Ben ik dan de enige mod die betaald wordt?
Nee hoor, grapje, moderators op GoT worden niet betaald, we doen het dus uit hobby.
Je kan je natuurlijk wel afvragen waar al die motivatie om het zo maar, vrijwillig, te doen vandaan blijft komen... In mijn geval zit het zo:
Nu, bijna 3 jaar geleden (26/12/2000), heb ik me geregistreerd op GoT, en werd ik een regelmatige bezoeker van Programming & Webscripting. Ik hielp toen (en nu nog) andere mensen met hun programmeer-problemen waar ik kon, en daarnaast heb ik zelf hier en daar heel wat kunnen opsteken over bepaalde onderwerpen van bepaalde mensen.
Toen ik ongeveer 1.5 jaar geregged was, heeft men mij ook gevraagd om als lite-mod de Programming & Webscripting crew te versterken.
Nu, waarom doe ik het nog altijd: Ik vind P&W één van de plekken op Internet waar je als programmeur lekker kunt discussiëren, anderen ertoe aanzetten om dingen bij te leren of hen zelf tips/ideeën aan te brengen enzo, en waar je zelf ook nog altijd één en ander kunt opsteken. Nu wil ik dit graag zo houden.
Ik wil dat er mensen zijn in P&W waar ik dingen kan van opsteken en dat anderen ook naar hier komen om zelf dingen bij te leren, en de moeite willen doen om op eigen initiatief ook bij te leren/dingen uit te zoeken.
Om het dus in de woorden van curry maar eens te zeggen: ik -en dat geldt imo voor de gehele DevSchuur crew- ben bekommerd om de kwaliteit en het niveau van P&W. P&W moet een plek worden , maar vooral een plek blijven, waar programmeurs (zowel professioneel als hobby) met elkaar kunnen discussiëren en bijleren van elkaar.
En als ik eens de pluim in ons eigen spreekwoordelijke 'gat' mogen steken: Ik vind dat we daar behoorlijk in slagen.
Hoeveel tijd steek ik daarin? Teveel eigenlijk.

Ik heb al verscheidene keren geprobeerd om dat modden wat te beperken, maar dat lukt niet zo goed.
Zeker de laatste weken heb ik nogal wat tijd gestoken in modden/GoT bezoeken, zoveel zelfs dat ik waarschijnlijk meer werk in GoT gestoken heb, dan in m'n werk. Maar goed, dat gaat dus in pieken dalen, en het kan dus evengoed zijn dat ik volgende week bv. helemaal niets doe qua modding enzo.