Toon posts:

Router voor Wanadoo ADSL Lite

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)
Ik ben van plan het Wanadoo ADSL Lite abonnement te nemen, maar wil de verbinding wel delen tussen twee computers. Wanadoo biedt zelf al een zogeheten multi-PC modem aan, maar deze kost maar liefst €100.

Ik heb begrepen dat voor het splitsen van een verbinding ook een router worden gebruikt, maar ik heb niet bijzonder veel verstand van deze apparaatjes. De meeste routers zijn wel een stuk goedkoper dan dat multi-PC modem volgens de Pricewatch, maar ik weet niet welke router voor mijn Wanadoo abonnement geschikt is.

Voor het abonnement dat ik ga nemen is een USB-modem bij de prijs inbegrepen, maar ik weet niet of dit gevolgen heeft voor het type router.

Wie kan mij helpen met de keuze van een router?

Verwijderd

Als je twee PC wilt aansluiten, dan is de USB variant niet aan te raden. Dat is namelijk geen router (voor zover ik weet). Kies het ethernet modem en sluit daar een kleine switch op aan. Doe zelf even de optelsom Ethernetmodem+Switch en kijk of dit goedkoper is dan de multiPCmodem (die deze twee combineert)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Routers horen niet in I&T, maar in NT. Maar ik move 'm daar niet heen, omdat de antwoorden op je vragen al tientallen keren zijn besproken en dus ook prima met de GoT Search te vinden zijn. Dit zou echt basiskennis moeten zijn.

En opnieuw posten na een slotje is dus !NIET! de bedoeling.

[ Voor 14% gewijzigd door intoxicated op 21-11-2003 21:32 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Dit topic is gesloten.