Ik ben op zoek naar een geluidskaart die een DTS signaal naar mijn versterker kan sturen zodat ik van surround geluid kan genieten bij het kijken van een ilm op mijn computer. Ook wanneer de film geen DTS heeft, zoals een Divx wil ik graag het geluid 5.1 hebben. Nu ben ik een beetje aan het rondneuzen geweest en kom uit bij deze twee producten:
- Sound Blaster® Audigy™ 2 NX
- Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS Platinum Pro
Tussen beide zit natuurlijk een wezenlijk verschil, en dan niet alleen de prijs.
Ik heb wel gezien dat beide kaarten losse speaker uitgangen hebben, dwz 1 voor center, 1 voor achter en 1 voor de frontspeakers. Nu heeft mijn Sony STR-DB925 ook een losse 5.1 ingang via tulpstekkers. Nu vraag ik mij of ik via die optie surround geluid krijg van de computer naar de versterker?
Als ik het goed heb hebben beide ook nog een digitale uitgang. Zou ik die (of eventueel de coxiale uitgang) ook op een digitale of coxiale ingang van mijn versterker kunnen aansluiten voor surround geluid?
De laatste vraag... Is al het bovenstaande ook mogelijk met dit apparaatje:
-Yamaha AP-U70
- Sound Blaster® Audigy™ 2 NX
- Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS Platinum Pro
Tussen beide zit natuurlijk een wezenlijk verschil, en dan niet alleen de prijs.
Ik heb wel gezien dat beide kaarten losse speaker uitgangen hebben, dwz 1 voor center, 1 voor achter en 1 voor de frontspeakers. Nu heeft mijn Sony STR-DB925 ook een losse 5.1 ingang via tulpstekkers. Nu vraag ik mij of ik via die optie surround geluid krijg van de computer naar de versterker?
Als ik het goed heb hebben beide ook nog een digitale uitgang. Zou ik die (of eventueel de coxiale uitgang) ook op een digitale of coxiale ingang van mijn versterker kunnen aansluiten voor surround geluid?
De laatste vraag... Is al het bovenstaande ook mogelijk met dit apparaatje:
-Yamaha AP-U70
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.