Gebruikers ervaring B-100 Brainforce Load balancers

Pagina: 1
Acties:

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

ReLight

echo("What Now ? !")

Topicstarter
Zoekend naar een 'simpele' stand alone hardware load balancer die naast load balancen ook ietwat inteligent was en dus server uitval kon omzeilen kwam ik de B-100 van Brainforce tegen. http://www.brainforce.com/eng/index.htm

Voordelen:
-ziet er simpel genoeg uit 8)
-Niet al te duur _/-\o_
-in High availability bruikbaar (8>
-Eigen server hardware ook te gebruiken :7

Doel: loadbalancen/ fail over voor 2 of 4 server voor Http, ftp, smpt, TCP poort 1526 (eigen software). Meer niet als 1ste doel.

Voor zo ver de sales pitch. Ik hoop deze week de software versie binnen te krijgen, en kan dan 30 dagen met de demo key ebij ermee spelen.

Tweakers.net gebruikt dit ook www.tweakers.net/reviews/301/2

Maar ik kan geen verdere follow up vinden bij .plan etc. Heeft iemand hier ervaring met deze boxen ? Wellicht .planners die willen reageren?
Tips bij opzet van test opstelling?

-
Gaarne geen reacties zoals 'probeer zonder LB eerst, clusters etc, dit zijn gepaseerde stations, en round robin dns is geen optie in onze omgeving.
Een HW LB is de gekozen optie, nu nog welke. CSS van cisco is in high availability echt schreeuwend duur 8)7 , en deze B-100 ziet er 'ready to go/ out of the box' goed uit :9~ . Hebben geen tijd om het linux wiel zelf uit te vinden, en willen een gemaakte oplossing. (de b-100 is een linux setup dacht ik te hebben gelezen)

Edit:..
op 17 sept. heeft tweakers ze weg gehaald en vervangen door zelf bouw.
http://www.tweakers.net/plan/213
Weet iemand de reden daarachter (inhoudelijk)

[ Voor 10% gewijzigd door ReLight op 28-10-2003 09:58 . Reden: toevoeging tweakers-B100 ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Topicstarter
Beste Mods, staat deze topic verkeerd hier ?
Misschien beter in Internet & Telefonie ?

Geen tweakers crew die wil reageren ook ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:04
Geen idee. We hebben er onlangs voor een klant (www.incontact.nl) geimplementeerd, en het schijnt allemaal te werken.

Ik geloof wel dat het wat haken-en-ogen had.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Topicstarter
vertel graag, de leverancier gaat ons ook een referentie geven, maar meer is beter.
Welke problemen weet je dat misschien ?
En was dat op eigen hardware of de complete IBM geleverde applicance.
Normaal of High Availability cluster ?

..meer = beter..

[ Voor 1% gewijzigd door ReLight op 30-10-2003 22:05 . Reden: struikelen+typen = typo's ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-02 19:44
Wat ik weet van de redenen waarom tweakers.net ervan afgestapt is:

• Firewalling mogelijkheden schenen erg beperkt te zijn.
• Het aan elkaar koppelen van de LBs om zo high availability te krijgen scheen niet goed te functioneren (maar ook niet echt nodig te zijn)

Dit is wat ik volgens mij ooit ergens heb gelezen (dus onder voorbehoud etc.), exacte details weet ik niet, daarvoor zul je bij Kees of ACM moeten zijn.

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Topicstarter
Ja, de functionaliteit kan wel kloppen, de leverancier vertelde al ook zoiets. Maar vertelde er ook bij dat Tw de eerste versies van die dingen hadden (1,5 jaar geleden) en geen 'update' recht hadden.

HA is er belangrijk voor ons, aangezien het 'de' doorgang naar de servers is voor alle mail stromen.

Hmm firewall functies kunnen me gestolen worden daar hebben we checkpoints ervoor zitten..:)

[ Voor 4% gewijzigd door ReLight op 30-10-2003 22:39 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:04
Is Piranha niet iets voor je?

Anyway: die collega die het geimplementeerd heeft is er nu niet, kan het maandag evt vragen

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Topicstarter
DiedX schreef op 31 oktober 2003 @ 09:49:
Is Piranha niet iets voor je?

Anyway: die collega die het geimplementeerd heeft is er nu niet, kan het maandag evt vragen
Graag,

Ik zou je col. het liefset spreken dan, kan je een tel. nummer mailen als hij dat niet erg vind in dat geval ?

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Topicstarter
Okey even een toevoeging voor diegene die ooit dit ook over wegen. De resultaten en impressie tot nu toe:

Na aanmelding op de site 4 dagen tot aflevering van het pakje.
Het hele sotware pakket en eigenlijk het hele product krijg je netjes in een dvd -cd case met hierin een enkele cd. Verder niets. Op de cd staan alle manuals.
User interface, install interface, voorbeelden voor opzet, en command line uitleg. de quick start guide is simpel.
De user interface is java, en werkt op win & linux goed.

Wij hebben de test opgezet op een enkele DELL poweredge 1550 1GHz met 256Mb & 9 gb hdd scsi-2 met 2 x intell 100 Pro nics. Intel cpu.

Het product installeert zich van de bootable cd zelf. Alle partities wissen en zelf laten aanmaken is het simpleste, enkel geeft de setup omgeving niet een verificatie van een keuze zoals 'remove all partitions' De manual legt dit wel allemaal uit( maar wie leest die nu als 1ste :) )
Als je alles laat wissen en opzetten installerd hij ook een bootloader. erg simpel nog.

Na installatie een reboot, en aanloggen op de machine. dmv de user/pw uit de manual. lang leve quick setup.
Er wordt nu een activerings code getoond, en dmv de brainforce website kan je daarmee een Demo Lic. code opvragen. Goed voor 30 dagen spelen & her-installatie.
Na invoeren van de gemailde code, een quick setup sequence.
Hier ook de manual bij, want ik had niet berepen dat hij een subnet dmv een /24 (255.255.255.0 ) had willen hebben. RTFM dus.
eth 0 is het externe netwerk, eth 1 het interne met de servers dus.
Het ip op eth0 is niet je service IP ! maar je moet dus wel een ip 'over ' hebben aan de buitenkant. of verzinnen...
Het wijst zich zelf redelijk goed. Maar je moet wel al goed bedacht hebben hoe het op te zetten. Na wat spelen en 4x opnieuw installeren (duurt maar 3 minuten) omwille van het 'clean setup ' princiepe hebben we de volgende werkende opstelling:
Een 2-poot (2 nics gebruikt) opstelling, de LB doet ook weer Natten van 10.x.x naar 192.168.x.x.

-INET -> ADSL_NAT_Router -> LoadB_nat_router. -> Servers.
Inet -> 212.x.x.x ->10.0.0.138 -> 10.0.0.150 -> 192.168.1.20 & 21

De servers hebben daarbij een Def gateway van de LB. de LB die van de ADSLRouter.
Hierna een poort mapping op de ADSL voor :80 naar intern 10.0.0.151 , het Virtueele IP.
Dmv de LB user interface GUcci een VIP gemaakt voor ip 10.0.0.151:80 naar de 2 achterliggende servers 192.168.1.20 & 21.

In het echt allemaal in 2 minuten op te zetten.
je kan zo weel Virtueele ip's in het externe segment maken wat je wilt, en die intern aan verschuillende servers koppelen.
Het Virtueele ip mag niet gelijk zijn aan het externe (10.0.0.150) ip van de LB zelf.

Ik had een opstelling met 1 arm geprobeerd, dus met 1 nic, maar dat wilde niet 123. De opstelling was in het netwerk ook niet goed na te bouwen zonder echte gateway in het netwerk.

De LB begint na het aanmaken van een tcp service de achterliggende servers poort van die service te pollen en detecteerd goed dat een server er niet meer is. In onze tests gingen er geen connecties verloren of mislukten.

Waarom vooral al die interesse? Nou voor het grootste deel voor de prijs. De Cluster (high availability) vorm, enkel het OS software, is +_ 2000 Euro.
De complete hardware appliances in HA cluster ongeveer 14K euro.

Daar heb je geen cisco HA voor met support. En we hebben niet zulke hoge eisen qua opties en features. Als er nog bijzondere dingen mee gebeuren meld ik het nog wel in dit topic. >:)

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Klinkt goed, bedankt voor de review! Blijft natuurlijk de vraag hoe het zat met die firewallfuncties waar t.net dus kennelijk problemen mee had... Werken die nu wel goed?
En hebben jullie nog leuke benchmarks als aantallen gelijktijdige verbindingen die ze aan kunnen, throughput, etc?

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Topicstarter
Wanneer we ze hebben zal ik nog wat posten.
Foto's ect wellicht.

Intussen een mail gestuurd aan ze, want ze wileden graag de motivatie van tweakers.net weten om ze te vervangen. Hier het mailtje:

Dear Olav,

Thank you for the notification.
I had some feedback on the reason tweakers.net were not happy with the b-100 LB.
They were using them as Firewalls as well, and noticed shortcomings in the functioning of these.
Which I find understandable as the B-100 is not meant as pure firewall I guess.

Thats all I know actually. They had an older version as well.
Maybe you can contact them and offer a newer one as review ?
Their refrence and use did lead you to my sales lead more or less.
Kind regards,

;) dus wie weet tweakers, meer speelgoed ?

Pagina: 1