met 100% snelheid (190kb/s met chello classic) aan het downloaden van
http://www.hardware-mag.de/dlcenter.php?id=563
bij guru3d kreeg ik maar 4kb/s
http://www.hardware-mag.de/dlcenter.php?id=563
bij guru3d kreeg ik maar 4kb/s
Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200
There is no place like ::1
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 13:35 . Reden: Effe linkje derbij gezet ]
Ik haal met hetzelfde systeem 2978. En ik heb 512 extra ram bijgezet. Hoe ken dat dan??mcB schreef op 26 november 2003 @ 22:37:
Met mn aldi-pc van eind 2002 (MD8000XL zonder aanpassingen/uitbreidingen) haal ik een score van 3277.
specs:
• P4 2,66Ghz 533Mhz FSB
• MSI MS-6701
• 256 MB Samsung PC2700
• MSI nVidia GeForce 4 Ti 4200 128 MB
• 120 GB Seagate
Verwijderd
http://www.microsoft.com/...f1182cdf24&DisplayLang=enVerwijderd schreef op 27 november 2003 @ 14:22:
gek? Bij mij benchmarkte die wel, maar gaf geen score" System suite must be on to get scores" ...
weet iemand wat dit betekent? En hier gaf die ook de WMC error aan.
[ Voor 14% gewijzigd door Taro op 28-11-2003 07:00 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
computer voor alle werkzaamheden
Dat kan je wel doen maar dan ga je denk ik vanavond een topic openen waarom je HTT niet werkt enzoEdwin van Cleef schreef op 28 november 2003 @ 07:45:
ik kom er net dus achter dat mijn mb geen HTT ondersteund![]()
mijn specs zijn als volgt
mb eagletec(ECS)
cpu p4 2.4 533 fsb
gf4 4200ti standaard
256mb pc2100 mem
120gb ibm ATA100
score 2918
ga vanmiddag maar eens shoppen om een goed mb voor mijn p4 te halen die HTT ondersteund en tevens goed overclockbaar is incl 1GB 400mhz mem![]()
zal hij wel van opknappen want vind mij score niet echt om over naar huis te schrijven
Verwijderd
Windows Media EncoderVerwijderd schreef op 28 november 2003 @ 12:27:
Deze link werkt niet bij mij, hoe heet zodat ik dit manual kan downen ??
| My SpiderWeb |
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door wagenveld op 28-11-2003 16:31 ]
Misschien helpt een update naar versie 5.1.1wagenveld schreef op 28 november 2003 @ 16:09:
Same here, maar hier krijg ik een foutmelding van DivXversie 5.0.5 Ksnap er naks van
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Die G550 heeft relatief weinig invloed op de eindscore. Alleen in de Pro-versie van PCMark wordt echt gekeken naar 3D-capabilities.Ik haal 3300 puntjes op een dual Athlon XP 2400+ 2,0GHz met een ultratrage Matrox G550
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
Gewoon dit installeren en hij zeurt niet meer:Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 02:09:
2676 met m'n virusscanner lekker aan en what not. Iig niks afgesloten.
Hij begon nog te miepen dat WIMP9 er niet op staat hier. Jah dat klopt en die komt er niet op ook. Kom nou
[ Voor 106% gewijzigd door Tyrian op 30-11-2003 02:46 ]
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 02:39 ]
Maar dat codec pack is net iets anders dan het Windows Media Video 9 Video Compression Manager pakketVerwijderd schreef op 30 november 2003 @ 02:38:
WM9 codecs heb ik idd al lang. Media Encoder ook, geen idee welke versie maar als ie de 9 codecs heeft zal ie dat ook wel kunnen.
Maar de player komt er dus echt niet op
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Raku op 30-11-2003 03:24 ]
Raku
Hans van Zijl
computer voor alle werkzaamheden
Kan me herrineren dat HTT in bepaalde 533 Mhz proc was gelocked. Too bad dusEdwin van Cleef schreef op 30 november 2003 @ 23:34:
@ sir killalot
Dat kan je wel doen maar dan ga je denk ik vanavond een topic openen waarom je HTT niet werkt enzo
Die P4 die je nu hebt heeft geen HTT dus een mobo halen die het wel ondersteund heeft erg weinig zin, of je moet ook gelijk een nieuwe P4 willen kopen
Van de P4 procs met een 533 MHz FSB heeft alleen de 3.06 GHz versie HTT
beetje vreemd want bij mijn specs van pcmark staat dat de cpu HTT ondersteund maar disabled is hoe verklaar je dat dan![]()
foutje in de software soms?
Raku
Verwijderd
Mn eerste benchmark gaf een score van 3100.BertusG schreef op 27 november 2003 @ 13:38:
[...]
Ik haal met hetzelfde systeem 2978. En ik heb 512 extra ram bijgezet. Hoe ken dat dan??
Strix (Skullflame)
Edwin, lees deze topics maar eens:Edwin van Cleef schreef op 30 november 2003 @ 23:34:
beetje vreemd want bij mijn specs van pcmark staat dat de cpu HTT ondersteund maar disabled is hoe verklaar je dat dan![]()
[ Voor 5% gewijzigd door Tachyon op 01-12-2003 00:33 ]
Ik heb er sinds dit weekend een Radeon 9600XT in hangen en de baggertrage Promise FastTrak S150 SX4 met 256MB cache vervangen door een FastTrak S150 TX2plus. Ik haal nu een score van 4276 punten, dus bijna 30 procent hoger.Tachyon schreef op 30 november 2003 @ 01:10:
[...]
Die G550 heeft relatief weinig invloed op de eindscore. Alleen in de Pro-versie van PCMark wordt echt gekeken naar 3D-capabilities.
Ik vraag me ook af in hoeverre de test geoptimaliseerd is voor een dual CPU-systeem.
Gezien het woord 'Multithreaded' zou je dat wel verwachten. Maar als dat inderdaad zo is vind ik een score van 3300 wat aan de lage kant.
Een Athlon XP 2400+ op 2,0GHz heeft inderdaad een hogere IPC dan een P4 op 2,0GHz, daarom heet het een 2400+. Hij is meestal trager dan een P4 2,8GHz, zeker op een 760MPX chipset die één van de eerste en daarmee ook één van de traagste DDR-geheugencontrollers heeft.Er draait hier nog een P4 2.8 zonder HTT en met een G400 waarmee ik 3200 haal. Mede gezien de (veel) hogere IPC van een XP en het feit dat het er 2 zijn zou je toch meer verwachten. Of mis ik iets?
[ Voor 37% gewijzigd door Femme op 01-12-2003 11:48 ]
Nu is het enkel nog de vraag of de S150 TX2Plus een grote invloed heeft gehad of de radeon. Er is maar 1 grafische test , dus zoveel moet de videokaart dan niet uitmaken denk ik?Femme schreef op 01 december 2003 @ 11:41:
[...]
Ik heb er sinds dit weekend een Radeon 9600XT in hangen en de baggertrage Promise FastTrak S150 SX4 met 256MB cache vervangen door een FastTrak S150 TX2plus. Ik haal nu een score van 4276 punten, dus bijna 30 procent hoger.
Ik heb hetzelfde systeem , maar dan met 9800 XT en haal ongeveer 4500 punten. Scheelt maar 400 punten dusRoger_Rabbit schreef op 01 december 2003 @ 12:17:
Heb ook even mijn nieuwe moederbord getest:
mijn specs:
Pentium IV 3ghz 800 fsb + Hyper Trading
ASUS P4C800-e Deluxe
2* 256 mb Dual Channel Twinmos
Oud geforce 2 kaartje van Elsa
Dit is mijn score: 4142
http://service.futuremark.com/compare?pcm04=46773
[ Voor 34% gewijzigd door Raku op 01-12-2003 13:38 ]
Raku
Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB
Verwijderd
Klopt,jwpmzijl schreef op 30 november 2003 @ 18:12:
Hmm, het lijkt erop dat PCmark04 slechts voor single processor systemen is gemaakt. Ik heb een dual Xeon 2,67Mhz. en de score is 4558 als de PC zonder extra processen opstart. Daarbij komt de processor belasting nooit boven 50%. Draai ik PCmark04 op de achtergrond met virusscanner aan terwijl ik aan het surfen ben en tevens naar muziek aan het luisteren ben dan zakt de score naar 4500 (slechts 58 punten dus).
Kortom PCmark04 is voor dual proc. systemen niet maatgevend.....
[ Voor 18% gewijzigd door DiLDoG op 01-12-2003 12:43 ]
Zoals Femme ook aangeeft is de test wel gedeeltelijk multithreaded. Daarbij lijkt het erop dat er slechts 2 threads gehanteerd worden om de bezitter van een P4 met HT enabled te plezieren. Daar hebben dual XEON gebruikers met HT enabled dus weinig aan. Kortom er zijn voor Futuremark nog steeds punten voor verbetering. Dat zal dan wel PCmark05 worden waarbij dan tevens dual-core processoren ondersteund moeten worden met HT enabled heb je dan 4 logische processorenVerwijderd schreef op 01 december 2003 @ 12:21:
[...]
Lijkt me behoorlijk gare test als ie de dual processor niet eens benut, daar waar dit de software an sich wel doet! -kortom geen geheel 'eerlijke' weergave van de feiten, maar dit zijn we van futuremark ondertussen wel gewend...
Hans van Zijl
Verwijderd
Je hebt uiteraard gelijk, maar het blijft vreemd dat ze dual / quadro cpus blijven negeren. Op deze manier krijgen ze natuurlijk nooit de naam een fatsoenlijke testsuite te kunnen leverenjwpmzijl schreef op 01 december 2003 @ 14:49:
[...]
Zoals Femme ook aangeeft is de test wel gedeeltelijk multithreaded. Daarbij lijkt het erop dat er slechts 2 threads gehanteerd worden om de bezitter van een P4 met HT enabled te plezieren. Daar hebben dual XEON gebruikers met HT enabled dus weinig aan. Kortom er zijn voor Futuremark nog steeds punten voor verbetering. Dat zal dan wel PCmark05 worden waarbij dan tevens dual-core processoren ondersteund moeten worden met HT enabled heb je dan 4 logische processoren. Op een dual-mobo worden dat dus 8 logische processoren. Dat is pas vet
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 16:27 ]
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
[ Voor 15% gewijzigd door ReCreator op 01-12-2003 18:37 ]
Verwijderd
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 19:24 ]
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Lees dit nog even door:pietje63 schreef op 01 december 2003 @ 20:18:
Mijn pc voldoet niet eens aan de minimale systeem eisen dus ga het maar niet uitproberen.. wordt bang voor een negatieve score
Verder inderdaad jammer dat meerdere cpu's niet altijd optimaal worden benut en dat grafische kaarten een zo sterke invloed hebben op het totaal.
Wat mij een leuke optie lijkt in benchmark programma's is dat je eerst aangeeft wat je meestal met je pc doet, hij dan een benchmark draait en aangeeft wat de knelpunten van je systeem zijn. Ik denk dat veel mensen (vooral zakelijke gebruikers) dan op de harde schijf uitkomen.
Raku
Verwijderd
AARGh, sorry hoor maar dit is toch bezopen?!?Tachyon schreef op 01 december 2003 @ 18:11:
Het maakt inderdaad uit of je de priority op realtime zet icm het uitzetten van HTT. Mijn score was 4159 en is nu:
[afbeelding]
DUIZEND punten erbij...![]()
![]()
Hmm, op deze manier maak je niet echt duidelijk dat je snapt wat HTT is.ReCreator schreef op 01 december 2003 @ 18:20:
Hmm dat werkt natuurlijk alleen bij Pentiums... of zeg ik nu wat stoms aangezien HTT softwarewatig uitgevoerd kan worden op 'alle' CPU's...
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Oke, ik had inderdaad iets anders begrepen... Ik had begrepen dat Photoshop en sommige andere software de HT ondersteunden deze ook gingen vragen van niet HT procs en ook werkte...leuk_he schreef op 02 december 2003 @ 08:32:
[...]
Hmm, op deze manier maak je niet echt duidelijk dat je snapt wat HTT is.
-HT werkt alleen op recente P4 cpu's
-Er is geen software die zonder HT niet werkt en met HT wel. (andersom wel, maar dat eerder een bug in die software, zie "sound drivers")
-HT KAN de performance verbeteren (Typische 20%) maar ook verslechteren aangezien programma's die meer (virtuele of echte) processors gebruiken extra overhead hebben.
Intel heeft nooit helemaal duidelijk gemaakt welke programma's 20%-50% sneller zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door ReCreator op 02-12-2003 09:28 ]
Inderdaad erg vreemd ja. Dat een benchmark hoger scoort als je de priority op realtime zet is op zich wel logisch, maar als dat alleen maar gebeurt als je HTT uitzet is dat niet. Overigens werkt HTT niet negatief uit als je de priority gewoon op normal laat staan. Dan levert het een behoorlijke snelheidswinst op tov HTT uit, zoals te verwachten.Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 01:09:
[...]
AARGh, sorry hoor maar dit is toch bezopen?!?
Zo heb je een progje dat rekensnelheid va pc's vergelijkt, en dan ondersteund ie geen dual procs en de hyperthreading werkt negatief uit.
Wat een bende...
Verwijderd
Idd, iemand met net dat beetje meer achtergrond info zou gewenst zijn!Tachyon schreef op 02 december 2003 @ 09:49:
[...]
Inderdaad erg vreemd ja. Dat een benchmark hoger scoort als je de priority op realtime zet is op zich wel logisch, maar als dat alleen maar gebeurt als je HTT uitzet is dat niet. Overigens werkt HTT niet negatief uit als je de priority gewoon op normal laat staan. Dan levert het een behoorlijke snelheidswinst op tov HTT uit, zoals te verwachten.
Het geeft ook aan dat developers er nog niet helemaal uit zijn hoe ze HTT efficient kunnen gebruiken. Misschien dat een SMP/SMT/Multithreading-guru zijn licht eens over dit verschijnsel zou kunnen laten schijnen?
Verwijderd
Mja die 4600 punten van mij zijn natuurlijk ook helemaal niet gek...ReemF schreef op 02 december 2003 @ 12:25:
Theunage, gedeeltelijk zit er al een games-bench in PCMark04, namelijk de DirectX test (die vallende blokken). Dus PCMark04 is best compleet al. En dat gebeuren over dual-ondersteuning: Er zijn nog steeds weinig thuisgebruikers die een dual-sys hebben staan, en specifiek daarvoor een bench ontwikkelen is veel duurder/moeilijker, dan voor 'normale' pc's
. Vandaar dat PCMark04 een niet al te grote puntenwinst toont met dual systemen.
Ik zal hem zelf vanavond ook eens draaien, zowel op stock als oc'speed. Heb eerder al een testrun gedaan maar toen stond er nog heel veel open en haalde ik maar 3900 punten, dat moet meer worden
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 13:55 ]
Klik hier maar eens en download die encoder 9... ik dacht eerst ook de juiste te hebben maar dat bleek van niet toen ik verder zocht.. hiermee lukte het mij echter wel...GNIFFEL schreef op 02 december 2003 @ 14:23:
Bij mij zegt hij steeds aan het einde van de test: "System suite must be selected to obtain PCmark score". Wat houd dit in en hoe en waar selecteer ik dit? Ik had trouwens eerst nog niet die video codecs maar heb ze nu wel geïnstalleerd. Ik ga het vanavond na een keer opnieuw opstarten nog maar een keer proberen.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 15:22 ]
Deze knopEdwin van Cleef schreef op 30 november 2003 @ 23:34:
@ sir killalot
Dat kan je wel doen maar dan ga je denk ik vanavond een topic openen waarom je HTT niet werkt enzo
Die P4 die je nu hebt heeft geen HTT dus een mobo halen die het wel ondersteund heeft erg weinig zin, of je moet ook gelijk een nieuwe P4 willen kopen
Van de P4 procs met een 533 MHz FSB heeft alleen de 3.06 GHz versie HTT
Ik heb die encoder al eens geinstalled en nog steeds kreeg ik dat bericht, hoor. Erg vervelend! Nu zegt iemand op het Futuremark forum dat ik eens al m'n codecs enzo moet uninstallenReCreator schreef op 02 december 2003 @ 14:38:
[...]
Klik hier maar eens en download die encoder 9... ik dacht eerst ook de juiste te hebben maar dat bleek van niet toen ik verder zocht.. hiermee lukte het mij echter wel...
succes!
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Je moet ook de Windows Media Video 9 Video Compression Manager installerenOkyah schreef op 02 december 2003 @ 18:48:
[...]
Ik heb die encoder al eens geinstalled en nog steeds kreeg ik dat bericht, hoor. Erg vervelend! Nu zegt iemand op het Futuremark forum dat ik eens al m'n codecs enzo moet uninstallen
Denderende oplossing
Het ondersteund zeker duals. Open voor de grap je taskmanager en zie wat er gebeurd tijdens de render tests (ze heten niet voor niets multithreadedReCreator schreef op 02 december 2003 @ 12:16:
It's all about the money![]()
Maar als ik het goed begrijp ondersteund PcMark '04 geen duals? of gedeeltelijk...
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Nou je het zegt:Het ondersteund zeker duals. Open voor de grap je taskmanager en zie wat er gebeurd tijdens de render tests (ze heten niet voor niets multithreaded ): bij sommigen loopt de cpu load op tot 100% en bij anderen tussen de 60 en 80%.
Verwijderd
ik had nimo codecs pack 5 op m'n pc staan en msn plus. Maar nadat ik deze had geinstalleerd begonnen de problemen (wmp, Nero) nu heb ik ze eraf gegooid en ik kan ook de benchmark draaienOkyah schreef op 02 december 2003 @ 18:48:
[...]
Ik heb die encoder al eens geinstalled en nog steeds kreeg ik dat bericht, hoor. Erg vervelend! Nu zegt iemand op het Futuremark forum dat ik eens al m'n codecs enzo moet uninstallen
Denderende oplossing
Realtime heeft op zich niks met de benchmark te maken. Start PCMark en ga dan naar je Task Manager (taakbeheer). Zoek daar onder het tabblad Processes PCMark weer op, rechts-klik en zet de Priority op Realtime.Ik zie allemaal mensen die het over realtime hebben? Kan ik hem daar ook op zetten of is dat alleen met HTT en dus p4's?
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 02:54 ]
FF je project 'publishen', dan kunnen we even kijken...The project id is not valid - it is possible that this project has not been published. Please check the URL.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 17:54 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 19:23 ]
Technical Details associated with the PCMark04 Patch (Build 110):
Hard Disk Tests now work also on Windows 2000;
Command line options have been added for the Pro version (enables automated test runs based on self developed scripts);
WMV Compression test stability has been improved;
All reported and reproduced minor issues have been fixed.
Verwijderd
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
D2 acc: *Mrboomblasterhc
[ Voor 5% gewijzigd door sjaakaq op 06-06-2004 12:46 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
wat voor videokaart heb jij dan?
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
[ Voor 73% gewijzigd door Blauw op 13-06-2004 16:40 ]
[ Voor 6% gewijzigd door nFo op 26-06-2004 13:16 ]
een asus 9800xt.joostve schreef op 06 juni 2004 @ 13:38:
[...]
wat voor videokaart heb jij dan?
k vind mij score wat aan de lage kant eigenlijk
D2 acc: *Mrboomblasterhc
Verwijderd
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq