Toon posts:

externe hardeschijf reconnect steeds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen van dit forum,

Ten eerste hoop ik dat er nog geen topic hier voor is, ik heb gezocht maar niks gevonden. Ik vind mijn probleem persoonlijk ook zeer raar. Heti s het volgende:
IK heb een Maxtor 3000 LS external harddrive 40 GB 1.1 en 2.0 Usb aangeschaft. Het is een mooi dinkie maar wat de laatste tijd steeds gebeurd is het volgende: ik plug de usb kabel in mijn computer en de computer "ziet" de harde schijf. (Mijn pc draait Windows XP en de Usb is 2.0) Maar vervolgens valt hij gelijk weer weg. Voor de mensen die XP hebben kennen het geluid wel wanneer je hardware aansluit. Dat krijg ik steeds te horen, erin eruit erin eruit.
Ligt dit aan mijn PC of aan de harde schijf of aan het Usb snoer? En wat kan ik er aan doen?
Ik inplug mijn externe hd vaak omdat ik hem ook voor mijn laptop gebruik op school, en dus ook vaak de stroom er af haal en er weer op zet. zou dit op een 1 of ander manier schade hebben kunnen veroorzaakt?

ik hoop dat ik genoeg inforamtie heb gegeven om dit probleem te kunnen op lossen en dat iemand zo vriendelijk wil zijn mij te helpen :)

hopelijk alvast bedankt.

Rick Ploeg

Verwijderd

ik zou eens een ander usb snoer proberen of een ander OS ook al geprobeerd?

voor de rest weet ik niet of het schade kan opleveren als je hem vaak un-plugt en weer on-plugt op je andere pc , ik bedoel het zelfde doe je met een usb stick als je op school bent zet je er wat op en thuis haal je het eraf of andersom gaat ook prima dus het is inderdaad best raar. Staat hij ook niet geinstaleerd bij je hardware device drives (star->mijncomputer->rechtrmuisknop->eigenschappen->hardware->device manager->disk drives) of is ie daar ook helemaal weg?
zo nee kijk daar dan bij de opties misschien staat er iets uit wat aan hoort of jiost andersom.
Mocht niets het oplossen zou ik eens kijken of je terug kan gaan naar de winkel als je r nog garantie op hebt.

Veel suc6 ermee

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie :)

wanneer ik het pad volg dat je mij hebt gegeven zie ik de maxtor gewoon staan, wanneer hij ontkoppeld refershed hij het scherm automatisch. om vervolgens weer te refreshen om hem erbij te zetten. Dus daar pakt tie hem steeds wel.

Wat is een OS? en ander USB poort? Dat wil die ook niet doen. Of is OS wat anders? :)

trouwens hij doet ook zeeer langzaam over het browsen door mijn externe harde schijf, in heb begn netzo snel asl mijn vast schifj maar nu heeft hij tijden nodig om een map te open...

Rick Ploeg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 20:22 ]

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 12:02
voordat je zo'n ding eruit rukt, moet je em wel veilig verwijderen (als het goed is komt dat onderaan het scherm in de tray te staan). Als je dit niet doet kan je de usb controller in dat ding wel eens opblazen

Verwijderd

Topicstarter
hmmm. Bij disk devices staat dat hij zo is ingesteld dat hij snel verwijderen aan kan: "optimaliseren van voor snelle verwijdering. Deze instelling schakeld de schrijfcashe op de schijf in en in windows uit. Zodat u het apparaat kan afkoppelen zonder het pictogram veilig verwijderen te gebruiken."

Dan hoop ik toch dat dit ook werkelijk betekent dat ik hem zonder kapot te maken kan verwijderen.

is het mischien beter om hem op de optie te zetten dat ik hem wel via dat icoontje moet verwijderen?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

heb je er ook een netvoeding bij voor die harde schijf? het kan zijn dat ie anders teveel stroom trekt van de usb

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 20:17:
[...]
Wat is een OS? en ander USB poort? Dat wil die ook niet doen. Of is OS wat anders? :)
Operating System, in jouw geval dus Windows XP. Er wordt je dus aangeraden het eens met W2K (of eventueel één of andere Linux smaak :P ) te proberen.

offtopic:
Ik heb gezien dat je nieuw bent en ik wil je er toch even op wijzen dat het niet de gewoonte is om een post te beëindigen met groetjes en dergelijke. Meer van dit soort handige, vaak interessante en soms gewoon broodnodige info kun je vinden in de FAQ voor dit subforum en in de algemene FAQ.

Ik wens je veel plezier hier op GoT.

[ Voor 12% gewijzigd door Freee!! op 23-11-2003 20:39 . Reden: Links naar de FAQs ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
PipoDeClown schreef op 23 november 2003 @ 20:31:
heb je er ook een netvoeding bij voor die harde schijf? het kan zijn dat ie anders teveel stroom trekt van de usb
er zit netvoeding bij, dus dat kan het helaas niet zijn..

@ Mr. lui: Het erop gooien van een compleet nieuwe OS gaat me een beetje te ver. de rest van de familie maakt ook gebruik van deze pc.

offtopic
ik dacht ik doe gewoon ff vriendelijk, maar als dat niet hoeft is dat alleen maar beter :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 22:48 ]

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 22:46:
[...]
er zit netvoeding bij, dus dat kan het helaas niet zijn..
Jammer, zou eenvoudig geweest zijn.
@ Mr. lui: Het erop gooien van een compleet nieuwe OS gaat me een beetje te ver. de rest van de familie maakt ook gebruik van deze pc.
Twee kleine puntjes:
• Je zou het ook op een andere PC kunnen proberen
• Vriendelijk doch dringend verzoek op de spelling van mijn nick te letten :P
offtopic
ik dacht ik doe gewoon ff vriendelijk, maar als dat niet hoeft is dat alleen maar beter :)
Het wordt wel gewaardeerd, maar anders blijven we bezig (plus dat de servers daarmee weer extra belast worden).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Topicstarter
fantastisch. ik probeer nu mijn externe hd op me laptop waar hij normaal geen problemen mee had krijg ik nu: E/: not accessible. parameter is incorrect. is dit een teken van overlijden? zoja is dat behoorlijk kut, dat ding heeft me 129 euro gekost en ik heb er nog geen 2 maand mee gedaan :(:(

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 16:38:
fantastisch. ik probeer nu mijn externe hd op me laptop waar hij normaal geen problemen mee had krijg ik nu: E/: not accessible. parameter is incorrect. is dit een teken van overlijden? zoja is dat behoorlijk kut, dat ding heeft me 129 euro gekost en ik heb er nog geen 2 maand mee gedaan :(:(
Moeilijk om een goede diagnose te stellen met deze beperkte gegevens en mijn kristallen bol is weg voor reparatie, maar overlijden lijkt een redelijke gok. Gegeven dat je er nog geen twee maanden mee gedaan hebt, zou dit toch echt onder garantie moeten vallen.

Verwijderd

Topicstarter
ja er zit vast wel garantie op maar toch gewoon kut, moet ik weer naar die winkel en daar gaan kutten. BTW ik de usb porten van mijn pc niet opgeblazen volgensmij, want mijn usb horloge, pakt hij wel goed zonder dit verschijnsel te tonen. bij de laptop vertoont hij ook geen erin en eruit verschijnselen.

meer info kan ik je niet geven denk ik mr. liu. dat staat er en hij wil hem steeds formateren als ik er daarna op klik. ok staat hij in de balk als local disk aangegeven terwijl dat zijn naam niet is. bij diskdivices is ie gewoon aanwezig en de hij zegt ook geen problemen te hebben met het aparaat...

nu pakt mijn normale pc hem ook al totaal neit meer trouwens, maar hij maakt totaal geen rare geluiden ofzo, huis is echt muisstil (ja, hij draait wel ;))

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 17:12 ]

Pagina: 1