Het hoe en waarom van de mods op GoT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 15:14
Ik ben een lyrics site aan het ontwikkelen die nu vrijwel helemaal werkt. Ben nu mijn database aan het vullen met lyrics. Gezien dit een heleboel werkt is zat ik te denken over moderators. Maar ik ben nu gewoon wat aan het rondlezen en kijken omdat het principe van moderator een beetje nieuw voor mij was (ben ook maar een aanklooier). Ik weet inmiddels wat het is, maar vraag mij af hoe moderators nou eigenlijk zo gedreven zijn.

Ik wilde dus vragen hoe dat hier zit op tweakers.net? Worden jullie betaald? Hoe zijn jullie erbij gekomen? Hoeveel Moderates zijn er ongeveer op tweakers? Hoeveel tijd zijn jullie er gemiddeld mee kwijt? Doen jullie het uit pure passie of hoe zit dat? Zijn jullie ook nog moderator op andere site's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Goede vragen :), ben ook benieuwd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Aan welke moderators wil je dit nu vragen??
de moderators van de frontpage? (eigenlijk dus gewoon de gebruikers), want dan zit je hier goed.

of wil je het weten van de moderators van GoT?, dan zit je in het verkeerde sub-forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
damster schreef op 29 november 2003 @ 12:27:
Aan welke moderators wil je dit nu vragen??
de moderators van de frontpage? (eigenlijk dus gewoon de gebruikers), want dan zit je hier goed.

of wil je het weten van de moderators van GoT?, dan zit je in het verkeerde sub-forum
Ehm, wat is het verschil? Ik bedoel meer mensen die dus iets meer rechten hebben dan elke boerenlul die een passwordje kan aanvragen. Zoals ik ook op mijn site mensen iets meer rechten wil gaan geven voor het control panel. Dit kan evenwel niet aan iedereen. Anders gaan mensen er natuurlijk allemaal shit invoeren en word mijn site binnen de kortste keren een grote troep......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

wat is het verschil??
op de frontpage kan iedereen modden, alle users.
er zijn inderdaad een paar powermods, maar die modden niet heel veel.

Op GoT zijn er alleen de mods die kunnen modden.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 29-11-2003 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
Sorry, ben ook maar een beetje nieuw tot tweakers. Heb het dan over de modders van GoT.

Mijn probleem is hoe ik mensen kan vinden die voorlopig nog belangeloos samen met mijn lyrics willen gaan invoeren in mijn database. Gewoon mensen met passie voor muziek en die wat willen gaan doen op internet. Wil dus wat meer info over hoe dat allemaal gebeurd op andere site's. Waar moet ik dan vragen stellen aan de mods van GoT?

[ Voor 12% gewijzigd door kramer65 op 29-11-2003 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Lieve Adjes denk ik. :)
maar open maar niet een nieuw topic. ik vraag wel een move aan.

Edit: ja ik ook al :)

[ Voor 15% gewijzigd door job op 29-11-2003 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Wacht maar even af... waarschijnlijk wordt dit topic binnenkort verplaatst naar het subforum waar het beter thuishoort.

Als niet alle GoT-mods op de HCC zitten that is... :P

edit:
Ik heb al een TR gemaakt Damster

[ Voor 12% gewijzigd door Superdeboer op 29-11-2003 12:36 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
Ik w8 rustig af....... :z ;)

[ Voor 17% gewijzigd door kramer65 op 29-11-2003 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Uit de Frontpage Algemeen - FAQ:
:? Hoe betalen jullie dat allemaal?
  • We proberen zoveel mogelijk geld te verdienen aan reclame (banners dus). Verder hebben we veel geluk dat [url=http://www.trueserver.nl/]TrueServer[/url] ons gratis wil hosten ( :* ) en diverse [url=http://www.tweakers.net/reviews/280]fabrikanten en winkels[/url] ons af en toe een doos met serveronderdelen toeschuiven. Sommige bedrijven sponsoren ons ook via de pricewatch. Het is zeker geen vetpot, maar we doen het met O+. Bedrijven die informatie willen hebben over adverteren of andere vormen van sponsoring kunnen contact opnemen met [url=mailto:daniel@tweakers.net]Daniël Kegel[/url].
Dit gaat dan over de frontpage-crew en niet over de forum-crew. Zij zijn medewerkers op vrijwillige basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Superdeboer schreef op 29 november 2003 @ 12:35:
Als niet alle GoT-mods op de HCC zitten that is... :P
Nee hoor ;)

TMF --> LA
edit:
En meteen ff een topic title edit

[ Voor 10% gewijzigd door Renegade op 29-11-2003 14:04 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
Maar nou heb ik nog steeds geen reacties an de mods van GoT.

Hoe krijgen jullie dan betaald? Hoe zijn jullie in contact gekomen met tweakers om dit te doen. In hoeverre hebben jullie macht om dingen in de site te veranderen? Hoeveel tijd besteden jullie hieraan? Etc Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nee, wij krijgen niet betaald.
Waarom we dit doen? Omdat we het leuk vinden, en we ons op een bepaalde manier met Tweakers.net verbonden voelen. Ik hang hier toch al een tijdje rond en het is niet altijd rozengeur en maneschijn, maar toch blijf ik hangen. :)
Ik ben hier gekomen door de homepagelink van Femme te volgen op Webwereld, en toen gelijk maar blijven plakken.
De tijd die crewleden besteden aan het forum is soms bij het zieke af, ook dat komt door hart voor de zaak te hebben. Er zijn momenten geweest dat ik meer tijd aan het forum besteedde dan aan m'n gewone baan. :o

In principe heeft iedereen met een goed voorstel de macht om dingen aan de site te veranderen. Dit gaat niet altijd even makkelijk, maar de aanhouder wint, zal ik maar zeggen. ;)
Er is in de loop der jaren ontzettend veel veranderd, en dat hebben we met z'n allen gedaan. Alle (ex)gebruikers en (ex)crewleden zijn verantwoordelijk voor de situatie waarin we ons nu bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kramer65 schreef op 29 november 2003 @ 12:19:
Ik wilde dus vragen hoe dat hier zit op tweakers.net? Worden jullie betaald?
Niet in geld nee :)
Hoe zijn jullie erbij gekomen?
Ooit een keer geregistreerd en uit interesse blijven plakken. Uit nog meer interesse uiteindelijk ook ja gezegd, op de vraag of ik mod wilde worden.
Hoeveel Moderates zijn er ongeveer op tweakers?
Een hoop :P Zie: De Organisatie achter GoT :)
Hoeveel tijd zijn jullie er gemiddeld mee kwijt?
Dat verschilt nogal, je kunt er soms uren op een dag mee bezig zijn en soms een paar uur per week. Je bent ook niet non-stop aan het modden ofzo, dus daar gaat ook niet alle tijd inzitten :) Gemiddeld zou ik niet zo kunnen zeggen, ik weet het niet. Het kan wel aardig uiteenlopen per mod denk ik :)
Doen jullie het uit pure passie of hoe zit dat?
Yep, in de loop van de tijd ben ik ei'k steeds meer betrokken geraakt bij de site en dan is het ook wel leuk om er op deze manier aan proberen bij te dragen.
Zijn jullie ook nog moderator op andere site's?
Ik niet iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Je zegt het inderdaad zelf al, uit 'passie'. Dat klinkt zwaar, maar komt er gewoon op neer dat je het doet omdat je het leuk vindt, je veel op deze site komt en je er daarom erg betrokken bij voelt.

Als dat het geval is, heb je gewoon het beste voor met de site en wil je er alles aan doen om het te laten voortbestaan en zo goed en leuk mogelijk is. Als ze op een gegeven moment vragen om wat meer te kunnen helpen door moderator te worden, dan zeg je natuurlijk geen nee :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:24

crisp

Devver

Pixelated

we doen het puur voor de fanmail ;)

Het is denk ik inderdaad een passie voor je vak/hobbiegebied en het leuk vinden om mensen daarin te helpen en het feit dat GoT daar de mogelijkheid voor biedt dat maakt dat je ook wel bereid bent tijd te steken in GoT zelf buiten het helpen van users.
Ik denk dat ik zelf zeker wel een paar uur per dag kwijt ben aan modereren en aanverwante zaken voor GoT, maar ik vind het leuk :)

Ik ben wel eens gevraagd voor andere sites, maar ik heb daar toch minder feeling mee. Ik houdt het dus ook maar bij GoT wat dat betreft :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

crisp schreef op 29 november 2003 @ 14:47:
we doen het puur voor de fanmail ;)
\o/

Hier ook puur hobby. Ik loop al een jaar of 3 mee in de toko, eerst alleen in Programming & Webscripting als actief helpende gebruiker, en een half jaartje geleden werd ik gevraagd als litemod bij de crew te komen.

Er zijn ongeveer 75 mensen crew van Tweakers.net totaal, en het grootste deel daarvan is GoT-crew (een 40-50 geloof ik). In de organisatie-FAQ kun je exact vinden wie welke functie invult en wat deze functies inhouden.

Ik ben zelf bijvoorbeeld moderator van Programming & Webscripting nu, wat inhoudt dat ik daar het niveau en de kwaliteit bewaak, slechte topics bijstuur en/of sluit en/of verwijder. Samen met de andere P&W-mods beslissen we over ons lokale stukje beleid, en samen met de rest van de Devschuur®-crew beslissen we over het hele beleid van de hoofdgroep Devschuur®, onder de bezielende leiding van onze baas drm, de Admin Devschuur® :)

De hoofdgroep-Admins tezamen nemen samen met het management van Tweakers.net en de globale administrators (server/DB admins e.d.) besluiten over het algemene reilen en zeilen van het forum en globaal beleid, daarbij ondersteunt, geadviseerd en soms afgekraakt ( ;) ) door de gehele crew.

Zo beetje duidelijk? ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:43
Ben ik dan de enige mod die betaald wordt? :?
Nee hoor, grapje, moderators op GoT worden niet betaald, we doen het dus uit hobby.

Je kan je natuurlijk wel afvragen waar al die motivatie om het zo maar, vrijwillig, te doen vandaan blijft komen... In mijn geval zit het zo:
Nu, bijna 3 jaar geleden (26/12/2000), heb ik me geregistreerd op GoT, en werd ik een regelmatige bezoeker van Programming & Webscripting. Ik hielp toen (en nu nog) andere mensen met hun programmeer-problemen waar ik kon, en daarnaast heb ik zelf hier en daar heel wat kunnen opsteken over bepaalde onderwerpen van bepaalde mensen.

Toen ik ongeveer 1.5 jaar geregged was, heeft men mij ook gevraagd om als lite-mod de Programming & Webscripting crew te versterken.
Nu, waarom doe ik het nog altijd: Ik vind P&W één van de plekken op Internet waar je als programmeur lekker kunt discussiëren, anderen ertoe aanzetten om dingen bij te leren of hen zelf tips/ideeën aan te brengen enzo, en waar je zelf ook nog altijd één en ander kunt opsteken. Nu wil ik dit graag zo houden.
Ik wil dat er mensen zijn in P&W waar ik dingen kan van opsteken en dat anderen ook naar hier komen om zelf dingen bij te leren, en de moeite willen doen om op eigen initiatief ook bij te leren/dingen uit te zoeken.
Om het dus in de woorden van curry maar eens te zeggen: ik -en dat geldt imo voor de gehele DevSchuur crew- ben bekommerd om de kwaliteit en het niveau van P&W. P&W moet een plek worden , maar vooral een plek blijven, waar programmeurs (zowel professioneel als hobby) met elkaar kunnen discussiëren en bijleren van elkaar.
En als ik eens de pluim in ons eigen spreekwoordelijke 'gat' mogen steken: Ik vind dat we daar behoorlijk in slagen.

Hoeveel tijd steek ik daarin? Teveel eigenlijk. :X Ik heb al verscheidene keren geprobeerd om dat modden wat te beperken, maar dat lukt niet zo goed.
Zeker de laatste weken heb ik nogal wat tijd gestoken in modden/GoT bezoeken, zoveel zelfs dat ik waarschijnlijk meer werk in GoT gestoken heb, dan in m'n werk. Maar goed, dat gaat dus in pieken dalen, en het kan dus evengoed zijn dat ik volgende week bv. helemaal niets doe qua modding enzo.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
De andere punten zijn al beantwoord (zoals betaald worden of niet), dus die laat ik even weg.
kramer65 schreef op 29 november 2003 @ 12:19:
Hoe zijn jullie erbij gekomen?
Mijn neef had me een linkje naar de Tweakers.net PriceWatch gegeven, welke ik regelmatig bekeek als ik wilde weten wara ik zo goedkoop mogelijk hardware vandaan kon halen.
In de techforum tracker onderaan zag ik toevallig een topic voorbijkomen over een probleem waar ik verstand van had, dus registreerde ik me op GoT om antwoord te geven. Daarna ben ik nog even blijven kijken, om vervolgens steeds actiever te posten. Ik was regelmatig in Spielerij - Games & Discussies en Spielerij - Problemen & Vragen te vinden, en deze zomervakantie werd ik gevraagd of ik vakantiemod SA/WOS wilde worden, wat mij wel wat leek. Na de vakantie ben ik (normale) moderator geworden :)
Hoeveel tijd zijn jullie er gemiddeld mee kwijt?
Zou ik niet durven te zeggen. Soms is het heel druk op GoT en heb ik aardig wat vrije tijd over, dus dan ben ik uiteraard meer op GoT te vinden. Maar school gaat natuurlijk wel voor ;)

offtopic:
Aangezien jij een muzieksite wil beginnen, zullen jouw mods het bij lange na het niet zo drukken hebben als wij gok ik. Je site moet natuurlijk nog bekend worden, en ik weet niet welke dingen jouw mods moeten doen, hoe vaak, en hoeveel tijd dat allemaal kost.
Doen jullie het uit pure passie of hoe zit dat?
Ik denk dat passie, en het er voor zorgen dat "jouw" bezoekers in "jouw" forumdeel het zoveel mogelijk naar hun zin hebben de lading wel dekken.
Zijn jullie ook nog moderator op andere site's?
Jup, alleen het forum is niet zo heel druk, en het is meer een extra'tje dan dat ik daar echt actief mod (zoals ik op GoT doe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik word tegenwoordig betaald met spammail denk ik. 20+ per dag :X 8)7 B)

En de rest is hierboven al genoemd

[ Voor 21% gewijzigd door kmf op 30-11-2003 00:20 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk in elk geval kramer65 dat je het beste kan beginnen met zelf te modereren op je forum. Als je dan een vast groepje gebruikers hebt opgebouwd kun je op een gegeven moment aan een of meer van hen hulp vragen bij het modereren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 02:29:
Ik denk in elk geval kramer65 dat je het beste kan beginnen met zelf te modereren op je forum. Als je dan een vast groepje gebruikers hebt opgebouwd kun je op een gegeven moment aan een of meer van hen hulp vragen bij het modereren. :)
Helemaal mee eens, je wilt niet moderators aantrekken die er zijn om mod te worden op een willekeurig forum. Je wilt actieve, meedenkende gebruikers die willen helpen je forum (nog) interesssant(er) en leuk(er) te maken. En grote kans dat je het de eerste weken nog helemaal niet nodig hebt: begin rustig aan.

Verder heb ik geloof ik niets toe te voegen aan de eerdere rode namen; ik ben ook ooit begonnen door te registreren om op een vraag een antwoord te geven en ben nooit meer weg gegaan. Op een gegeven moment ben ik gevraagd om regular te worden om gebruikers te begeleiden en later ben ik gevraagd om moderator SA te worden. (En zal in mijn hele tijd op GoT misschien 4 vragen zelf gesteld hebben, verder alleen maar geleerd door met anderen mee te denken & te lezen 8)7 )

Inderdaad is het 'gewoon leuk' om 'mijn' 'ons' deel van het forum leuk te maken voor de mensen die er vaak komen en is het actief zijn erg verschillend, soms uren per dag soms een dag niet (omdat ik zaken op het werk of school heb).

En betaald wordt ik in brute sex: als ik in de kroeg schreeuw dat ik GoTmod ben rennen de dames op me af. Oh, wacht, dat was alleen wat me beloof werd toen ik mod werd. Valt ei'k best tegen :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

F_J_K schreef op 30 november 2003 @ 04:01:
[...]
En betaald wordt ik in brute sex: als ik in de kroeg schreeuw dat ik GoTmod ben rennen de dames op me af. Oh, wacht, dat was alleen wat me beloof werd toen ik mod werd. Valt ei'k best tegen :+
Werkt dat bij jou niet? Ging bij ons laatst op Devschuur crewmeet dan beter O-)

Professionele website nodig?

Pagina: 1