Toon posts:

[XP] Geen startbalk + icoontjes

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds gisteren 't volgende probleem, als ik mn pc opstart (winXP-pro) laad hij tot de achtergrond die ik had op mn bereuablad en verder gebeurd er niets meer! de muis werkt wel maar ik kan niet bijv iets doen met de rechtermuisknop! met ctrl-alt-del kom ik wel bij taakbeheer etc en daar kan ik wel wat doen maar niets om het te verhelpen! Als ik mij vervolgens afmeld via taakbeheer/gebruikers (dacht ik) dan zie ik als ik op afmelden heb gedrukt 1/2 seconden wel alle icoontjes en start maar dan kan ik er al niet meer op klikken! heb mn pc al meerder keren opgestart maar dat help niets. In de veilige modus opstarten heb ik ook gedaan en dna kan ik alles maar als ik wederom gewoon opstart blijft t zelfde probleem! hebben jullie een idee hoe ik dit irritante probleem moet oplossen? is win xp-pro opnieuw er overheen instaleren een optie? of verlies ik dan mijn gegevens? :(

groeten Joeri

(heb een soortgelijke beschrijving al op t forum gezien maar daar kon ik niets mee)

specs:

AthlonXP 2200
Ati Radeon club 9100 128mb
512mb ram
WinXP-Pro

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 11:42

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Welkom op tweakers,

Kijk vanuit je veilige modus in je eventviewer, kijk of je daar foutmeldingen ziet
staan.

offtopic:
geen groeten terug: http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Pietertje
  • Laatst online: 11-05 14:16

Pietertje

The Rock

Doe eens Task Manager - File - New Task en start explorer.exe

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 16:56
Voordat je rigoreus gaat herinstalleren geef eerst eens een lijst met wat er in taakbeheer draait?
Had namelijk gister exact hetzelfde met een klant en daar draaide een zooi spyware waar je misselijk van werd.
Nar het beeindigen van die troep laadde de desktop weer + startmenu etc. en konden we de spyware verwijderen wat resulteerde in een weer goed werkend systeem.

Systeem Specs

Verwijderd

Ik neem aan dat je dit onder het gebruikers account hebt, wat gebeurt er als je op het Administrator/Beheerder account inlogt? Als dat wel goed gaat is het een probleem met het account.

Als het een probleem met het account is kan je ook een nieuw account aanmaken en als admin alle bestanden bestanden overzetten naar het nieuwe account.

Als alle bestanden gered zijn het foute account verwijderen en nieuw aanmaken met dezelfde naam, bestanden terugkopieren en klaar ben je.

Je nieuwe account zal welliswaar dezelfde naam hebben als de oude let op dat het echter niet dezelfde is en dat als je de rechten beperkt van dit account, je sommige bestanden mogelijk niet meer kan benaderen, omdat je niet de eigenaar bent.

edit: Probeer eerst de oplossingen van de anderen, dat is wat minder ingrijpend. Het is natuurlijk moooi als het met zo min mogelijk inspanning kan worden opgelost.

edit 2:
De administrator account is er altijd, tenzij je hem hebt verwijderd. Tevens dwingt WinXP je bij het installeren een account aan te maken. Ik ga er van uit dat je dit laatste account gebruikt en deze fout gaat.

Als je in veilige modus opstart stel je in dat hij niet meer automatisch doorstart naar je (niet werkende) account. Bijvoorbeeld door er een wachtwoord voor in te stellen. Kan je ook meteen voor de klasieke aanmelding kiezen :)

Als je nu opnieuw opstart dan krijg je een mooi inlog venster, kies hier voor het administrator account.

Gebruik je het nieuwe XP inlog scherm kom je geloof ik met ctrl-alt-del bij dit inlog venster. (Neem ik aan, ik hoef dit zelf nooit te doen, iemand, correct me if I'm wrong)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 11:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
zal ik doen duurt alleen ff wat zit nu niet achter mn pc! vanavond pas weer hoop ik!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 11:16:
Ik neem aan dat je dit onder het gebruikers account hebt, wat gebeurt er als je op het Administrator/Beheerder account inlogt? Als dat wel goed gaat is het een probleem met het account.

Als het een probleem met het account is kan je ook een nieuw account aanmaken en als admin alle bestanden bestanden overzetten naar het nieuwe account.

Als alle bestanden gered zijn het foute account verwijderen en nieuw aanmaken met dezelfde naam, bestanden terugkopieren en klaar ben je.

Je nieuwe account zal welliswaar dezelfde naam hebben als de oude let op dat het echter niet dezelfde is en dat als je de rechten beperkt van dit account, je sommige bestanden mogelijk niet meer kan benaderen, omdat je niet de eigenaar bent.
ik kan heb geen andere account, pc start gelijk naar mn desktop op!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 11:18:
[...]

ik kan heb geen andere account, pc start gelijk naar mn desktop op!
Dat kun je veranderen in je registry vanuit je veilige modus. Zoek maar
even op hoe dat kan.

ps.
Je kan berichten editten met dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje.

[ Voor 15% gewijzigd door Tukk op 28-11-2003 11:25 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
denk alleen niet dat t daarmee te maken heeft eerder soyware of een virus want er zijn volgens mij meerdere mensen met dit probleem op t forum

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:33
Ik heb gister een pc met dezelfde problemen onder handen gehad.
Het proces "explorer" wilde niet goed opstarten.
En dat kwam weer door een zootje spyware en virussen.

Verwijderd

Topicstarter
hierbij alles uit taakbeheer (als ik hem normaal opstart)

taskmgr.exe - (gebruiker = joeri)
PCCPFW.exe - system
MsPMSPSv.exe - system
Tmntsrv.exe - system
SYSU.exe - system
SPOOLSV.exe - (joeri)
EXPLORER.exe - system
SVCHOST.exe - lokale service
SVCHOST.exe - netwerk service
SVCHOST.exe - system
SVCHOST.exe - system
ATI2EVXX.exe - system
LSASS.exe - system
SERVICES - system
WINLOGON.exe - system
CSRSS.exe - system
SMSS.exe - system
System - system
Niet-actieve system... - system

iemand die me nu kan helpen??

groeten Joeri

Verwijderd

Topicstarter
en het afsluiten en opnieuw opstarten van explorer.exe geeft geen resultaat!

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op 28 november 2003 @ 11:46:
Ik heb gister een pc met dezelfde problemen onder handen gehad.
Het proces "explorer" wilde niet goed opstarten.
En dat kwam weer door een zootje spyware en virussen.
kun je nu zien wat er weg moet en hoe ik dat precies moet doen?

Verwijderd

Had ik ook gister...
je moet op sysu.exe klikken en dan 'proces beeindigen'
hierna ga je naar C:\program files\dmm (ofzo) en delete je heel die map, nou doet ie het weer!!!

Verwijderd

Dit probleem komt me heel erg bekend voor.
Bij mij bleek er add-ware op de pc te staan in de vorm van explorer.exe en msdos.exe bestanden in de root van de C:\
Omdat die eerder in het zoekpad staat werd deze explorer gebruikt ipv de juiste.
Misschien bij jou ook het geval?

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 15:46:
Had ik ook gister...
hierna ga je naar C:\program files\dmm (ofzo) en delete je heel die map, nou doet ie het weer!!!
Ik denk dat je gelijk hebt, een url die het bevestigd:
http://www.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/85635.html

Verwijderd

Klopt, en daar staat ook dat je waarschijnlijk de bestanden in dos moet verwijderen

Verwijderd

He Klasse, ik had ook dit probleem. Is nu verholpen maar nu steeds een foutmelding: svchost.exe De toepassing kan niet worden gestart opmdat msin32.dll niet kan worden gevonden. Iemand enig idee. En computer is nu zeer traag!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 16:56
Occy74 schreef op 28 november 2003 @ 11:15:Had namelijk gister exact hetzelfde met een klant en daar draaide een zooi spyware waar je misselijk van werd.
Nar het beeindigen van die troep laadde de desktop weer + startmenu etc. en konden we de spyware verwijderen wat resulteerde in een weer goed werkend systeem.
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 15:46:
Had ik ook gister...
Exact met hetzelfde bestand had die klant waar ik het over had exact hetzelfde probleem, oorzaak lijkt me nu dus wel duidelijk.

Systeem Specs

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 17:11:
He Klasse, ik had ook dit probleem. Is nu verholpen maar nu steeds een foutmelding: svchost.exe De toepassing kan niet worden gestart opmdat msin32.dll niet kan worden gevonden. Iemand enig idee. En computer is nu zeer traag!
* Tukk doet Ctrl-c en dan Crtl-v van MSIN32.dll in Google en klikt op 1e link
Die was toch niet zo moeilijk? :| :X

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Ik heb precies hetzelfde probleem, denk dat het een virus is.
Maar er staat bij mij helemaal geen sysu.exe of dmm map.
Ik heb al voor spyware gescand, virusscanner alleen norton nog maar, dalijk doe ik ook ff mcafee.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Slice1Ti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05-2022
ongelooflijk!
ik heb net hetzelfde probleem, voor ik mijn computer de laatste keer normaal afsloot eergisteren had ik een scan met adaware gemaakt en de volgende dag bij het opstarten; geen icoontjes enkel desktop achtergrond... ook via taakbeheer alles doen nu. Ik weet niet of dat zo is bij jullie, maar na enkele malen adaware te gebruiken start het niet meer op en moest ik het opnieuw installeren en dan werkte het weer. Misschien boeten de spyware makers de adaware gebruikers op één of andere manier :?

• El Snorro

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• El Snorro
Heeft er nu iemand al een goed werkende oplossing voor dit probleem??
Ik ben nu echt op zoek want dit kan zo niet langer en ik heb geen zin om al mn bestanden kwijt te raken

Verwijderd

Zelfde probleem heb ik ook gehad! Oplossing werkt inderdaad (gelukkig)! Ik werd er al aardig gek van.
Ik kan alleen de map C:|program Files\dmm niet verwijderen, omdat bestandje msbb waarschijnlijk actief is. Kan ik deze in veilig modus zonder problemen verwijderen?

BEDANKT!

Verwijderd

Inmiddels is bovenstaand probleem ook al opgelost met behulp van Ad Aware! Nogmaals bedankt!

Verwijderd

Hoi Hoi dan heb ik ook nog een klein vraagje......
Ik heb exacte hetzelfde verschijnsel al een paar keer gehad bij de pc van een vriendin ( pc blondine )
Na een format c en schone install van xp pro daarna de update's als eerste van microsoft vervolgens Norton system works geinstalleerd waarna een complete bevriezing van het systeem volgt hard resetten is de enige optie
waarna weer een complete format c verlichte kost is omdat het pokkeding elke keer bevriest tijdens het opstarten..
pc is een dell :r jaja ik weet het verdere specs pentium 4 2,3 mhz 60 gyg wd schijf 2 x kingston 256 ddr cr brander 128 mb graf kaar van 'n vidia
Iemand hier meer ervaring mee ?

Verwijderd

Nee, sorry. Maar ik heb het ene probleem met de desktop ed nu ook bij mezelf opgelost. Het is idd de ..\dmm map (met inhoud) die het voorkwam dat hij de explorer enzo opstartte.. Dus problem solved, thanx :)

Verwijderd

Topicstarter
hey beddankt allemaal voor de hulp! morgen ga ik mn pc dan maar is fixen!

groeten Joeri

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 21:35
Ik heb ook hetzelfde probleem gehad.
Eerst heb ik die sysu.exe uitgezet in de taskmanager.
Daarna de sysu.exe verwijderd doormiddel van search en daarna pas de map verwijderd.
Ik kreeg namelijk de map ook niet verwijderd op het begin, maar nadat ik sysu.exe uit de taskmanager had gehaald en verwijderd lukte dat wel.

Weet iemand ook waar je dit bestand oploopt?

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
De functie zit niet onder General of Explorer zoals ik eerst beweerde maar ik vond hem terug onder het tab blad Taskbar and Start menu in tweak UI.

Daar staat een optie show notification area en die moet je dus aan of uit vinken als je wel of geen systray iconen wilt. :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Pagina: 1