Heeej allen ik heb een meetprogramma wat geautomatiseert met wat macro's
in excel , alleen heb ik nu het probleem in excel dat ik met de meetgegevens niet elke keer evenveel regels inneem maar dit kan de ene keer 10 zijn en de andere keer 500 .
In een kolom heb ik staan of de meting geslaagt is met de woorden FAIL en PASS
ik weet hoe ik onderhand deze moet optellen alleen ik weet totaal niet hoe ik deze optellingen van de 2 woorden ( aantal keer pass en aantal keer Fail) elke keer mooi onderaan het verslag kan krijgen in het excel bestand. Voor alle duidelijkheid ik wil deze gegevens niet aan de zijkant hebben maar echt onderaan het liefst iets van 4 regels onderaan de laatste regel van de tabel.
Mijn doel is het bestand uiteindelijk in te voegen in een meetrapport dat gemaakt is in Word.
iedereen bedankt die met met de vorige vragen hebben geholpen
In een kolom heb ik staan of de meting geslaagt is met de woorden FAIL en PASS
ik weet hoe ik onderhand deze moet optellen alleen ik weet totaal niet hoe ik deze optellingen van de 2 woorden ( aantal keer pass en aantal keer Fail) elke keer mooi onderaan het verslag kan krijgen in het excel bestand. Voor alle duidelijkheid ik wil deze gegevens niet aan de zijkant hebben maar echt onderaan het liefst iets van 4 regels onderaan de laatste regel van de tabel.
Mijn doel is het bestand uiteindelijk in te voegen in een meetrapport dat gemaakt is in Word.
iedereen bedankt die met met de vorige vragen hebben geholpen