Toon posts:

w2k3 server langzaam opstarten en afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een net nieuwe w2k3 instal gedaan en dcpromo gedraait, maar nu = ie ongelooflijk langzaam met opstarten en afsluiten. Ik heb er btw ook exchange 2003 opstaan.. volgens mij ligt et daaraan.. wat kan ik hier aan doen??

Verwijderd

wat voor een systeem is het eigenlijk?
Is misschien wel handig om te weten ;)

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kijk eens in je event log, staat daar misschien iets vreemds in? :)

Zie ook: Windows 2003 + Exchange 2003 sluit traag af

Verwijderd

Topicstarter
et draait op een:

p4 2600
1024 mb intern
2x 80 gb mirror

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Staat in je netwerkeigenschappen je server wel zelf als DNS server.

Verder lees die thread hierboven ff door.. die gepost is.

[ Voor 50% gewijzigd door mutsje op 25-11-2003 21:48 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En het kan misschien ook zijn dat je active directory hebt geinstaleert, dat vertraagt ook enorm...

Kan je misschien gewoon zeggen wat je allemaal draaiende hebt? ipv dat wij moeten gaan raden

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Vorkie schreef op 25 november 2003 @ 21:47:
En het kan misschien ook zijn dat je active directory hebt geinstaleert, dat vertraagt ook enorm...

Kan je misschien gewoon zeggen wat je allemaal draaiende hebt? ipv dat wij moeten gaan raden
Active Directory vertraagt niet. Laten we dat gelijk even de wereld uitruimen. AD spreekt alleen meer resources aan bij opstarten en queuries op je Global Catalog server maar dan praten we over verdomd grote omgevingen en niet 1 @home computer.
Ook meld TS dat hij Windows 2003 Server en Exchange2003 draait..... lezen is een vak ansich he.

TS
Als je DNS server niet in de eigenschappen van je NIC naar zichzelf wijst gaat AD bij opstarten naar buiten querien opzoek naar zichzelf. Ook zul je dan merken met bv opstarten AD Users and Computers dat die fijn lang een zandloper vertoont en op den duur jou users en dergelijke toont.

[ Voor 6% gewijzigd door mutsje op 25-11-2003 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
de 1e dns heb ik zn eigen ip ingestelt en 2e dns de dns van mn router.. het openen van user en compu's gaat gewoon zoals et hoort.

ik las in dat andere topic dat er een soort van vertraging in zit.. zal ik die es aanpassen??

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 22:13:
de 1e dns heb ik zn eigen ip ingestelt en 2e dns de dns van mn router.. het openen van user en compu's gaat gewoon zoals et hoort.

ik las in dat andere topic dat er een soort van vertraging in zit.. zal ik die es aanpassen??
maw: verkeerd dns geconfigureerd,

die server mag alleen zichzelf als dns hebben (ik ga er vanuit dat ie een dns draait)

die dns config je als forwarder (zie mutsje die heeft er diverse boeken over geschreven)

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Controleer even ofdat de writebehind cache wel aanstaat, zie ook dit: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q259716

offtopic:
zwelgje O+
Pagina: 1