Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
B100`s waren het geloof ik.
Verder zijn er ook routers/firewalls die het ondersteunen Cisco Pix moet het kunnen (mits de juiste IOS versie natuurlijk)
Grote namen => Cisco, Alteon, Dell(?), enz
Wat betreft de prijs zal het niet echt goedkoop zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Coen Rosdorff op 27-11-2003 02:36 ]
Goede apparaten voor ons doel, ook refrenties in nederland.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/828079
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Vangt alles goed af, tip is om te kijken naar 2e hands spullen op bijvoorbeeld ebay.
Hier wordt nog weleens een partij aangeboden van bedrijven die over de kop zijn gegaan.
Ken wel een partij die hierin kan bemiddelen.
alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.
En wat kost dat ? Als High availability cluster ?hennink schreef op 27 november 2003 @ 13:30:
Wij hebben ervaring met een ServerIron , zie http://www.foundrynet.com/products/webswitches/serveriron/ , goed spul en nog nooit plat geweest sinds april 2002.
Vangt alles goed af, tip is om te kijken naar 2e hands spullen op bijvoorbeeld ebay.
Hier wordt nog weleens een partij aangeboden van bedrijven die over de kop zijn gegaan.
Ken wel een partij die hierin kan bemiddelen.
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Tja,ReLight schreef op 27 november 2003 @ 13:34:
[...]
En wat kost dat ? Als High availability cluster ?
hoever wil je gaan? Een 2e lb als failback. gigaport aansluiting of is 100Mbit genoeg voor je.
Kan je beter gewoon even kijken op hun site voor echte prijzen, ga ze hier niet geven omdat ik je niks kan garanderen. Maar neem van mij aan dat 2e hands behoorlijk kan schelen.
Een voorbeeld van een bedrijf die dit gebruikt is LogicaCMG voor het afhandelen van al hun SMS verkeer.
Hier dan de kosten:
http://www.foundrynet.com...s/serveriron/pricing.html
Kort samengevat, ze beginnen vanaf 9995 dollar, heb je nog euro voordeel ook
[ Voor 25% gewijzigd door hennink op 27-11-2003 13:41 ]
Net als de topic starter zat ik met het zelfde probleem, en praten over prijzen lijkt wel taboe.
Voor de B-100's in HA zoals hierboven beschreven betaal je tussen de 10K en 15K. Dit op basis van IBM-X-305 servers.
Je kan ze ook zelf bouwen, en dat kan indien je genoeg vertrouwen hebt goedkoper uitpakken. Je kan namelijk ook enkel de OS software kopen. Scheelt 10K.
edit:
[..Hier dan de kosten:
http://www.foundrynet.com...s/serveriron/pricing.html
Kort samengevat, ze beginnen vanaf 9995 dollar, heb je nog euro voordeel ook ..]
-- dit is moeilijker, dit zijn switches met meer functoes, niet dedicated LB's lijkt het. En niet HA ook. dus alles wel x 2 doen nog minstens.
[ Voor 23% gewijzigd door ReLight op 27-11-2003 13:49 ]
Goed. een voorzet dan. Ik heb het over een fault tolarant High availability cluser van 2 nodes die dus elkaars werk overnemen als er 1 down gaat. Inclusief hardware & licenties if any.
Net als de topic starter zat ik met het zelfde probleem, en praten over prijzen lijkt wel taboe.
Voor de B-100's in HA zoals hierboven beschreven betaal je tussen de 10K en 15K. Dit op basis van IBM-X-305 servers.
Je kan ze ook zelf bouwen, en dat kan indien je genoeg vertrouwen hebt goedkoper uitpakken. Je kan namelijk ook enkel de OS software kopen. Scheelt 10K.
Tja,
praten over prijzen is niet taboe maar zeer afhankelijk van wat je precies wil en kan.
Op de url die ik gaf kan je de pricelist gewoon zien en zelf bepalen wat het je kost.
Wil je voor goedkoop dan kan je ook eens kijken naar pound.
Zie: http://www.apsis.ch/pound/index.html
Is echter alleen geschikt voor balancing van webverkeer, maar is wel door te programmeren voor ander support.
Stabiele linux doos neerzetten met goede hardware, uitgeklede kernel erop knallen, pound erop en je bent ook klaar.
Zelf ga ik liever voor de hardware als daar budget voor is. Scheelt je een hoop ellende en je kan de dingen afschuiven als het niet werkt, altijd prettig.
Wat betreft niet HA:
Zoals in mijn sig staat, alles wat aan kan, gaat kapot.
Dus minstens dubbel uitvoeren, maar dan ook alles.
NIet alleen de LB maar ook voeding, niet alleen in de LB maar ook wat betreft de aanvoer, dus dubbel stroompath laten leggen. Idem dito voor je verbinding naar de ISP toe, ook al zit je in een datacentre. Het vervelende is echter dat voor die laatste 0.1% uptime een tamelijk groot prijsverschil zit.
[ Voor 15% gewijzigd door hennink op 27-11-2003 13:58 ]
Wel getest met eigen HW met hun OS erop. voor functie testen. Try before ya Buy
Het is idd afhankelijk van wat de TS wil bereiken.
Zijn vraag wat de spelers waren: Alteron, F5, Foundry, Cisco zijn toch de grote jongens. Cisco noemt ze enkel geen LB's maar iest van Content Switches.
Cisco viel door de prijzen al snel af, welke bij 7k /stuk begon voor een type zonder HA mogelijkheden. 2e hands viel af door de aard van het project en ivm warrenty's ect.
>terug naar de TS? Wat wil je doen met je LB ?
[ Voor 6% gewijzigd door ReLight op 27-11-2003 14:03 ]
http://cgi.ebay.com/ws/eB...3061262364&category=51214
Weet niet of dieplinken kan naar ebay, daarom ook maar los de prijs erbij: 3995 dollar.
Verwijderd
Ik moet je helaas teleurstellen, je bent verkeerd geinformeerd... ik denk alleen niet dat men het op prijs zal stellen als ik hier uitleg hoe het wel gebeurd.... maar SMS verkeer gaat voor het grootste deel niet door een loadbalancer...hennink schreef op 27 november 2003 @ 13:38:
Een voorbeeld van een bedrijf die dit gebruikt is LogicaCMG voor het afhandelen van al hun SMS verkeer.
Dit soort apparatuur is vaak voor een prikkie tweedehands te koop, bijvoorbeeld op Ebay. Zoek maar eens op Alteon, Arrowpoint of 'Cisco CSS'. Nadeel daarbij is natuurlijk de garantie, maar otoh, voor de nieuwprijs koop je er meer dan 5 op ebay
De Dell die iemand noemde was een appliance waar software van F5 networks op draaide (BIG IP). Ik betwijfel ten zeerste of ze die in Nederland nog leveren.
Een andere term voor dit soort apparaten zijn ook wel layer 4 of layer 7 switches, aangezien dit soort apparaten 'switcht' (eigenlijk routeert) op OSI laag 4 en hoger. Dat kost meer CPU kracht dan beslissingen op layer 2 of 3 en er de markt is veel te klein om er fatsoenlijke ASIC's voor te ontwikkelen, waardoor de meeste van dit soort apparaten stiekem gewoon PC alike x86 or Risc machines zijn met eigen software (waarbij die laatste de enorme prijs moet justificeren).
Mocht je op zeker willen gaan (met nieuwe apparatuur en ditto prijzen) dan is Cisco een goede keuze, CSS switches zijn er stand alone uitvoeringen en als blade voor 6500 series. Alteon is overgenomen door Nortel, hoe dat nu is weet ik eigenlijk niet. Als je geld wil besparen (beetje tegenstrijdig met HA, maar ok) dan kun je het best ff op ebay gaan zoeken (en van te voren docs zoeken, want die heb je nodig) of voor een software alternatief als LVS (Linux Virtal Server) gaan. Beide goedkope alternatieven geven natuurlijk weinig garanties, maar het houdt je in ieder geval een tijdje van de straat