[@home] COM21 Transmit-ledje knippert als pc uitstaat

Pagina: 1
Acties:

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 22:02
Mijn transmit-ledje knippert hevig als ik de pc uit heb staan. Dit is pas de laaste tijd. Ik dacht dat dit eerst door mijn router kwam, maar toen ik hem direct op mijn netwerkkaart aansloot bleef hij nog steeds hevig knipperen.

Het ligt dus niet aan mijn router. Ik sluit sinds kort ook modems aan bij klanten voor mijn werk, maar daar komt dit verschijnsel totaal niet voor. Vandaar dat dit ook heel raar vind.

[ Voor 31% gewijzigd door steven2 op 29-11-2003 00:52 ]

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Das normaal. Zie bv ook virus op router ?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
steven2 schreef op 28 november 2003 @ 22:06:Ik sluit sinds kort ook modems aan bij klanten voor mijn werk, maar daar komt dit verschijnsel totaal niet voor. Vandaar dat dit ook heel raar vind.
Das dan idd wel een beetje raar. Heb zelf ook een COM21 modem gehad icm Zeelandnet, maar die bleef ook altijd knipperen. Ook zag ik dat bij anderen (want ik heb in het verleden ook die dingen bij klanten aangesloten ;)). Maar als je dus "dealer" bent, zou je het eens na kunnen vragen aan je collega's of de ISP's waar je ze voor aansluit.

Verwijderd

Die van mij loopt ook 24/7 te knipperen.
Zolang ik hem op de switch heb staan dan.
Rechtstreeks op de pc heb ik tot een jaar geleden ook gehad en daar had ik dat ook.
De modem zoekt gewoon continu verbinding met je netwerk kaart, netwerk kaart zegt dat hij uit is.
Dat zie je dus de hele tijd gebeuren (Denk ik)

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

"Transmit", is dat van PC naar modem, of van modem naar PC? Vanuit de COM21 gezien, zou het transmitten van data net zo goed richting PC kunnen zijn (ontvangen vanuit het @HOme netwerk)

Verwijderd

Dat is normaal. Het zijn gewoon broadcasts vanuit het netwerk. Als TD op het modem knippert, geeft dit altijd het verkeer aan, naar de NIC toe. Dit kan het gevolg zijn van tree spanning etc.

Als je p2p programma's gebruikt, wordt er nadat je PC uitstaat nog steeds geprobeerd verbinding te maken met de client poort van het betreffende p2p programma. Dit is ook normaal en houdt op wanneer de betreffende sources geen antwoord meer krijgen.

Als je dat allemaal wilt zien, moet je eens een packet monitor installeren.

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 22:02
Als ik het allemaal zo hoor kan het ook door mijn ISP komen. Dat ze mij constant lopen te monitoren :(
Bij het bedrijf waar ik werk wordt dat, als ik het goed heb, niet gedaan. Dit zou dan verklaart dat de 'up' die ik over mijn Com21 heen krijg.

Overigens aan wat voor packet-monitoring zit je dan te denken?

[ Voor 15% gewijzigd door steven2 op 29-11-2003 23:52 ]

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

packetmonitor/sniffer: http://www.ethereal.com
Pagina: 1