Toon posts:

active subwoofer zonder subuitgang op receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een subwoofer op mn receiver aansluiten maar daar zit geen sub uitgang op. Nu hoorde ik van iemand dat dat niet uitmaakt want je kan hem ook aansluiten op de tape-uitgang (of minidisc uitgang) van de receuiver. Klopt dat?

:/

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 20:28
Ja en nee.

Ja, de tape uitgang is een low level signaal wat je dus kunt aansluiten op de subwoofer.
En nee, want de tape uitgang is een consant signaal, of laat ik het zo zeggen, als je je volume omhoog zet op de receiver, gaat het signaal naar de subwoofer niet mee omhoog. Dan moet je die twee dus altijd apart van elkaar regelen en dat is geen pretje. Kan wel hoor, bijv als je een film gaat kijken stel je het volume 1 keer in en daarmee kijk je de film, maar op den duur werkt het gewoon niet prettig.

Je kunt dan beter een subwoofer kopen welke zowel een low level ingang heeft als een high level ingang, zodat je de sub gewoon op de luidsprekeruitgang kunt aansluiten en je luidsprekers vervolgens op je sub.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
is het misschien ook een idee om een subwoofer te kopen die je kunt aansluiten op de 5.1 geluidskaart van mijn pc? Alles wat ik beluister komt namelijk via de pc binnen op mn receiver. Het probleem is dan waarschijnlijk wel dat ik ook dan de subwoofer steeds apart moet instellen of heb ik dat probleem dan juist niet?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 20:28
Dan moet jeinderdaad nog steeds de volumes apart instellen. Wat echter wel mogelijk is, is dat je dan het volume van de sub en receiver 1 keer instelt, beetje luid, en dan verder het volume aanpast via de pc. Dan doe je wel alles tegelijk.

Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of je de subwoofer nu al hebt. Zo ja, dan moet je 'm gewoon even ansluiten en proberen wat makkelijk werkt. Moet je er nog eentje kopen, haal er dan een met een high level input (of bouw er zelf eentje, is ook nog mogelijk)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd nog geen subwoofer aangeschaft. Ik dacht dat dat gewoon 1 systeem was. Actief met een volumeknop thats it. Maar wat houdt dat high level input lowlevel input in dan? Ik heb hier namelijk niet echt verstand van. Ik wilde bijna een pc 5.1 setje aanschaffen omdat ik altijd heb gedacht dat mijn receiver (sony stdr 315 dolby prologic) toch niet een subwoofer aankan (er zit immers geen subwoofer ingang op).
Misschien is dat nog een optie: een 2.1 pc setje kopen (center en rear heb ik al :kenwood). Dan kan ik die sub in de soundcard stoppen. Goede optie? Ik ben namelijk niet een echte audiofiel hoor. Mijn kamer is ook maar klein (studentenkamertje 20m2).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand misschien dezelfde opstelling als wat ik zou willen? Dus 2 front, 2 rear en een center op de prologic receiver en de subwoofer in de pci 5.1 geluidskaart. Graag jullie meningen
Pagina: 1