Ik heb al de nodige FAQ's gelezen maar het blijft me maar duizelen met het kiezen van een Gforce kaart. Misschien dat ik hier wat hulp kan krijgen om uit het woud van al die merken & types een keuze te maken. alle hulp is welkom dus !
(ik weet dat vaak de Radeon-kaarten wat sneller zijn dan de Gforce, maar ik zoek dus echt een Gforce kaart)
ik noem alles maar op wat me belangrijk lijkt, en als je denkt hee ik heb/ken die kaart die hieraan voldoet of je weet me in de goede richting te wijzen, dan hoor ik het graag. alvast bedankt voor het reageren!
-hij mag max. 200 euro kosten
-fx5600 chipset of fx5700/fx5800 (wat betekent de toevoeging Ultra TD ?)
-er moet goede Tv-Out op zitten
-hij moet Dual-vga hebben
-het liefst passieve koeling of een niet te luidruchtige koeler
-de kaart hoeft niet overclockt te kunnen worden
-graag 1 die niet zo kaal geleverd wordt (zoals ati Radeons vaak zijn)
ik gebruik ook veel 2D beeld en dit moet wel scherp zijn (ik heb een Trinitron 19 inch monitor). Ik heb wel eens gehoord van Gforce kaartjes die in 2D nogal wazig beeld gaven. dat zoek ik dus niet
ik heb een asus moederbord (p4p800 deluxe) en ik las op tweakers ergens dat dit niet goed samengaat met een asus videokaart. klopt dit ?
is 128 MB DDR geheugen normaal gesproken nog voldoende ?
ik ben geen mega-gamer maar iemand die af en toe wel eens een mooi spel speelt en 3D-demos draait enzo. dus vandaar dat 2D ook belangrijk blijft, maar met mijn huidige G400 met 16MB kan ik dat 3D van nu wel schudden
p.s. ik weet veel van computers, maar zo'n 3D-kaart uitzoeken moeten lukt me dus niet door dat grote woud van kaart-types & merken.
(ik weet dat vaak de Radeon-kaarten wat sneller zijn dan de Gforce, maar ik zoek dus echt een Gforce kaart)
ik noem alles maar op wat me belangrijk lijkt, en als je denkt hee ik heb/ken die kaart die hieraan voldoet of je weet me in de goede richting te wijzen, dan hoor ik het graag. alvast bedankt voor het reageren!
-hij mag max. 200 euro kosten
-fx5600 chipset of fx5700/fx5800 (wat betekent de toevoeging Ultra TD ?)
-er moet goede Tv-Out op zitten
-hij moet Dual-vga hebben
-het liefst passieve koeling of een niet te luidruchtige koeler
-de kaart hoeft niet overclockt te kunnen worden
-graag 1 die niet zo kaal geleverd wordt (zoals ati Radeons vaak zijn)
ik gebruik ook veel 2D beeld en dit moet wel scherp zijn (ik heb een Trinitron 19 inch monitor). Ik heb wel eens gehoord van Gforce kaartjes die in 2D nogal wazig beeld gaven. dat zoek ik dus niet
ik heb een asus moederbord (p4p800 deluxe) en ik las op tweakers ergens dat dit niet goed samengaat met een asus videokaart. klopt dit ?
is 128 MB DDR geheugen normaal gesproken nog voldoende ?
ik ben geen mega-gamer maar iemand die af en toe wel eens een mooi spel speelt en 3D-demos draait enzo. dus vandaar dat 2D ook belangrijk blijft, maar met mijn huidige G400 met 16MB kan ik dat 3D van nu wel schudden
p.s. ik weet veel van computers, maar zo'n 3D-kaart uitzoeken moeten lukt me dus niet door dat grote woud van kaart-types & merken.