Via Mac adressering automatisch pcnaam

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• Jaime
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10-2025
Voor mijn stageplaats (een school) moet ik (afmaken waar mijn voorganger gestopt is) een PowerQuest Deploycenter server (5.0) inrichten . Omdat het een school betreft waar ze gebruik maken van vnc (dus windows client) moet iedere pc een unieke naam krijgen. Er wordt gebruik gemaakt van DHCP dus het MAC adres is het enigste wat uniek is aan de systemen. Het netwerk draait op Novell 6.1 en de Deploy center op W2KS.
Is er een mogelijkheid (bijvoorbeeld een programma dat niet graties (liever wel) hoeft te zijn )dat de systemen na het terug plaatsen van de image hun oorspronkelijke computernaam weer terug krijgen zodat dit niet handmatig hoeft te gebeuren? (liefst in DOS om netwerkconflicten te voorkomen).

Ben al meer dan een week aan het zoeken en kom niets tegen in de handleiding of op de site. Zoeken tussen bestaande topic's bevestigde alleen maar mijn mening dat de handleiding zwaar kl*te :r is en er weinig informatie op de PowerQuest site te vinden is :'( .

Vind het teleurstellend en onbegrijpelijk dat er niet zo'n functie in drive image zit ingebakken want willen zo veel mogelijk automatisch laten doen en hebben niet zo veel ruimte om voor ieder systeem een eigen image op de server te hebben

Intell 630, 1024RAM, 6600GT Silencer 256mb DDR3, 450GB HDD (1X200, 1X250), WinXP prof

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-03 13:28
Volgens mij moet dit te doen zijn met sysprep van microsoft, hoef je alleen nog maar de pcnaam in te vullen bij het aanzetten. Ik weet ook dat Norton Ghost Ent. deze optie heeft.

• Jaime
Maken helaas nog gebruik van windows 98 (dus geen sysprep) en de systeembeheerder heeft graag dat alles automatisch gebeurt (wat mijn voorganger ook niet gelukt is) en hij wil ook niet van het aangeschafte deploy center af :(

Intell 630, 1024RAM, 6600GT Silencer 256mb DDR3, 450GB HDD (1X200, 1X250), WinXP prof

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-04 17:46
Hebben wij wel iets voor maar dat is eigen maatwerk

MAc.exe en een mac.ini die het mac adres aan de pc koppelt en daardoor door 1 keer inloggen d.m.v een forcerun via novell de handel weer goed zet.

dus als je handig bent met vb.....

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als je DHCP gebruikt kun je de DHCP-server zo configureren dat elk MAC-adres een vast IP-adres toegekend krijgt. Aangezien een IP-adres via DNS of hosts-file weer aan een of meer namen kan worden gekoppeld ben je zo een heel eind.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Jaime
Dat laatste morgen maar eens met de systeembeheerder overleggen, heb geen verstand van vb maar waar kun je die bestandjes vanaf halen?

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-04 17:46
Kun je nergens vandaan halen... is eigen maak

Verwijderd

Mocht je nog op zoek zijn:
In een door mij ontwikkelt login programma (wordt o.a. gebruikt op verschillende scholen en universiteiten) is een van de opties de volgende:
Je hebt (bvk) op je server een lijst van alle mac adressen in je netwerk met daaraan gekoppeld de naam die de PC moet krijgen. Voordat je inlogt kijkt het programma naar die lijst en als de naam van de PC niet overeenkomt met de naam die bij het mac adres hoort (bijv. na het gebruik van ghost oid) dan verandert hij deze (en reboot).
Mocht je het willen testen (is geen freeware) dan kan je mailen naar mijn nick @mytweakers.net

• Jaime
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 09:04:
Mocht je nog op zoek zijn:
In een door mij ontwikkelt login programma (wordt o.a. gebruikt op verschillende scholen en universiteiten) is een van de opties de volgende:
Je hebt (bvk) op je server een lijst van alle mac adressen in je netwerk met daaraan gekoppeld de naam die de PC moet krijgen. Voordat je inlogt kijkt het programma naar die lijst en als de naam van de PC niet overeenkomt met de naam die bij het mac adres hoort (bijv. na het gebruik van ghost oid) dan verandert hij deze (en reboot).
Mocht je het willen testen (is geen freeware) dan kan je mailen naar mijn nick @mytweakers.net
Heb net een maitje gestuurd en ben zeer benieuwd of het eindelijk opgelost is :*)

Verwijderd

hey remark wat is je email adres ik kan het niet vinden? ;)

Verwijderd

En hiervoor kicken we OOK geen topics. Ik raad je aan http://gathering.tweakers.net/forum/faq nog eens goed door te nemen. Er zijn hier bepaalde regels waar je je aan dient te houden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.