Toon posts:

virus op router ?

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een sweex router welke verbonden zit aan een @home modem.
deze router verbindt 2 computers aan het internet.

tot nu toe die het altijd goed, alleen wordt de verbinding steeds brakker en trager.
nu heb ik er iemand van @home bij gehad welke de model heeft doorgelicht en de aanluiting ook. hij kwam tot de conclusie dat hier niks mis mee was, en dat het dus aan de router moest liggen.

als beide computers uit staan knipperen de lichtjes nog zeer vaak (bijna permanent) als teken dat er toch dataverkeer is tussen de router en de modem.

nu leek het mij verstandig de router eens te resetten en opnieuw alles te configureren. dat hielp even, maar na een aantal dagen kwam hetzelfde probleem weer terug..

nu is mijn vraag, kan er een virus oid op de router zitten, en hoe krijg ik deze eraf.
c.q. hoe flash ik die router ?

Verwijderd

Ik zou eens kijken of er geen pc achterhangt met een virus erin ik had ook zoiets vergelijkbaars en bij mij was het een van de 7 computers die achter mijn router hing die besmet met het blaster virus was (ik had natuurlijk geen anti virus op die bak |:( ) suc6 ermee

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Die lampjes die knipperen is gewoon troep van andere gebruikers van het netwerk. DHCP requests, broadcasts, en dat soort spul. Maak je daar maar niet druk om.

Misschien kan je routertje het allemaal niet zo meer aan, download je veel ofzo? Anders sweex even mailen, misschien een bekend probleem dat zo verholpen kan worden met bijvoorbeeld een firmware updateje.

Verder kan het nog zijn dat je kazaa of iets anders dat je upstream dichttrekt op je pc draait (die moet je immers aanzetten om te testen) waardoor je downstream ook inzakt.

En als laatste optie natuurlijk, je hebt een virus :)

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 21:22

Nick Name

SinFest!

je kunt natuurlijk ook eens één van je pc's direct aan je modem hangen en met bijvoorbeeld Ethereal kijken wat voor zooi van je modem naar je router (of dan dus je pc) wordt gestuurd...
(check ook maar eens het Grote @Home topic hier @GoT)

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Verwijderd

Bij mij knippert mijn router ook altijd als mijn pc's uitstaan. Hoort dat echt niet zo?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Zet er eens een wachtwoord op :-)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 00:05:
Bij mij knippert mijn router ook altijd als mijn pc's uitstaan. Hoort dat echt niet zo?
dat is normaal. er knippert altijd wel wat.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ehhh......

ik weet idd dat (sweex) routers nog wel eens problemen willen geven. (zo gok ik :+ dat jij een com21 modem hebt.. :P )

[speculatie gewoon ergens gehoord modus]
dit is dus een theorietje die ik ergens gehoord heb:
de com21 modem laat alle (data) verkeer dat bij jou de kabel binnenkomt gewoon door (kabel hè...). nu heeft die router zoiets van: heeee... dat is niet voor mij en bounced ( :? kan dat ?) het pakketje weer terug. vervolgens gaan de router en de modem lekker allemaal overbodige data naar elkaar toe sturen en slipt mooi jouw hele verbinding dicht.... (aka; weg internet)
dit is dus ook te zien aan de send en receive lampjes op jouw com21 modem (immers, deze branden continu...)

ik geloof dat sweex met een firmwareupgrade kwam die de data niet meer bounced maar negeert.

[/speculatie gewoon ergens gehoord modus]

ik kan dus niet met zekerheid zeggen of dit verhaal klopt (op het feit dat jij een com21 modem hebt na dan), maar het klinkt erg plausibel.. (toch ? )

1 ding is zeker: het is dus geen virus die in jouw router zit

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Topicstarter
nou je hebt helemaal gelijk want ik heb idd een com21 modem.
ik heb de computers gecheckt en daar zit geen virus op..

ik kan echter op sweex geen firmware upgrade vinden voor de router. heb jij een andere suggestie om dit op te lossen ?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toevallig, had een keer een klant die had zo'n zelfde probleem. Weet niet of die kabel had en een sweex router, maar hij omschreef hetzelfde.
Misschien dat dat het antwoord is, ff proberen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Viper_74 schreef op 27 november 2003 @ 16:03:
Toevallig, had een keer een klant die had zo'n zelfde probleem. Weet niet of die kabel had en een sweex router, maar hij omschreef hetzelfde.
Misschien dat dat het antwoord is, ff proberen :Y)
wat is het antwoord dan ?

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een Wireless Ready Router van Actiontec en idd ook een Com21 modem en heb hetzelfde probleem.
Lijkt me dus sterk dat het aan die Sweex ligt, want ik heb het ook pas sinds een paar dagen.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DannyVersluis schreef op 27 november 2003 @ 16:55:
Ik heb een Wireless Ready Router van Actiontec en idd ook een Com21 modem en heb hetzelfde probleem.
Lijkt me dus sterk dat het aan die Sweex ligt, want ik heb het ook pas sinds een paar dagen.
ok; dan is het niet ALLEEN de sweex router...

er is (nog?) geen firmware uit maar ik heb gehoord dat ze ermee bezig waren.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Pagina: 1