[pm] Nieuwspost 29837

Pagina: 1
Acties:

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Topicstarter
Deze post:
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=905156
straks mag je niet meer knikkeren... dan moet je knegeren

Rare jongens die amerikanen
staat op +4 overbodig. Tijd voor een pm?

Dit is hoogstens een +1 naar mijn gevoel. Maar goed, er zijn al 49 moderaties overheen gegaan en nu staat het vast.
offtopic:
Sorry, kon zo gauw in de FAQ niet vinden hoe je dit soort topics hoort te maken

//edit:
Ik zie nu pas dat er al een topic over deze draar in het algemeen is. Met de enorm treffende naam "Kriebels..."

[ Voor 18% gewijzigd door JayVee op 27-11-2003 01:09 ]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik heb vanmiddag de kans gekregen - en gegrepen - om dit ding naar +4 grappig te modereren.

Imo vat deze post namelijk perfect het probleem samen - er wordt niet meer naar de betekenis van een woord gekeken, alvorens het gebruik te veroordelen - terwijl 'ie ook nog eens verschrikkelijk gevat is :D Ondertussen staat 'ie op +4 inzichtvol - daar kan ik ook wel mee leven :P

Als dit de enige reactie was geweest, was ik heel tevreden geweest. Over de woorden dan, de betekenis is te triest voor, uh, woorden. * Rataplan wordt af en toe vreselijk moe van PC-mensen.
JayVee schreef op 27 november 2003 @ 01:04:
//edit:
Ik zie nu pas dat er al een topic over deze draar in het algemeen is. Met de enorm treffende naam "Kriebels..."
Dat gaat over een andere nieuwspost ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

* botoo heeft er toch maar ff de [PM] tools voor ingezet.
Ik zie er de (wrange) ontopic woordgrap wel van in, maar +4 is teveel, +2 volstaat.
+4 voor kutmarrokanen? -1 flamebait past imho beter.

De rest van het draadje laat ik voorlopig nog ff voor wat het is in de hoop dat het legioen nog wat bij zal schaven :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Maar die mensen die punten geven doen dat toch uit zichzelf? Jij klinkt alsof je zegt bij de verkiezingen die en die partij heeft wat te veel stemmen gekregen kan er even ingegrepen worden door ...

Dit vind ik fraude, een schande dat dat hier openlijk bedreven word.

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 02:09:
Maar die mensen die punten geven doen dat toch uit zichzelf? Jij klinkt alsof je zegt bij de verkiezingen die en die partij heeft wat te veel stemmen gekregen kan er even ingegrepen worden door ...

Fraude is niet het goede woord. Voor het frontpage moderatiesysteem zijn richtlijnen opgesteld in de vorm van een faq, waarin uitgelegd staat hoe berichten te modereren. Hier gaat je vergelijking met verkiezingen dus mank. Op het moment dat er opvallend afwijkend gemod wordt ten opzichte van de faq zijn er een aantal mensen die wat krachtiger kunnen modden dan anderen om dit te kunnen corrigeren. Termen als schande en fraude zijn dus absoluut niet gepast om te gebruiken.

:)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

Jij klinkt . . .
<--->
Jij klinkt alsof je niet goed weet waar je commentaar op levert, maar je daardoor niet geremd voelt om er een conclusie aan te verbinden ;( .

Lees de Tweakers.net moderatie FAQ er eens op na, als je daarna nog vragen en/of inhoudelijke kritiek hebt ben je welkom om dat hier te spuien . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Gelukkig wordt het openlijk besproken! :)
Zoals hierboven al aangegeven dient moderatie op basis van zekere geobjectiveerde richtlijnen plaats te vinden. Dit in tegenstelling tot verkiezingen waar geen (rationele) basis aan een stem ten grondslag hoeft te liggen. Hoewel er dus voor het modereren regels zijn waaraan tot op zekere hoogte getoetst kan worden of een moderatie 'correct' is, bestaat er natuurlijk altijd een zekere keuzeruimte. Zeker in het geval van zogenaamd 'grappige' reacties. Dat is toch deels een kwestie van smaak.

Als de aangever hier in TMF, de LM, of PM in kwestie nou gemotiveerd en openbaar melding maakt van hoe hij de moderatie van een bepaalde reactie het liefst ziet, dan geeft dat de mogelijkheid om inhoudelijk in debat te gaan. Keuzeruimte veronderstelt namelijk dat je een andere keuze kunt maken en dus eventueel ook daartoe overtuigd kunt worden. Dat kan heel leerzaam zijn, zelfs voor mensen die van zichzelf denken dat ze redelijk goed kunnen modereren omdat ze 't vaak doen.

De openbare melding en bespreking van moderaties is dus volstrekt geen schande. Ik zou het eerder een zegen willen noemen. :Y) :+

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Pagina: 1