Toon posts:

Overclocken Geforce 2 mx HOE???

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik voel mijzelf een redelijke retard. Ik heb geen idee hoe ik mijn Asus v7100 geforce2 32MB, pure moet overclocken.
Dat weet vast wel iemand hier....:)

Oh ja, en als ik naar mijn kaartje kijk waar een heatsink zit op de processor dat vraag ik me toch af hoe ik hierop een koeler moet monteren.

Verwijderd

Met de bijgeleverde asus CD komt een tweakprogrammaatje. Je kaart kan je overclocken door je Core clock frequency en je Memory clock frequency hoger te zetten. (De core snelheid geeft voor de Asus V7100 kaart trouwens weinig verschil in performance)

Begin met stapjes van 5 Mhz. Run na elke stap 3D Mark2000. Zie je geen afwijkingen dan kan je een stapje verder gaan. Ik raad je aan om er een koeler op te zetten en wat heatsinkjes op je memory (moet ik trouwens zelf ook nog doen)

Succes!

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 16:21
Nou bij mijn asus had ik overclock software erbij zitten :) lijkt me als dat er niet bij zit dat je effies bij die website gaat checken .
maar je moet wel die standaard fan/heatsink er effe afslopen en een Blue orbje ( www.thermaltake.com ) bestellen denk er wel om dat je dan 1 pci slot niet kan gebruiken
oja die standaart cooling zit denk ik vast met wat lijm > moet je effe een ijzerafdekplaatje zoeken(op je kaart leggen zodat hij niet beschadigd anders valt er niks meer te overclocken >:)) schroevendraaier ertussen en voorzichtig draaien <ijzer plaatje tussen schroevendraaier en printje>
<zelf nog niet gedaan alleen veel tutors gelezen>
ja nog effe voorzichtig de lijmresten van je gpu af schrapen met een hobby mesje
<en dan kan je er ook nog wat atrctic smurrie tussen doen maar dat kost een zak geld . (8>
en koop van die kleine heatsinks voor je mem
koop er wel genoeg want volgensmij zit dat op die geforce aan 2 kanten en oc'en maar

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:06

Floor-is

5.2

Eigenlijk vind ik het wel een leuke post, maarja ik moet je er toch ff op wijzen dat je hier ook kunt kijken:

Ander GeForce2MX draadje

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt.
Wel jammer dat die heatsink er met een screwdriver afgeragd moet worden.
Maarja, a men has got to do what a man has got to do.

Die blue orb, waar kun je die bestellen.
Want als je bij oc-shop.nl kijkt staat er die standaard tekst: not available.

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 16:21
ik heb het bij www.coolerguys.com besteld
maar misschien kun je ze ook kopen bij www.ned-cool.nl <koop ze in ieder geval niet bij dixons want die weten toch niet wat je bedoeld >:)
ja stom je krijgt er tweak software bij
maar ze lassen die fan er op jij hebt geluk
ik moet het 2 keer doen |:(
v5500 2 x gpu *D
en eeeeh succes ! zou ik zeggen

Typ foutje :D
Pagina: 1