Toon posts:

Welke 9600XT?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hej mensen,

ben op zoek naar een 9600XT
en heb deze 2 op het oog iemand die mij één wil/kan aanraden?!

Asus Radeon 9600XT/TVD
128 MB DDR-BGA Ati Radeon 9600 XT/TVD AGP 400 MHz EUR 229,00
Excl. BTW: EUR 192,44

Hercules Prophet 9600XT 128 MB DDR-SDRAM Radeon 9600XT AGP 8x 400 MHz EUR 219,00
Excl. BTW: EUR 184,03

Bron: www3.alternate.nl

alvast bedankt!
fresyl

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 23:47 ]

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
Tja ik heb zelf een fx5900 ultra van asus en moet zeggen dat die dingen van asus voor mij echt helemaal geweldig zijn. Dit is nu me 3e asus kaart en hij bevalt me enorm heb nog nooit een defect of error of wat dan ook gehad met hun kaarten.
Hercules is volgens mij ook geen slecht merk maar ik zou persoonlijk voor die van asus gaan.
De goedkoopste kiezen is niet altijd het beste ( kijk maar naar de radeon van club 3d allemaal goedkope prutkoelers zitten daarop die na enkele weken kapot gaan)

Denk toch dat je ff moet vergelijken welke jij het mooiste vindt denk dat je dan je keuze moet maken want het zijn allebei zeer goede merken.

Verwijderd

Topicstarter
tja vind zelf die van hercules het mooist
maar bij Asus zit als het goed is die HL2 actie
maar de kaart is opzich wel goed toch?!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
sjek schreef op 26 november 2003 @ 00:59:
( kijk maar naar de radeon van club 3d allemaal goedkope prutkoelers zitten daarop die na enkele weken kapot gaan)
Die van mij werkt anders na een half jaar nog steeds geruisloos. (ik heb alleen maar Club3D kaarten gehad de afgelopen 2 jaar en nooit gedonder maarja ik ben voor het geluk geboren :+)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Hier bij mij zit er de ASUS(R) A9600XT ? in. Kan er mij iemand vertellen welke GPU temperatuur optimaal is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 02:28:
Hier bij mij zit er de ASUS(R) A9600XT ? in. Kan er mij iemand vertellen welke GPU temperatuur optimaal is?
-273.18 Celsius vermoed ik (0 K) >:)

Effe serieus: Hoe koeler hoe beter! Je temps moeten niet boven de 60 C uitkomen denk ik, net als met cpu's (Si = Si). Dit is echter slechts een richtlijn en gemiddelde. Verschilt per core uiteraard.

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08 20:31

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 02:28:
Ik heb de Asus 9600XT ook, ik heb zelf de temperatuur tot nu toe niet boven de 36 graden uit zien komen, ver binnen de grenzen dus.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

moeilijke vraag, bij asus verwacht ik perse kwaliteit. hercules staat bekend als sterke kaarten die goed overklokbaar zijn. de prijzen liggen zo dichtbij elkaar, ik zou je niet kunnen zeggen neem die of nee neem deze....

60 graden als maximale temp is prima, zorg dat je eronderblijft dan zul je nooit je kaart vernielen. die van mij zit tussen de 47 en 53 graden....
MetroidPrime schreef op 26 november 2003 @ 02:40:
Ik heb de Asus 9600XT ook, ik heb zelf de temperatuur tot nu toe niet boven de 36 graden uit zien komen, ver binnen de grenzen dus.
enne 36 graden? hoe speel je dat klaar :?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 03:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zat zelf ook aan asus te denken ook vanwege de game die je erbij krijgt (HL2)
maar ik kan met deze kaart wel een beetje game toch?
speel eingelijk toch nooit hoger dan 1024x768
(bedankt voor de reacties)

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 13:01

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb de hercules bestelt krijg hem volgende week ergens en hier word ook HL2 bijgeleverd..
Want HL2 word bij elke retail Radeon XT kaart geleverd door een deal van ATi.
Nu nog niet HL2 natuurlijk maar iig wel een coupon om em af te halen als hij uit is.
Verder zou ik nu alleen kijken naar prijsverschil of naar welke winkel hem zo aanbied.
Dit omdat asus en hercules 2 kwaliteitsmerken zijn!

Ik wacht geduldig af op mijn hercules kaartje ! Komt vrijdag bij de leverancier en dan sturen ze hem naar mij toe :D Ik post mijn bevindingen wel ! En natuurlijk even overclocken ik monteer er een zalman ZM-80C op zonder fan.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
sjek schreef op 26 november 2003 @ 00:59:
De goedkoopste kiezen is niet altijd het beste ( kijk maar naar de radeon van club 3d allemaal goedkope prutkoelers zitten daarop die na enkele weken kapot gaan)
Megalol, de club 3d's zijn gewone BBA's, zijn originele ati koelers met een club 3d stickertje erop :D
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 02:36:
[...]

-273.18 Celsius vermoed ik (0 K) >:)

Effe serieus: Hoe koeler hoe beter! Je temps moeten niet boven de 60 C uitkomen denk ik, net als met cpu's (Si = Si). Dit is echter slechts een richtlijn en gemiddelde. Verschilt per core uiteraard.
Op temperaturen richting de 0K werkt electronica niet bepaald meer :) (op 0K staan alle moleculen stil, dat zal lekker werken 8)7 ) Koeler is dus niet altijd beter :)

[ Voor 44% gewijzigd door pagani op 26-11-2003 12:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
TuRk schreef op 26 november 2003 @ 12:49:
Ik heb de hercules bestelt krijg hem volgende week ergens en hier word ook HL2 bijgeleverd..
Want HL2 word bij elke retail Radeon XT kaart geleverd door een deal van ATi.
Nu nog niet HL2 natuurlijk maar iig wel een coupon om em af te halen als hij uit is.
Verder zou ik nu alleen kijken naar prijsverschil of naar welke winkel hem zo aanbied.
Dit omdat asus en hercules 2 kwaliteitsmerken zijn!

Ik wacht geduldig af op mijn hercules kaartje ! Komt vrijdag bij de leverancier en dan sturen ze hem naar mij toe :D Ik post mijn bevindingen wel ! En natuurlijk even overclocken ik monteer er een zalman ZM-80C op zonder fan.
ja ben erg benieuwd
en ja de hercules is goed koper
en mooier vind ik
maar dacht dat je alleen bij die Asus een Game kreeg (coupon)
maar ik zal even kijken
ben benieuwd naar je info over je kaart
en tot hoever ga je hem clocken dan?!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 13:01

TiMMieJ

PSN: Orixez

HL 2 wordt er bij mij gewoon bijgeleverd hoor !
Ik zat net wel even te kijken naar die asus maar die TVD ofzow die heeft dus vivo en dat heeft de hercules niet ! Dit zou dus een heel goed argument zijn als je dit wilt gebruiken om de asus te nemen.

Het clocken van de kaarrt die ik krijg hangt van de kaart af ! Tot hoever wil die gaan etc... maar dat meld ik zodra ik hem volgende week heb.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-08 00:07

Hu9o

Schokkend

johnnyv.nl schreef op 26 november 2003 @ 12:51:
[...]

Megalol, de club 3d's zijn gewone BBA's, zijn originele ati koelers met een club 3d stickertje erop :D

[...]

Op temperaturen richting de 0K werkt electronica niet bepaald meer :) (op 0K staan alle moleculen stil, dat zal lekker werken 8)7 ) Koeler is dus niet altijd beter :)
bij die temp staan idd de moleculen stil. Maar dit is geen ramp voor de werking van een core. Als de electronen stil gaan staan, dan is het wel een probleem.. En daar zorgen net die laatste 0.18 graden voor. Dus bij 0.18 K zou de core in theorie moeten werken. Maar natuurlijk heb je problemen met condens en negatieve uitzetting, enz....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08 20:31

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 02:41:
moeilijke vraag, bij asus verwacht ik perse kwaliteit. hercules staat bekend als sterke kaarten die goed overklokbaar zijn. de prijzen liggen zo dichtbij elkaar, ik zou je niet kunnen zeggen neem die of nee neem deze....

60 graden als maximale temp is prima, zorg dat je eronderblijft dan zul je nooit je kaart vernielen. die van mij zit tussen de 47 en 53 graden....

[...]

enne 36 graden? hoe speel je dat klaar :?
Ik zat verkeerd te kijken, de GPU wordt 39 graden en het geheugen 45 graden . Warmer dan dat wordt het ding echt niet, ik heb ook niets aan de kaart aangepast ofzo.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

gpu 39 is al weinig vind ik en daar komt ie niet eens bovenuit..... met geheugen bedoel je de geheugen OP je videokaart? wordt daarvan ook de temperatuur weergegeven?

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 21:51

QkE

In your face Gnagna

Mag ik je een tip geven. Op de pricewatch staat nou een 9800SE all-in-wonder van Hercules voor de prijs van 224,-. Dit lijkt me toch wel heel interessant als je dat vergelijkt met die XT's van jou. Daarbij presteert die 9800 net zo goed als een 9800 XT met een software hack. Het enige wat je dan moet missen is Halflife 2, maar die zou ik dan aan Sinterklaas vragen :)

edit:

Linkje naar de review van die 9800 AIW nieuws: Hercules 3D Prophet All-In-Wonder 9800SE gereviewed

[ Voor 24% gewijzigd door QkE op 26-11-2003 18:29 ]

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
QkE schreef op 26 november 2003 @ 18:26:
Mag ik je een tip geven. Op de pricewatch staat nou een 9800SE all-in-wonder van Hercules voor de prijs van 224,-. Dit lijkt me toch wel heel interessant als je dat vergelijkt met die XT's van jou. Daarbij presteert die 9800 net zo goed als een 9800 XT met een software hack. Het enige wat je dan moet missen is Halflife 2, maar die zou ik dan aan Sinterklaas vragen :)

edit:

Linkje naar de review van die 9800 AIW nieuws: Hercules 3D Prophet All-In-Wonder 9800SE gereviewed

Misschien beetje offtopic maar ik wist niet dat Sinterklaas ook in April pakjes rondbrengt :P

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Voor een XT de ASUS waarom ? Omdat die Cooling veel beter is dan de standaart en zit ook nog lekkere software bij dus ik zou voor die gaan al helemaal omdat die overdrive uit gaat als i te heet wordt en aangezien die ASUS beter coolt ben je dus sneller. De Herc is Qua cooling trouwens ook niet mis ziet er wel mooi uit maar de 9800 XT is zekers ASUS. de 9600 XT zal spannend worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 26-11-2003 18:53 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 21:51

QkE

In your face Gnagna

Kijoki schreef op 26 november 2003 @ 18:42:
[...]

Misschien beetje offtopic maar ik wist niet dat Sinterklaas ook in April pakjes rondbrengt :P
offtopic:
Denk jij dat HL2 in april uitkomt :)

• pagani
  • Niet online
Astennu schreef op 26 november 2003 @ 18:46:
Voor een XT de ASUS waarom ? Omdat die Cooling veel beter is dan de standaart en zit ook nog lekkere software bij dus ik zou voor die gaan al helemaal omdat die overdrive uit gaat als i te heet wordt en aangezien die ASUS beter coolt ben je dus sneller. De Herc is Qua cooling trouwens ook niet mis ziet er wel mooi uit maar de 9800 XT is zekers ASUS. de 9600 XT zal spannend worden.
Ik dacht (en weet zeker) dat juist de hercules beter koelt en beter overklokbaar is O-)

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op 26 november 2003 @ 19:49:
Ik dacht (en weet zeker) dat juist de hercules beter koelt en beter overklokbaar is O-)
bewijs het eens? onderbouw je mening met bijv. reviews, dacht en weet zeker is niet voldoende :P

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 20:13:
[...]

bewijs het eens? onderbouw je mening met bijv. reviews, dacht en weet zeker is niet voldoende :P
Mmmm, kan hier wel een opsommig maken van alle tests van radeonkaarten, maar zoals al eerder in dit topic vermeld staat hercules bekend om de overklokbaarheid.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kwestie van prijs/extra's afwegen en dan je keuze maken, kwa snelheid verschillen kaarten van hetzelfde type maar ander merk nauwelijks.

Zie ook http://gathering.tweakers...t_messages/610591#welkevk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.