Is de ene Barton 2500+ de andere niet?

Pagina: 1
Acties:

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 15:11

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
Ik heb een Epox 8RDA3+ moederboard met AMD BARTON 2500+.
Op fsb 133 ging het goed maar op fsb 166 liep hij vast.
Alles getest en vervangen, ander geheugen, andere voeding, zelfs de CPU door de leverancier laten testen.
Verschillende variaties van spanningen uitgeprobeerd, het systeem helemaal kaal gemaakt maar niets hielp.
Ten einde raad mijn zoon gebeld (die woont aan de andere kant van het land), die heeft een MSI moederboard met de zelfde CPU maar dan zonder problemen.
We hebben de CPU's geruild en sinds die tijd draaien beide systemen als een zonnetje.
Beide systemen draaien nu op 12x200fsb zonder problemen.
Hij heeft zijn AMD 2500+ BARTON in maart 2003 gekocht en ik in oktober.
Eigenlijk snap ik hier niks van. :? Ik bouw en upgrate al enkele jaren PC's maar dit heb ik nog nooit megemaakt!
Kan het zijn dat er zoveel verschil in CPU's zit dat sommige combinaties (MB,MEM,CPU) niet goed samenwerken?

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wel grappig dat nu net tegelijk dit topic gaande is:
A7N8X wil niet boven 200FSB
Daar kampen ze namelijk ook met Bartons die niet boven de 200mhz FSB zijn te krijgen terwijl anderen dat zonder problemen doen. Het lijkt er dus op dat die Bartons per verschillende revisie nogal eens aangepast worden...

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

ja maar deze komt niet eens op 166
die andere halen 166 makkelijk maar oc'en lukt niet (200fsb)

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-08 01:17

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Bij de thread over de Asus A7N8X is het juist het moederbord wat een probleem lijkt te zijn, niet de cpu's.

Misschien een hele overbodige suggestie: kan het niet een koelingsprobleem geweest zijn? Kan je maar op 1 manier achter komen en dat is nogmaals de cpu's wisselen ;)

Leuke lamp, overigens !!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
koeling is het niet, heb ik al uitgeprobeerd.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Verwijderd

prutsen is toch je leven? misschien dat het daaraan ligt. >:)

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 18:54:
prutsen is toch je leven? misschien dat het daaraan ligt. >:)
Sorry dat ik zo laat reageer, ik lag onder de tafel van het lachen. :r

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:39
Ik heb een off-topic vraag :)

Ik heb een 2700+ geen barton dus en die draait wel gewoon op 200. Is dit uberhaupt wel mogelijk ? (Ja zou je zeggen want je zegt toch zelf dat ie op 200 draait..... oke maar ik heb toch m`n twijfels :) )

Verwijderd

@ topicstarter:

Het kan zelfs aan je mobo liggen, op m´n eerste abit liep ie voor geen meter, terwijl ie op een ander "indentiek" mobo (zelfde bios enz) als de brandweer ging :)

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 01:48:
@ topicstarter:

Het kan zelfs aan je mobo liggen, op m´n eerste abit liep ie voor geen meter, terwijl ie op een ander "indentiek" mobo (zelfde bios enz) als de brandweer ging :)
Dan vindt ik het nog vreemd dat op het zelfde mobo de ene 2500+ wel goed draaid en de andere 2500+ in de stres gaat terwijl ze op een ander mobo wel allebei goed draaien. Je zou dan denken dat er verschil zit in de beide processors.

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
overclockte je je geheugen niet mee toevallig?

ja misschien wat voor de handliggend maar moest het fff vragen.
(btw, heb zelf barton 2500+ op 440FSB draaien nu, was echt helemaal geen probleem, alleen de multiplyer moest wat lager.)

heb je die oude CPU ook op 200 getest eigenlijk? of de nieuwe op 166?
als je je geheugen op 200 draaied en je frontbus op 166 moet je chipset extra hard werken namelijk, dat gaat niet altijd goed.

[ Voor 31% gewijzigd door Countess op 25-11-2003 23:03 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
Ik heb PC3200 geheugen en die heb ik altijd met de fsb mee laten lopen.
Zelf als de proc op 166 liep en de mem op 100 ging het niet goed.

Pagina: 1