hulp bij kiezen Gforce kaart gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• maicod
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02-2017
Ik heb al de nodige FAQ's gelezen maar het blijft me maar duizelen met het kiezen van een Gforce kaart. Misschien dat ik hier wat hulp kan krijgen om uit het woud van al die merken & types een keuze te maken. alle hulp is welkom dus !

(ik weet dat vaak de Radeon-kaarten wat sneller zijn dan de Gforce, maar ik zoek dus echt een Gforce kaart)

ik noem alles maar op wat me belangrijk lijkt, en als je denkt hee ik heb/ken die kaart die hieraan voldoet of je weet me in de goede richting te wijzen, dan hoor ik het graag. alvast bedankt voor het reageren!

-hij mag max. 200 euro kosten
-fx5600 chipset of fx5700/fx5800 (wat betekent de toevoeging Ultra TD ?)
-er moet goede Tv-Out op zitten
-hij moet Dual-vga hebben
-het liefst passieve koeling of een niet te luidruchtige koeler
-de kaart hoeft niet overclockt te kunnen worden
-graag 1 die niet zo kaal geleverd wordt (zoals ati Radeons vaak zijn)

ik gebruik ook veel 2D beeld en dit moet wel scherp zijn (ik heb een Trinitron 19 inch monitor). Ik heb wel eens gehoord van Gforce kaartjes die in 2D nogal wazig beeld gaven. dat zoek ik dus niet :)

ik heb een asus moederbord (p4p800 deluxe) en ik las op tweakers ergens dat dit niet goed samengaat met een asus videokaart. klopt dit ?

is 128 MB DDR geheugen normaal gesproken nog voldoende ?

ik ben geen mega-gamer maar iemand die af en toe wel eens een mooi spel speelt en 3D-demos draait enzo. dus vandaar dat 2D ook belangrijk blijft, maar met mijn huidige G400 met 16MB kan ik dat 3D van nu wel schudden :)

p.s. ik weet veel van computers, maar zo'n 3D-kaart uitzoeken moeten lukt me dus niet door dat grote woud van kaart-types & merken.

Verwijderd

In dit topic kan je iig vinden of er een kaart met passieve koeler past in een P8P800 mobo: Zalman ZM80C-HP icm Asus P4C800-E

Wat betreft verschillen:
Afbeeldingslocatie: http://www.black-ash.net/reviews/video/gffx5800/imgs/geforcefamily.gif

Voor de rest: neem de snelste die binnen je budget valt - of een iets mindere als je niet echt een gamer bent. Zie hiervoor de specs en enkele reviews.
Bijvoorbeeld:
FX5900Ultra: review1 / review2
FX5800-Ultra: http://www.digit-life.com/articles2/gffx/msi-5800u.html
FX5700: http://www.neoseeker.com/...views/nvidia_fx5700ultra/
FX5600: review1 / review2

128 MB DDR geheugen is voor de huidige games op de normale resoluties voldoende, al zijn er ook spellen die op de hoogste resoluties met alle kwaliteitsopties aan zelfs meer dan dat benodigen en daardoor in de aanbevolen systeemeisen een 256MB videokaart vermelden. In hoeverre dat dit echt een noodzaak zal worden kan ik je niet vertellen (het is ook sterk afhankelijk van de wijze van programmering in het spel), al geld voor videokaarten altijd: "een maandje wachten wordt dubbel beloont" (sneller, goedkoper, beter etc)

Misschien wel interessant voor jou: nieuws: FiringSquad over 2D performance

Als Radeon fanaat (en ex Geforce gebruiker) dan toch de vraag: waarom zo gefixeerd op GeforceFX, waarom is bijv. de Ati Radeon 9600pro (review) geen goede kandidaat? Die heeft nl. alles wat je opnoemd en wordt echt niet kaal geleverd (meerdere kabels / converters, alle benodigde CD's + gedrukte handleiding). Natuurlijk kun je ook paketten vinden met allerlei andere software erbij, dat is een kwestie van consumentenkeuze...

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 07:06 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tja Umm, kijk eens Hier voor een vergelijking van snelheden van videokaarten!

En vergeet niet dat Ati ook bestaat :-)

There is no place like ::1

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Lees gewoon wat reviews: op www.tweakers.net, www.tomshardware.com, www.anandtech.com en dan kom je er denk ik wel uit.

De FX5800 is nog maar mondjesmaat verkrijgbaar, aangezien die al is opgevolgd door 5900. Echter is hij daardoor voor niet te veel geld verkrijgbaar, alleen kost het je wel minimaal een extra pci slot i.v.m. de koeling van het dingetje

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Je kan natuurlijk ook nadenken om iets 2e hands te kopen. Heb toevallig een Ti 4400 en een Ti 4600 te koop.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

VB FAQ: Welke videokaart moet ik kopen?

Zie met name de links naar reviews die de behulpzame mensen hierboven gepost hebben ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.