ADSL modem / router + sitecom router conflict ?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Hier mijn probleem:

Ik wil dus heel graag KPN ASDL van XS4ALL bestellen ( Basic abbo, ben ik eindelijk van kwello af )

Nu heb ik op dit moment een com21 modem aan een Sitecom WL-018 hangen wat een router is met wlan functies.

Nu heb ik een discussie gehad vanaf Deze post of het mogelijk was om dat modem wat ik bij mijn XS4ALL abbo krijg hier op aan te sluiten.

Helaas kwamen wij er niet uit, toen ik heb met een vriend van mij op het IIE gesproken en die heeft zijn best gedaan. Maar helaas kwam ook hij er niet uit, want in mijn WL-018 kan ik NAT niet uitschakelen. En volgens een vriend van hem was het in de Thompson modems ook moeilijk uit te schakelen, in ieder geval lukte hem het niet

Nu is mijn vraag, hoe kan ik toch ASDL hier op aansluiten. En dus niet de 4 poorten + wlan verliezen :?

Als het moet wil ik best mijn router ruilen tegen een switch die 4 10/100mbit poorts en 11mbit 802.11B capaciteiten heeft.

Of zijn er niet eens switches die 10/100 + wlan 802.11B ondersteunen :?

Voor verdere informatie kunnen jullie het beste even de reacties van mij op page 9 en 10 lezen, want die zijn zo neer gezet dat ik de vragen niet direct in dit topic zou kunnen zetten qua zinsopbouw

Foto van modem voor als iemand hem herkent :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/adsl/img/speedtouch.jpg

Screenie gevonden @ google van opties
Afbeeldingslocatie: http://www.adslguide.org.uk/images/reviews/st510v4/st510v4-web1.jpg

En dit is het modem volgens XS4ALL: http://www.xs4all.nl/help...omson/ethernet/index.html

Natuurlijk heb ik al de zoek functie gebruikt, maar dat is niet anders dan logisch voor iemand met post count 3k +

Kort samengevat is mijn vraag dus: Is het mogelijk om met mijn router ( of als het echt moet met een ander ) toch gebruik te maken van XS4ALL BASIC

[ Voor 12% gewijzigd door Roberto op 28-11-2003 21:27 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.howardforums.com/archive/topic/211712-1.html
Lijkt me wel te kunnen dus?

[ Voor 28% gewijzigd door Gianni Rombios op 28-11-2003 21:36 ]

• Roberto
Gianni Rombios schreef op 28 november 2003 @ 21:31:
http://www.howardforums.com/archive/topic/211712-1.html
Lijkt me wel te kunnen zeker als je in je router config bridge ipv router kan kiezen?
Ik ben geen expert met die thompson modems, maar in mijn router staat die optie echt niet.

ik wil wel alle opties hier posten ( van de sitecom dus :) ) want ik ben absoluut geen expert op dit gebied ( helaas ) dus ik kan een fout maken.
Ik ben nog maar net begonnen aan mijn netwerk beheerders opleiding :)

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 28-11-2003 21:36 ]

Verwijderd

ja dat kan, maar als je er een router achter wilt hangen is het het handigst die de verbinding op te laten zetten.

Je moet dan pptp.ini ipv nat.ini in de speedtouch laden en het apparaat is puur modem.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nou probeer het (dus) eerst eens zoals in die link die ik gaf, alleen de 4 switch ports gebruiken en de wan port niet. Dan heb je toch een 4 port switch met wlan capaciteiten?

• Roberto
Gianni Rombios schreef op 28 november 2003 @ 21:38:
Nou probeer het (dus) eerst eens zoals in die link die ik gaf, alleen de 4 switch ports gebruiken en de wan port niet. Dan heb je toch een 4 port switch met wlan capaciteiten?
Dus ipv efectief 4 pc's aansluiten kan ik er nu maar max 3 aansluiten ? en dan werkt het ? :)

Dat is mooi want ik heb toch maar 3 pc's aangesloten, alleen de kabel van het modem alias router moet wel cross cable zijn las ik in je link ( die ik nu nog aan het lezen ben :) )
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 21:37:
ja dat kan, maar als je er een router achter wilt hangen is het het handigst die de verbinding op te laten zetten.

Je moet dan pptp.ini ipv nat.ini in de speedtouch laden en het apparaat is puur modem.
Dat had ik in de Faq ook gelezen ja, maar dan was het niet handig ofzo? en moest je inbellen met asdl? ( Vergeef mijn newb talk op dit gebied, maar zoals eerder vermeld weet ik helaas "nog" niet veel ;) )

[ Voor 33% gewijzigd door Roberto op 28-11-2003 21:42 ]

• Roberto
Uit deze FAQ dus: Alcatel Speedtouch 510 FAQ

Ik
ADSL_pptp.INI is een 'downgrade' van je modem.
Als je deze upload, zal je modem dezelfde functionaliteit bieden als de oude zwarte modems.
Je zult dus ook een Dailup VPN naar de modem moeten aanmaken en elke keer 'inbellen' als je wilt internetten.
Wat voor functies mis ik dan precies?

Ik gebruik mijn Internet alleen voor newsservers, gotten B), en bestanden overzetten van wlan naar mijn vaste pc en server

Hier mee bedoel ik, kan ik dan door mijn router dailen :? :X

[ Voor 13% gewijzigd door Roberto op 28-11-2003 21:47 ]

Verwijderd

Ik heb exact dezelfde configuratie hier draaien! (ik dacht dat ik uniek was, jammer) :*)

Helaas zijn het nog wel twee routers achter elkaar, maar met de juiste instellingen krijg je de boel aan de gang.

Ik heb dit gedaan:
ADSL modem Alcatel 510, WAN IP van xs4all, NAT naar 10.0.0.x, met de Router-modem (NAT/PAT) instellingen zoals van de disk van KPN.
Dan de W-018 met een static IP configuratie, WAN IP 10.0.0.151, NAT naar 192.168.1.*

Draai je een server maak dan een gat in de Alcatel voor bijv. poort 80 naar de LAN zijde (IP 10.0.0.151) met ook poort 80, in de W-018 maak je ook een gat van poort 80 van de WAN zijde (10.0.0.151) naar LAN (192.168.1.x) poort 80.
Op de PC met IP 192.168.1.x draai je dan de server (webserver in dit geval).

Op de W-018 kan je voor zover ik weet de router NAT niet uitzetten. Jammer :'(
M.i. moet je met PPtP op de W-018 en PPtP op de Alcatel ook verbinding kunnen maken, maar dat is mij nog niet gelukt.

Heb je nog vragen over specifieke instellingen, dan hoor ik het wel.

Edit: Ik gebruik dus static IP's in de 192.168.1* range, en geen DHCP, maar dat moet volgens mij ook kunnen werken. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 22:54 ]

Verwijderd

RS_003 schreef op 28 november 2003 @ 21:46:
Uit deze FAQ dus: Alcatel Speedtouch 510 FAQ

Ik
[...]

Wat voor functies mis ik dan precies?

Ik gebruik mijn Internet alleen voor newsservers, gotten B), en bestanden overzetten van wlan naar mijn vaste pc en server

Hier mee bedoel ik, kan ik dan door mijn router dailen :? :X
Je router 'belt dan in' / zet de verbinding op door het modem. Je 'mist' een dubbele router in je netwerk en 'mist' zo een hoop narigheid.

Als je de 510 'downgrade' naar een Speedtouch home, werkt het als volgt:
http://www.xs4all.nl/help...200e/vigor_routeralc.html
(voorbeeld van een draytek 2200E router met een ST home.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 00:16 ]

• Roberto
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 22:51:
Ik heb exact dezelfde configuratie hier draaien! (ik dacht dat ik uniek was, jammer) :*)

Helaas zijn het nog wel twee routers achter elkaar, maar met de juiste instellingen krijg je de boel aan de gang.

Ik heb dit gedaan:
ADSL modem Alcatel 510, WAN IP van xs4all, NAT naar 10.0.0.x, met de Router-modem (NAT/PAT) instellingen zoals van de disk van KPN.
Dan de W-018 met een static IP configuratie, WAN IP 10.0.0.151, NAT naar 192.168.1.*

Draai je een server maak dan een gat in de Alcatel voor bijv. poort 80 naar de LAN zijde (IP 10.0.0.151) met ook poort 80, in de W-018 maak je ook een gat van poort 80 van de WAN zijde (10.0.0.151) naar LAN (192.168.1.x) poort 80.
Op de PC met IP 192.168.1.x draai je dan de server (webserver in dit geval).

Op de W-018 kan je voor zover ik weet de router NAT niet uitzetten. Jammer :'(
M.i. moet je met PPtP op de W-018 en PPtP op de Alcatel ook verbinding kunnen maken, maar dat is mij nog niet gelukt.

Heb je nog vragen over specifieke instellingen, dan hoor ik het wel.

Edit: Ik gebruik dus static IP's in de 192.168.1* range, en geen DHCP, maar dat moet volgens mij ook kunnen werken. :+
Dat is mooi om te horen, maar heb je een vorm van msn of een e-mail adres waar ik contact met je zou kunnen zoeken mocht het mij niet 123 lukken?

Want in je profile staat nog en chello adres, maar je hebt dus xs4all lijkt mij zo ? :)

• Roberto
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 00:06:
[...]

Je router 'belt dan in' / zet de verbinding op door het modem. Je 'mist' een dubbele router in je netwerk en 'mist' zo een hoop narigheid.

Als je de 510 'downgrade' naar een Speedtouch home, werkt het als volgt:
http://www.xs4all.nl/help...200e/vigor_routeralc.html
(voorbeeld van een draytek 2200E router met een ST home.
He bedankt, ik ga nu nog ASDL nemen, want het moet dus lukken met deze informatie denk ik ( hoop ik :P )

Direct onder die link die je mij gaf stond ook nog dit: http://www.xs4all.nl/help...00e/vigor_routerthom.html

Dat is dus voor een thompson modem.

Ik laat dit nog even aan mijn vriend met meer verstand zien.
Maar volgens mij gaat dit lukken.

Bedankt _/-\o_

• Br@m
  • Niet online
Wat ik nu niet snap hè, er zijn toch twee types Thomson modems?

1: Thomson Ethernet Modem
2: Thomson Multi-PC Modem

Dan zou je toch zeggen dat die eerste (Ethernet Modem) een gewoon normaal modem is en geen router gelijk? En die tweede (Multi-PC modem) wel gelijk een router is? Dan krijg je namelijk wel router->router.

Want ik zit waarschijnlijk straks ook met hetzelfde probleem, want Januari krijg ik hier ook XS4ALL ADSL, en ik heb al een SANEO Wireless router staan, wat nu perfect werkt met mijn Chello modem.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Roberto
Br@m schreef op 29 november 2003 @ 12:29:
Wat ik nu niet snap hè, er zijn toch twee types Thomson modems?

1: Thomson Ethernet Modem
2: Thomson Multi-PC Modem

Dan zou je toch zeggen dat die eerste (Ethernet Modem) een gewoon normaal modem is en geen router gelijk? En die tweede (Multi-PC modem) wel gelijk een router is? Dan krijg je namelijk wel router->router.

Want ik zit waarschijnlijk straks ook met hetzelfde probleem, want Januari krijg ik hier ook XS4ALL ADSL, en ik heb al een SANEO Wireless router staan, wat nu perfect werkt met mijn Chello modem.
Nee, ik heb dus gelezen in al die links ( Bv de Thompson FAQ waarvan ik ook de link heb gepost ) dat het toch een router is met maar 1 poort :?

• Br@m
  • Niet online
RS_003 schreef op 29 november 2003 @ 12:54:
[...]

Nee, ik heb dus gelezen in al die links ( Bv de Thompson FAQ waarvan ik ook de link heb gepost ) dat het toch een router is met maar 1 poort :?
Nou, ik wacht dan wel totdat ik het hele spul binnen heb, en dan gaan we wel stoeien ermee.. Want op de helpdeskpagina's van XS4ALL praten ze hier helemaal niet over dat je hem moet terug tweaken als je al een router hebt.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Bij Tiscali is dat overigens ook zo daar is de niet-multipc modem de zyxel 650R, dit is ook een 1 poorts routermodem.

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:51
RS_003 schreef op 29 november 2003 @ 12:54:
[...]

Klopt gewoon zo laten staan heb ik ook
Mijn sitecom krijgt een ip van de speedtoucht en verder niks hoeven instellen
Het staat op de sitecom site hoe het moet

• Br@m
  • Niet online
tafmaf schreef op 29 november 2003 @ 14:16:
[...]
Klopt gewoon zo laten staan heb ik ook
Mijn sitecom krijgt een ip van de speedtoucht en verder niks hoeven instellen
Het staat op de sitecom site hoe het moet
Dus als ik het goed begrijp moet ik straks helemaal niks terug tweaken?

[offtopic]
Waar ken ik Tafmaf toch van :)

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:51
Br@m schreef op 29 november 2003 @ 14:33:
[...]

Dus als ik het goed begrijp moet ik straks helemaal niks terug tweaken?

[offtopic]
Waar ken ik Tafmaf toch van :)
Dat heb je goed
Bij mij werkt het al maanden goed
En heb niks aan de modem gedaan

En ja daar ken je me van ;)

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-04 15:52

RoRoo

Certified Prutser

rete simpel te doen

op je router: wan IP 10.0.0.150

in het NAT menu van de thompson zet je bij default server 10.0.0.150 klik save.. dan save all en al het internet verkeer zal rechtstreeks naar je router gaan..

Scheelt weer config files sturen en hacken..

Ik heb dit wel 30 keer bij klanten met routers zo geplaatst..

werkt perfect.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Br@m
  • Niet online
Thanks, dan moet het zeker lukken.. _/-\o_

ik heb dit topic eerst maar eens gebookmarkt.. :)

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Br@m schreef op 29 november 2003 @ 14:43:
Thanks, dan moet het zeker lukken.. _/-\o_

ik heb dit topic eerst maar eens gebookmarkt.. :)
Heel verstandig :)

en mocht het niet werken dan zien we vast en zeker wel weer een topic omhoog schieten :)

• Roberto
zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/asaveur/pic/router.JPG
? :)

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

RoRoo schreef op 29 november 2003 @ 14:40:
rete simpel te doen

in het NAT menu van de thompson zet je bij default server 10.0.0.150 klik save.. dan save all en al het internet verkeer zal rechtstreeks naar je router gaan..

Scheelt weer config files sturen en hacken..

Ik heb dit wel 30 keer bij klanten met routers zo geplaatst..

werkt perfect.
So true............ :)

Of dhcp_spoof.ini in die thompson uploaden en dan heb je bijna/net niet dezelfde instellingen als bij je Chello :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

RS_003 schreef op 29 november 2003 @ 09:43:
[...]
Dat is mooi om te horen, maar heb je een vorm van msn of een e-mail adres waar ik contact met je zou kunnen zoeken mocht het mij niet 123 lukken?

Want in je profile staat nog en chello adres, maar je hebt dus xs4all lijkt mij zo ? :)
Hij werkt (nog) wel, totdat chello door heeft dat ik mijn abbo heb beeindigd ;)
Maar dat had je al door!

De tip RoRoo moet ook uistekend werken, in je WL-018 dus zo:
afbeelding

edit: En in je toekomstige Alcatel zo:
afbeelding

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 16:09 ]

• Roberto
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 16:05:
[...]

Maar dat had je al door!

afbeelding

afbeelding
Ahhhhh heel duidelijk _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

* Roberto ramt nu @ bestel :)

• Br@m
  • Niet online
RS_003 schreef op 29 november 2003 @ 17:11:
[...]
* Br@m ramt nu @ bestel :)
Dat zou eens tijd worden.. :*)

• Roberto
Br@m schreef op 29 november 2003 @ 17:18:
[...]

Dat zou eens tijd worden.. :*)
Jah, net op tijd :*)

Heb al 2x met mijn knop boven de bestel knop gehangen maar nu heb ik het echt gedaan.

Vandaag laatste dag van de actie 8)7

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 16:05:
[...]

Maar dat had je al door!

afbeelding

afbeelding
couldn't have said it better :)

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
RoRoo schreef op 29 november 2003 @ 14:40:
rete simpel te doen.
in het NAT menu van de thompson zet je bij default server 10.0.0.150 klik save.. dan save all en al het internet verkeer zal rechtstreeks naar je router gaan.. werkt perfect.
En portforwarden (eMule, bittorrent) lukt dat dan ook?

• Roberto
mmedia schreef op 08 december 2003 @ 17:54:
[...]

En portforwarden (eMule, bittorrent) lukt dat dan ook?
Ik heb mijn asdl pakket net ontvangen dus ik update dit topic nog wel mocht het lukken ;)

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
RS_003 schreef op 11 december 2003 @ 20:03:
[...]

Ik heb mijn asdl pakket net ontvangen dus ik update dit topic nog wel mocht het lukken ;)
Alvast bedankt! Ik ben heel benieuwd naar de feedback :).

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:38
En gelukt?? Vast wel??
Vertel even hoe je het gedaan hebt, ikkuh binnenkort in dezelfde situatie ;-)
Pagina: 1