igmar schreef op 29 november 2003 @ 22:22:
Wat is positief ? Ik zou verwachten dat het leks in open source veel groter is dan in closed-source, dat is echter niet het geval. Dat betekend dat open-source extreem goed is, closed source slecht, dat er meer naar bugs gezocht worden in closed-source, of weinig in open-source. Take a pick

Ik zie niet in waarom OSS meer leks moet hebben. Een sourcecode vuln. analyzer draaien zowel propietary als oss developers er wel over heen. Voor de rest is het vaak gemakkelijker om maar gewoon te gaan testen, dan code line voor line te gaan analyzeren.
Een performance afweging denk ik. Kernel space is nu eenmaal sneller als userspace. Er draait in Windows zowiezo teveel in kernel space (oa de GUI).
Dit is natuurlijk niet waar. Het graphics subsystem (GDI) draait gedeeltelijk in kernel land, de GUI en bepaalde gedeeltes van de GDI (eg: het print spooler ss) draait gewoon in user land.
IIS draait in kernel space, Apache in userspace. Da's ook een aardig verschil, ik wil het wel eens zien als IIS een gewone userspace app is.
IIS 5.0 draait niet in kernel space - die link die ik je gaf was een vergelijking tussen IIS5 en Apache. Beide in userland.
Mijn ervaring met de Win32 API is dat je constant on de verschillen in windows versies zit heen te werken, hetgeen een ramp is. Da's met met *NIX ook wel zo tussen de versies (als in linux vs freebsd), maar niet zo in releases.
Je haalt heir het verschil aan tussen Win9x en Win2000. Dat is een generatie verschil van OS'en, en dus het is bijna vanzelfsprekend dat je problemen krijgt. Denk bijvoorbeeld ook eens aan de libc5 naar libc6 migratie op
Linux 
De locking kan ik in Linux ook zo krijgen. Niemand zit daar echter op te wachten, ik ken niemand die het gebruikt. IMHO meer nadelen als voordelen. In win32 kun je ook ranges locken, waarom gebruikt niemand dat ?
Dat wordt wel gebruikt - maar omdat je een range locked is voor het groter geheel ook je file in use. Je kan echter heel goed de 1e 406 bytes van een file locken - en ik heb ook appliaties die dat gebruiken. En ook die de 2e 406 bytes locken. En de 3e 406 bytes

netstat verhaal
Win2003's en WinXP's netstat ondersteunt de -o parameter waarmee je de PID op kan vragen van het process.
Veel van de tools die je bij
Linux moet gebruiken om te troubleshooten kan je op Windows ook gebruiken, of er zijn andere tools van. Niet allemaal, wel een boel. Dat deze bij
Linux wel bij zit, en bij Microsoft niet - verklaart misschien ook waarom je voor Fedora Core 3 CD's moet downloaden, en voor WindowsXP 1 CD krijgt.
Software die zich niet wenst te conformeren aan standaarden, waardoor je ofwel het product totaal niet kan gebruiken of alleen dat product in een gehele omgeving kan inzetten.
Waar ik me altijd wel aan stoor is dat als Microsoft een protocol niet 100% implementeert, dan is dat The Evil Empire(tm) - als een Open Source programma dat niet doet, is dat omdat die feature toch niet gebruikt wordt, of omdat die feature 'slecht' (?) is.
Nee bedankt. 3rd party tooltjes om dingen te doen in een omgeving die niet zonder GUI kan. Nee bedankt. Rebooten vanwege nieuwe webserver applicaties e.d.. Nee bedankt.
Rebooten vanwege webserver applicaties. Je bedoelt of een app die onder een webserver draait, of je bedoelt een webserver. Voor beide installaties hoef ik mijn systeem niet te rebooten.
TheGhostInc schreef op 30 november 2003 @ 01:51:
Als jij een Microsoft goeroe bent, en jij denkt dat het dadelijk echt nog steeds Microsoft is die domineert (over een jaar of 5 a 10) dan is het logisch om bij Microsoft te blijven.
Als je verwacht dat de rol van Microsoft binnen afzienbare tijd afneemt, dan is het (misschien) tijd voor een beetje een bredere basis.
Je zou ook gewoon het beste kunnen doen - en dat is per taak en omgeving, een afweging maken welke oplossing voor welk probleem het beste is. Mocht je het nog niet doorhebben - dit kan je trouwens heel goed doen zonder de andere kant met valse waarheden proberen voor te liegen