Toon posts:

Windows 2003 + Exchange 2003 sluit traag af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een probleem met Windows 2003 icm Exchange 2003
Ik zal het probleem even goed samenvatten

Als ik Windows 2003 installeer + de chipset drivers +dns +ad werkt alles perfect
Windows boot snel, sluit snel af en draait als een speer
Zodra ik exchange 2003 installeer boot Windows snel en loopt windows als een speer maarrrr nu duurt het afsluiten van de server ongeveer 10 minuten

Dit alles draait op onderstaande configuratie

Msi K7Tpro266, Amd XP2100+, 768MB PC2100, 80GB Maxtor 7200RPM 2MB, Realtek 8139 chip based nic

Ik heb "gegoogled" en hier op het forum gezocht maar kom niks tegen voor deze combinatie.
Ik kan me niet voorstellen dat Exchange 2003 er zo lang voor nodig heeft om alle gegevens weg te schrijven aangezien er nog maar 1 mailbox aangemaakt is.

Op zich is het niet zo'n probleem hoor want hij staat in principe 24-7 aan maar als ik dan even wat veranderd of geinstalleerd heb vind ik het zwaar irritant om te moeten wachten tot hij eindelijk weer geboot is

Ik hoop dat er iemand een oplossing weet want ik ben al weken bezig en na een aantal herinstallaties ben ik het een btje zat aan het worden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je eerst manueel je services stopt voordat je afsluit, sluit je Windows dan wel snel af? Overigens is het normaal dat je je database (en Exchange is (o.a.) een database) netjes shutdowned voordat je je server down gooit.

Overigens past Exchange (2000 en 5.5 toch) de timeout die een service mag hebben om zichzelf netjes uit te sluiten voordat deze gekilled wordt. Ik vermoed dat 2003 dat ook wel zou doen. Deze timeout aanpassen is gedaan om te voorkomen dat de database corrupt gaat tijdens het afsluiten, misschien dat het deze timeout is die je merkt.

Verwijderd

ik heb alleen ervaring met windows 2000 en exchange 2000 maar exchange is een service waar nog veel meer services aanhangen. het stoppen van deze services heeft idd wel ff tijd nodig. Een exchange server is ook niet bedoeld om op een server te draaien die constant uitgaat natuurlijk in neem aan dat je het thuis gebruikt :?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Exchange vreet zonder meer een hele hoop geheugen. Ik had hetzelfde op een gegeven moment op NT4 met exchange 55....duurt echt een eeuw voordat al die services zijn afgesloten. Oplossing bleek een service pack te zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 17:23:
Zodra ik exchange 2003 installeer boot Windows snel en loopt windows als een speer maarrrr nu duurt het afsluiten van de server ongeveer 10 minuten
Grote kans dat de services van Exchange blijven hangen. Na 10 minuten worden die services gekilled namelijk. Je kunt deze timeout aanpassen:
http://groups.google.com/...88%40TK2MSFTNGP10.phx.gbl
Maar dat is IMHO niet aan te raden.

feit blijft dat de service op de een of andere manier blijft hangen. Ik heb zoiets meegemaakt met een RC versie van Exch 2003 en Win 2003 in testomgeving, jij draait waarschijnlijk gewoon de final versies?

Maar zoek ook eens op groups.google.com: klik
elevator schreef op 01 november 2003 @ 17:25:
Overigens past Exchange (2000 en 5.5 toch) de timeout die een service mag hebben om zichzelf netjes uit te sluiten voordat deze gekilled wordt. Ik vermoed dat 2003 dat ook wel zou doen. Deze timeout aanpassen is gedaan om te voorkomen dat de database corrupt gaat tijdens het afsluiten, misschien dat het deze timeout is die je merkt.
Die timeout is standaard 10 minuten. Dus grote kans dat dat deze timeout is ja.

[ Voor 3% gewijzigd door blackd op 01-11-2003 17:31 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen. Het is inderdaad de waittimetokill die op 600000 stond. Ik had hem even op 6000 gezet en het ging onwijs snel. Ik zet hem toch maar weer wat hoger voordat de db corrupt raakt. Ik neem aan dat de helft genoeg zal zijn ?
Pagina: 1