Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Dit is in de high forest .
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Precies dat zeiden ze ook over de robes! Bioware medewerkers zeiden een tijd lang op het officiele forum, dat robes die aan hun vereisten moesten voldoen (dus niet die custom made, die vrij lelijk bewegen) technisch (mbt de NWN engine) niet haalbaar waren (oftewel zonder de NWN engine radicaal te veranderen).stime schreef op 28 november 2003 @ 00:37:
Hmm dus hebben ze alsnog beholders in het spel weten te krijgen. Ik weet nog dat op de bioware boards was verteld dat dat onmogelijk was. Leuk om te zien dat et ze toch nog gelukt is.
Maar goed, blijkbaar is het ze dus wel gelukt.
Ook over de camera angle zeiden ze dat ze die nooit zouden veranderen (tenminste, ten tijde van de originele NWN zeiden ze dat, werd niks over addons gezegd). Maar in HotU zal de camera angle helemaal vrij te bepalen zijn. Geen brandon's hacks meer!
Verwijderd
LOL! Dat had ik voorheen nooit eerder geprobeerd. Maar nu je het zegt, ik ben dat 'unlockcamera 1' ooit eens op het bioware nwn forum tegengekomen en had toen zoiets van "als ik NWN weer geinstalleerd heb, even proberen". Nou ja, blijkbaar ben ik dat daarna helemaal vergeten, want ik heb er nooit meer aan gedachtVerwijderd schreef op 28 november 2003 @ 11:10:
Hij is al vrij sinds SoU: Probeer eens UnlockCamera 1 in je console in te typen
Goed dat je 't even zegt
Vooral de Bstions of War server vond ik geweldig
Volgens de officiele Bioware site komt het spel pas 5 december uit. Ben benieuwd wanneer het in Europa uitkomt, hopelijk zelfde datum, maar betwijfel het.Japser schreef op 29 november 2003 @ 17:43:
Wie heeft em al? Ik heb em nog niet gezien @ HCC vandaag
Verwijderd
In het spel was ik al eerder een enkele Shield Guardian tegen gekomen die mij geen problemen opleverde. Nu kan ik ze amper verwonden, zelfs niet op easy.
Ik ben een rogue en heb dus geen brute kracht tot mijn beschikking. Ik heb ook maar een +2 dagger. Heb ik soms een +3 wapen nodig ofzo (niet dat ik die heb).
Anders zoals als eerder gezegd:
www.gamefaqs.com
Verwijderd
Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide Gone Gold! voor discussies over SoU, en als je vast zit met SoU (en GameFAQs je niet kan helpen), dan kan je er een topic voor openen in SPV
Ik heb 'm net gehaald bij Dynabite!
*installing*
Ik krijg kruisjes te zienKreKkeR schreef op 02 december 2003 @ 19:00:
Mijn eerste zelfgemaakte HotU screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
He who controls the Spice, controls the Universe.
Maar goed, laat ik nog maar eens wat screenshots posten:
ALLE onderstaande screenshots zijn gemaakt in NWN met SoU & HotU geinstalleerd. Volgens mij is aan de screenshots al vrij goed te zien dat na het installeren van HotU de grafische kwaliteit van heel Neverwinter Nights omhoog gaat, en dan met name de playermodels (of tenminste, de hierbij behorende gezichten).
Hieronder bijvoorbeeld, enkele screenies uit SoU (het character zelf is een epic-char uit HotU). Voor HotU bleef het detail volgens mij nooit zo hoog als je heel dicht op het gezicht inzoomde. (Volgens mij kon dat voor HotU niet eens, ook niet met losgemaakte camera angle)
Hier onder enkele screenshots uit het begin van de originele NWN campaign, maar ditmaal met een HotU epic-character & in editor zelfgemaakte robe:
En als afsluiter nog enkele screenies uit de HotU official campaign zelf:
He who controls the Spice, controls the Universe.
Verwijderd
dat verdient Bioware!
alleen hoe kom je aan een tijger?
Ik heb gewoon een beetje lopen kloten en in zo'n 'level-up ding' voor de gein een high level Shifter gebouwdVerwijderd schreef op 04 december 2003 @ 01:16:
ik heb hem nu ookorigineel natuurlijk!
dat verdient Bioware!
alleen hoe kom je aan een tijger?
De verschillende personages in de veschillende screenshots zijn allemaal 't zelfde character.
[ Voor 16% gewijzigd door KreKkeR241 op 04-12-2003 02:14 ]
Persoonlijk heb ik juist het meeste plezier beleefd aan NWN online.Koffiezuiper schreef op 04 december 2003 @ 10:12:
Is NWN nog wat aan online als je niet in een vaste groep speelt? Ik heb namelijk alleen NWN geen SoU of HotU. Dus zijn die add-ons ook echt aan te raden om te kopen?
De official campaigns van NWN en SoU vond ik matig, waarvan ik SoU nog een tikkeltje minder vond dan NWN. HotU official campaign daarentegen vind ik tot nu toe echt super koel. Of ik aan HotU ook even veel plezier online zal beleven kan ik uiteraard nog niet zeggen, maar gezien het plezier dat ik aan de andere 2 games heb beleefd lijkt het me onwaarschijnlijk dat dit met HotU niet zal lukken
Ik heb hier ook alleen NWN zonder xpacks, kwam uiteindelijk terecht op 'n server die door 'n nederlander gemaakt is, die draait nog steeds zonder xpacks, stroomt 't een en ander aan vaste gasten binnen daar rond 'n uur of 6.
nwn.demonserver.de
greetz,
ivo
Verwijderd
Ik ben zowieso een demon-fan, ik heb een aardige collectie staan, gisteren is daar de bekende Balrog aan toegevoegd. Staat nu bij zijn vriendjes ... o.a. Diablo, Violator en die grote demon boss uit Warcraft!
Verwijderd
Dual install doen. Met andere woorden, de hele NWN directory kopiëren. En een ervan updaten naar HOTU en de andere niet uiteraard. NWN heeft geen registry keys meer nodig om te runnen.Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 12:55:
Erg lekkere gameHeb net de eerste chapter uitgespeeld en ga nu de hele dag lang proberen heel hotu uit te krijgen
Ach ja iig weer wat te doen totdat de leukste servers upgraden naar 1.60
O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!
Verwijderd
Hier 2 schreens er van

Verwijderd
Wel leuk dat je nu meer dan 1 npc in je team kan opnemen. Een sorcerer, cleric en bard is wel leuk... totdat je van die rakasha's (or whatever) tegen je krijgt die imuun zijn tegen al je magic...
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Verwijderd
doet me alleen veel denken aan Lord of the rings 2! met de attack die ze willen uitvoeren, op een fort.
Ik ben nou in de hell! en moet er uit zien tekomen.
Verwijderd
tegekke game, helaas was dit de laaste uitbreiding
ben trouwens benieuwd hoelang dit spel nog mee gaat, vanwege het breede online gaming. hoop dat er een nieuwe wintersnight look o lijk, of zo iets uit komt met een nieuwe engine! (natuurlijk van bioware). weet iemand er iets over als ze daar ook bezig mee zijn of zo?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 04:12 ]
Verwijderd
Hoeveel uur aan gameplay was het ongeveerVerwijderd schreef op 07 december 2003 @ 04:11:
Ik heb hem inmiddels al uitgespeeld!
tegekke game, helaas was dit de laaste uitbreiding
Verwijderd
Ik denk niet dat dit de laatste xp zal worden. Zoals het er nu uitziet zijn de verkopen in ieder geval beter dan Shadows of Undrentide.Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 04:11:
Ik heb hem inmiddels al uitgespeeld!
tegekke game, helaas was dit de laaste uitbreiding![]()
ben trouwens benieuwd hoelang dit spel nog mee gaat, vanwege het breede online gaming. hoop dat er een nieuwe wintersnight look o lijk, of zo iets uit komt met een nieuwe engine! (natuurlijk van bioware). weet iemand er iets over als ze daar ook bezig mee zijn of zo?
TMAXTINT
Ja, net zoals bij BGII komen de npc's niet meer zo over als kannonenvoer. De opmerkingen en gesprekjes die ze af en toe aangaan voegt veel toe. Erg grappig is bijvoorbeeld het gedichtje dat Deeking voor dat onhandige elven cleric vrouwtje uit NWN schreef.
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Verwijderd
De eerste lvl is idd nix aan, later wordt het leuker, je hoeft die bomber ding niet te halen, je moet gewoon die gekleurde staafjes halen, en in die gekleurde puzzle ding doen.Japser schreef op 08 december 2003 @ 20:44:
OkIk ben verdwaald....ik moet op het 1ste level van de Undermountain in het zuiden komen. Nou ben ik daar dus geweest en heb de 3 Guards puzzel opgelost, en volgens mij zit er een bombarder chamber..maar DAAR kan ik dus niet komen geloof ik...ik ben nu helemaal de draad kwijt met al die vage portals...
Wat is dat 'bomber ding'Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 22:45:
[...]
De eerste lvl is idd nix aan, later wordt het leuker, je hoeft die bomber ding niet te halen, je moet gewoon die gekleurde staafjes halen, en in die gekleurde puzzle ding doen.
Is dat heel misschien toevallig iets waar je dat kruitvat (te vinden in de buurt van die hoofd-elf) voor zou kunnen gebruiken? (Zo ja shit, had lont al aangestoken en heb dat ding nu dus niet meer)
[ Voor 5% gewijzigd door KreKkeR241 op 09-12-2003 00:45 ]
Ah laat maar, is waarschijnlijk voor de alternatieve route naar verdieping lager. (Toch?)KreKkeR schreef op 09 december 2003 @ 00:45:
[...]
Wat is dat 'bomber ding'
Is dat heel misschien toevallig iets waar je dat kruitvat (te vinden in de buurt van die hoofd-elf) voor zou kunnen gebruiken? (Zo ja shit, had lont al aangestoken en heb dat ding nu dus niet meer)
Wacht maar tot je het gevecht met legers van het drow vrouwtje mag doen. Als wirzard/scorcerer krijg je de gelegenheid om optimaal gebruik te maken van een spell als 'firebrand'.De eerste lvl is idd nix aan, later wordt het leuker
Timestop -> firebrand -> firebrand -> firebrond
... een zee van gele pijltjes ...
... oeps, waar zijn de vijanden gebleven?
Hoe kan je eigenlijk je aligment naar good opkrikken bij het spel, want bij mij is dat alleen maar naar beneden gegaan... ik snap eigenlijk niet waarom het expres doden van een illethit brein evil is.
[ Voor 39% gewijzigd door Infinitive op 09-12-2003 23:39 ]
Klopt, je krijgt er alleen wat extra XP voorKreKkeR schreef op 09 december 2003 @ 02:20:
[...]
Ah laat maar, is waarschijnlijk voor de alternatieve route naar verdieping lager. (Toch?)
Verwijderd
Poeder hem maar ff dan snap je wel waarom.
Ik denk dat ik in totaal aan zo'n 20+ uur ben gekomen zoals op de doos stond...
D'r zitten twee geheime gangen waarmee je daar kan komen. Da's het figuur dat die exploding skeletons maakt. Neem een NPC met een hoge spot en search (ik had Tomi) en loop nog een keer over level 1, de deuren komen per dozijn tevoorschijn.
Verwijderd
Verwijderd
Dus alle gebroken stukjes van de spiegel verzamelen.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 15:49 ]
ik zie nog een hoop hekken maar krijg ze niet open
chapter2 bij die sacrifice temple
...
Dat zijn de hekken met die bliksem toren in het midden? Met die palen waar je zomaar iets elektrisch geladen in kan stoppen? Mwoah. Niet veel boeiends. De "god" die ze aanbidden (heel vet) en een hoard met zoveel treasure dat het geen zin meer heeft om het allemaal mee te nemen.AwesomE schreef op 12 december 2003 @ 10:40:
is er nog iets speciaals in die vampire lair ?
ik zie nog een hoop hekken maar krijg ze niet open
chapter2 bij die sacrifice temple
Verwijderd
hoe kom ik daarBene schreef op 12 december 2003 @ 12:39:
[...]
Dat zijn de hekken met die bliksem toren in het midden? Met die palen waar je zomaar iets elektrisch geladen in kan stoppen? Mwoah. Niet veel boeiends. De "god" die ze aanbidden (heel vet) en een hoard met zoveel treasure dat het geen zin meer heeft om het allemaal mee te nemen.
/edit ik heb hem al
[ Voor 5% gewijzigd door AwesomE op 12-12-2003 22:13 ]
...
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Servers doen het gewoon ondanks dat Bioware main servers uit staan hoor. Net geprobeerd. Je krijgt alleen even het bericht dat hij niet kan connecten met master server.Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 14:40:
Nu dat er door dat stomme bioware alle servers down zijn heb ik tenminste tijd om de oc te doen....
Die mimic vind ik juist een van de leukste dingen, erg origineel en creatief.Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 22:12:
LOL , dat level vind ik nergens opslaan!
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Het is die kamer met die drie gekleurde 'levers' daar waar die goblin mee zat te spelen.
TMAXTINT
Niet, gewoon die gozer slachten.. en dan krijg je 1 van die 4 chains die je in de central lvl 2 moet plaatsenMarruk schreef op 13 december 2003 @ 14:52:
weet iemand hoe je in de lvl 2 undermountain verder komt in de North chamber?
Het is die kamer met die drie gekleurde 'levers' daar waar die goblin mee zat te spelen.
Maakt niks uit.Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 15:06:
moet je SotU hebben om HotU te kunnen spelen of maakt dat niks uit?
Wel een beetje. Als je SoU niet geinstalleerd hebt zul je in HoTu geen arcane archer zullen spelen.
TMAXTINT
Wel hij vroeg of je SoU moest hebben om HotU te spelen en dat hoeft niet, maar idd als je SoU niet hebt kun je niet de SoU classes als Blackguard etc. gebruiken.Marruk schreef op 14 december 2003 @ 00:29:
[...]
Wel een beetje. Als je SoU niet geinstalleerd hebt zul je in HoTu geen arcane archer zullen spelen.
Nee dat hoef je niet opnieuw te spelen. Je kunt als je Start New Game selecteert keizen uit module nwn1, exp2, exp3IceStorm schreef op 14 december 2003 @ 00:40:
Ok, ik heb NWN + SoU + HotU. Die rammel ik er achter elkaar op, wat voor verhaallijn krijg ik dan ongeveer? Ik heb NWN gespeelt (uitgespeelt ook) maar de 2 expansions nog even laten liggen. Kan ik daar gewoon aan beginnen of moet ik eerst opnieuw het NWN verhaal spelen?
TMAXTINT
Verwijderd
Ik weet niet als julie het weten maar je kan je armor nu ook verfen
(en helm), en natuurlijk je amor look veranderen.
Ok dank jeMarruk schreef op 14 december 2003 @ 12:39:
Nee dat hoef je niet opnieuw te spelen. Je kunt als je Start New Game selecteert keizen uit module nwn1, exp2, exp3
Om HotU te kunnen spelen moet je wel NWN geinstalleerd hebben (dat is toch weer alvast 3 van die 5 cd's, die je noemt).IceStorm schreef op 14 december 2003 @ 16:21:
[...]
Ok dank jeIk kon dat nergens vinden (en net zonde om 5 cd's te gaan installen
).
De HotU verhaallijn gaat door op SoU, tenminste het is wel een totaal ander/nieuw verhaal/avontuur, maar je speelt zogenaamd het personage uit SoU.
Je hoeft SoU overigens niet perse geinstalleerd te hebben om HotU te kunnen spelen.
Maar let dus op, HotU gaat dus NIET door op de NWN official campaign verhaallijn, SoU deed dit immers ook niet, aangezien je daar niet de 'Hero of Neverwinter' speelde, maar een heel nieuw personage wat uit eindelijk de 'Hero of Undrentide' werd.
Waarom ik dit even erbij vermeld: je komt in HotU een aantal bekenden tegen uit NWN, en ik ben op het bioware forum zoveel topics tegen gekomen waarin mensen begonnen te klagen dat ze oude bekenden uit NWN tegenkwamen, maar dat deze jouw character niet herkenden. (Dit terwijl Bioware van te voren vrij duidelijk had gemaakt dat jouw HotU personage niks met NWN official campaign te maken had).
[ Voor 4% gewijzigd door KreKkeR241 op 14-12-2003 17:57 ]
hij geeft de kleuren geel-oranje-oranje-paars-geel-geel maar bij geel krijg ik dan zo'n demon en bij oranje doet ie niets ?
ben ondertussen alle kleuren al afgeweest en vind het nu niet leuk meer worden
wat doe ik hier fout ?
o en sinds hotu erop staat heb ik telkens dat als ik een krat of kist open dat er niets meer in me inventory staat, meer hier last van ?
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Het volgende gebeurt dus (of eigenlijk niet)
Ik heb beloofd te ilithid brain te helpen, ik ga terug naar the seer om de mirror op te halen en als ik weer terug kom kan ik niet naar de brain toe.
Ik heb die ene guard daar gekeelt, misschien dat dat een (groot) probleem is?
TMAXTINT
ik heb hetzelfde gehad, ik heb die quest maar gelaten schijnt achteraf dat je je helm af moet doen (zelf niet geprobeerd)Marruk schreef op 15 december 2003 @ 22:43:
Hmm, volgens mij ben ik een beetje messed up.
Het volgende gebeurt dus (of eigenlijk niet)
Ik heb beloofd te ilithid brain te helpen, ik ga terug naar the seer om de mirror op te halen en als ik weer terug kom kan ik niet naar de brain toe.
Ik heb die ene guard daar gekeelt, misschien dat dat een (groot) probleem is?
...
heb weer eens een stukje opnieuw gedaan een binding gegeven vlakbij die brainpool. dat werkt ookAwesomE schreef op 15 december 2003 @ 22:59:
[...]
ik heb hetzelfde gehad, ik heb die quest maar gelaten schijnt achteraf dat je je helm af moet doen (zelf niet geprobeerd)
TMAXTINT
wat 'n gezooi trouwens met die key's had hier 'n cd key die 't niet deed, wat bleek
A's waren inwerkelijkheid R's. zelfs met vergrootglas was 't nog lastig.
@prototype: kzit op mystic realm, nwn.demonserver.de gemaakt door wat nederlanders. wel gezelly zo nu en dan
Ik zit nu in cania bij 'the prison of ice' waar 'the knower of all names' gevangen zit. Ik heb die baator (last guardian) al dood maar nu moet ik iets met die catapult doen. Hij zeurt iets over 'if you had a counterweight' maar waar vind ik die?
TMAXTINT
TMAXTINT
Verwijderd
Ik heb nog in de debugmode de teleport cheat getracht te gebruiken om voorbij die deur te komen maar dan loopt NWN vast
mmm is dat niet gelijk bij het begin van de level ?Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 22:40:
Ik om niet voorbij lvl2 waar je de vier chains moet hebben om de deur open te doen. Ik heb ze allemaal behalve de gele. Ik heb echt alles dood gemaakt en alls drie keer nagelopen. Iemand een idee?
Ik heb nog in de debugmode de teleport cheat getracht te gebruiken om voorbij die deur te komen maar dan loopt NWN vast
die gene wordt voor je neus neergeschoten die heeft er ook 1 bij zich.
rockgiant
Zijn wij de enige die dit probleem hebben? of is deze campaign gewoon te buggy om multiplayer gespeeld te worden ?
(we gebruiken versie 1.61, met SoU erbij)
Kijk even op NWvault, daar staat ergens op de frontpage nog een ERF die de ergste bugs verhelpt en het allemaal redelijk speelbaar maakt met 2 of meer man.BlackMage schreef op 28 december 2003 @ 20:37:
Zijn wij de enige die dit probleem hebben? of is deze campaign gewoon te buggy om multiplayer gespeeld te worden ?
Edit: URL gefixed
[ Voor 3% gewijzigd door Bene op 29-12-2003 15:50 . Reden: Bene kan geen URLs schrijven ]
[ja ik heb wel alle chains toch gehaald, de extra experience is altijd handig..]
Wat voor een characters gebruikt iedereen zo'n beetje ? ik heb nu een 1/21 monk/cleric, heb al 2 islands gedaan in underdark, en ga nu de 'echte' underdark in [Ik heb het grootste gedeelte gedaan zonder de thiefling, want ik had nog niet eens met hem gesproken]
Ik ging er fluitend doorheen met een fighter/rogue, 2x keen kukhri, knockdown en devastating critical - tot het golem eiland, daar ben ik na het eerste pak slaag toch maar omheen gekropen. Tip: bewaar spullen waar de shopkeepers het maximale voor betalen tot hoofdstuk 3.
Verwijderd
NWN spelen online is natuurlijk leuk...en laten er nou toevallig lego online mods te downloden zijn
1 van de leukste vindt ik Middle Earth Role Playing (of M.E.R.P. for short).
M.E.R.P. is een NWN module die 24/7 gespeeld kan worden.
Het is dus eigenlijk een soort MMORPG, maar dan gratiz
Anyway, wat eerste impressies van deze Mod.
1. Je krijgt gelijk een lvl up als je begint, dus je start als lvl 2 speler.
2. Je krijgt wel ERG veel XP als beginnende speler, 126 XP voor een wolf, en daar lopen er veel van rond in de eerste area en zijn best te doen voor een lvl 2.
3. De creaturespawning past zich aan aan het lvl dat je bent of het gemiddelde van de groep. Zo krijg je dus niet de ele tijd dezelfde creatures. Dus de wolven die ik net noemden worden beren bij lvl 4 en Jaguars bij lvl 6 enzo... zo blijft het "moeilijk" .
4. er zijn veel area's die, zolang je op het pad blijft, geen enemies bieden. Zo ben ik al eens van de ene stad naar de andere gerent zonder enige weerstand (dat waren iets van 8 area's).
5. Veel "kleine" quests dus veel te doen.
6. Items zijn lvl afhankelijk, dus je kan als lvl 1 niet gelijk met +5 spullen rondlopen. Wel zo eerlijk.
7. veel verhaal....niet zo moeilijk met LOTR als guideline
8. Zo makkelijk als je XP krijgt in de eerste lvls, des te moelijker wordt het hoe hoger in lvl je komt.
Dus wees niet bang dat je in 3 dagen lvl 40 bent
Dus al in al, een best leuke PW.
Ik was bang voor een hoog "Diablo" gehalte met veel powergamers, maar dat valt reuze mee.
Zeker een aanrader.
Downloaden dus...
Meer info over hoe en wat kun je hier vinden.

En nog een paar close-ups waar je duidelijk ziet hoe het detail sinds HotU omhoog is gegaan: