch de agp en pci locken?

• Guillome
  • Niet online
Ja dat zegt hij ook. Dit gaat over de Via die ik dus heb :(

Verwijderd

XLerator schreef op 29 november 2003 @ 16:11:
Ja dat zegt hij ook. Dit gaat over de Via die ik dus heb :(
ja maar ik haal met mijn via wel hoge snelheden en heb dezelfde cpu als jou

• Guillome
  • Niet online
Dat zegt hij ook.
Het ligt aan je overige hardware.
Ik heb een G400 Max, een SB Live en een netwerkkaart en een SCSI kaart.

En dan heb je ook nog verschillende Via chips en geheugen

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bij een VIA kan dat ook wel... Is een optie, in de BIOS. Zit tegenwoordig overal standaard in een _beetje_ moederbord

• Guillome
  • Niet online
Oh? Kan je me vertellen hoe dat dan ongeveer moet heten? Ik heb dat nog niet gevonden.

Verwijderd

KT400 heeft dat ook niet. KT600 weet ik niet zeker... A7V8X in ieder geval niet. En als ik het wel heb zijn SCSI kaarten érg gevoelig voor PCI "storingen", en SB-Live's ook. Matrox kaarten waren volgens mij een ramp voor de AGP poort (qua opvoeren van die poort dan).

Verwijderd

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar op mijn moederbord zat eerst een ander bios en door een bios upgrade werd het plotseling mogelijk om de fsb te verhogen zonder de Agp of Pci te verhogen...

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
XLerator schreef op 29 november 2003 @ 15:31:
Ok het is wel een zware overklock (nouja 10%).
Maar hij wordt niets warmer. Hij blijft onder de 40 graden, terwijl hij een lange tijd op 70 graden heeft gewerkt, met de oude koeler.
Dus hitte is geen probleem.

Ik heb de VCore ook omhoog gegooit, maar dan kan ik ook niet hoger komen.
De fsb kan niet hoger dan 8mhz hoger, omdat het geheugen dat niet toelaat.
Het is Kingston PC2700, maar toch komt het niet hoger dan 175 mhz.

Maar hij is dus unlocked? En met die speedstrip kom ik niet hoger dan de 14*?
Zo zonde aangezien ik 'ruimte' genoeg heb mbt de temperatuur.
Probeer eens je vDimm te verhogen dan wel je geheugen te koelen of beide. Als je al weet dat je geheugen de bottleneck is, dan heb je dit forum niet nodig :P
XLerator schreef op 29 november 2003 @ 16:14:
Dat zegt hij ook.
Het ligt aan je overige hardware.
Ik heb een G400 Max, een SB Live en een netwerkkaart en een SCSI kaart.

En dan heb je ook nog verschillende Via chips en geheugen
mja alle andere hw sloop je er natuurlijk uit als je gaat oc'en.
Ten eerste heb je kans dat je je hardware frituur door hogere pci snelheden. Ten tweede vreten ze meer stroom als ze aharder moeten werken, daardoor raakt je voeding over belast.
Vooral hdd's(dus ook je scsi controller) zijn gevoelig voor hogere pci snelheden

Probeer eerst te oc'en zonder geluidskaart & scsi. kijken wat je hebben kunt. en dan vervolgens je hardware uitproberen bij 50% van je eerder gehaalde max oc.
werkt het kun je langzaam opschroeven, tot ie crasht. dan probeer je je hw 1 voor 1 en wet je in no time je bottleneck, en dan moet je concessies doen :P
XLerator schreef op 29 november 2003 @ 15:57:
De FSB kán ik dus niet verhogen omdat ik 1, een Via chipset heb, en 2, PC2700 geheugen heb.
Alhoewel dat wel kingston is, en dat vrijwel altijd hoger kan dan zijn 'officiele' maximum
* Rey Nemaattori heeft een VIA KT400

* Rey Nemaattori kan zijn fsb tot 175mhz stabiel krijgen

* Rey Nemaattori heeft kingston geheugen

* Rey Nemaattori heeft zijn vDimm niet extreem verhoogt(0.1 volt)

* Rey Nemaattori heeft echter wel een cpu van 45-50 graden stressed dus gaat hij niet verder, tot ie geld heeft voor evt. vervanging

[ Voor 51% gewijzigd door Rey Nemaattori op 30-11-2003 18:23 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Guillome
  • Niet online
Ten eerste kan ik mijn vDimm niet verhogen :( Helaas.
En ik heb net gevoeld, mijn geheugen is compleet niet warm. Gewoon kamer temperatuur.
En het ging me niet om het geheugen, de FSB. Maar om de multiplier he :)

Ik kan natuurlijk wel kijken welke hw het is, maar zonder SCSI (alleen CD-rom speler, HD`s zijn IDE) en geluid wil ik het toch niet, dus dat heeft neit veel nut.

Het verschil bij ons is dus dat ik mijn vDimm niet kan verhogen. En mijn multiplier niet.
Maar ik snap nog steeds niet hoe dat kan. Weet niemand dat?
Als ik `m hoger dan 14 doe, start hij nieteens op.
Temperatuur is onder de 40 graden stressed.
En @ Rey Nemaattrori

Je kan veel verder. Mijn XP2600+ heeft heel lang rond de 60 graden idle, en 70 graden stressed gewerkt. Dat was met de standaard AMD koeler en geen casefans.

Pagina: 1